Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Cocaine/speed en autisme

Hallo,
Bij mij is de diagnose ASS vastgesteld enkele jaren geleden en ik heb er best veel last van (sociaal contact gaat moeilijk, nieuwe omgevingen zoals werk is moeilijk enz...)
Ik heb al een aantal keren Cocaine gebruikt en heb gemerkt dat dit de symptomen van autisme zeer sterk verminderd ( meer zelfvertrouwen, veel minder denken in je eigen,...)
Ik wil hier het gebruik van hard drugs absoluut niet met goedpraten, maar ik vroeg mij af of er geen legale medicatie is met een gelijkaardig effect.
Ik weet dat er momenteel geen middel is om autisme te genezen en dat het nog heel lang kan duren maar medicatie gelijkaardig aan cocaine kan mensen zoals mij enorm helpen om sociale contacten te onderhouden en het behouden van werk.

Ik zou graag horen wat jullie hier van denken en hier meer informatie over hebben.

Groet
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Cocaine/speed en autisme

ChocoBerry schreef:Ik zou graag horen wat jullie hier van denken en hier meer informatie over hebben.
Ik vind het een bijzonder slecht idee om psychoactieve substanties te gebruiken als 'medicijn' tegen autisme.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: Cocaine/speed en autisme

Beste Chocobarry

Er bestaat geen medicijn tegen autisme en dat zal er ook nooit zijn, autisme komt namelijk voort uit "anders" georganiseerde hersenen en een medicatie kan dat niet in rechte lijnen trekken.
Weinig zelfvertrouwen en denken in je eigen zijn ook geen symptomen van autisme maar gewoon persoonseigenschappen.
Ja door zelfvertrouwen kun je meer en dat zal in veel gevallen helpen bij het omgaan met jezelf ;)
Maar gebruik daar alsjeblieft geen cocaïne voor, cocaïne is erg verslavend en zal leiden tot hartkwalen, hersenschade, depressie, paranoïde gedrag wat ook nog eens een psychose tot gevolg kan hebben en ja dat zeg ik om je bang te maken, maar het maakt het niet minder waar ;).
Zelfvertrouwen is helaas echt iets waaraan je moet werken, drugs haalt alleen de remmingen weg, maar maakt je daartegen geen sterker persoon.
Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Re: Cocaine/speed en autisme

YutaYuneYunesson schreef:Beste Chocobarry

Er bestaat geen medicijn tegen autisme en dat zal er ook nooit zijn, autisme komt namelijk voort uit "anders" georganiseerde hersenen en een medicatie kan dat niet in rechte lijnen trekken.
Weinig zelfvertrouwen en denken in je eigen zijn ook geen symptomen van autisme maar gewoon persoonseigenschappen.
Ja door zelfvertrouwen kun je meer en dat zal in veel gevallen helpen bij het omgaan met jezelf ;)
Maar gebruik daar alsjeblieft geen cocaïne voor, cocaïne is erg verslavend en zal leiden tot hartkwalen, hersenschade, depressie, paranoïde gedrag wat ook nog eens een psychose tot gevolg kan hebben en ja dat zeg ik om je bang te maken, maar het maakt het niet minder waar ;).
Zelfvertrouwen is helaas echt iets waaraan je moet werken, drugs haalt alleen de remmingen weg, maar maakt je daartegen geen sterker persoon.
Bedankt voor jouw reactie, natuurlijk is het gebruik van drugs geen goed idee en ik raad het ook absoluut niemand aan.
Toch moet ik je tegenspreken over het denken in je eigen dat dat geen symptoom is van autisme, het is bij momenten zo extreem dat ik gewoon weet dat dat niet gewoon een persoonseigenschap is het gaat vaak over dingen denken die op niks slaan, in mijn geval als ik op het werk zit reken ik heel de dag uit hoeveel geld ik heb, nodig heb enzovoort, het is erg moeilijk uit te leggen wat ik hiermee bedoel maar het is heel erg 'druk' in mijn hoofd en het is amper te controleren en dit is ENORM storend.
Hoewel ik absoluut niet van plan ben om dit probleem op te lossen met drugs met name cocaine kan ik wel vertellen dat het gebruik in MIJN geval bijna een wondermiddel is tegen bepaalde problemen van mijn ASS met name sociaal contact gaat stukken beter, het extreme in mijn eigen denken verminderd zeer sterk, ik denk veel helderder na enzovoort.
Dat er spijtig genoeg geen medicijn bestaat dat autisme 'oplost' weet ik maar al te goed maar ik ben er zeker van dat bepaalde medicatie mijn leven en het leven van anderen met dezelfde diagnose en problemen stukken makkelijker kan maken :)

