Fenella

Ik droom vaak enge dingen, vaak enge beesten, en heel vaak over water, en verdrinken.
Komt misschien omdat mijn werk met water te maken heeft, en woon ook bij het water hier.
Vorige week droomde ik nog dat ik in donker water zwom, kwam een ontzettend grote haai voorbij, en dat ging net goed. Zulke dingen dus, is niet echt prettig. Gelukkig niet elke nacht.

Fenella
inactieve gebruiker

Fenella, water is in jouw geval een voor de hand liggend 'attribuut' voor je hersenen om te gebruiken, om -zoals ik denk- je dagelijkse angsten mee te vertalen, of eigenlijk gewoon 'snachts voort te zetten.
Zelf kan ik steeds heel goed vaststellen dat misschien niet de dingen die ik meemaak in mijn dromen met de werkelijkheid te maken hebben, maar wel HOE ik dingen meemaak. Zou bij wijze van spreken best sprake kunnen zijn van zwemmen in donker water en voorbijkomende witte mensenhaaien, en dat ik met een betoverend gevoel van 'tje, wat fascinerend was dat' wakker word.
Ook de grootste onzin-dromen kunnen je vertellen HOE je momenteel in het leven staat, wanneer je nagaat HOE je de droom-wereld/omgeving of je droom-zelf (je ik) ervoer tijdens alle ongerijmde onzin die erin voorkwam.
Is zomaar even een filosofietje van de koude decembergrond tussendoor...


Liefs, Klaas
Annn

Fenella schreef:Ik droom vaak enge dingen, vaak enge beesten, en heel vaak over water, en verdrinken.
Komt misschien omdat mijn werk met water te maken heeft, en woon ook bij het water hier.
Vorige week droomde ik nog dat ik in donker water zwom, kwam een ontzettend grote haai voorbij, en dat ging net goed. Zulke dingen dus, is niet echt prettig. Gelukkig niet elke nacht.

Fenella
In droomverklaringen wordt water geassocierd met gevoelens, je innerlijke gevoelsleven.
Als je in het donker water zwemt kan dat volgens mij betekenen dat je gevoel donker is, niet positief maar eerder somber, ofwel verlies je de weg in je gevoelens. haaien die kunnen staan voor een overweldigend gevoel, een van je gevoelens die je gehele gevoelsleven bedreigt (kan ook wijzen op depressie) of misschien staat die haai voor een persoon die bedreigend overkomt of ervoor zorgt dat je je zo gaat voelen (rechtstreeks of onrechtstreeks)
verdrinken dat betekent volgens mij verdrinken in je eigen gevoel, weer de overweldiging van je eigen gevoelens.

maar ik weet het natuurlijk niet precies, ik ben geen professionele dromenverklaarder :D
dus je ziet maar of je er iets mee kan :)
Leeuwtjuh

heej ann,

dat staat ook in mijn dromen-verklaar boek ;)
hahaha exact hetzelfde :D
Annn

leeuwtjuh20 schreef:heej ann,

dat staat ook in mijn dromen-verklaar boek ;)
hahaha exact hetzelfde :D
lol :lol:

ik ben een levend droomverklaarboek
achja, valt wel nog mee :D

beter als... een oorstokje ofzo :?
Fenella

Ik moet wel even slikken nu ik deze uitleg hoor. Volgens arts heb ik zware depressie, en mijn lichamelijke gezondheid is hopeloos.
Ook overdag kan ik vaak dat gevoel hebben over alsof ik in een griezelige film zit met haaien of iets anders.
Wat het water betreft ik werk in de watersport ook nog eens.
Mijn lichamelijke ziekte is een bedreiging, zorgt ervoor dat ik mijn weg kwijt raak steeds weer. Afgelopen nacht droomde ik dat ik op een tocht was weg, 's-nachts in een tent sliep, griezelig eng, en iemand binnen kwam die er niet hoorde.
Ik moet donderdag voor een uitslag terug naar het ziekenhuis, en kan wel janken nu. Trek het even niet meer.

Fenella.
drijvendschaap

er was een wedstrijd. een ovale bal. team sterk stond 1 nul voor.
1 speler van team klein krijgt een ingeving en maakt zichzelf onzichtbaar:
1-1

vervolgens komt het hele groepje bijelkaar van de kleintjes en worden ze allemaal onzichtbaar. van een stadion is ondertussen geen sprake enkel een station en wat bossen en een grote zoektocht van grote naar onzichtbare kleinen. Vervolgens zien we een auto achtervolging, sportwagen achtervolgd door witte chinook, ze gaan een tunnel in. daar stoppen ze.
Chinook is verdwenen opeens is er een politie agent. Die ziet dat de bestuurder een kind is die zijn voetbal plaatjes opraapt. meeste zijn 5000 punten waard een paar ook veel minder. pouf opeens praat ik met die agent en hebben we het over kogelvrije vesten en dat ik niet wist dat hij er een aan had en nu ik het zag dat vest best goed bij zen pak paste (het was een agent in pak)
en toen werd ik moe wakker
Annn

