Gebruikersavatar
Ndgirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2023 23:45

Moeite met het vinden van de juiste hulp

Hallo iedereen

Ik ben een meid van 21 jaar en heb een lichte vorm van autisme. De problemen waar ik het meest mee worstel zijn mijn executieve functies en dat houdt in moeite met het begrijpen en onthouden van nieuwe informatie, overprikkeling, snel in paniek als er iets niet direct lukt, moeite met organiseren, moeite met volgen van verbale instructies, slecht geheugen en etc. Deze zaken belemmeren mijn functioneren in het dagelijkse leven enorm.

Al jaren zoek ik hiervoor voor de juiste hulp, maar ik word steeds teleurgesteld. Thuis word mijn autisme niet serieus genomen en ik heb ook geen goede band met mijn ouders ( narcistic abuse) dus mijn ouders erbij betrekken gaat de situatie alleen maar verergeren waardoor mijn emotionele wonden nog meer worden getriggerd dus is het echt van belang dat mijn ouders hier NIET in betrokken mogen worden.

Ik wil ook alleen wonen zodat ik in rust kan leven want thuis is er echt geen leuke sfeer. Mijn ouders kunnen mij niet uitstaan en gunnen mij geen vrijheid en geluk. Maar ja door mijn problematiek gaat dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Daarom dat ik graag met een organisatie zou willen samenwerken die mij helpt om alleen te wonen zonder mijn ouders erbij te betrekken.

Kent er iemand zulke organisaties die mij hiermee kunnen helpen? Wat ik namelijk het liefst zou hebben is dat die organisatie samen met mij een plan maakt om het alleen wonen te realiseren zodat ik zo snel mogelijk alleen kan gaan wonen als ik klaar ben met mijn opleiding aan de hogeschool en al werk heb.

Nog extra informatie over mezelf: Ik woon in België en ga dit komende schooljaar een opleiding beginnen aan de hogeschool.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”