MVG
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

ChocoBerry schreef:
YutaYuneYunesson schreef:Beste Chocobarry

Er bestaat geen medicijn tegen autisme en dat zal er ook nooit zijn, autisme komt namelijk voort uit "anders" georganiseerde hersenen en een medicatie kan dat niet in rechte lijnen trekken.
Weinig zelfvertrouwen en denken in je eigen zijn ook geen symptomen van autisme maar gewoon persoonseigenschappen.
Ja door zelfvertrouwen kun je meer en dat zal in veel gevallen helpen bij het omgaan met jezelf ;)
Maar gebruik daar alsjeblieft geen cocaïne voor, cocaïne is erg verslavend en zal leiden tot hartkwalen, hersenschade, depressie, paranoïde gedrag wat ook nog eens een psychose tot gevolg kan hebben en ja dat zeg ik om je bang te maken, maar het maakt het niet minder waar ;).
Zelfvertrouwen is helaas echt iets waaraan je moet werken, drugs haalt alleen de remmingen weg, maar maakt je daartegen geen sterker persoon.
Bedankt voor jouw reactie, natuurlijk is het gebruik van drugs geen goed idee en ik raad het ook absoluut niemand aan.
Toch moet ik je tegenspreken over het denken in je eigen dat dat geen symptoom is van autisme, het is bij momenten zo extreem dat ik gewoon weet dat dat niet gewoon een persoonseigenschap is het gaat vaak over dingen denken die op niks slaan, in mijn geval als ik op het werk zit reken ik heel de dag uit hoeveel geld ik heb, nodig heb enzovoort, het is erg moeilijk uit te leggen wat ik hiermee bedoel maar het is heel erg 'druk' in mijn hoofd en het is amper te controleren en dit is ENORM storend.
Hoewel ik absoluut niet van plan ben om dit probleem op te lossen met drugs met name cocaine kan ik wel vertellen dat het gebruik in MIJN geval bijna een wondermiddel is tegen bepaalde problemen van mijn ASS met name sociaal contact gaat stukken beter, het extreme in mijn eigen denken verminderd zeer sterk, ik denk veel helderder na enzovoort.
Dat er spijtig genoeg geen medicijn bestaat dat autisme 'oplost' weet ik maar al te goed maar ik ben er zeker van dat bepaalde medicatie mijn leven en het leven van anderen met dezelfde diagnose en problemen stukken makkelijker kan maken :)

MVG
Je vergeet dat het gebruik van dat soort middelen verslavend kan zijn. Als dat het nog niet is kan dat het worden. Dat is ook wat YutaYuneYunesson aangeeft.
Met als gevolg dat de kans aanwezig is dat je uiteindelijk niet alleen autisme hebt (want je hebt iets, je bent het niet) maar de kans ook er is dat je verslaafd raakt. Dan heb je dus je problematiek vergroot in plaats van dat je het kleiner hebt gemaakt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Cocaine/speed en autisme

ChocoBerry schreef:... met name sociaal contact gaat stukken beter, het extreme in mijn eigen denken verminderd zeer sterk, ik denk veel helderder na enzovoort.
Dat is een illusie die alleen maar het gevolg is van intoxicatie. Mensen die onder invloed verkeren zijn ook nauwelijks in staat om hun eigen gedrag objectief te beoordelen. Ik zal je ook een verdere illusie ontnemen, iedereen die cocaïne gebruikt zal beweren dat het sociale contact stukken beter gaat en dat het denken veel helderder gaat, dat heeft met het feit dat je ASS hebt zelfs niets mee te maken.

