Rikkie

Vriendschapsrelatie

Hoi ,

Ik zit met een enorm probleem dat echt aan me vreet.
Ik ga al jaren met een kameraad op vakantie naar de kust.
Toen ik met mijn kameraad aan de kust was heeft mijn zus mij op de hoogte gebracht dat een buurvrouw van mijn kameraad serieus aan het roddelen was geweest tegen haar over mijn kameraad .
Ze had van alle dingen zitten zeggen over mijn kameraad die totaal niet klopte en eigen lijk vernederend zijn .
Ik heb mijn kameraad daarvan op de hoogte gebracht wat deze roddelende buurvrouw allemaal gezegd had en deze was aangedaan .Hij heft me nog gezegd dat dit niet de eerste keer was dat deze vrouw dat deed en dat ze hiervoor bekend was in de buurt.
Ik moest vroeger terug uit vakantie en heb dan pas nadien kameraad terug gezien toen deze thuis was .
Maar plots was zijn gedrag veranderd tegenover mij , hij was stil , sprak bijna nimer tegen me , wou blijkbaar liever alleen op stap gaan ipv met mij , ontwijkt mij zelfs .
Ik ben hier enorm van aangedaan en dit is zo al weken bezig .
Blijkbaar heeft mijn kameraad de buurvrouw hierop aangesproken en heeft die nu plots beweerd tegen mijn kameraad dat ik en mijn zus er dingen zouden bijverzonnen hebben .
Dit klopt totaal niet , maar blijkbaar trapt mijn kameraad er op één of andere manier in .
Ik heb dit al tot tweemaal aan hem duidelijk gemaakt , maar helpt niets en onze vriendschap is nu volgens mij om zeep .
Ik heb het hier moeilijk mee want hoe moet het nu verder met het verlof , ik heb daar veel mensen leren kennen via hem , die zowat vrienden zijn geworden .Wij hebben steeds dezelfde periode verlof , dus als ik naar daar ga , dan komen we elkaar zeker tegen .
Hoe moet ik hiermee omgaan naar die vrienden toe ?
Maar wat het ergste is , is dat ik nu een beetje op een omploffen gevoel begin te komen , ik ben enorm boos aan het worden op zowel mijn kameraad als die buurvrouw .
Ik weet niet hoe dit gaat evolueren .
Mijn kameraad zou blijkbaar bezig zijn met een advocaat om die buurvrouw aan te pakken .
Maar wat zouden jullie doen als die kameraad je plots laat vallen , maanden niets tegen je zegt en je dan plots oproept om te komen getuigen ?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan ?
Ik heb al tot 3 x toe geprobeerd terug contact te leggen en hem te overtuigen , maar het lukt niet .
Ik heb ook mij trots hoor en kan toch niet blijven proberen .
Maar soms heb ik het gevoel dat hij dat steeds wil , mensen die zich steeds tegenover hem excuseren , of steeds altijd voor hem paraat staan .
Dat laatste is ook altijd gebeurd , ik stond steeds voor hem paraat als hij met iets problemen had .
En net daarom wringt dit alles zo bij mij .
Rikkie

Re: Vriendschapsrelatie

Ik heb dus dezelfde vrienden als hem aan de kust en gingen hier dus samen mee op stap.
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Vriendschapsrelatie

Ik vind het vreemd dat hij dan zomaar gelooft wat de buurvrouw zegt.

Als ik jou, zou ik alles wat je hierboven beschrijft in een e-mail zetten en vooral dat je het er moeilijk mee hebt. Op die manier kun je alles op een duidelijke en overzichtelijke manier kwijt. Bovendien heb jij er dan alles aan gedaan en weet je zeker dat het niet aan jou ligt. Laat hem maar eens iets doen.

Oh en als iemand drie maanden lang met mij op deze manier omging, is er no way dat ik voor degene zou getuigen.

Sterkte!
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Vriendschapsrelatie

Het is mij niet duidelijk of je kameraad je ontwijkt vanwege de buurvrouw of vanwege een andere reden. Weet zijn zus hier mss iets van?
En alles een keer op papier zetten met jou eigen gevoelens erbij lijkt me ook een goed plan.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”