Gebruikersavatar
nickn
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2023 10:04

Wazig

Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat ik best wazig ben en alsof alles om me heen niet helemaal scherp is, herkent iemand dit? En weet iemand misschien waar dit vandaan kan komen? even een klein profiel:

- ik rook.
- ben sinds kort gestopt met sporten(dit pak ik wel weer op)
- Ik ben te zwaar ik weet het.
- Zit niet lekker in men vel op mijn werkplek, maar ben druk op zoek.

Ik ben dus niet heel gezond bezig op dit moment, wel zo eerlijk om dat erbij te vermelden!

Alvast bedankt! applaus.gif
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wazig

Het kan absoluut geen kaad om aan een gezondere levensstijl te werken, maar daar zijn de problemen op je werkplek nog niet mee verholpen. Je klachten zouden misschien stress gerelateerd kunnen zijn. Maar je bent gelukkig bezig met zoeken naar ander werk.

Als de gezondheisklachten blijven aanhouden lijkt het me raadzaam om contact op te nemen met je huisarts en te laten checken hoe het zit met je bloeddruk, cholesterol, suiker, zuurstofopname en dergelijke.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
nickn
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2023 10:04

Re: Wazig

Bedankt voor je bericht! Lief dat je even de tijd neemt hiervoor.

Ik heb vooral het idee dat ik wazig zie maar dat alles niet echt / scherp is. Heel vreemd. Kan dit door stress komen? Alsof je niet helemaal scherp in het moment bent ofzo..
Melanoisia
Berichten: 2035
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Wazig

Hoe lang heb je deze klachten al? Wanneer zijn ze begonnen? Wees ook weer niet te hard voor jezelf met zeggen dat deze klachten door jezelf veroorzaakt zijn. Want deze klachten bovenop je stress en mentale klachten zijn ook echt vervelend. Ik zou nu ook al naar de huisarts gaan als je dit al langer dan een week ofzo hebt. Dan heb je in ieder geval al goed voor jezelf gezorgd met dat stuk.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wazig

nickn schreef: 24 aug 2023 09:57 Ik heb vooral het idee dat ik wazig zie maar dat alles niet echt / scherp is. Heel vreemd. Kan dit door stress komen?
Wazig of slecht zicht door stress is mogelijk. Als je zelf even de zoekopdracht 'slecht zicht door stress' op Google invoert, zul je verschillende bronnen vinden die dit kunnen bevestigen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
nickn
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2023 10:04

Re: Wazig

Goedemiddag allemaal,

Even een kleine update!

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik een andere baan gaat zoeken en dat lucht op! Echter merk ik dat de klachten vooral op men werk zijn en thuis eigenlijk, wel moet ik thuis echt even bijkomen!

Kan het zijn dat je je op je werk opgejaagd en overspannen voelt maar thuis niet?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wazig

Kan het zijn dat je je op je werk opgejaagd en overspannen voelt maar thuis niet?
Dat kan zeer zeker.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”