Voor illegale drugs en zeker cocaïne geldt maar één regel: Don't ben an ASS, don’t do drugs.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: Cocaine/speed en autisme

Sorry Chocobarry ik had niet zo snel moeten zeggen dat het geen autistische symptomen zijn ;)
Ik herken het ergens wel, ik ervaar het zelf alleen niet echt als storend.
Ik ben eigenlijk de hele dag in gedachten, een soort innerlijke dialogen met mij zelf, ben denk ik nooit bij iets er met volle aandacht bij, doe en denk eigenlijk twee verschillende dingen :P
Het zou wel kunnen dat bepaalde medicijnen kunnen helpen bij je problemen, ik zou dat zo zelf niet kunnen opnoemen.
Als kind kreeg ik risperdal, maar zou niet echt kunnen zegen of dat hielp.
Gebruikersavatar
Sigma²
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 nov 2014 01:26

Re: Cocaine/speed en autisme

Slecht idee,

Dat is ook met name het hele effect van cocaïne en waarom het verslavend is, heet voelt alsof je een "betere versie" van jezelf bent. Maar dat is alleen op dat moment. Dit is hetgeen waarom cocaïne ook zo verslavend is omdat je je alleen zo kan gedragen als je dat gebruikt.
Je kan er beter voor zorgen dat je zonder die troep je zelf ontwikkeld op dat gebied kost wel tijd uiteraard maar daar heb je uiteindelijk het meeste profijt van plus het feit dat het je een hoop geld zal besparen in tegenstelling tot het gebruik van die middelen.
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Cocaine/speed en autisme

ik vind het wel interessant. en dan met name voor de wetenschap in relatie tot autisme. wellicht kunnen ze, met deze informatie, in de toekomst een medicijn maken die de beperkingen wat beperkt : ). ik zelf zou me niet eens wagen aan harddrugs, temeer omdat ik denk dat autisten gevoeliger zijn voor verslavingen. en met een verslaving aan harddrugs word je er niet gezonder op. en dat lijkt me zeer licht uitgedrukt. denk dus wel heel goed na voordat je je er weer aan waagt.

ik ben het wel met je eens dat er in de toekomst een medicijn komt wat autisme kan verhelpen (als je dat wilt). vroeger dachten we dat het nooit zou gebeuren dat we naar de maan zouden kunnen vliegen, of dat er een donkere president van de vs zou komen. we kunnen nu eenmaal maar 20% van ons brein gebruiken en dat is zeer beperkt. en dus denken we nu dat een dergelijk medicijn niet haalbaar is (in de toekomst lachen we om die gedachte). natuurlijk komt dat er. het is een kwestie van uitzoeken hoe autisme wordt gevormd. je stopt een chemische werking in een pil, dat slik je, en alles wordt hersteld. kost alleen wat tijd. en geld. dus als je nog wat over hebt... ; )
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Cocaine/speed en autisme

jazzauti schreef:We kunnen nu eenmaal maar 20% van ons brein gebruiken en dat is zeer beperkt. en dus denken we nu dat een dergelijk medicijn niet haalbaar is
Grappig, maar het verhaal dat de mens maar 20% van zijn hersens gebruikt is een fabeltje. Reken maar na, de moderne mens gebruikt een kwart van al de beschikbare energie voor de bloedsomloop naar de hersenen. Een honderd procent score is fysiek totaal onmogelijk.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
manus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2014 15:25

Re: Cocaine/speed en autisme

Doe gewoon lekker wat je lekker vindt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Cocaine/speed en autisme

manus schreef:Doe gewoon lekker wat je lekker vindt!
Nou nee, het gebruik van cocaïne en speed valt toch ernstig af te raden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sigma²
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 nov 2014 01:26