Fenella schreef:Ik moet wel even slikken nu ik deze uitleg hoor. Volgens arts heb ik zware depressie, en mijn lichamelijke gezondheid is hopeloos.
Ook overdag kan ik vaak dat gevoel hebben over alsof ik in een griezelige film zit met haaien of iets anders.
Wat het water betreft ik werk in de watersport ook nog eens.
Mijn lichamelijke ziekte is een bedreiging, zorgt ervoor dat ik mijn weg kwijt raak steeds weer. Afgelopen nacht droomde ik dat ik op een tocht was weg, 's-nachts in een tent sliep, griezelig eng, en iemand binnen kwam die er niet hoorde.
Ik moet donderdag voor een uitslag terug naar het ziekenhuis, en kan wel janken nu. Trek het even niet meer.

Fenella.

een woning symboliseerd bij droomverklaringen de psyche, geest of lichamelijk conditie van de persoon die het droomt.
een tent..dat is een zeer zeer sobere woning of slaapplaats. Ik denk dat je lichamelijke conditie zich daarin weerspiegelt, en je lichamelijke conditie heeft invloed op je geest. (allesinds de manier hoe je tgo die lich conditie staat).
Een huis is normaal heel beschermend, het is sterk en beschermt je van allerlei weersomstandigheden, of bij gevoelens = invloeden van buitenaf.

Wat ik denk is: jij sliep in je droom in een tent, heel sober weinig speciaals. Dat drukt uit dat je je niet zo goed voelt, dat je weinig dingen hebt die je nog leuk vind. geen gevoelens van creativiteit of initiatief dingen te ondernemen. Moest je over een huis dromen met veel versieringen of heel veel meubels en dingen om te zien,dan zou het helemaal anders zijn.
het was nacht en je was bang, je bent innerlijk dus heel erg bang, wat er gaat komen en wat je nu allemaal meemaakt.Misschien bang of je het allemaal wel aankan. De persoon die binnendrong in je tent die er helemaal niet hoorde.
vraagje: voelde je je voor je ziekte ook al somber?
die tent die weerspiegelt dan misschien je eigen kwetsbaarheid en somberheid, en die persoon die binnenkomt die er niet hoort, kan misschien de ziekte zijn, die je nu angst aanjaagt of misschien zelfs de dokter met een diagnose die je niet wil. of misschien iets nieuws dat ze je verteld hebben, wat je liever niet hebt, maar het is toch aanwezig en je kan er niet omheen.

ik hoop dat alles snel beter wordt met je, en dat je positieve dingen mag tegenkomen die je beetje bij beetje uit je depressie kunnen halen
Fenella

Heel erg bedankt Annn, en volgens mij klopt het precies zoals jij het verwoord.
Ik heb inderdaad heel veel angst, bang dat het niet goed komt met me. Dit is nu jaren, en het is alleen maar erger geworden dit jaar, heel erg, ben mezelf erg kwijt.
Ben ook bang voor de uitslag, omdat het waarschijnlijk een moeilijke uitslag is, leven met pijn (darmen) en niet weten of dat nog goedkomt. De a.d. zou de pijn ook kunnen verminderen, vandaar de a.d. Maar ook daar ben ik bang voor, dat ik er zieker van word.

Fenella
Annn

Fenella schreef:Heel erg bedankt Annn, en volgens mij klopt het precies zoals jij het verwoord.
Ik heb inderdaad heel veel angst, bang dat het niet goed komt met me. Dit is nu jaren, en het is alleen maar erger geworden dit jaar, heel erg, ben mezelf erg kwijt.
Ben ook bang voor de uitslag, omdat het waarschijnlijk een moeilijke uitslag is, leven met pijn (darmen) en niet weten of dat nog goedkomt. De a.d. zou de pijn ook kunnen verminderen, vandaar de a.d. Maar ook daar ben ik bang voor, dat ik er zieker van word.

