Tessa85

Pro anorexia sites

Misschien hebben jullie er weleens van gehoord? Sites die VOOR anorexia zijn en het ook aanprijzen bij jonge meisjes. Ik zat een beetje rond te kijken en kwam via google zo'n site tegen. Je wordt er echt niet vrolijk van tieners die foto's plaatsen van Hillary Duff, Lindsay Lohan en tig modellen die nu dus echt graatmager zijn die meiden worden echt wel als rolmodel gezien. Vind dit echt verschrikkelijk om te zien dat zulk soort sites zelfs mogen bestaan en echt duizenden leden hebben. Volgens mij beseffen bekende mensen die zo ontiegelijk veel afvallen en eruit zien als een skelet niet hoevel invloed ze hebben op jonge meiden!

Zat net op een sitewaarbij een meisje dus echt opschrijft wat ze eet en hoeveel oefeningen ze per dag doet en wie haar thinspirations zijn (dun inspiratie). Waarbij dus foto's van super dunne modellen en bekende mensen.

Ik vraag me af of hier ook iets aan gedaan kan worden?
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Hillary Duff is toch niet dun?! :shock: Of nu toch wel?
Zag op een andere site dat ze foto's van sterren met voor en na afvallen.
Viel best mee. Vond ik dan. Misschien was dit een van de nettere sites?
Zelfs Cameron Diaz stond erop, maar zij is toch echt niet graatmager. Nou ja, ik vind het eigenlijk een soort uiting van gebrek aan zelfwaarde.
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Mier

Ik denk dat het niet iets strafbaars is, dus in dat opzicht zou het moeten kunnen.
Of het ook verantwoord is is een tweede, maar het blijkt dat er genoeg behoefte is aan die sites helaas.
Er is niks aan te doen en dat is frustrerend, aangezien het ernstige gevolgen kan hebben voor zulke meisjes.
Tessa85

Het is wel strafbaar in een aantal landen (ook erg logisch!) heb de eigenaar van de algemene site, het is een bloggroep, een mail gestuurd of ze hier niet iets aan kunnen doen omdat het erg gevaarlijk is! Ik word er gewoon ziek van om te lezen hoe jonge meisjes elkaar aansporen om anorexia te krijgen en te houden. Er worden zelfs wedstrijden gehouden wie per week het langst kan vasten en het meeste afvalt :shock:!!
Mier

Ik wist niet dat het strafbaar zou kunnen zijn, maar gelukkig begrijp ik uit jou woorden dat dat het wel is.
Het is ook krankzinnig dat mensen ruimte geven aan zulke sites...dat noem ik over de rug van andere geld of eer behalen.

Maar ik ben bang dat zo'n mailtje van jou weinig uithaalt, maar niets doen werkt zowiezo niet, dus wel goed dat je actie hebt ondernomen!
Tessa85

Ja ik voel me echt zo machteloos als ik dat allemaal lees. Echt zo verschrikkelijk dat meiden elkaar aansporen tot destructief gedrag wat alleen maar erger wordt en aaaaaaaaarghh ik zit hier helemaal gefrustreerd naar die sites te kijken. Heb ook een aantal berichtjes achter gelaten bij die meisjes waar ze nou helemaal mee bezig zijn.

Vooral die wedstrijden zijn echt ziekelijk! Nu maar hopen dat de maker van de site zsm reageert en er ook echt iets aan doet.
vechter

als ik dit zo even snel lees, lijken mij die sites moord op termijn
Tessa85

Had een paar reacties achter gelaten waar ze nou helemaal mee bezig zijn. Daar werd op gereageerd dat ze zo'n hekel hebben aan zulk soort reacties want ze mogen toch lekker zelf weten wat ze doen en of ik wel met al mijn vet kon leven :?. Hopelijk reageert die site snel op mijn berichtje. Zal wel niet..
..::sanne::..

Hoi hoi,

Ik ben ook wel eens op zo'n site terechtgekomen. Ik kon niet stoppen met lezen. Ik walg ervan, voelde me daarna nog dikker. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd. Ik begrijp niet waarom het in sommige landen mag.

xxx
Sanne
Boet

Ik weet van het bestaan van dergelijke sites af, maar heb ze nooit bezocht. Er is al voldoende krankzinnigheid in de wereld en dit hoef ik er niet bij te hebben.

