Laini

bindingsangst

Hallo,

Ik kamp al jaren met een intense vorm van bindingsangst. Al mijn relaties lopen erdoor stuk en mijn partners voelen zich dan helemaal verward (ligt het aan hun, wat wil ze nu eigenlijk, ja-nee-ja-nee). De ene dag begin ik volle moed en wil ik hem zijn, tot het zover is dan wil ik zo snel mogelijk naar huis en zeker als hij dan ook nog eens intiem wil zijn. Het voelt allemaal teveel, ik denk dan aan mijn tijd alleen die ik moet missen, al die aandacht ik hem moet geven...als ik in een relatie zit word ik depressief ipv vrolijk. Ik word echt gek van mijn hoofd, altijd die twijfel. Mijn partner vindt het dan ook normaal dat ik hem elke dag zie maar het gedacht alleen al, ik word er soms echt ziek van. Nu kan ik wel iedere keer de relatie be-eindigen en lekker wegvluchten. Lekker alleen zijn, hoofd heeft dan rust, nergens rekening mee houden. Maar ergens verlang ik ook wel naar een normale relatie. PPff en zo kan ik nog blijven schrijven. Ik heb nu wel een partner en we zitten al in een crisis omdat ik aantrek, afstoot, etc..;en ik heb wel gezegd dat ik voor een oplossing ga kijken. Ik moet er toch ooit aan werken. Ik weet alleen niet hoe het aan te pakken, bij wie (psycholoog, seksuoloog, medicatie..). Dus vroeg ik mij af of mensen dit herkennen en wat zij eraan hebben gedaan...
Alle hulp is welkom want ik voel weer dat ik eronder door aant gaan ben....ik pieker mij suf, er zit precies een pingpong bal in mijn hoofd :-s

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”