Leeuwtjuh

KlaasP schreef: (her-)kent en begrijpt iemand dit? :P
volgens mij wel... best verwarrend dat soort dromen...
Acedius

Scene 1.
Oh, mijn kat verstopte me en toen keek ik stiekem. Resultaat, alle bijzondere wezentjes vluchte abrupt weg.

Scene 2.
Vader had een aantal wezentjes gevolgd en gevangen. Bijzonder groot (+-1.5 meter) en inspirerend stiekem, namelijk het was een soort semi haai.

Scene 3.
Ik ben wakker en zie in dat ik dichter bij mijn onbewuste kom.

Analyses?
inactieve gebruiker

Hoe zie/zag jij in dat je dichter bij je onbewuste kwam? Die scene 3 dus?

Ben net vreselijk moe. echt helemaal total loss wakker geworden, heb spierpijn en het is alsof ik in éen nacht er drie vierdaagse achter mekaar op heb zitten.

Wat ik me herinner is dat ik met heel veel stuntwerk aan het crossfietsen was , op een haar na een ineens aldaar rondkruipend peutertje raakte, en toen behoorlijk in paniek raakte dat zoiets had kunnen gebeuren...

Maar ook, en ineens weet ik dat ik dat vaker droom: in een ander volgend bedrijf van die droom was ik lichamelijk zo afgestompt dat ik nauwelijks op mijn benen kon blijven staan, en nauwelijks vooruitkwam terwijl ik erg haast had om op het station te komen. Ging toen terug om mijn fiets te halen (die ik had laten staan omdat ik die niet bij het CS wil zetten normaliter) maar het was alsof ik me tegen windkracht 11 moest voortbewegen, zonder dat het dus echt woei.
En dat herhaalt zich veel, dat er als het ware een andere zwaartekracht is in die droomwerkelijkheid. Soms is het voortbewegen heel erg zwaar en wordt de uiterest inspanning vereist om ook maar 1 stap vooruit te komen, maar...soms bevind ik me ook als op de maan, en kan ik enorme kangeroe-sprongen (terwijl ik me gewoon lichtjes afzet) maken, die vertraagd worden afgelegd...


Was het An die schreef dat ze dat ook veel meemaakt, die vertraging van je bewegingen?

In ieder geval An: Ik heb nu dus warempel écht spierpijn (vooral in mijn kuiten, van het 'staan' op de trappers van mijn mountainbike,- in die droom dus)) en voel me lichamelijk helemaal gesloopt, terwijl ik gister niks bijzonders heb uitgevreten fysiek. Dat is wat jij ook veel meemaakt he?
Linny

Ja appart is dat he om zo wakker te worden, alsof je echt hebt gefietst. Vind het wel grappig.

Ik droomde vannacht dat ik een kennis uit een vuilnisbak zag eten :? Vond dat heel erg en zei dat ie bij mij wel wat kon eten. Maar hij stapte ook gelijk onder de douche en keek om zich heen van fijn, hier ben ik nog wel even een tijdje. Ik voelde mij behoorlijk overdonderd en begon een beetje spijt te krijgen van mijn aanbod.
:roll:
inactieve gebruiker

Ga je hem dit vertellen Linny? :)
Linny

haha, zal het vanacht proberen te dromen.

Heb ik ooit een keer gedaan. De ene nacht gedroomd, dat ik een jongen tegenkwam die ik heel erg leuk vond, maar liet het niet merken. De volgende nacht droomde ik weer dat ik hem tegenkwam en dacht nu zeg ik het wel en dat deed ik.

Het gaat mij wel wat beter af om mij te uiten, maar het kan beter.

Al bijgekomen van je fietsrit Klaas?
Alone

Acedius schreef:Scene 1.
Oh, mijn kat verstopte me en toen keek ik stiekem. Resultaat, alle bijzondere wezentjes vluchte abrupt weg.

Scene 2.
Vader had een aantal wezentjes gevolgd en gevangen. Bijzonder groot (+-1.5 meter) en inspirerend stiekem, namelijk het was een soort semi haai.

Scene 3.
Ik ben wakker en zie in dat ik dichter bij mijn onbewuste kom.