Fenella
hmm ik kan me goed inbeelden hoe erg die angst is.
Zelf heb ik hypochondrie gehad toen ik klein was, toen ik een kind was. Die angst om ziek te worden en te zijn was echt heel erg :?
Maar was je voor de ziekte ook al depressief? of voelde je je dan ook al rot?
Je kan niet geloven hoe een grote inslag psychische gezondheid heeft op de fysieke gezondheid
wie weet is het de oorsprong ervan?
Ik wil hier geen conclusies trekken,ik ben geen dokter ofzo natuurlijk, ik wil ook niet dat mensen kwaad gaan worden op mij ofzo want daar wordt ik verdrietig van :P
maar het is iets wat kan gebeuren.
Is er een naam voor hetgeen je hebt? die ziekte aan de darmen? Of wil je het liever niet zeggen.
Fenella

Ik weet nog niet zeker wat er allemaal mis is met darmen.
Ik heb zoveel geprobeerd om het goed te krijgen, maar het wil niet lukken. Ik ga van de week wat horen, donderdag.
Mentaal was het vorig jaar nog veel beterder, het is echt dit jaar dat het zo achteruit is gegaan en nog steeds.
De darmen spelen al zo lang, maar ik ben veel beterder geweest geestelijk.
Je begrijpt ook zelf niet hoe dat zo achteruit gaat op d'n duur. Misschien omdat ik op ben, altijd maar doorgaan met deze ellende, en op d'n duur ben je gewoon moe en kan je niet meer. Altijd toch maar werken enz. Ook werken om mijn therapeuten te kunnen betalen. Maar als het dan niet beterder wordt, houdt het een keer op.

Fenella
Fenella

Mijn droom van vannacht, het wordt steeds leuker. Ik droomde over slangen overal.

Fenella
vechter

Mijn droom, maar dat is een dagdroom, is een wereld waarin iedereen zichzelf mag zijn, waar niet meer gepest wordt, en om het iets kleiner te maken, een wereld veilig genoeg zodat mijn kinderen zich veilig kunnen ontplooien, en ik op dit forum nooit neer zal hoeven te zetten dat Robbert een eind aan zijn leven heeft gemaakt.
Bianca
drijvendschaap

Fenella schreef:Mijn droom van vannacht, het wordt steeds leuker. Ik droomde over slangen overal.

Fenella
Dat zal wel niet zo moeilijk zijn te verklaren denk ik.
Dat is ongeveer het eerste wat je zou zien als je een dromen verklaar boek zou open slaan.
wat denk je dat het zelf betekent?
Fenella

Sorry, ik weet het echt niet hoor.
Angst misschien.

Fenella
drijvendschaap

Fenella schreef:Sorry, ik weet het echt niet hoor.
Angst misschien.

Fenella
:) niks om je voor te verontschuldigen.

maar ik heb al snel een beeld van slangen.

Het zijn veraderlijke beesten. mss heb je het gevoel omringd te zijn door mensen die je vertrouwen kunnen beschamen? Soort van angst.
mss ben je ergens bang voor.

Tis altijd je onderbewuste die dingen probeert te verwerken. las net ergens iets van voorbodes, dat vond ik zo'n onzin.

Laat ik het zo stellen. Wat voor beeld krijg je bij slangen? wat vind je van ze?
drijvendschaap

Dromen over slangen benadrukken uw aangeboren wijsheid of seksualiteit

Een opgerolde slang duidt op gevaar of beperkingen

Een slang aanvallen weerspiegelt een overwinning op diegenen die u willen zien falen
Fenella

Angst is er en beperkingen ook. Mijn droomde eindigde met realiteit, gevoel ook niet fijn te voelen op mijn werk.
Natuurlijk zit daar veel meer aan vast nog. Slangen vielen niet aan.

Fenella
inactieve gebruiker

ff een droom die op de éen of andere manier maar blíjft doorzeuren van me afschrijven

was vanmorgen, een droom na om vijf uur misschien een kwartier wakker te hebben gelegen. Dan komt er steevast een erg onrustige droom aan. tenzij ik opsta natuurlijk (forget it :) )

Drie kinderen staan aan de kant van de weg, in de buurt van een abri.
We gaan de tram in. Dat wil zeggen, de oudste van die kinderen en ik. Moeten je zusjes niet mee?
Ja, maar die willen niet.
Dat kan toch niet? Dat je je zusjes daar laat staan...?
Nee, oke, u heeft misschien wel gelijk, zou kunnen hoor...
Zullen we ze even gaan halen?
Ja, is goed.
De trambestuurder belooft eventjes te zullen wachten
de twee jongere zusjes moeten gedragen worden, ze zijn te klein om te rennen en we hebben een flinke weg te gaan naar de tram

De kleinste laat ik nog even achter, kom jou zo ophalen, blijf maar even hier wachten, wacht ik breng je wel even binnen. Hier is een dierenasiel, zoiets tenminste. We komen zo terug, zeg ik tegen de vrouw die het jongste kind aanneemt en in een ruimte zet bij allemaal jonge puppies. Daar hoort het toch niet thuis" enfin, het moet maar even, we zijn zo weer terug, eerst dit kind naar de tram brengen."
Al dromend droom ik van stompzinnige vooronderstellingen. Dat kind is daar prima op haar plek. Waar kun je als kind beter op je plek zijn dan temidden van allemaal hondenpuppies? Wat weer een stennismakerij van mijn kant.
Het middeloude kind is in de tram, en ik ben terug bij het asiel.
Ik vraag naar het aldaar tijdelijk ondergebrachte kind.
Ze vinden mij maar een moeilijke man merk ik op, allemaal misbaar op niets af wat ik tentoonspreid. En ze hebben misschien gelijk, dat kind zit daar goed.
Toch wil ik mijn zin doordrukken. Ik kom hier om die jongste van die drie zusjes op te halen. Ik wil ze bij mekaar hebben.

waarom dan?

