FFr

Vragenlijst

Vragenlijst

Zo ben vandaag begonnen aan het Sonja Bakker dieet, alweer, dit keer met het boek Zomerslank, deze boek duurt 4 weken en is uitermate makkelijk. Ook gaan we dit keer ons er heel goed aan houden.

Maar deze topic maak ik niet daarom aan. Ik mag van me ma elke week lekker in excel typen wat we zeg maar allemaal moeten eten, ik helemaal blij want ik vind excel de coolste programma die er is.

Week 1 ben ik al bijna klaar mee, en damed wat een leuke week, lekker eten en maar maximaal 1700 calorien, dat voor morgen is, de rest van de week is rond de 1200 calorien, natuurlijk heb ik niet alle gegevens, want voedingscentrum is een beetje slecht.

Maar nu ik dit allemaal verteld heb, stel ik me vragen, ik wil in dat excel balans gaan schrijven voor hoelang het duurt om al die calorien kwijt te raken. Dus vraag.

Hoeveel calorien moet je minstens kwijt raken om 1 kilo af te vallen?

Klinkt raar deze vraag, misschien niet antwoordbaar doordat iedereen anders is, maar denk aant gemiddelde gewoon en dan wordt die vraag beantwoordbaar.

Tweede vraag is: Hoeveel calorien raak je kwijt na 1 minuut lopen?

Als ik dat weet, kan ik namelijk uitrekenen hoeveel uur ik over moet doen om zeg maar al die calorien kwijt te raken.

Derde vraag is: Hoeveel calorien raak je kwijt door te slapen?

Hierdoor kan ik nog een kolom maken, met het simpelste wat er is, niks doen en lekker een dutje doen.

Vierde vraag is, klopt het wat ze bij JE ECHTE LEEFTIJD zeggen over dat je voor een zakje M&M ( 550 calorien ) ongeveer 1 uur en 3 kwartier moet lopen? En kan je dat dus ook uitrekenen naar 1 minuut.

Als ik dit namelijk weet, zijn me gedachte misschien wel goed.

En ja de laatste vraag is: Wilt iemand hier kijken naar als ik klaar ben of mijn gegevens allemaal wel kloppen?

Dit is een superlang bericht, voor sommigen misschien onzin omdat ze het nergens vinden passen, maar goed dat is dan voor hun een probleem. Ik weet dat hier mensen zijn die me wel willen helpen. Dus mensen die me willen helpen, aub antwoord de vragen. En aub, niet met een boosachtige tekst, want ik ben erg gevoelig, dus ik wil niet weer een ruzie door 1 simpele topic, waarvan ik de antwoorden moet weten.

Maar goed, ik verheug me op de antwoorden. Want we doen alleen dit SB boek, hopelijk werkt die, ach zit er met goede mood in, eindelijk eens niet negatief. Maar goed pls antwoord. En iedereen BEDANKT :D
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

eeyz
hier thuis doen we ook sonja bakkeren, alleen met dat gewoon boek ofzoiets.

maar volgens mij staan daar ook wel van die gegevens in, over de vragen die jij stelt maar ik weet niet zeker.
ik zal zo even kijken, moet nou nog ff wa fruit eten, want vandaag is een fruit dag :P
FFr

1 vraag sla ik trouwens over, heb al een site gevonden waar ik kan zien hoeveel calorien je verbrand met sport, dus! :D Die vraag is nummero 2!
Al staat nergens bij hoeveel calorien ik verbrand door te zwemmen

Leuk dat je er ook aanb meedoet. Fruit :P :oops:
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Hoeveel calorien moet je minstens kwijt raken om 1 kilo af te vallen?
om 1 kilo lichaamsvet kwijt te raken, moet je zevenduizend calorieen minder eten of extra verbranden

