LoyalWolf

Een Lone Wolf maakt contact

29 mei 2018 03:30

Dacht dat het wel eens tijd werd om contacten te leggen in mijn kleine wereldje.

Mijn persoonlijkheid is zoals mijn naam zegt, erg loyaal, ben er wanneer het nodig is, bescherm en verdedig mensen om wie ik geef tot het bittere eind. Zo vaak zie ik dat mensen elkaar in de steek laten, mijn hele lichaam zit onder de dolken dat ik mezelf net zo goed Caesar had kunnen noemen, dus begrijp heel goed hoe het zelf voelt en zelf ben ik gewoon niet iemand die zo is. Juist wanneer er problemen ontstaan voel ik me in mijn element, zorg graag, bescherm graag, het voelt fijn. Een schouder om iemand heen geven, zeggen "Het komt goed, je hebt mij in ieder geval" of gewoon luisteren. Zie ook geen verschil tussen dik, dun, lelijk, knap, lgbtqiapk, huidskleur, psychische problematiek, fysieke of mentale handicaps of wat dan ook. Mensen die lijden heb ik respect voor en dat mis ik veel in het contact wat ik heb, respect. Oordelen, dat gebeurd, niet respecteren. Word vaak vreemd genoemd, gezegd tegen me dat er geen mensen zoals mij bestaan. Geloof dat niet, ben zelf het bewijs en als je Murphy's Law moet geloven dan zou dezelfde "fout" meerdere keren moeten gebeuren.

Ben hier terecht gekomen omdat ik angstklachten heb, veel meegemaakt heb, vertrouwensproblematiek heb en mensen wil ontmoeten die mij begrijpen en accepteren zoals ik ben en dat kan ik dan zeker ook terug bieden.

Mijn diagnoselijst is lang maar een gegeneraliseerde angststoornis en PTSS is waar ik het meeste last van heb. Angst is vooral voor geluiden en heb daardoor moeite met drukte, ben dus een beetje een kluizenaarstype met lichte agorafobie. Sinds kort heb ik ook last van hyperventilatie. Ben totaal uitbehandeld, al sinds 6 jaar loop ik bij centra en ga ik van instelling naar instelling en uiteindelijk is de conclusie dat niks werkt. Medicatie werkt bij mij averechts en dat is enorm jammer. Probeer nu al een tijdje homeopathische oplossingen te vinden maar nog niks gevonden wat goed werkt.

Een open en eerlijk mens, een prater en schrijver in hart en nieren. Er is veel tegen mij gelogen dus ben graag eerlijk, vooral over wie ik ben, achteraf gepraat of verborgen agenda's doe ik niet aan. Moeite mensen te vertrouwen heb ik zeker na alles maar om dat vertrouwen terug te winnen heb je toch mensen nodig.

Ga maar even vanaf de rand toekijken hoe jullie hier met elkaar omgaan. Durf ik te zeggen schaapjes tellen? ;)
The more I learn about people and interact with them, the more I distrust them.

Memories

Re: Een Lone Wolf maakt contact

29 mei 2018 09:54

Warm welkom LoyalWolf. :knuffel: En loyal ben je zeker, dat is iets moois! Nu ook nog een beetje loyal naar jezelf proberen te zijn, maar dat is lastig, weet hoe lastig dat kan zijn. Laat je niet zeggen dat je vreemd bent of dat er geen mens zoals jij bestaat, dat is niet waar, maar wellicht zijn ze zeldzaam? Je mag best trots zijn, dat jij al die eigenschappen bezit en probeert er te zijn voor anderen, zo min mogelijk een oordeel te vellen en je beste beentje voor te zetten. Hoe moeilijk je het ook hebt en des te dapper is het, als je nu voor onder andere jezelf hier bent.

En dan mag je best aan de zijkant meekijken hoor even, geen probleem, begrijp dat wel. Volgens mij kan je hier, een toevoeging zijn, dat is alleen maar fijn en je mag hier zijn wie je bent. Doe maar rustig aan en kijk wat rond, neemt deel aan de onderwerpen waar je wilt, die je interessant, boeiend vind, waar je iets uit kan halen en schrijf wat je kwijt wilt, als je dat wilt. Ik hoop dat jij je hier gauw thuis zal voelen en dat wij je regelmatig hier tegenkomen.
Moet gaan lukken toch? :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

volhoudertje
Moderator

29 mei 2018 11:03

Welkom op 't forum, LoyalWolf!
* Liebe Macht Frei *

koen0069
Contacteer: Website

29 mei 2018 11:35

Hoi LoyalWolf,

Welkom op het forum.
Flowerpower

LoyalWolf

29 mei 2018 22:19

Dankjewel iedereen!

Aan Memories, dankjewel voor je warme en lieve bericht.

Memories, some hurt, some sting, but they also make us better people in the end when we finally learn from them, accept and live with them and look back and smile instead of cry, those are the most precious memories.

Schrijf altijd graag. Engels omdat Engels voor mij krachtiger overkomt en makkelijker schrijft.