Analyses?
De wezentjes zijn alter-ego's van je die zich in je onderbewuste bevinden. Zeg maar onbewuste aspecten van je psyche. Je kat is je dierlijke psyche die dierlijk wil blijven en de verborgen aspecten verborgen wil houden. Je kat is zeg maar het geheel van alle bijzondere wezentjes. Je wilt je onderbewuste, je psyche kennen, dus kijk je. Je ziet wel iets, een glimp, maar krijgt het niet te pakken. Je goede alter-ego, je vader, het bovenbewustzijn, helpt je je bewust te worden en vangt een wezentje voor je. En natuurlijk is dat interessant om te zien wat voor vreemde zaken zich in je onderbewustzijn bevinden.

:-k
inactieve gebruiker

Ik droomde vanacht van vleermuisjes , die net uitkwamen ,heel veel,, maar er zat een stuck plastic voor , een soort koepel, ze konden niet naar de moeder,
inactieve gebruiker

Linny schreef:haha, zal het vanacht proberen te dromen.

Heb ik ooit een keer gedaan. De ene nacht gedroomd, dat ik een jongen tegenkwam die ik heel erg leuk vond, maar liet het niet merken. De volgende nacht droomde ik weer dat ik hem tegenkwam en dacht nu zeg ik het wel en dat deed ik.

Het gaat mij wel wat beter af om mij te uiten, maar het kan beter.

Al bijgekomen van je fietsrit Klaas?
Gaat wel weer, dank je Linny ;)

Maareh, in die droom van vannacht droomde je toch van een bestaand iemand, een kennis van je? Lijkt me wel grappig om hem deze droom te vertellen, of niet? :)
lostsoul

Ik heb een supervage droom gehad vannacht. Zeer ongewoon... Vanaf kleins af aan kan ik al dromen onthouden en sturen maar dit was een volkomen vage droom.... Ik zat in de bus met bekenden (wiens gezichten niet zichtbaar waren. Is heel vaak in m'n dromen zo) en ineens rijdt die bus de sloot in. Daarna een volgende flits dat ik in die bus zit en een extra arm krijg bovenop m'n linkerarm... :shock: Was heel erg bizar! Je zou bijna zeggen ze helpen je een handje maar het was echt vaag. :)

Gelijk de dromenencyclopedie erop nageslagen maar kon niet echt een goede naar mijn mening kloppende omschrijving eruit halen. (deze dromenencyclopedie is vooral gebaseerd op Jung en Freud) De bus stond voor een reis maar die extra arm met hand kan ik nergens terugvinden. Dat vind ik juist het interessantste. Normaal gesproken raak ik niet misvormd in m'n dromen. Eens kijken of google mij kan helpen.....
Linny

KlaasP schreef:
Linny schreef:haha, zal het vanacht proberen te dromen.

Heb ik ooit een keer gedaan. De ene nacht gedroomd, dat ik een jongen tegenkwam die ik heel erg leuk vond, maar liet het niet merken. De volgende nacht droomde ik weer dat ik hem tegenkwam en dacht nu zeg ik het wel en dat deed ik.

Het gaat mij wel wat beter af om mij te uiten, maar het kan beter.

Al bijgekomen van je fietsrit Klaas?
Gaat wel weer, dank je Linny ;)

Maareh, in die droom van vannacht droomde je toch van een bestaand iemand, een kennis van je? Lijkt me wel grappig om hem deze droom te vertellen, of niet? :)
:lol: Ik dacht eerst dat je het anders bedoelde. Hij sinds kort niet meer bij mij in de buurt maar als ik hem tegen kom zal ik het vertellen.
Annn

Ik droomde vannacht dat ik in Kastel was (mijn geboortedorp) en ik liep daar met een vriendin van vroeger. Er was nog een heel stuk voor deze droom, dat ik op reis ging met een andere vriendin van vroeger en op het laatste (de laatste 1 minuut ofzo, zei ik: nee ik ga niet, ik durf niet met het vliegtuig. Maar ok die droom ga ik niet volledig vertellen want die vind ik niet boeiend of raar genoeg.

