Gebruikersavatar
alleen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2016 00:03

Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Ik ben een man van 30 en ben erg eenzaam. Wegens omstandigheden (depressie, angststoornis, introversie) ben ik er nog nooit in geslaagd om een relatie aan te gaan met een vrouw. Ik ben ook nog maagd en heb zelfs nog nooit gekust. De laatste jaren knaagt dit enorm aan mij en ik voel me hierover erg beschaamd. Zelfs met mijn psycholoog heb ik het hier nog niet over gehad. Ik voel me ook schuldig over het feit dat ik zo vaak aan seks denk, het is bijna een obsessie geworden. Het gevoel van iets te moeten missen wat voor vele mensen als een normaal deel van het leven beschouwd wordt is bijna ondraaglijk.

Ik zou graag op zoek willen gaan naar een relatie, maar ik weet niet hoe. Het hele gebeuren is helemaal aan mij voorbijgegaan in mijn jeugd. Ik heb het gevoel dat ik helemaal vast zit en geen kant meer uit kan. Ik heb geen sociaal leven en kom nooit vrouwen tegen. Ik werk in een sector waar nauwelijks vrouwen werken. Ik heb ook geen vriendenkring. Ik wil internet dating wel proberen maar ik weet niet welke sites of apps goed of "in" zijn. Bovendien lijkt me het hele internet dating gebeuren ook heel oppervlakkig.

Sorry als deze post klagerig klinkt, maar ik ben een beetje ten einde raad.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Ik vind het niet klagen. Ik snap het wel. Heb dezelfde problemen.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Het is niet prettig als je op je dertigste nog nooit intiem bent geweest met een vrouw, maar het is ook niet iets om je over te schamen. Het lijkt me verstandiger om dit wel met je psycholoog te bespreken, die is er immers om je te helpen.

Dating sites, of vrouwen proberen te ontmoeten via het internet raad ik niet aan. Als je, zoals in jouw geval, geen ervaring met vrouwen hebt maar ook weinig vrienden hebt, lijkt het me niet verstandig om jezelf op die manier in het diepe te gooien.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Nu wat uitgebreider dan vanochtend.

Ja.. ik ken het gevoel van alleen zijn, van geen vrienden hebben of weinig vrouwelijke contacten. Ik twijfel hier nog ver in omdat voor mij nog niet duidelijk is wat een vriend is. Soms is het duidelijk en vaak is het niet duidelijk.

Ik ken ook het gevoel van smachten naar seks. Redenen om niet zo heel erg te smachten naar seks is:
- Je weet niet wat het is om seks te hebben, wat je niet kent, hoef je ook niet naar te verlangen. Het is misschien meer het verlangen naar intiem zijn dan naar seks.
- Wat je misschien voorstelt van seks hoeft in de werkelijkheid helemaal niet zo te zijn. Dat is invullen..
- Toen ik in 2013 met dezelfde vraag kwam op dit forum leerde ik, dat seks eigenlijk niet zo heel erg belangrijk is. Seks is het product van een intieme relatie. Het gaat dus (in mijn geval) meer om de relatie erachter dan om de seks. Ja het schijnt lekker te zijn en hele volksstammen kunnen er niet zonder. Maar nogmaals, wat je niet kent, mis je ook niet.
- Er is ook nog zoiets als zelfbediening en dat is niet erg. Dit hoef ik toch niet uit te leggen? 001_tongue

Wat volhoudertje aangaf, zet je gêne opzij en vertel dit aan de psycholoog. Toen ik nog bij een psycholoog liep heb ik het er kort nog even over gehad en eigenlijk wou ik verder over doorgaan, maar ik merkte dat de ander daar niet voor open stond. Probeer het en kijk hoever je komt en of dit voor jezelf een oplossing geeft.
Ik wil internet dating wel proberen maar ik weet niet welke sites of apps goed of "in" zijn. Bovendien lijkt me het hele internet dating gebeuren ook heel oppervlakkig.
Zelfde hier. Ik heb er wel geprobeerd op de googelen, maar wat is nu goed en wat is niet goed, waar heb ik de kans dat ik met een oplichter praat en waar niet, moet ik er geld voor betalen of niet? Ik kreeg er geen antwoorden op. En ik heb ooit eens een test gedaan, scoorde er positief op, maar om dan verder te gaan vond ik erg eng.