Hoeveel calorien raak je kwijt na 1 minuut lopen?
die hoef je dan niet meer toch?:P

klopt het wat ze bij JE ECHTE LEEFTIJD zeggen over dat je voor een zakje M&M ( 550 calorien ) ongeveer 1 uur en 3 kwartier moet lopen? En kan je dat dus ook uitrekenen naar 1 minuut.
in het boek staan bij een aantal eten wat je er voor moet doen om dat kwijt te raken, ik zal het hier even neerzetten:

voor 1 reep chocolade (100 gram) van ongeveeer 525 kilocalorieen moet je: 3 uur wandelen, 1 uur en 40 minuten zwemmen, 1 uur en 20 minuten fietsen of 50 minuten hardlopen
voor 100 gram pinda's van ongeveer 630 kilocalorieen moet je: 3 uur en 30 minuten wandelen, 2 uur zwemmen, 1 uur en 40 minuten fietsen of 1 uur hardlopen

dat is wat in dat boek staat dus..

deze vraag:Hoeveel calorien raak je kwijt door te slapen?
staat er niet in maar ik ga nog wel even proberen om dat op te zoeken

groetjes
Every passing minute is a chance to turn it all around
inactieve gebruiker

tegenwoordig zijn er heel voordelig stappentellers te koop bij het kruidvat bijv. Kun je geloof ik precies mee berekenen hoeveel caloriëen je kwijtraakt.
Pas op trouwens dat je hierin niet door gaat slaan he Firefree. Prima wat je nu doet natuurlijk, en je zult je vast heel veel beter, gezonder, fitter en tevredener (over je lijf) gaan voelen, alleen maar heel erg goed. Maar niet te fanatiek en te geobsedeerd worden met het jezelf aan banden leggen. Dat kan namelijk een doel opzichzelf gaan worden dan.
Het jezelf uithongeren kan zo'n positief gevoel opleveren dat je uiteindelijk helemaal niets anders meer wilt (gebeurt vooral snel wanneer je geen positieve gevoelens op enig ander vlak kent).
Er is meer in het leven dan kilo's verliezen en op caloriëen besparen. Hou dat goed in je achterhoofd he.

Maar hartstikke goed natuurlijk zoals je nu bezig bent!


Groetjes Klaas
Jive1

Firefree,

Moeilijke vragen die je daar hebt!...

Vraag 1: is dus niet zo maar te beantwoorden, want kalorieën kan je niet zomaar omrekenen in gewicht, maar op http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm vind je wel enkele formules die kunnen van pas komen om je kaloriënbehoefte te meten. Ook op http://www.gezondopgewicht.com/CMS/inde ... &Itemid=54 . Op basis van die twee berekeningen kan je wel een idee hebben welk je dagelijkse kaloriënbehoefte is.

Vraag 2: hetzelfde, je kan die vraag niet zomaar beantwoorden, je kan het wel bij benadering berekenen. Zie daarvoor op http://users.pandora.be/recreazw/caloriemeter.htm en ook op http://www.pretletters.net/weblog/wandeldagboek.html

3. Op http://www.overgewichtinfo.nl/content/o ... wijzer.asp vindt je enkele gegevens over slapen en clorieënverlies. Misschien helpt je dat al wel.

4. Hierop kan ik niets zeggen....

5. Ik ben misschien samen met anderen wel bereid om naar jouw huiswerk dan eens te kijken, maar zonder énige vorm van zekerheid of garantie wil ik eventueel dan ook er iets op zeggen....

Maar...

Wat ben jij eigenlijk een luiaardje hé!... hahaha

Greetz
Jive1
Wolfje

KlaasP schreef:tegenwoordig zijn er heel voordelig stappentellers te koop bij het kruidvat bijv. Kun je geloof ik precies mee berekenen hoeveel caloriëen je kwijtraakt.
Pas op trouwens dat je hierin niet door gaat slaan he Firefree. Prima wat je nu doet natuurlijk, en je zult je vast heel veel beter, gezonder, fitter en tevredener (over je lijf) gaan voelen, alleen maar heel erg goed. Maar niet te fanatiek en te geobsedeerd worden met het jezelf aan banden leggen. Dat kan namelijk een doel opzichzelf gaan worden dan.
Het jezelf uithongeren kan zo'n positief gevoel opleveren dat je uiteindelijk helemaal niets anders meer wilt (gebeurt vooral snel wanneer je geen positieve gevoelens op enig ander vlak kent).
Er is meer in het leven dan kilo's verliezen en op caloriëen besparen. Hou dat goed in je achterhoofd he.

