Frank
Site admin
Contacteer: Website

Forum gaat offline per 01-08-2024

Beste leden,

De laatste jaren is het stil geworden op het forum. Er worden nauwelijks nog berichten geplaatst en we zien weinig nieuwe leden. Daarom hebben Juglen en ik als beheerders besloten om het forum per 1 augustus 2024 offline te halen.

We begrijpen dat velen van jullie elkaar nog graag willen blijven spreken. Daarom willen we jullie aanmoedigen om voor 1 augustus een alternatief te organiseren, zoals een groep op Signal, Discord of WhatsApp.

Allereerst willen Juglen en ik alle moderators hartelijk bedanken die vanaf het begin hebben geholpen om het forum vrij van spam te houden en een respectvolle omgeving te creëren. In het bijzonder zijn we dankbaar voor Memories en Volhoudertje, die respectievelijk 15 en 18 jaar actief zijn geweest. Dankzij hun inzet, samen met eerdere moderators, is het forum al die jaren een fijne plek geweest om elkaar te ontmoeten, te steunen en te adviseren.

Met vriendelijke groet,
Juglen en Frank
There are no mistakes in life, only lessons
Memories
Moderator

Re: Forum gaat offline per 01-08-2024

Heel veel dank Frank en Juglen. Het is mooi geweest. Maar het is ook genoeg geweest. Mijn tijd op het forum was leerzaam, vertrouwd, en veilig. Met heel veel mensen waarmee ik heb gesproken en heb gedeeld. Met een aantal van hen, zal ik contact houden en deze mensen weten dat ook al. De rest laat ik achter. Omdat mensen hun eigen leven moeten indelen en dat ook kunnen. Het forum is net zoals alles, nooit iets wat altijd in het leven zal blijven. Mijn eerste en tweede tijd als moderator en de vijftien jaar daaromheen heb ik als fijn en waardevol ervaren. Eerlijkheid is daarin ook belangrijk: Mijn tweede tijd als moderator was beter, en prettiger.

Dank je wel aan alle leden, maar bovenal aan moderator en mens Volhoudertje. Dank je wel omdat je mij mens hebt laten zijn en dat altijd aanmoedigde. Omdat daar juist mijn kracht zit. En dank je wel dat je altijd aanmoedigde, om eerst te praten, dan pas te waarschuwen of verdere maatregelen te nemen. Maatwerk is altijd belangrijk geweest. Op verschillende vlakken en ook op het forum.
Dank je wel dat je naast mij stond en ook buiten het forum een fijn mens bent.

Er is geen beter moment dan nu te stoppen. Langer doorgaan wekt irritatie en onrust. En het zorgt er ook voor dat afscheid nemen moeilijker is. Als het moment daar is, voel je het. Ik voelde het al een tijdje en dit is het juiste moment. Onmogelijk is het, om met veel leden in het algemeen contact te houden. Daarom kies ik er ook voor om dat maar met een aantal leden te doen. Andere leden, hoeven contact ook niet aan mij te vragen. Dat is een bewuste keuze. De keuze maak ik in vrijheid en daarbij weet ik wie ongeveer wel, en niet passend is.

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust.

Lieve mensen. Fijn forum. Ik hoop op nog fijne weken. Daarna: Een tot spreeks, een tot ziens, een tot ooit.

Memories
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Pams

Het nieuws kwam voor mij een aantal dagen geleden al, dus ik kon me een beetje voorbereiden op dit topic. Toch moet ik toegeven dat het een beetje pijn doet om na bijna 15 jaar afscheid te moeten nemen en het veilige forum waar zoveel is gedaan en gezegd, achter te moeten laten. Tegelijkertijd is het begrijpelijk, dat deze keuze nu is gemaakt, en leef ik met een warm hart en veel liefde toe naar de einddatum. Ik ben blij dat ik met sommige mensen contact kan houden, en dat we de gedachte van het forum levend kunnen houden.

Ik wil het beheer en de mods ontzettend bedanken voor alle jaren dat jullie zorg hebben gedragen voor het forum. Voor jullie inzet, jullie geduld, jullie woorden, jullie begrip. Het was niet altijd makkelijk, maar jullie hebben er altijd gestaan.
We zijn maar met heel weinig leden, maar ik pleit voor een online erehaag voor het team!! Haha.