Eng is het gevoel, het onbekend wat mij belet om verder te kijken. En dat het oppervlakkig zou zijn, daar kom je pas achter als je het daadwerkelijk gaat doen het internet daten. Als je het echt wilt, kom je er wel, maar ik denk niet dat het gemakkelijk is. En als iets eng is (in mijn geval dan) of in jouw geval oppervlakkig, dan doe je de dingen minder snel. Ik begrijp dat wel.

Koen.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Crocro
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 jan 2016 18:33

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Misschien is een eerste stap om een vrienden kring op te bouwen.
Kun je misschien lid worden van een kerk als je gelovig bent, vrijwilligers werk gaan doen in het weekend, of op een sport gaan? Misschien kom je daar een leuk persoon tegen!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Crocro schreef:Misschien is een eerste stap om een vrienden kring op te bouwen.
Aangezien de topic starter aangeeft geen sociaal leven of vrienden te hebben, lijkt me het zeker geen slecht idee om ook aan dit aspect aandacht te besteden.

Maar als je primaire doel eigenlijk het ontmoeten van vrouwen is om eindelijk eens seks te hebben, kun je dat lidmaatschap van een sportvereniging, of het doen vrijwilligerswerk beter achterwege laten.
Mensen zullen het me niet in dank afnemen, maar ik zou in dat geval bijna suggereren om eens te overwegen om gebruik te maken van de dames van de rode lampjes.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Waarom zou dat geen optie zijn?

als je zo nieuwsgierig bent en je kansen zijn nihil , waarom niet?

Volgens mij bijten ze niet als je het niet vraagt?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

momo schreef:Waarom zou dat geen optie zijn?
Dat vind ik eerlijk gezegd ook, maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn. Daarom hou ik een slag om de arm.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
alleen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2016 00:03

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Hallo allemaal, bedankt voor de antwoorden.
Het is niet prettig als je op je dertigste nog nooit intiem bent geweest met een vrouw, maar het is ook niet iets om je over te schamen. Het lijkt me verstandiger om dit wel met je psycholoog te bespreken, die is er immers om je te helpen.

Dating sites, of vrouwen proberen te ontmoeten via het internet raad ik niet aan. Als je, zoals in jouw geval, geen ervaring met vrouwen hebt maar ook weinig vrienden hebt, lijkt het me niet verstandig om jezelf op die manier in het diepe te gooien.
Ik zal het proberen te vertellen tegen mijn psycholoog. Maagd zijn op je dertigste is een enorm taboe. Daarom ben ik er zo beschaamd over.
Ik ken ook het gevoel van smachten naar seks. Redenen om niet zo heel erg te smachten naar seks is:
- Je weet niet wat het is om seks te hebben, wat je niet kent, hoef je ook niet naar te verlangen. Het is misschien meer het verlangen naar intiem zijn dan naar seks.
- Wat je misschien voorstelt van seks hoeft in de werkelijkheid helemaal niet zo te zijn. Dat is invullen..
- Toen ik in 2013 met dezelfde vraag kwam op dit forum leerde ik, dat seks eigenlijk niet zo heel erg belangrijk is. Seks is het product van een intieme relatie. Het gaat dus (in mijn geval) meer om de relatie erachter dan om de seks. Ja het schijnt lekker te zijn en hele volksstammen kunnen er niet zonder. Maar nogmaals, wat je niet kent, mis je ook niet.
- Er is ook nog zoiets als zelfbediening en dat is niet erg. Dit hoef ik toch niet uit te leggen? 001_tongue
Je kan wel aan "zelfbediening" doen, maar uiteindelijk ga je toch het echte willen. Seks is een primaire behoefte voor de mens. Ik wil ook niet de indruk geven dat het alleen om seks draait. Ik heb nog nooit gekust, geknuffeld, nog nooit een lief intiem gesprek gehad. Ik kan misschien mezelf wel overtuigen dat er ook andere dingen zijn in het leven en dat ik me hier niet druk over moet maken, maar onbewust blijft het je altijd dwars zitten. Het is een diepe behoefte die niet ingevuld geraakt. Masturbatie doet je uiteindelijk alleen maar beseffen wat je mist.
Zelfde hier. Ik heb er wel geprobeerd op de googelen, maar wat is nu goed en wat is niet goed, waar heb ik de kans dat ik met een oplichter praat en waar niet, moet ik er geld voor betalen of niet? Ik kreeg er geen antwoorden op. En ik heb ooit eens een test gedaan, scoorde er positief op, maar om dan verder te gaan vond ik erg eng.