Anyway we kwamen te horen dat er daar een vrouw was verkracht, de politie stond in de straat enzo.
Ik en dat meisje stapten verder naar de dijk (of het veld) en ik had een fiets aan mijn rechterhand en ik zette hem ergens neer. Opeens waren er nog 2 mensen bij me en iemand zei: ik hoor ze! en di e2 liepen het veld in, de bossen. Ik en die andere vriendin (die inmiddels in een oudere vrouw was veranderd) liepen ze achterna want we hoorden ze roepen. Opeens zagen we allemaal mannen en rare hutjes en ze keken naar ons. Mijn haar was op een dotje (iets wat ik normaal nooit doe, het is altijd los).
Ik zag die meisjes liggen in een hut ergens bij die mannen en we kwamen te weten dat het eensoort pedofielen kamp was, en ook met homo's. En ze kwamen steeds aan mijn lijf en er keek 1 naar mij en die zei: kijk deze heeft nog geen littekens. En ik zei: ja ik ben nog niet zwaar gevallen he. En dan kwam er een achteraan in mijn broek (aan mijn kont dus) maar niet ver hoor. Maar ik liep ervan weg. En dan zaten er veel mannen achter mij, ik was op de grond gevallen op mijn kont en zo kroop ik verder (kan het moeilijk uitleggen :p) maar ze waren tamelijk rustig enzo.
Iemand had de politie gebeld en we liepen vlug weg toen we ze hoorden. We gingen op straat kijken en dan stond de politie er, er waren traliesen rond gezet, heel hoog met prikkeldraad bovenaan. We stapten naar de politie toe en opeens sloot ook een tralies achter ons op de weg. We zaten in een soort kooi dus ook. Ik en nog wat mensen en die meisjes. We waren zelf opgesloten en wisten niet waarom, maar niemand scheen iets te doen ofzo...
Toen opeens was er een tafeltje en 1 van die mannen zat bij ons, met blond rossig haar, een baard, een jaar op 40-50 en blauwe ogen. We waren een soort kaartspel aan het spelen en er stond opeens drinken op tafel:p en hij zei: wat moeten jullie drinken? Degene naast mij wou een rode wijn en ik zei dat ik geen alcohol dronk. En hij stelde nog wat vragen en ik had ook gezegt dat ik geen seksuele gevoelens heb enzo.
Op het einde zei hij: later zoek ik je wel nog eens op want je kan zo niet blijven (ofzoiets, het kwam erop neer dat hij me later wel eens zou komen verkrachten). En dan werd ik wakker. Beetje een vage droom maar ik had geen vervelende gevoelens toen ik wakker werd.
Die dromen zijn zo gewoon geworden dat ze me om de duur nog weinig doen, behalve in de droom zelf. Alleen bij erge nachtmerries kan ik met schrik wakker worden.
inactieve gebruiker

An, kun jij je voorstellen dat sekualiteit behalve met gewelddadigheid, ook met tederheid te maken kan hebben? Gewoon de tederheid waarmee je knuffelt enzo? Of dat dat gewoon eigenlijk hetzelfde is, als het echt helemaal oke is, seksualiteit en knuffelen...

Zoals je droomt over seksueel verkeer bestaat dat in de werkelijkheid natuurlijk wel, als pure egoistische driftuiting waarbij de ander alleen maar voorwerp is als het ware, maar er is ook een heel ander soort van seksueel verkeer mogelijk, helemaal tegenovergesteld eigenlijk, waarbij je volledig op de ander begrepen bent, en niet een agressief soort drift zich van je meester maakt, maar je (beiden) in een grenzeloze liefde verkeert, versmolten bent.

dat is er ook hoor An, die seksualiteit, ook al zie je die dus niet op sbs 6 enzo, hoewel, misschien soms wel eens in een echt goede film...

Wat de mannen in die droom jou op proberen te dringen, dat is een ook in mijn ogen alleen maar verachtelijk soort van seksualiteit.

Overigens wil ik niet zeggen at een leven zonder seksualiteit niet kan of niet deugen zou hoor. Heb ik geen enkele mening over.
Maar het gegeven blijkt je toch best bezig te houden....
Annn

Ja dat klopt Klaas . En ik weet het wel hoor, alle mensen zeggen dat, dat seks lief en teder is en een eenheid tussen partners etc.
Maar ik vind het vies en het stoot me af... als er nog maar een handeling word gemaakt of een geluid dat me er kan aan doen denken dan raak ik gefrustreerd. Mensen zouden denken dat ik ben misbruikt ofzo maar dat is niet zo.
Het stoot me gewoon erg af en op sommige momenten kan ik het echt haten. Mijn familie en vrienden enzo hebben ook altijd een mooi beeld van liefde en seks gehad, en niemand heeft me er ooit vies van gemaakt maar ik lijk het van mezelf gewoon te zijn.
En zo zijn er wel meer dingen die eraan gelinkt kunnen worden.
vb als een van mijn ouders spreekt met hun mond vol, al etend ofzo, dan klinkt hun stem anders... en daar kan ik niet tegen. Ik weet niet of iemand snapt wat ik bedoel :lol: maar ik vind het nogal moeilijk uit te leggen. Of van die kreun geluiden ofzo... dat kan me vanbinnen heel kwaad maken.
Iertje

An, ik vind het ook niet echt prettig om die seksgeluiden te horen, dan krijg ik meteen het idee dat seks iets ordinairs is ofzo, maar dat valt erg mee als ik dat zo van iedereen.

