Syn

Hoe houd je 'verkeerd eten' binnen de perken?

Er is al veel over gezegd, maar hoe kun je goed blijven eten als er zoveel lekkers te krijgen is?
Inplaats van chips neem ik tegenwoordig al bijvoorbeeld studentenhaver, inplaats van koekerij dan beschuit en rijstwafels en inplaats van bier neem ik wijn. Maar er blijft zoveel nog over; snoep/drop, chocolade, taart, cake enzovoort.
Ik merk dat ik wel een zwemband heb en soms lijkt het net alsof mijn buik steeds boller begint te worden. Tsja; ik zou dan op dieet wellicht moeten, maar zo slecht eet ik ook weer niet. Ik neem haast geen gefrituurd eten meer evenals chips, maar toch ben ik wel continu aan het eten. Ik probeer het bij licht voedsel te houden. De leeftijd zorgt op den duur echter toch voor dat je steeds meer een 'uitgezakt' figuur krijgt.
Wie is momenteel op dieet? En hoe kun je bepaalde gezonde eetpatronen blijven vasthouden?
Eveline

[En hoe kun je bepaalde gezonde eetpatronen blijven vasthouden?]

Goeie vraag. Daar zou ik ook wel een antwoord op willen :wink:
animisha

Waarschijnlijk niet het antwoord waar je op wacht...

... maar in plaats van te eten kun je je ook bewegen. Als je zowel conditietraining en krachtsport doet, verbrand je meer calorieën en krijg je ook geen uitgezakt figuur.

Verder kun je eens gaan kijken naar waarom je die voortdurende behoefte hebt om iets in je mond te stoppen...

Allebei véél makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het... :roll:
Raindrop

Je hebt wel drie maaltijden per dag? 't Is belangrijk dat je de tijd neemt om rustig te eten, dat je gevarieerd eet en voldoende beweegt (in de buitenlucht). In plaats van snoep kun je fruit doen, lekker en gezond. Van bijvoorbeeld tomaten en komkommer met schil schijn je van af te vallen.
Syn schreef:En hoe kun je bepaalde gezonde eetpatronen blijven vasthouden?
Discipline hebben, controle houden. Weinig zoetigheden in huis halen, laat ze in de winkel liggen. Gewoon straal voorbij lopen.

Eet je die dikke noten in de studentenhaver ook eigenlijk? Die bevatten namelijk nogal wat vet, geloof ik.
spiceant

mischien kan je proberen wat boterhammen te eten, wanneer je honger hebt en dus niet dik belegd want dan helpt het dus echt niet, ik beleg mijn boterhammen zo dat je ze net niet kan definnïeren als droog (bij mij gaat het dan ook om de boterham en niet de 150g aan beleg die je erop kan doen), voor jou is dit mischien onprettig.
na het avondeten mischien een glas melk, een bakje zoetigheid als een bakje met (vanilla) vla je niet met je probleem helpen, een glas melk is volgensmij een stuk beter.
jason23

...en ga niet vlak voordat je naar bed gaat eten... dan wordt het niet meer verteerd!!! En lust je yoghurt? Yoghurt is heel goed voor je en je valt er vanaf... jaaaa!!!
Boet

Davy en Animisha slaan de spijker op de kop.

Hoe is je algemene stemming btw. Slaap je goed?

Groet,

Robert
Gast

Yeah, you are right man! :(
Mamotan

Re: Hoe houd je 'verkeerd eten' binnen de perken?