Wedstrijden wie het langst kan vasten....Mrs. Skeleton 2005....'kun je leven met je vet'...

Tja. Ik vraag me altijd af. Tien jaar na nu. Wat voor leven hebben die kinderen dan?

Groet,

Robert
*Breathing*

Dat vind ik dus echt ziekelijk. Als je ziet hoeveel meiden er juist vanaf proberen te komen, of er mee geworsteld hebben. Ik snap niet dat je dat serieus kan aanmoedigen, anorexia hebben. Als het overal afgeraden wordt enzo. Ik kan daar echt niet bij. Als je ziet dat het de dood als gevolg kan hebben, dan werk je jezelf en de gene die je aanmoedigd gewoon de dood in. Gewoon moord eigenlijk.
bloempje

Hoi Tessa,

Gelukkig ben ik dat soort sites nog niet tegengekomen. Ik vind zo iets echt beneden alle peil. Als ik zo lees wat erop staat maag het voor mij door wat dan ook uit de lucht gehaald worden.
Het zal mogelijk anorexia patienten stimuleren om nog magerder te willen worden.
De anorexia patienten zijn steeds jonger. Ik vind dit echt heel zorgelijk.
Het is goed Tessa dat je naar de moderator van die site hebt gemaild.
Goed of het wat uit haalt is een tweede. Maar wie weet worden zijn ogen geopend.
Ik doe dat ook als ik op een site kom waarvan ik vind dat er iets niet plus is dan schrijf ik. Vaak verander je er niets mee maar het is dan ook meer dat ik mijn ongenoegen erover direkt naar de betrokkene heb kunnen uiten

groet bloempje
Tessa85

Heb meerdere keren gemaild maar nog niks gehoord. De onderhouders van deze sites houden zich gewoon blind en dom van deze sites. Laat die tieners elkaar maar lekker aansporen tot doodgaan zullen ze wel denken.
Boet

Klinkt gek, maar ik moet steeds denken aan een vorm van automutilatie met als motief 'de omgeving kunnen we niet controleren, maar ons lichaam/onze pijn/? wel.

Vreemd wellicht?

Groet,

Robert
Tessa85

Maar daar draait anorexia toch juist vaak om Boet. De controle over het eten en je lichaam. Niet perse het dun zijn maar meer het feit dat jij controle hebt over wanneer je wel en niet eet en dus ook controle over je gewicht.
Boet

Tessa, snap ik. Maar is dat met automutilatie niet hetzelfde?

Zoals ik er tegenaan kijk, is het beiden een uiting van een gevoel geen controle te hebben op de buitenwereld, en dat te uiten op iets waar men wel controle over heeft.

zoiets?

Groet,

Robert
Mier

Tessa85 schreef:Heb meerdere keren gemaild maar nog niks gehoord. De onderhouders van deze sites houden zich gewoon blind en dom van deze sites. Laat die tieners elkaar maar lekker aansporen tot doodgaan zullen ze wel denken.
Je hebt je best gedaan Tessa...meer kun je helaas niet doen.
Het is gewoon een feit dat zulke sites wel een gat opvullen waar behoefte aan is, want anders waren er niet zoveel leden en dan zijn die beheerders natuurlijk gek om door een mailtje van jou opeens te kappen...hoe goed je mailtjes ook bedoeld zijn vanuit het oogpunt van normale mensen.
Pollewops

Tja... In mijn zware an periode bezocht ik ook een aantal van die site's (meerdere malen per dag). Ik was toen (ofcourse) super blij dat er van die site's zijn. Het voelde fijn om met andere te kunnen praten over waar je voor staat en waar je voor gaat. Ziekelijk? Ja, denk het wel. Maar tegenhouden kun je het toch niet.
Al met al, als je er niks te zoeken hebt, laat het dan links liggen. Zoiets... :roll:

Toedels,
Plienie

Terug naar “Eetproblemen”