Ik heb trouwens ook wel is gedroomd dat een man mij wilde verkrachten en mij achterna zat. Als ik dan wakker wordt uit die droom, ben ik meestal erg uitgeput, zoveel stress had ik in die droom.

Maar ik heb pas ook gedroomd dat ik en een jongen die ik ken aan het knuffelen waren, dat was nog niet echt seks. Dat vond ik eerlijk gezegd best prettig :oops:
Annn

Jack the rippers

Eerst was ik op mijn vorige school en we waren bij de lerares grafiek waarbij we normaal etsen maken enzo en ontwerpen. Nu waren er paginas met soort van vragen die je moest opschrijven… en ze stelde een meisje die ik ken een vraag en ze keek op mijn blad en antwoorde en het was juist. Ik zei: hey dat zijn mijn antwoorden, en ze zei: nee de mijne, en toen waren we in de war want opeens leek mijn geschrift helemaal anders.
Op een gegeven moment zei ik dat ik heel idealistisch ben (ik weet niet meer waarom maar het kwam ter sprake) en de lerares zei: ja? Dat had ik niet van jou gedacht.

toen waren we op een of andere klasuitstap en we gingen voorbij het huis van Jack the ripper. Ik weet dat ze niet weten wie jack the ripper is, hij is nooit gevonden of gearresteerd. Maar in mijn droom dus blijkbaar wel. Het was een vervallen huis en een beetje afgebrand. Ik en nog 2 gingen binnen maar ik kreeg een super eng gevoel over me heen, een gevoel waarbij je liever jezelf wilt doden dan het te beleven. En ik kreeg gedachten in mijn van een kind… maar ik kan me dat jammer genoeg niet mee herinneren. Iets van een klein meisje.

Anyway opeens waren we weer buiten en passeerden we dat huis weer. We liepen in een rij en mijn broer was er ook. Ik vroeg aan nog mensen (weet niet meer aan wie, maar aan mijn broer o.a.) of ze mee wouden gaan in het huis. Niemand wou, hoe hard ik ook aandrong. Ik weet zelf niet waarom ik erin wou. En we gingen er voorbij en ik smeet een steen naar het huis. Mijn broer zei iets, ik ben vergeten wat, maar het betkende iets slecht. Door die steen te smijten had ik een fout gemaakt. Iedereen begon heel snel te lopen en ik ook maar ik kon mijn benen zo moeizaam bewegen. Mijn broer ging veel sneller en ik zei: Hey!! Wacht!! Ik kan niet volgen mijn benen willen niet meewerken, neem mijn hand en trek me vooruit. Mijn broer kwam terug en nam mijn hand en ik ging plots even snel als hem. Mijn benen voelden nog steeds raar, maar hij trok me mee aan zijn tempo.

