Gebruikersavatar
P.ke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2015 07:36

Samenwonen of niet?

Hallo,

Iets meer dan een half jaar ondertussen al geleden, begon mijn vriend over alleen wonen.
We waren toen iets langer dan een jaar samen. Ik vond dat persoonlijk nog wat vroeg dus dat vertelde ik hem uiteindelijk ook. Maar op dat moment heb ik een belofte gemaakt die eigelijk heel dom was.
Ik vertelde hem dat we in het zomerverlof het volgende jaar zouden gaan samenwonen (ruim 9 maanden later)
Nu zijn we bijna zover en voel me hier totaal niet goed bij, al van Januari niet. Er is een tijd geweest dat ik me enorm slecht voelde erom, het is even weggeweest, maar nu het dichterbij komt is het rottige gevoel terug...
Ik durf er thuis ook niet zo goed over beginnen (ik woon bij mijn grootouders).
En ik heb zelf ook een gevoel dat ik hun achterlaat.
Ik heb het er met mijn vriend al over gehad maar hij is een man van zijn woord en ik vrees ervoor dat hij redelijk kwaad gaat worden als ik zeg dat ik het nog niet 100% wil.
Misschien blijf ik me zo voelen tot ik echt die stap zet? Of misschien moet ik er gewoon thuis is over praten?
Ik weet het alvast niet hoe ik over zoiets moet beginnen... Tips altijd welkom
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Samenwonen of niet?

Je moet nooit ergens aan beginnen waar je niet volledig achter staat. Ik raad het je daarom af om te gaan
samenwonen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Samenwonen of niet?

Ook al heb je iets afgesproken, het is nooit te laat om je mening erover te vertellen. Je mag altijd je mening herzien.

Jammer dat je het hem niet gelijk vertelde. Dat kan een les voor in de toekomst om het anders te doen.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Samenwonen of niet?

koen0069 schreef:Ook al heb je iets afgesproken, het is nooit te laat om je mening erover te vertellen. Je mag altijd je mening herzien.

Jammer dat je het hem niet gelijk vertelde. Dat kan een les voor in de toekomst om het anders te doen.
Dat = dit.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Samenwonen of niet?

Als je er niet achter staat en je er zelfs rot bij voelt moet je het niet doen. Het is een keuze die je gezamenlijk maakt en waar je samen achter moet staan.
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
P.ke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2015 07:36

Re: Samenwonen of niet?

Ja inderdaad, ik weet alleen niet zo goed hoe ik erover moet beginnen...
En ik weet misschien wat ik moet doen, het enige probleem is dat het makkelijker gezegd is dan gedaan...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Samenwonen of niet?

P.ke schreef:Ja inderdaad, ik weet alleen niet zo goed hoe ik erover moet beginnen...
Hoe begin je er over? Dat is echt niet zo moeilijk.
Het enige wat je hoeft te doen is de meest voor de hand liggende openingszin uit te spreken.
Het is een zin van vijf woorden:

"Ik moet je wat vertellen ..."
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”