Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ben jij een strever of levensgenieter?

Opa Black schreef:
Mystica schreef:Nou Opa.. dan moet die chirurg inderdaad maar iets anders gaan doen want zo te lezen, geniet hij dan weinig van het werk wat hij doet. Ik kan voor mezelf zeggen dat ik graag werk. Ik vind mijn baan erg leuk om te doen dus ik geniet daar ook van. Dat hoort bij het levensgenieten, dat je leuk werk hebt waar je van kan genieten. Vraag maar aan mensen die werkeloos zijn..of die noodgedwongen werk doen wat ze niet leuk vinden.
Hij is nu waarschijnlijk te oud om nog een baan bij het openbaar vervoer te kunnen krijgen.
Maar ik zal hem jouw advies niet onthouden. :D

Afbeelding
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Ndgirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2023 23:45

Re: Ben jij een strever of levensgenieter?

Ik probeer daarin een balans te vinden. Ik wil op het einde van de rit kunnen zeggen dat ik iets heb bereikt, maar tegelijkertijd ook van het leven genieten.
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ben jij een strever of levensgenieter?

Ik ben altijd een enorme strever geweest in werk/studie omdat ik dit als enige uitweg zag om mijn problemen op te lossen en iets van mijn leven te maken. Dat heeft me geholpen in mijn kinderjaren waarin ik niet de aandacht, liefde, steun en voorbeeld van mijn ouders heb gekregen doe ik nodig had. Ik moest mijn eigen plan trekken en vooral niet tot last zijn. Dat heeft me als volwassene bijna gesloopt. Nu leer ik dit te verwerken en van mijn leven iets genietbaars te maken. Soms lijkt het van niet maar er zijn andere uitwegen.

Terug naar “Spiritualiteit”