Syn schreef:Er is al veel over gezegd, maar hoe kun je goed blijven eten als er zoveel lekkers te krijgen is?
Inplaats van chips neem ik tegenwoordig al bijvoorbeeld studentenhaver, inplaats van koekerij dan beschuit en rijstwafels en inplaats van bier neem ik wijn. Maar er blijft zoveel nog over; snoep/drop, chocolade, taart, cake enzovoort.
Ik merk dat ik wel een zwemband heb en soms lijkt het net alsof mijn buik steeds boller begint te worden. Tsja; ik zou dan op dieet wellicht moeten, maar zo slecht eet ik ook weer niet. Ik neem haast geen gefrituurd eten meer evenals chips, maar toch ben ik wel continu aan het eten. Ik probeer het bij licht voedsel te houden. De leeftijd zorgt op den duur echter toch voor dat je steeds meer een 'uitgezakt' figuur krijgt.
Wie is momenteel op dieet? En hoe kun je bepaalde gezonde eetpatronen blijven vasthouden?

Waarom moet elke voedselmiddel vervangen worden met iets anders?

Je kan ook bepaalde dingen schrappen, behalve de gezonde dingen dan.

Weet je dat iets lekkerder is als je het ééns in de zoveel tijd krijgt? Als je één maand geen taart eet en je krijgt dan een stuk taart dan kan je zo blij worden.

Ik denk dat als je een sterke wil hebt dat je alles kan overwinnen zolang je jezelf erachter zet, kies een dag uit waarop je begint maak een schema en STOP jezelf.

Elke dag een wandeling of fietstochtje kan ook helpen om wat slanker te worden, maar je komt eerder aan dan dat je afkomt dus dan zou je extreem veel moeten sporten, dat is niet mogelijk dus moet je eerst dingen schrappen!!!!!
Boet

Feitelijk ben ik slecht gedisciplineerd als het om eten gaat. Wat ik momenteel doe, is de rommel uit mijn patroon schrappen en verder ben ik meer gaan bewegen. Bedoeling is dat dat een vaste gewoonte wordt en ik zo het 'afdakje/zwembandje' binnen de perken hou. Maar ik hou teveel van eten om dat minder te gaan doen. :roll:

Uitzakken? Nu even niet :lol:

Groet,

Robert
vechter

Re: Hoe houd je 'verkeerd eten' binnen de perken?

Syn schreef:Er is al veel over gezegd, maar hoe kun je goed blijven eten als er zoveel lekkers te krijgen is?
Inplaats van chips neem ik tegenwoordig al bijvoorbeeld studentenhaver, inplaats van koekerij dan beschuit en rijstwafels en inplaats van bier neem ik wijn. Maar er blijft zoveel nog over; snoep/drop, chocolade, taart, cake enzovoort.
Ik merk dat ik wel een zwemband heb en soms lijkt het net alsof mijn buik steeds boller begint te worden. Tsja; ik zou dan op dieet wellicht moeten, maar zo slecht eet ik ook weer niet. Ik neem haast geen gefrituurd eten meer evenals chips, maar toch ben ik wel continu aan het eten. Ik probeer het bij licht voedsel te houden. De leeftijd zorgt op den duur echter toch voor dat je steeds meer een 'uitgezakt' figuur krijgt.
Wie is momenteel op dieet? En hoe kun je bepaalde gezonde eetpatronen blijven vasthouden?
door voor jezelf een eetschema te maken, van 3 hoofdmaaltijden per dag en 3 kleine tussendoortjes, stuk fruit, cracker of zo.
wijn maakt net zo goed dik als bier, 1 glas wijn bevat haast even veeel caloriën als 3 bruine boterhammen
Shitonya

Dieten is slecht en is vrijwel onmogelijk vol te houden. Het vereist de nodige discipline welke een mens niet heeft. Je kunt niet continu dieten door alle verleidingen.

Je moet gewoon een middenweg vinden: 2-3 maal daags een maaltijd en tussendoortjes. Als je op een normaal bmi blijft hangen, weet je dat je goed zit. Eet gewoon gezond ( en iedereen weet wel wat gezond is ) met af en toe wat lekkers. Er is niets mis met snacks, zolang je het maar niet regelmatig eet. Je lichaam heeft ook vetten nodig en alle andere stoffen die er in snacks zitten.

Terug naar “Eetproblemen”