Bedankt voor de veilige, fijne plek die het altijd geweest is. Ik kwam hier als 15 jarig meisje, volgend jaar wordt ik 30 en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe helpend en helend het forum altijd voor mij is geweest.

Dank voor alles,
Heel veel liefs, en wie weet tot ziens.

X
Memories
Moderator

Pams schreef: 25 mei 2024 13:33 Het nieuws kwam voor mij een aantal dagen geleden al, dus ik kon me een beetje voorbereiden op dit topic. Toch moet ik toegeven dat het een beetje pijn doet om na bijna 15 jaar afscheid te moeten nemen en het veilige forum waar zoveel is gedaan en gezegd, achter te moeten laten. Tegelijkertijd is het begrijpelijk, dat deze keuze nu is gemaakt, en leef ik met een warm hart en veel liefde toe naar de einddatum. Ik ben blij dat ik met sommige mensen contact kan houden, en dat we de gedachte van het forum levend kunnen houden.

Ik wil het beheer en de mods ontzettend bedanken voor alle jaren dat jullie zorg hebben gedragen voor het forum. Voor jullie inzet, jullie geduld, jullie woorden, jullie begrip. Het was niet altijd makkelijk, maar jullie hebben er altijd gestaan.
We zijn maar met heel weinig leden, maar ik pleit voor een online erehaag voor het team!! Haha.

Bedankt voor de veilige, fijne plek die het altijd geweest is. Ik kwam hier als 15 jarig meisje, volgend jaar wordt ik 30 en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe helpend en helend het forum altijd voor mij is geweest.

Dank voor alles,
Heel veel liefs, en wie weet tot ziens.

X
Je hebt het ontzettend goed gedaan meid en je bent nog steeds groeiende. Daar mag jij echt énorm trots op zijn.
Wij blijven natuurlijk contact houden, dat houd niet op. De erehaag, dat mag, maar misschien is het iets teveel eer. : -)

Knuffel!
volhoudertje
Moderator

Er is een tijd van komen en gaan, om maar eens met een platitude voor de dag te komen. Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar als het dan zover is, besef je dat achttien jaar een behoorlijk lange tijd geweest is. Het voelt een beetje alsof je met pensioen gaat. Dat laatste is bij mij ook letterlijk het geval, want over een half jaartje word ik vijfenzestig. :-)

Ik wil iedereen die in de loop der jaren betrokken is geweest bij het forum bedanken voor de tijd en inzet. Het waren mooie tijden, die niet alleen boeiend, maar in vele opzichten ook leerzaam waren. Vooral boeiend omdat je je horizon kunt verbreden door te kijken hoe verschillend mensen kunnen aankijken tegen emoties, gebeurtenissen en diverse dingen die een toevoeging aan het leven kunnen bieden.

1 augustus is een mooie datum om te stoppen, op het hoogtepunt van de zomer.

Groetjes,
Volhoudertje
* Liebe Macht Frei *
volhoudertje
Moderator

Pams schreef: 25 mei 2024 13:33 Bedankt voor de veilige, fijne plek die het altijd geweest is. Ik kwam hier als 15 jarig meisje, volgend jaar wordt ik 30 en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe helpend en helend het forum altijd voor mij is geweest.
Graag gedaan, Pams. Knuffel.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia

Bedankt allemaal voor de hulp, steun en de spiegel. Ik heb veel geleerd over mezelf. Helaas was er op persoonlijk vlak weinig klik of uitwisseling maar toch was het forum een fijne en af en toe zelfs leuke plek. Het ga jullie allemaal goed. Ik denk niet dat contact buiten het forum ervan komt dus bij deze neem ik voor nu afscheid, laat ik het bezinken en kijk ik of ik nog gebruik wil maken tot 1 augustus. Het beste!
volhoudertje
Moderator

Beste Mela,

Wat fijn voor je dat je baat hebt gehad bij het forum en dat je vooral veel over jezelf geleerd hebt. Het is altijd een prettige bijkomstigheid als er een klik is tussen mensen, maar dat is nooit de primaire insteek van het forum geweest. Je contactgericht opstellen is niet alleen een persoonijke keuze, het is ook een sociale vaardigheid. Laat het allemaal bezinken en bedenk wie, na sluiting van het forum, beschikbaar en bereid is om je een spiegel voor te houden en van wie je kunt leren. Bedenk ook dat geven en ontvangen niet gelijk op hoeven te gaan.

