Gebruikersavatar
Rita
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2016 13:36

Alternatieve ADHD medicatie

Ik wil graag naar iets natuurlijk gaan in plaats van Ritalin of Concerta.. wat is aan te raden om te proberen..?!
Gebruikersavatar
Jurre352
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2017 18:24

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Ik heb een documentaire gezien over een "mindfulness training". Misschien is dat iets. Als je op internet als zoekterm "mindfulness ADHD training" gebruikt krijg je vast resultaten die je kunnen helpen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Jurre352 schreef:Ik heb een documentaire gezien over een "mindfulness training". Misschien is dat iets.
Mindfulness kan heel nuttig zijn, maar het is geen 'medicatie' en moet ook niet gezien worden als 'alteratieve medicatie'.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anoniem5342
Berichten: 1032
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:53
Contacteer: Website

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Ik gebruik nu een hoge dosering krill olie met hoge hoeveelheid omega3-fosfolipiden en daarnaast ook phosphatidylserine. Het kan een maand duren voordat het echt goed begint te werken. Maar tot nu toe lijkt het zeer goed te werken!
Gebruikersavatar
anoniem5342
Berichten: 1032
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:53
Contacteer: Website

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Ik wil erbij toevoegen: Het werkt zelfs beter dan concerta, ritalin of dexedrine.
Gebruikersavatar
Josefien
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2018 10:18

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Wellicht kan je zoeken naar ADHD en dan natuurlijke middelen via de zoeksite Google.

hier staan meer dan 10 natuurlijk medicatie soorten die voor ADHD gebruikt worden, wellicht staat er wat voor jouw tussen.

groetjes, josefien
Laatst gewijzigd door Memories op 31 jul 2019 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Website verwijderd.
Gebruikersavatar
Teckna
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2012 19:11
Locatie: Omgeving Leiden

Re: Alternatieve ADHD medicatie

Hoi,

Allereerst ben ik geen fan van alternatieve medicatie. "Normale" medicatie bestaat er niet voor niets en zorgt ervoor dat een hele groep AD(H)D'ers goed kunnen functioneren. Daarnaast is er weinig te weinig onderzoek gedaan naar alternatieve medicatie om een daadwerkelijke positieve effecten aan te tonen.

Er zijn echter wel andere dingen waar je aan kunt denken als je geen medicatie wil/mag/kan.
Het is wellicht heel flauw, maar goed eten. Veel bewegen. Op tijd gaan slapen. Structuur. Zo kan ik nog wel doorgaan.
Dit is voor AD(H)D'ers extra lastig om daadwerkelijk uit te voeren, maar juist belangrijk bij AD(H)D.

Als laatste denk ik dat het juiste medicijn in de juiste dosis(dit kan een lang traject worden, maar is het zeker waard) in combinatie met bovenstaande en training met handvatten om met AD(H)D om te gaan de manier is om met AD(H)D om te gaan. Leren omgaan met de aandachtspunten bij AD(H)D maar ook zeker het ontwikkelen van de positieve krachten kunnen er uiteindelijk voor zorgen dat AD(H)D omarmt.

Teckna

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”