Opeens zagen we dat huis weer van Jack the ripper, helemaal opgeknapt en mooi. (ohja het staat in een bos btw, we liepen op een bospad). Ik dacht shit we zijn terug in de ytijd gegaan omdat ik die steen heb gesmeten.
We gingen binnen en er was weer dat kleine meisje… en ook nog een man en vrouw die mijn moeder bleken te zijn maar in het echt ken ik die dus niet. We waren binnen en er kwam een jongeman binnen. Hij was in politiekledij. In de droom zelf ging ik blijkbaar voor politie studeren (in het echte leven niet, ik studeer iets helemaal anders) en ik zei: oh ik studeer ook voor politie. Hij zei: ik moordzaken. Ik zei: ik niet, ik om mensen te vermoorden. Daarop lachte ik (omdat het een grapje was) en hij geloofde het ook niet natuurlijk :P
Het was een vrij mooie jongen en het leek of ik hem al lang kende, als ik er nu aan denk nog steeds… alsof ik hem al gezien heb en had. Mijn moeder zat in de woonkamer denk ik, de jongen stond in het deurgat tussen woonkamer en keuken. Het was niet echt een deurgat, want de keuken was redelijk open. De ene muur was geen muur maar een toog. Ik en mijn “vader” stonden in de keuken. De jongeman zei: ik ga even naar boven. Ik wist dat hij jack the ripper was dus ik zei hier vader: neem dit mes!!! En ik zoch tnaar wapens en nam ze vast. Toen kwam hij terug en idd hij had een mes vast, kleiner dan dat van ons. Hij maakte het bevel dat we het moesten laten vallen, mijn vader deed dat meteen en ging de keuken uit. Ik stond er nog alleen en ik deed wat hij zei, hij kwam heel dreigend en dominant over. Toen kwam hij dichter bij mij en ik wist dat hij me wuo verkrachten. Hij deed mijn trui uit en ik liet me al huilend op de grond zaken, probeerde me in een hoekje te steken maar dat lukte niet. Plots stak hij me 3 keer met een zakmes. Eerst voelde ik 3 korte pijnscheuten (in mijn dromen voel ik ook pijn) en ik vroeg: waarom doe je dat? Ik keek op en opeens was hij veranderd in een meisje!! Ongeveer even oud als ik. Ze antwoorden: penetratie. En ik zei: oh omdat je dat niet op een andere manier kan gebruik je een mes? Ze zei: ja . Ik lag neer en ze ging naast me liggen en we huilden beiden. We praaten toen over iets wat we allebei hadden meegemaakt ofzo maar ik weet niet meer wat dat was. Toen zei ze dat ze de moeder was van jack the ripper. Ik geloofde dat ook al zag ze er even oud uit als ik, in dromen geloof je meer onwaarschijnlijke dingen. Ik zei: dan moet je bij me blijven!! Dan zal hij me niks doen! En daarna bleek dat ze de dochter was van hem… We liepen buiten naast het huis en opeens zag ik jack. Hij was veel ouder, had lang haar en een stoppelbaard en deed agressief tegen me. Het meisje bleef niet bij me, ook al had ze van wel gezegd.

Dan waren we verhuisd ofzo, we woonden in een huis op een soort rots van 8 meter hoog, en daaronder waren de andere huizen. Opeens zag ik jack weer, hij zag er beter uit, minder donker en moe. Ik zei: je ziet er goed uit jack! En hij antwoordde vriendelijk. Mijn moeder stond in de keuken en zei iets. Toen zei ik tegen jack: iedereen verdient een tweede kans, ook jij hoor. En kijk het is je gelukt! En nu vertrouwen we je allemaal.
buiten waren er kinderen in een zwembad aan het spelen en jack keek door het raam naar ze. De moeder ook en ze zei tegen mij: wil je alstublieft haar( een kind dat daar was in dat zwembad) proberen te doen eten?
Dat kind at nooit en was bang om te eten, maar ze was van een struik besjes aan het eten. Ik en jack gingen naar buiten en ik zei: je mag daar niet van eten, dan word je ziek en dan krijg je diaree.

Dat was ongeveer het einde van de droom. Maar er was nog meer gebeurd met dat kleine meisje, angstaanjagende dingen, maar ik kan me ze niet herinneren. Misschien later op de dag nog ofzo.
Alone

Annn schreef: Ik zei: je ziet er goed uit jack!

Grappig stukje uit je droom. :lol:

Heb je een crimi of zo gekeken voor het slapen gaan Annn? Of Eddy Murphy op zaterdag? :o
Annn

Alone schreef:
Annn schreef: Ik zei: je ziet er goed uit jack!

Grappig stukje uit je droom. :lol:

Heb je een crimi of zo gekeken voor het slapen gaan Annn? Of Eddy Murphy op zaterdag? :o

:lol:

nee hehe, al super lang niet
Alone

Owhh...zou het dan misschien een betekenis hebben?.. !mm
Annn

Alone schreef:Owhh...zou het dan misschien een betekenis hebben?.. !mm
geen idee, ik droom altijd van die vage en uitgebreide dingen :lol:
Als ik zin heb om veel te schrijven dan schrijf of typ ik ze neer
Alone

Nice. Ik heb dat ook eens een tijdje gedaan. Als je dr bewust mee bezig bent kan je ook je dromen leren sturen :o (so they say)...
Annn

Ja dat kan je bij lucide dromen , maar die heb ik niet heel vaak.
Alone

Gaaf is dat... 8)

Ik heb ze ook niet vaak trouwens.
Iertje

Dat heb ik best vaak. Dan ben ik aan het dromen, en op dat moment weet ik ook gewoon dat het een droom is, zonder dat ik echt wakker wordt ofzo. Soms kan ik dan ook bepaalde gebeurtenissen in die droom bepalen, echt vaag, maar wel grappig :D
Alone

Tof Iertje! Kun je er iets over zeggen wanneer zoiets het vaakst gebeurt? :)

Terug naar “Spiritualiteit”