Maar hartstikke goed natuurlijk zoals je nu bezig bent!


Groetjes Klaas
Die stappentellers zijn leuk maar niet heel betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld ergens licht vanaf springt gaat dat ding ook heen en weer, als je iets te ruig beweegt ook.
Je zou dan de stappenteller echt alleen voor wandelingen moeten gebruiken.
Schudden zorgt trouwens ook voor stappen :lol:

Wolfje
Boet

Kan ik het toch niet laten... :lol:
Tweede vraag is: Hoeveel calorien raak je kwijt na 1 minuut lopen?

Als ik dat weet, kan ik namelijk uitrekenen hoeveel uur ik over moet doen om zeg maar al die calorien kwijt te raken.
Wat ik van mijn krachtsportverleden geleerd heb, is dat iemand die aerobisch beweegt, de eerste twintig minuten of zo op glucose ed. 'loopt', voordat die voorraad op is en pas daarna overschakelt op de vetreserves. Daarom heeft aerobics pas echt zin als het langer wordt volgehouden; anders doet het alleen maar leuke dingen voor je conditie.
Vierde vraag is, klopt het wat ze bij JE ECHTE LEEFTIJD zeggen over dat je voor een zakje M&M ( 550 calorien ) ongeveer 1 uur en 3 kwartier moet lopen? En kan je dat dus ook uitrekenen naar 1 minuut.
Bwah, dat geldt zeker voor Sonja zelf, hoewel 550 calorieën inderdaad wel even nodig hebben om verbrand te worden. Het hangt een beetje af van de intensiteit van de beweging én de hoeveelheid 'weefsel' die iemand in beweging kan zetten. Simpel uitgelegd verbrandt spierweefsel meer energie dan vetweefsel dat doet. Met beweging, maar óók in rust. Dat laatste beïnvloedt dus je derde vraag weer ;)

Persoonlijk denk ik dat ik zo'n zakje M&M's binnen een uur kan verbranden. Maar dan kan je me ook de zaal uitslepen :lol:.

Maar het kán wel, mijns inziens...

Groet,

Robert
Jasmine

Voor Firefree

Hai Firefree,

Goed zeg, die discipline die je hebt om het boek letterlijk te volgen. Mij is het niet precies op de letter gelukt, zeg maar...heb het zo'n 2 weken echt helemaal gevolgd. Maar ik heb wel iets heel belangrijks geleerd van Sonja Bakker.

Net als velen van jullie was eten altijd een soort emotie/opvulling , en wist ik niet goed wat een juiste hoeveelheid was, zij laat eigenlijk heel simpel en duidelijk zien wat een 'gezonde' hoeveelheid is. Dus dat doe ik nu:
ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-diner. En dan alles in beperkte mate. De basis heb ik nu door, en het lukt me aardig. Ik probeer ook eten niet meer te gebruiken voor emoties, maar echt om in leven te blijven en af en toe van te genieten. Verder heeft Oprah Winfrey en dr. Phil b.v. ook allerlei goede raad over het onderwerp gewicht.

En zoals je misschien al hebt gemerkt, probeer ik dan de 'emoties' op een andere manier op te lossen...door te praten, in jezelf te kijken, emoties te verwerken, forums, omringen met positiviteit etc. Ik heb niet het ultieme antwoord, maar ik denk wel dat ik op de goede weg zit...nog een aantal kilootjes verwijderd van mijn gezonde gewicht, hopelijk heb je hier wat aan. Enne, Wen en de anderen hebben je vragen al goed beantwoord toch?

Heel veel succes!

Jasmine
*Larissa*

sjesus.. zoveel calorieën in zoveel kleine dingen!?!?!?!?!?!?!?!

Mijn god, ga nie meer eten.. :roll:

xxx
Leeuwtjuh

*Larissa* schreef:sjesus.. zoveel calorieën in zoveel kleine dingen!?!?!?!?!?!?!?!

Mijn god, ga niet meer eten.. :roll:

xxx
dat was mijn idee ook al, mja, zonde van al die lekkere dingen in de kast :twisted:

Terug naar “Eetproblemen”