psychosoof

adhd en depressiviteit

ik maak me een klein beetje zorgen over het feit dat ik de laatste tijd toch wel enigszins depressief blijk te worden (te zijn)
sinds kort slik ik ritalin vanwege mijn ad(h)d en vanwege mijn momentele winterdip ook weer sint-jans-kruid, waar ik in het verleden goede ervaringen mee had.

misschien is het de combi die niet werkt
maar ik voel me de laatste dagen steeds dieper wegzinken in het moeras der zwaarmoedigheid

is er iemand onder ons die hier ervaring mee heeft
dan hou ik mij aanbevolen

geef me goede raad
want dat kan in dit geval geen kwaad

peazzz
Daan86

Re: ADHD en depressiviteit

Van Ritalin kun je depressief worden, dus als je het idee hebt dat het sinds het gebruik van ritalin slechter gaat met je zou je toch eens kunnen overwegen of het verstandig is om hiermee door te gaan..
Pone

Re: ADHD en depressiviteit

Van Ritalin kan je inderdaad depressief worden en uiteindelijk zelf psychotisch.
ADHD en depressie gaan heel vaak samen. Logisch als je geen robot bent net zoals ieder ander.
Je moet over het algemeen dienen voor de maatschappij, dat is het algemene doel.
gedubbel

Re: ADHD en depressiviteit

Pas in ieder geval goed op met SSRI's, mocht je dokter je die willen geven, die werkten bij mij dus mooi averechts .... brak thuis de hele keet en omgeving af .... werd bijna bang van mezelf, is het verlagen van de dosis in samenspraak met je arts een idee?

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”