Gabriel16

Welke media zijn het meest neutraal?

Ik begin me af te vragen of er wel neutrale en hele objectieve media bestaan. Ik volgde heel lang Al Jazeera, omdat ik vond dat ze geen sensatienieuws hadden of in die vorm vertelden. Ik vond het goed dat ze het ook over ontwikkelingshulp hadden zo nu en dan, en niet alleen maar over oorlog (sensatie). Ik merkte echter dat zij heel erg anti-Israël zijn.

In Nederland vind ik Trouw wel een goede krant, maar te vaak kloppen die berichtgevingen van Trouw niet achteraf.

Ik lees geen sensatiekranten zoals de Telegraaf. Ik hoef alleen maar die reacties onder berichten van de Telegraaf te lezen en dan weet ik al wat voor soort mensen die krant trekt.

volhoudertje
Moderator

Re: Welke media zijn het meest neutraal?

Gabriel16 schreef:Ik volgde heel lang Al Jazeera. Ik merkte echter dat zij heel erg anti-Israël zijn.
Goh, je meent het. Dat zou ik nou nooit van Al Jazeera gedacht hebben, zeg. [027]

Ik heb geen idee welke 'fouten' in de berichtgeving van Trouw jij meent te kunnen bespeuren,
noem daar eens een voorbeeld van? Trouw geldt als oud verzetskrant toch echt als één van de
meest betrouwbare en integere kranten in Nederland, dus ik ben heel benieuwd wat je klachten zijn.
Ben je zelf eigenlijk wel neutraal en objectief?

Als het je trouwens om berichtgeving gaat die gericht is op de Nederlands-Joodse gemeenschap en het jodendom in algemene zin, dan lees je toch gewoon de online editie van Nieuw Israëlietisch Weekblad?
* Liebe Macht Frei *

FlowerPower2020

Bij ons werd er altijd thuis de NRC, Volkskrant en het Noord-hollands dagblad gelezen. Maar van de volkskrant raak ik wat vermoeid. Wat je ook eens kan verkennen is De Correspondent (https://decorrespondent.nl/home) dat is een online krant, je kan er een proef abonnement op nemen en dat is dan gratis. Ik vind het wel goed, ze zijn origineel, je leest er nieuws die je in reguliere media niet vind.
Understand: you been understood

FlowerPower2020

koen0069 schreef:Bij ons werd er altijd thuis de NRC, Volkskrant en het Noord-hollands dagblad gelezen. Maar van de volkskrant raak ik wat vermoeid. Wat je ook eens kan verkennen is De Correspondent (https://decorrespondent.nl/home) dat is een online krant, je kan er een proef abonnement op nemen en dat is dan gratis. Ik vind het wel goed, ze zijn origineel, je leest er nieuws die je in reguliere media niet vind.
Hier vind je meer info waar de krant voor staat: https://decorrespondent.nl/over
Understand: you been understood

Gabriel16

volhoudertje schreef:
Gabriel16 schreef:Ik volgde heel lang Al Jazeera. Ik merkte echter dat zij heel erg anti-Israël zijn.
Goh, je meent het. Dat zou ik nou nooit van Al Jazeera gedacht hebben, zeg. [027]

Ik heb geen idee welke 'fouten' in de berichtgeving van Trouw jij meent te kunnen bespeuren,
noem daar eens een voorbeeld van? Trouw geldt als oud verzetskrant toch echt als één van de
meest betrouwbare en integere kranten in Nederland, dus ik ben heel benieuwd wat je klachten zijn.
Ben je zelf eigenlijk wel neutraal en objectief?

Als het je trouwens om berichtgeving gaat die gericht is op de Nederlands-Joodse gemeenschap en het jodendom in algemene zin, dan lees je toch gewoon de online editie van Nieuw Israëlietisch Weekblad?
Al Jazeera is gevestigd in Qatar en veel Hamas-leden bevinden zich daar. Palestijnen, of moet ik beter terroristen zeggen, vallen Israëlische soldaten aan met messen, worden neergeschoten door IDF. Wat vermeldt Al Jazeera en heel veel meer anti-Israël media in koeienletters? ''Israëlische soldaten schieten twee ONSCHULDIGE Palestijnen neer'' zonder ook maar te vermelden dat die terroristen onze soldaten neer wilden steken. Er is zo veel onrechtvaardigheid in de media.
Dit filmpje zegt iets over de barbaren (Palestijnen). Het filmpje dat in Palestijnse media werd getoond was 6 minuten lang. Dit filmpje is compleet van 11 minuten. Je ziet duidelijk dat deze Palestijnen het gevecht met Israëlische soldaten opzoeken en gearresteerd worden, maar het is duidelijk wat veel media ervan zeggen, omdat het getoonde filmpje (6 minuten) maar één kant van het verhaal toont.

https://www.youtube.com/watch?v=FnbynkD02_Y

Ik vind Trouw nog steeds de beste krant in Nederland. Ze zijn ook redelijk neutraal, terwijl ze (denk ik) een linkse protestantse krant zijn. Ik vertrouw ze nog steeds heel veel, maar het was toen even schrikken voor me, die foute berichtgevingen. Het ging over Jumbo volgens mij, wat later niet waar bleek te zijn. Dit werd ook rechtgezet door een rectificatie volgens mij.

Ik ben zelf wel neutraal.

volhoudertje
Moderator

Gabriel16 schreef:Ik vind Trouw nog steeds de beste krant in Nederland. Ze zijn ook redelijk neutraal, terwijl ze (denk ik) een linkse protestantse krant zijn. Ik vertrouw ze nog steeds heel veel, maar het was toen even schrikken voor me, die foute berichtgevingen. Het ging over Jumbo volgens mij, wat later niet waar bleek te zijn. Dit werd ook rechtgezet door een rectificatie volgens mij.
Beoordeel je een krant over één foutje in de berichtgeving over de supermarktketen Jumbo? Dat is toch amper de moeite waard om je druk om te maken?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”