Gebruikersavatar
bambawoz
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2018 21:58

Twijfel over mentale gezondheid

Hallo iedereen Ik ben anoniem en ik ben 15 jaar oud, de laatste tijd (6 maanden) heb ik soms (1 of 2 keer per 1/2 weken) last van enorme blijdschap OF depressie. Ik dacht hierdoor dat ik bipolair was en klampte me nogal vast hieraan waarom weet ik niet, na een beetje onderzoek twijfel ik toch of ik nou bipolair ben of niet en zo niet wat is er dan mis met me? want die aanvallen zijn echt en ik heb al meerdere impulsieve dingen gedaan die mij en anderen in gevaar hebben gebracht. Hulp krijgen kan ik nog niet alleen I.V.M. leeftijd en mijn ouders (gescheiden) hebben een nogal negatief beeld van mensen met een stoornis etc hierom vind ik het moeilijk om met ze hierover te praten.
ik hoop dat iemand hier me kan helpen en me wat helderheid geven

alvast bedankt
Gebruikersavatar
bambawoz
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2018 21:58

Re: Twijfel over mentale gezondheid

Vergeten te zeggen : de aanvallen duren ongeveer 3 tot 12 uur
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Twijfel over mentale gezondheid

Ik raad je aan het idee los te laten dat je 'bipolair' zou kunnen zijn. Zulk soort onbeholpen zelfdiagnoses dienen nergens toe en kun je beter achterwege laten. Vijftien jaar is een leeftijd waarop de hersenen van jonge mensen groeien en veranderen. Vaak gaat dat met wat strubbelingen, stemmingswisselingen en twijfels gepaard. Daar is op zich niets mis mee. Ik zou vooralsnog zeggen dat er weinig reden is om aan je mentale gezondheid te twijfelen.

Is er een vertrouwenspersoon op school waar je dit soort dingen mee kunt bespreken?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Problemen & vragen”