Voel me een verschrikkelijk ijdele kwast... 'inderdaad, waarom wil ik dat' , 'hoezo' , 'what's the point? '

Krijg ineens een kind in mijn armen gestopt en voel me rustig worden, totdat ik bemerk dat het helemaal niet dat zusje is waar ik om kwam...
Dit is haar niet, dit is een ander...


Mijnheer....


Oke, ik doe in uw ogen misschien best moeilijk, maar....dit klopt niet, dit kan niet, U geeft me zomaar een kind mee, vraagt niet eens om mijn identiteitsbewijs, en het is ook nog het verkeerde kind...

Nadenken, nadenken,


Ik heb jullie adres, hier ga ik werk van maken...


Wil ik dat zeggen of hoor ik me dat zeggen?


Hoedanook, het is absurd, zo'n reactie, wat een sukkel, wat een zwaktebod dit, war bemoéi ik me mee, wat een onzin allemaal...

Bovendien die tram halen we sowieso nooit meer, die is al láng al weg natuurlijk...


Word erg chagrijnig wakker (ong 8.30) , en ben dat ergens nog, nu dus om 14.30.

Klotedroom, zwaar klote. Terwijl er niks aan de hand is prive, irl. Alles gewoon niet beter zou kunnen...op dit moment. Oke, dat zal het substraat van zo''n droom dan wel zijn...

Gr. Klaas
Fenella

Weet iemand de betekenis van deze droom misschien die ik vannacht had?
Ik droomde over grote enge honden, en dat iemand me beschermde.
Wordt depri van de dromen.

Groeten, Fenella
ann61

Droomde vannacht dat ik zwanger was maar ik had helemaal nog geen dikke buik en toen moest ik plotseling bevallen en ik kijk naar beneden tussen mijn benen en ik zie het hoofdje al verschijnen. Iemand roept: pak hem vast, vang hem op en ik grijp tussen mijn benen en daar is mijn baby. Mijn man en ik leggen hem te slapen op zolder en de volgende ochtend word ik wakker (in mijn droom) en ik realiseer me dat mijn baby daar al de ganse nacht ligt zonder dat ik eraan gedacht heb en ik raak in paniek maar Steve zegt dat hij 3 keer is gaan kijken en dat alles in orde was... Werd verward wakker...
Guran

Ik kan echt heel raar dromen. Heel vaak heb ik dromen waarin ik aangevallen word door vreemde wezens of gewoon mensen. Dan vecht ik ze in die droom van me af.
Ik vind die dromen best raar, vanacht droomde ik dat ik in een soort kelder zat onder een park met een paar bekenden. Terwijl we daar waren vond er zo een "aanval" plaats.

Soms droom ik nog vreemder, ik was tijdens een droom een keer een vrouw :? .
DELETED

VERWIJDERD
Maarten de Wit

Droom 1: niet druk om maken

Droom 2: niet druk om maken

want: als je je steeds druk maakt om andere mensen en/of de maatschappij, althans normen, waarden, gewoonten, gedachten, standaarden en andere oppervlakkigheden, hoe kun jij dan ooit zijn wie jij wilt zijn?
14mirjam

Nou dan plaats ik hier ook maar een berichtje,, interressant topic!!
Vannacht had ik een 'nachtmerrie' het was zo vreemd dat ik een aantal steekwoorden in mn mobiel heb gezet (half 5 's nachts(!)) dus nu zal ik het even met jullie delen: ik ben op school, na de gymles veel te lang bezig met omkleden. zelfs na de pauze ben ik nog bezig. Dan komt er mijn natuurkunde leraar van vorig jaar (en geloof me, die wil je NIET zien in je droom.. weer een reden waarom dit een nachtmerrie is) En die vraagt of ik mn huiswerk af heb (thja mijn dromen zijn nooit logies) en dat is dan niet zo :( En dan houd hij me heel erg lang vast in een lokaal, en ondertussen is mijn beste vriendin naast iemand gaan zitten die me op de basisschool wel eens peste. Tja en toen werd ik 'huilend' wakker. errug vreemd... :roll: het komt ook onsamenhangend over hea? Nouja bedankt voor het lezen ;) XxX mirjam

Terug naar “Spiritualiteit”