Re: Cocaine/speed en autisme

jazzauti schreef: ik ben het wel met je eens dat er in de toekomst een medicijn komt wat autisme kan verhelpen (als je dat wilt). vroeger dachten we dat het nooit zou gebeuren dat we naar de maan zouden kunnen vliegen, of dat er een donkere president van de vs zou komen. we kunnen nu eenmaal maar 20% van ons brein gebruiken en dat is zeer beperkt. en dus denken we nu dat een dergelijk medicijn niet haalbaar is (in de toekomst lachen we om die gedachte). natuurlijk komt dat er. het is een kwestie van uitzoeken hoe autisme wordt gevormd. je stopt een chemische werking in een pil, dat slik je, en alles wordt hersteld. kost alleen wat tijd. en geld. dus als je nog wat over hebt... ; )
Autisme is niet zoiets als een ziekte hè, het heeft te maken met de werking in de hersenen en de neuronen (en neurotransmitters ) die daar een rol bij spelen.
Nu wordt er geloof ik gedacht dat autisme een oorzaak is aan gebrek aan spiegelneuronen, die nodig zijn om gedrag te kopiëren en aldus te begrijpen. Wanneer je ouder wordt en ontwikkeld lopen mensen met autisme dus een sociale achterstand op. Dat kan je niet even genezen met een medicijn, puur omdat je als mens zijnde al die ontwikkelingen niet goed kan maken.

Je kan ook niet 100% van je hersenen gebruiken. Deze bestaan uit modules, wie wil er nou al zijn spieren in zijn lijf tegelijk aanspannen naar elke mogelijke kant? Ook je herrieneringen, emoties etc. als je die allemaal gebruikt werkt je brein zelfs niet eens meer correct. Dus die 20% waar het over gaat is meer een voordeel dan een nadeel, niet alle gedeeltes in je hersenen moeten worden aangestuurd natuurlijk.

En toch nog even aan ChocoBerry,
Je meld dat ASS bij je gediagnosticeerd is. Echter meld je bij gebruik van cocaïne wel goed te kunnen functioneren met mensen.
Die sociale stoornis kan zijn omdat je niet snapt hoe je met mensen om moet gaan of omdat je het niet durft.
Ik denk dat jij het wel snapt maar het gewoon niet durft (sprekend over de verlegenheid). Je bent er wel toe in staat om met mensen om te gaan, je zelfvertrouwen moet je voornamelijk opkrikken dat scheelt al een hele boel, hoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan.
Cocaïne is aldus geen oplossing als middeltje voor je zelf vertrouwen daarom raakt menig mens er ook aan verslaafd het wordt een onderdeel van jou, en van je echte zelf blijft er eigenlijk niets over.
Het veranderd bij langdurig gebruik ook de werking in je hersenen, andere verbindingen tussen neuronen worden er aangemaakt wat uiteindelijk kan uitlopen in een verstoord denkgedrag. (zoals dat je wordt achtervolgd etc, denken dat iemand jou iets heeft aangedaan of wilt doen wat in de realiteit totaal niet het geval is).

Dus nogmaals werk aan jezelf dan denk ik dat het wel goed met jou komt.
Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Re: Cocaine/speed en autisme

Sigma² schreef:
jazzauti schreef: ik ben het wel met je eens dat er in de toekomst een medicijn komt wat autisme kan verhelpen (als je dat wilt). vroeger dachten we dat het nooit zou gebeuren dat we naar de maan zouden kunnen vliegen, of dat er een donkere president van de vs zou komen. we kunnen nu eenmaal maar 20% van ons brein gebruiken en dat is zeer beperkt. en dus denken we nu dat een dergelijk medicijn niet haalbaar is (in de toekomst lachen we om die gedachte). natuurlijk komt dat er. het is een kwestie van uitzoeken hoe autisme wordt gevormd. je stopt een chemische werking in een pil, dat slik je, en alles wordt hersteld. kost alleen wat tijd. en geld. dus als je nog wat over hebt... ; )
Autisme is niet zoiets als een ziekte hè, het heeft te maken met de werking in de hersenen en de neuronen (en neurotransmitters ) die daar een rol bij spelen.
Nu wordt er geloof ik gedacht dat autisme een oorzaak is aan gebrek aan spiegelneuronen, die nodig zijn om gedrag te kopiëren en aldus te begrijpen. Wanneer je ouder wordt en ontwikkeld lopen mensen met autisme dus een sociale achterstand op. Dat kan je niet even genezen met een medicijn, puur omdat je als mens zijnde al die ontwikkelingen niet goed kan maken.

Je kan ook niet 100% van je hersenen gebruiken. Deze bestaan uit modules, wie wil er nou al zijn spieren in zijn lijf tegelijk aanspannen naar elke mogelijke kant? Ook je herrieneringen, emoties etc. als je die allemaal gebruikt werkt je brein zelfs niet eens meer correct. Dus die 20% waar het over gaat is meer een voordeel dan een nadeel, niet alle gedeeltes in je hersenen moeten worden aangestuurd natuurlijk.