Je hebt inderdaad de mogelijkheid om tot 1 augustus gebruik te maken van het forum, mocht je daar geen behoefte meer aan hebben, wens ik nu alvast het allerbeste. Het ga je goed.
* Liebe Macht Frei *
Memories
Moderator

Melanoisia schreef: 26 mei 2024 22:37 Bedankt allemaal voor de hulp, steun en de spiegel. Ik heb veel geleerd over mezelf. Helaas was er op persoonlijk vlak weinig klik of uitwisseling maar toch was het forum een fijne en af en toe zelfs leuke plek. Het ga jullie allemaal goed. Ik denk niet dat contact buiten het forum ervan komt dus bij deze neem ik voor nu afscheid, laat ik het bezinken en kijk ik of ik nog gebruik wil maken tot 1 augustus. Het beste!
Alvast het beste en veel fijns in je leven, Mela.

Gek, ik ervoer het totaal anders al die jaren en ook met jou. De persoonlijke dingen en de klik. Wat versta jij daar dan onder?
Melanoisia

Denk dat ik in eerste instantie reageerde uit teleurstelling. Ik heb wel verbinding en een klik ervaren met jullie. Het doet me pijn en verdriet en het maakt me angstig dat het forum stopt. Het is de enige plek waar ik echt laat zien wat er in mij omgaat. Dat is voor mij belangrijk om me gehoord en geaccepteerd en misschien zelfs geliefd te voelen. Op andere plekken loop ik altijd met mijn ziel onder mijn arm en dat is ontzettend zwaar en alleen. Ik ga het forum erg missen. Ik ga nog meer mensen opzoeken en boeken lezen, uitjes maken en moois creëren om mezelf te zijn en een vervuld leven te leiden. Ik mag nooit vergeten dat ik wat te bieden heb en dat mensen me graag zien en horen.

Ik ga er nog een fijne twee maanden van maken hier. Ik loop niet weg voor afscheid ook al doet het pijn.
Memories
Moderator

Melanoisia schreef: 27 mei 2024 13:25 Denk dat ik in eerste instantie reageerde uit teleurstelling. Ik heb wel verbinding en een klik ervaren met jullie. Het doet me pijn en verdriet en het maakt me angstig dat het forum stopt. Het is de enige plek waar ik echt laat zien wat er in mij omgaat. Dat is voor mij belangrijk om me gehoord en geaccepteerd en misschien zelfs geliefd te voelen. Op andere plekken loop ik altijd met mijn ziel onder mijn arm en dat is ontzettend zwaar en alleen. Ik ga het forum erg missen. Ik ga nog meer mensen opzoeken en boeken lezen, uitjes maken en moois creëren om mezelf te zijn en een vervuld leven te leiden. Ik mag nooit vergeten dat ik wat te bieden heb en dat mensen me graag zien en horen.

Ik ga er nog een fijne twee maanden van maken hier. Ik loop niet weg voor afscheid ook al doet het pijn.
Ik dacht al dat, dat er een beetje achter zou zitten. Het doet ons ook pijn hoor. Maar er is echt geen ander of beter moment. Frank en Juglen hebben er alles aan gedaan om Russen en omtrent te weren. Je moet nu zelfs iets invullen als je te vaak per ongeluk je wachtwoord verkeerd intypt. Maar het forum is daar niet meer toereikend toe. Dan moet je keuzes maken.
Ga voor jezelf na wie je van het forum nog wil spreken en de manieren om die personen te vinden (en eventueel op de hoogte te stellen dat het forum stopt.) Ik denk dat er een kans moet zijn dat, dat gaat lukken.

En ik hoop dat je in je leven langzaamaan meer mensen gaat vertrouwen. Een forum is een onderdeel van een leven. Dat stukje kan eindig zijn. Jij 'moet' met jezelf als het goed is, nog jaren verder. Dan is het handig en fijn als je vertrouwen en veiligheid kan vinden bij mensen ook buiten het forum.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”