Mijn Oma van 87 heeft vasculaire dementie en dan zie je pas echt hoe dankbaar je moet zijn voor je herinneringen.

volhoudertje
Moderator

29 mei 2018 22:59

LoyalWolf schreef:
Mijn Oma van 87 heeft vasculaire dementie en dan zie je pas echt hoe dankbaar je moet zijn voor je herinneringen.
Dat is voor mij bekend terrein. Het is een wonderlijk proces om te mogen aanschouwen. De zin dan zie je pas echt hoe dankbaar je moet zijn voor je herinneringen, kun je op verschillende manieren interpreteren. In het gunstigste geval
geldt die dankbaarheid namelijk ook voor de achterblijvenden die getuige mochten zijn van een intense en persoonlijke ervaring. Dat laatste heeft de ervaring mij geleerd.
* Liebe Macht Frei *

LoyalWolf

30 mei 2018 04:28

Voor mij geen fijne ervaring helaas, familieleden die mijn Oma proberen te bespelen, geld te lenen en achteraf te zeggen dat ze het geschonken heeft en vergeten is. Hoe dat soort mensen zichzelf in de spiegel kunnen kijken, ik snap het niet, word er triest van. Een schoonmaker die geprobeerd heeft van haar te stelen en achteraf het gooide op haar dementie. Je leert de wereld weer kennen op hele andere manieren. Mijn Oma draait iedere stuiver om en kijkt nog steeds de bonnen na en vasculaire dementie, ook al is ze ver is geen ernstige vorm van dementie, als je haar dingen vertelt, komt het terug en dat is inderdaad een wonderlijke ervaring, zeker als je geïnteresseerd bent in psychologie. Maar als je een vrouw van die wijze leeftijd ziet zitten huilen omdat ze haar overleden man van wie ze zoveel hield het gezicht niet meer herinnerd en zelfs met een foto erbij het nog moeilijk is, zichzelf haat, dan breekt dat wel je hart.

Gelukkig houden ik, mijn moeder, een broeder en een team erachter het goed in de gaten maar familieleden hebben haar al geprobeerd weg te stoppen. Eentje wordt vaak boos op haar, scheldt haar zelfs vaak uit. Onacceptabel gedrag in mijn mening. Allemaal omdat ze geen geduld heeft voor mijn Oma, het vergeetachtige, de kleine foutjes en het gedrag gewoon niet aankan. Vraag me af hoe zij zelf behandelt wilt worden wanneer zij zo oud is. Totaal gebrek aan empathisch vermogen, geduld en respect. Laat ze alsjeblieft boos worden op zichzelf en daar aandacht aan schenken, schelden tegen de spiegel, haar slechte karakter en daar wat aan veranderen in de plaats van het afreageren op mensen die zich niet kunnen verdedigen.

volhoudertje
Moderator

30 mei 2018 10:49

LoyalWolf schreef:
30 mei 2018 04:28
Voor mij geen fijne ervaring helaas, familieleden die mijn Oma proberen te bespelen, geld te lenen en achteraf te zeggen dat ze het geschonken heeft en vergeten is.
Dat is heel triest, maar ik sta er al lang niet meer versteld van dat familieleden zich in een dergelihjke situatie niet altijd van de beste kant laten zien. Het is jammer als de herinneringen aan je Oma bezoeldeld worden het gedrag van bepaalde familieleden. Maar goed, gelukkig houden je moeder, je broer en jijzelf een oogje in het zeil.
* Liebe Macht Frei *

LoyalWolf

30 mei 2018 16:48

volhoudertje schreef:
30 mei 2018 10:49
Het is jammer als de herinneringen aan je Oma bezoeldeld worden het gedrag van bepaalde familieleden.

Zo werkt mijn brein gelukkig niet, mijn Oma betekent veel voor me en zal haar altijd fijn blijven herinneren. Laat echt niet door een stelletje slechte mensen mijn fijne herinneringen afpakken. Dan laat je ze winnen.

Maar goed, gelukkig houden je moeder, je broer en jijzelf een oogje in het zeil.

Broeder, als in iemand die langst komt en haar verzorgt iedere dag, hij is zeer begaan met haar en zelf ook mantelzorger voor zijn zwaar gehandicapte vrouw, echt een goede kerel.

Volgens de broeder gebeurd het inderdaad vaker. Helaas waar kwetsbare mensen zijn heb je mensen die hun zien als makkelijk prooi...

Mijn broer, die heb ik al 10 jaar niet gezien, kan mijn problematiek niet accepteren, is net als mijn andere familieleden. Dit terwijl hij zelf ook veel problematiek heeft, lekker hypocriet dus... :roll:

Memories

30 mei 2018 16:53

LoyalWolf schreef:
Dankjewel iedereen!

Aan Memories, dankjewel voor je warme en lieve bericht.

Memories, some hurt, some sting, but they also make us better people in the end when we finally learn from them, accept and live with them and look back and smile instead of cry, those are the most precious memories.

Schrijf altijd graag. Engels omdat Engels voor mij krachtiger overkomt en makkelijker schrijft.

Een gedachte en uitspraak met voldoende waarheid daarin! [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Voorstellen”