Eng is het gevoel, het onbekend wat mij belet om verder te kijken. En dat het oppervlakkig zou zijn, daar kom je pas achter als je het daadwerkelijk gaat doen het internet daten. Als je het echt wilt, kom je er wel, maar ik denk niet dat het gemakkelijk is. En als iets eng is (in mijn geval dan) of in jouw geval oppervlakkig, dan doe je de dingen minder snel. Ik begrijp dat wel.
Eng is een understatement. Ik klap helemaal toe, ik ben zelfs te verlegen om een profiel aan te maken.
Aangezien de topic starter aangeeft geen sociaal leven of vrienden te hebben, lijkt me het zeker geen slecht idee om ook aan dit aspect aandacht te besteden.

Maar als je primaire doel eigenlijk het ontmoeten van vrouwen is om eindelijk eens seks te hebben, kun je dat lidmaatschap van een sportvereniging, of het doen vrijwilligerswerk beter achterwege laten.
Ik wil graag werken aan een sociaal leven. Ik weet alleen niet goed welke stappen ik moet zetten. Ik weet niet wat ik leuk vind. Al mijn hobbies en interesses zijn in het verleden altijd solitair geweest.
Mensen zullen het me niet in dank afnemen, maar ik zou in dat geval bijna suggereren om eens te overwegen om gebruik te maken van de dames van de rode lampjes.
Heb ik al aan gedacht. Als het nog lang duurt dan zal het zo moeten.
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Datingssites kunnen een goede manier zijn om iemand te ontmoeten (ik heb mijn vriend zo ontmoet) maar je moet er wel uithoudingsvermogen voor hebben en een flinke dosis mensenkennis. Je komt namelijk ook veel vreemde snuiters tegen en je moet wel het kaf van het koren kunnen scheiden. Als je dus niet zoveel sociale ervaring hebt zou ik het ook niet aanraden.

Beter is om eerst je sociale leven op te bouwen door een hobby te zoeken, ga bijvoorbeeld op een sport of een cursus of ga naar nieuwemensenlerenkennen.nl. Er zijn veel mensen die op die manier vrienden maken. Als je dan eenmaal wat steviger staat kun je ook weer aan datingssites denken.
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Overigens, seks kun je rustig bespreken met je psycholoog, ik had in het begin wat seksuele problemen en daar ook over gepraat. Ze weten daar meestal ook wel wat van.
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Mag ik je even een schop onder je kont geven?
Je hebt het zelf gezegd:
Ik wil graag werken aan een sociaal leven. Ik weet alleen niet goed welke stappen ik moet zetten. Ik weet niet wat ik leuk vind. Al mijn hobbies en interesses zijn in het verleden altijd solitair geweest.
In het verleden waren je hobbies en interesses solitair, en dan? Hoeft dat te betekenen dat dat nu nog zo is? Nee, toch?
En wat je daar zegt, dat je niet weet wat je leuk vindt? Da's toch precies de oplossing? Je probeert gewoon één en ander uit en je ziet wel wat het wordt.