En toch nog even aan ChocoBerry,
Je meld dat ASS bij je gediagnosticeerd is. Echter meld je bij gebruik van cocaïne wel goed te kunnen functioneren met mensen.
Die sociale stoornis kan zijn omdat je niet snapt hoe je met mensen om moet gaan of omdat je het niet durft.
Ik denk dat jij het wel snapt maar het gewoon niet durft (sprekend over de verlegenheid). Je bent er wel toe in staat om met mensen om te gaan, je zelfvertrouwen moet je voornamelijk opkrikken dat scheelt al een hele boel, hoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan.
Cocaïne is aldus geen oplossing als middeltje voor je zelf vertrouwen daarom raakt menig mens er ook aan verslaafd het wordt een onderdeel van jou, en van je echte zelf blijft er eigenlijk niets over.
Het veranderd bij langdurig gebruik ook de werking in je hersenen, andere verbindingen tussen neuronen worden er aangemaakt wat uiteindelijk kan uitlopen in een verstoord denkgedrag. (zoals dat je wordt achtervolgd etc, denken dat iemand jou iets heeft aangedaan of wilt doen wat in de realiteit totaal niet het geval is).

Dus nogmaals werk aan jezelf dan denk ik dat het wel goed met jou komt.
Jammer genoeg is het daarmee niet opgelost, ik heb wel degelijk nog last 'onder invloed' de sociale symptomen en dergelijke worden gewoon erg sterk verminderd, maar zoals hier boven al vermeld is dat natuurlijk het effect van cocaine.
Het vreemde is dat ik soms wel goed met mensen kan omgaan, maar een dag later is het dan weer veel moeilijker, verlegenheid heeft hier misschien een beetje mee te maken, maar het is niet dat ik echt een verlegen jongen ben die bang is om met mensen te praten, het lukt gewoon niet altijd zo goed.

Over je eerste stukje, een medicijn zoals een pilletje gaat autisme niet oplossen, maar in de toekomst (ze zijn er nu al mee bezig trouwens) kunnen ze hersenen manipuleren zodat ze wel normaal functioneren, enkele interessante artikelen die ik hierover gelezen heb zijn bijvoorbeeld: 'the human brain project' en een artikel over technologie ingewerkt in mensen.
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: Cocaine/speed en autisme

Ik vind dat maar een eng idee hoor, autisme genezen.
Vanuit welk onderzoek je het ook bekijkt, het komt er altijd op neer dat mensen met autisme op een andere manier denken/ op een andere manier informatie verwerken en dat heeft niet enkel negatieve uitkomsten.
Dus "genezen" van autisme komt dan toch een beetje neer op sleutelen aan iemand persoonlijkheid en dat vind ik maar een raar idee.
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Cocaine/speed en autisme

Of ik het allemaal zo goed zie is natuurlijk maar de vraag, maar ik zie bij mijn vriendin toch vooral moeilijkheden met het integreren van gevoelens, emoties en die mee laten wegen in haar mening en handelen. De gevoelens zijn er beslist wel, ook het zien bij andere mensen is er. Maar ernaar handelen is een stuk moeilijker. Wat mij betreft is dat de kern van haar autisme en omdat het pervasieve stoornis heet speelt dat op ontzettend veel terreinen een rol.
Sinds een paar jaar doet ze aan zenmeditatie, aanvankelijk om wat rustiger te worden. Inmiddels staat ze ook open voor de ideeeen erachter en omdat ze begint te ervaren wat het doet is voor haar het verzet tegen de veronderstelde 'zweverigheid' een stuk afgenomen. Ze heeft een paar keer een weekend gedaan en dat heeft echt een ommekeer gebracht. Ik vind echt dat het integreren van gevoelens opeens stukken beter gaat. Waarmee het contact tussen ons een stuk beter gaat.

Dus veel liever dan dat iemand gaat experimenteren met drugs en alle gevaren van dien, wil ik je aanraden te gaan mediteren. Hoe erg het je misschien tegenstaat omdat je je niets kunt voorstellen bij zulke vage bewegingen. Het maakt je hoofd rustiger en wellicht nog veel meer positieve effecten.