Kijk, heb ik al een relatie en/of sex gehad voor mijn dertigste? Oordeel zelf: ik heb gezoend op mijn 28e verjaardag, maar toen dat meisje mij vroeg of ik alleen sliep, durfde ik niet "Ja" te antwoorden en zo heb ik die kans laten schieten. Een tweetal jaren daarna ben ik een paar keertjes naar een hoertje geweest, maar dat is het toch niet echt. Verder heb ik één keer een kans gemist, met een meisje dat ik heb leren kennen op reis in Azië, da's dus helemaal niet evident.
Ik wil maar zeggen, je bent dus zeker niet de enige die dergelijk probleem heeft.

Het échte probleem bij jou is, volgens mij, echter, je houding: je weet niet wat je leuk vindt, en dus doe je maar niets.
Neen, het is net het omgekeerde!
Kijk, laat ons eerlijk zijn: ik ben nu 43, ik heb niemand, en ik ben al zo lang alleen dat ik (en heel de wereld rondom mij) zich niet kan voorstellen dat ik ooit iemand zou leren kennen.

Als je mij echter vraagt "Heb je dan nooit iets gedaan?", kan ik wel zeggen: ik ben muziek gaan spelen, en ik ben gaan sporten, en op reis geweest, en vrijgezellenclubs geprobeerd, en dating evenementen, ..., en ik ben eerlijk daar eerlijk gezegd heel blij voor: ik heb een paar pogingen gedaan die op niet veel trokken, maar ik heb tenminste pogingen gedaan.
En wat dat internet daten betreft, ik geef je een goeie tip: je mag je inschrijven op dergelijke sites, maar het aantal sites waarop je je inschrijft mag niet groter zijn dan het aantal andere activiteiten die je doet. Wat denk je? :-)
Gebruikersavatar
silko
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2016 14:20

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Hoi

Het is nooit te laat voor iets in het leven. Soms kan het inderdaad gebeuren dat je plots vaststelt dat je leven niks meer is van wat je ervan verwachtte.

Er staat jou niks in de weg om eens het roer drastisch om te gooien.
- Je kan een jaar stoppen met werken
- Je kan dat jaar gebruiken om deel te nemen aan knip

Maak iets van je leven, ontdek wat je nog niet kent ... het is niet uit je comfortzone komen zoals men als eens graag zegt, maar eerder je comfortzone vergroten.

Succes!
Laatst gewijzigd door momo op 12 jul 2016 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame verwijderd
Gebruikersavatar
JanJanJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2016 16:52

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Heel herkenbaar verhaal. Ik ben zelf 28 en heb een vriendengroep,maar op vrouwengebied ben ik erg verlegen.
Gebruikersavatar
Gestoord
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2016 14:19

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

En dan denk ik problemen te hebben, selfish me.
Bovenstaande post is complete onzin
bouqetje
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 aug 2016 11:43
Locatie: Ermelo
Contacteer: Website Facebook Twitter

Re: Nog nooit relatie noch seks gehad (30)

Ik heb dezelfde problemen gehad, ik was 25 toen ik mijn aller eerste relatie had, eerste kus, eerste alles. Ik had ook geen vrienden of plekken waar ik mensen kon ontmoeten, zij kwam toevallig op mijn pad bij een beschermde woning. Maar het hield geen stand en toen zat ik weer in dezelfde situatie.

Ik ben toen online gaan daten, dat ging mij veel en veel makkelijker af dan face to face, heb van veel mensen wel spijt gehad maar daar en tegen heb ik daar wel mijn huidige vriend ontmoet, we zijn nu bijna 4 jaar samen en hebben een zoontje. Niet om het online daten te promoten, maar zo heeft het voor mij uitgepakt.

Het blijft een moeilijke situatie, maar ik zou de stap zetten om het toch in elk geval met je psycholoog te bespreken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”