Medicatie tegen autisme bestaat nog niet. Zoek je eigen gebruiksaanwijzing om autisme niet als een vonnis te laten worden, maar als een variatie. Je behoeftes lijken me voor een goed deel dezelfde als van alle mensen. Sterkte met zoeken
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Dus veel liever dan dat iemand gaat experimenteren met drugs en alle gevaren van dien, wil ik je aanraden te gaan mediteren. Hoe erg het je misschien tegenstaat omdat je je niets kunt voorstellen bij zulke vage bewegingen. Het maakt je hoofd rustiger en wellicht nog veel meer positieve effecten.
Mediteren heeft toch lang niet altijd te maken met rare bewegingen? Dat kan op allerlei verschillende manieren en plekken. Zelfs zonder bewegingen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Cocaine/speed en autisme

Ik heb het niet over rare bewegingen maar over vage bewegingen. Zoals ik mensen met autisme inschat dat ze graag willen weten wat het gaat opleveren wat ik ze aanraad te gaan doen, zo denk ik ook dat veel mensen met autisme niet veel zullen voelen voor meditatie, omdat er veel ideeen achter zitten die niet zo makkelijk te begrijpen zijn. Vooral je moet ze begrijpen met je gevoel, wat nog veel moeilijker is dan met je verstand. Dus via ervaring kom je erachter of het iets voor je is, maar dan heb je er al heel wat uurtjes opzitten. Beloven kan ik je niets.

Misschien vooringenomenheid, waarvoor excuses, maar ik denk dat veel mensen met autisme nu al afgehaakt zijn op wat ik probeer duidelijk te maken.

Er blijken ook al speciale cursussen mindfulness voor mensen met autisme te bestaan, dus wie weet of dat wellicht kan helpen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

parsie schreef:Ik heb het niet over rare bewegingen maar over vage bewegingen. Zoals ik mensen met autisme inschat dat ze graag willen weten wat het gaat opleveren wat ik ze aanraad te gaan doen, zo denk ik ook dat veel mensen met autisme niet veel zullen voelen voor meditatie, omdat er veel ideeen achter zitten die niet zo makkelijk te begrijpen zijn. Vooral je moet ze begrijpen met je gevoel, wat nog veel moeilijker is dan met je verstand. Dus via ervaring kom je erachter of het iets voor je is, maar dan heb je er al heel wat uurtjes opzitten. Beloven kan ik je niets.

Misschien vooringenomenheid, waarvoor excuses, maar ik denk dat veel mensen met autisme nu al afgehaakt zijn op wat ik probeer duidelijk te maken.

Er blijken ook al speciale cursussen mindfulness voor mensen met autisme te bestaan, dus wie weet of dat wellicht kan helpen.
Je hebt in ieder geval iets laten weten wat misschien zou kunnen helpen. Je weet inderdaad niet zeker of iemand daar nu al om afgehaakt is. Dat is afwachten. Je hebt een bericht geplaatst waar iemand wat mee kan doen of niet. Dat is altijd nog aan de poster. Maar het is goed om iets nieuws voor te stellen. :) Ook al is het misschien moeilijk voor mensen die autisme hebben.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Re: Cocaine/speed en autisme

Bedankt voor jullie reacties, zaten zeker wat nuttige bij!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

ChocoBerry schreef:Bedankt voor jullie reacties, zaten zeker wat nuttige bij!
Welke vind je nuttig en ben je ook van plan iets anders te gaan proberen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Re: Cocaine/speed en autisme

Memories schreef:
ChocoBerry schreef:Bedankt voor jullie reacties, zaten zeker wat nuttige bij!
Welke vind je nuttig en ben je ook van plan iets anders te gaan proberen?

Ik ga het mediteren zeker eens proberen dat het echt de problemen gaat oplossen betwijfel ik, maar een beetje innerlijke rust kan nooit kwaad ;)
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Cocaine/speed en autisme

parsie schreef:maar ik denk dat veel mensen met autisme nu al afgehaakt zijn
nee hoor ; )
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Het is inderdaad dan vooringenomenheid van jezelf geweest, Parsie. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Cocaine/speed en autisme

Gelukkig maar

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”