Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Moeder Moeilijk

Moeder Moeilijk.

Iederedag opnieuw drie jaar lang ondertussen zit ik met mijn moeder in mijn maag.
Volgens de dokter is er niets mis met haar.
Ik weet niet waar te beginnen.Ik zelf een man van 27.zit er gruwelijk mee in de weg.(woon op mezelf)
Na het overlijden van mijn stief vader is ze compleet los geslagen.hij hield er iet wat de hand in
maar nu is het niet meer mogelijk.

Iederedag stipt om twee uur als ik richting huis kom van mijn werk.gaat mijn whatsapp telefoon of
sms reageer ik niet.Blijft ze hoe dan ook af dwingen de telefoon op te nemen.
dan krijg je berichtjes ja..nu op whatsapp geef je geen antwoord ja en op sms ook niet.
Ja hallo ja hallo hoe zit het nou kan ik nu kome ja hallo...en dat blijft zo door gaan dat je er moedeloos ziek van word.
ook komt ze gewoon ongevraagd aan mijn deur voor een scene opstraat.gaat ze naar mijn raam schreeuwen
dat ik haar weer laat staan.ook vervolgens gaat ze dan onder mijn rolluik door staan schreeuwen
want dat vind ze nodig.reageer ik dan niet.stuurd ze de politie aan mijn deur dat ik vermist ben.
en dat herhaald zich regelmatig.


Ze probeerd zich iederedag weer binnen te lullen met ziekkelijke smoesjes en leuge achtige beloftes.
laat je ze binnen.dan loopt ze uren te parasiteren.en het bloed onder je nagels uit te zuigen.
net of ze daar op kickt.ze heeft duizende kwalen die ergeer zijn dan de ergste plagen uit de bijbel.
alles dient ook om haar te draaien.ze loopt dan door de kamer te paraderen.als een ophol geslagen dictator.
en als ik haar dan negeer.gaat ze in de keuken staan te smoezen tegen haar zelf.

Dan vooral dat ik niet deug en zo.want goed is het toch nooit..Laatst had ik het opgenomen.
en daar mee confronteerde ik haar.ik zeg zie je je staat me achter mn om rug zwart te maken.
ben je zo klein om dat niet in mijn gezicht te doen.Dat was ik niet die stem is verdraaid ik ben dat niet.
jij spoort niet en bent totaal niet normaal.heb altijd gebeden voor een normaal kind..en dan denk je echt Whaat the...

ik word er zo ziek van.dat is ongelofelijk.Mijn Exvriendin zei tegen mij dat ze achter mijn rug om slecht
over mij praten.hoe wel ik dat eigenlijk niet kon geloven.maar ik nu helaas beter weet.
Vrienden blijven voor haar weg idem de famillie broers en zussen zie ik daarom ook nooit meer.en weet eveneens niet eens waar ze wonen.
Ze denkt en vind dat ze voor mij moet beslissen.terwijl ik al duizende keren heb aangeven daar niet van gediend te zijn.
En als ik dat naar voor haal.heb ik dat niet gezegd.en zet ze me weer weg voor leugenaar zoals altijd.
maar toch hoe dan ook.dringt dat niet tot haar door.en ze moet altijd het laatste woord en gelijk hebben.want zei is ouder
en heeft het recht mij te overheersen...
ook al honderde malen gezegd niets meer met haar te maken willen hebben.
ben ik zelfs naar de politie geweest voor een straat verbod.maar dan weet ze het weer zo goed te spelen en te manipuleren.met haar ziellige kwaaltjes
dat ze pas bestraalt is etc.is al ondertussen twee jaar geleden.en ze is weer vrolijk gaan roken.want ja dat mocht van de dokter..
hoe hypocriet kun je zijn,als ze de politie aan mijn deur stuurt.krijg ik weer ach kom ze bedoeld het zo goed met je.en ze heeft het zo goed met je voor.
kom op niet zo flauw.en dan denk ik mensen je moest is weten hoe het in elkaar zit.want dan komt ze uit de auto gestrompelt
als een ziellig oude vrouwtje..dus weer harte gewonne.
Ze licht overhoop met heel haar straat.maar het is niet haar fout.ze heeft geen vrienden.maar dat komt
om dat de mensen om haar heen gek zijn.en haar niet begrijpen.
Leg je haar nu iets uit.komt de vraag over een uur weer anders gestelt terug.ze blijft heel de dag de zelfde woorden
herhalen en zinnen.bijv nu vandaag ondertussen zat ze hier weer van haar troon te maken.
En zeven keer heeft ze tot nu verteld dat ze vanmorgen bloed heeft mogen prikken.zou ze seniel zijn of zo?
en als je dan antwoord terug geeft.heh watblief huh wat zeg je?.ze heeft voor haar zogenaamde slechte horen.
bij de gemeente een hoortoestel afgedwongen.maar wat denk je..het licht in de kast.maar steeds wel constant moette
herhalen wat je zegt.zeg je iets heel zagjes van rot op of zo..ja dan is het hoor het wel wat je zegt.
Mijn stiefvader zei altijd ze hoord alles graag tien keer.
Zo zijn mijn stiefvader ook op zijn sterfbed.let maar eens op haar voet en haar sok.zeventienjaar is ze al bezig
met haar sok.steeds herhaaldelijk die voet uit haar schoen.en aan haar sok trekken en bewegen.
en weer terug in de schoen.en volgens de dokter is er toch niets mis met haar...
Ik heb me al voorgesteld om dat ik volgens haar gek ben.mezelf op te laten sluiten.Maar ook helaas daar heeft ze
het *** lef niet voor.Eindlijk zou ik dan verlost zijn van haar ***tirani.

Wat is dit is ze ziek de weg kwijt,doet ze dit moetwillig?
Wie herkend er wat uit?
Help help
Laatst gewijzigd door momo op 13 aug 2015 19:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: schuttingtaal verwijderd, interpunctie toegevoegd, de rest begin ik niet aan
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Moeder Moeilijk

Lastig zeg. Kennelijk neemt ze je niet erg serieus. Je kan proberen eens met haar samen naar een therapeut te gaan of een therapeut bij een van jullie thuis te laten komen. Wellicht kan die je moeder duidelijk maken hoe dit voor jou is en dat ze moet ophouden. Mocht het niet baten dan kan je in het uiterste geval alsnog verhuizen en je adres voor haar geheim houden (of de afstand groot genoeg maken).

Je zegt dat je broers en zussen hebt die door je moeder niet meer bij je komen. Valt moeder hen dan niet lastig? Hoe gaan zij met haar om? Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Re: Moeder Moeilijk

Haha ja.daar hoeft zei niet aan mee te werken.
Ben al naar dergelijke instanties geweest.maatschappelijkwerk
en zoveel meer.en als ze dan zeggen we willen je moeder ook eens spreken
dan vraag ik haar mee te gaan.Nee word het dan.jij hebt een probleem en je weet niet
wat je doet.dus ja...helaas.dan is de kous overal snel afgedaan.want ze werkt niet mee.

Verhuizen wel zelfs duizend kilometer verder.en helaas daar wist ze me
binnen vier maanden ook te achterhalen.
Soms lijkt maar een uitweg het beste..
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Moeder Moeilijk

Soms lijkt maar een uitweg het beste..
welke is dat?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Moeder Moeilijk

Het gedrag wat je daar beschrijft van je moeder is niet normaal te noemen. Volgens mij weet je dat zelf ook wel. Het verbaast mij daarom dat de dokter zegt dat er niets mis is met haar. Wat ik lees is emotionele chantage en een hoop psychisch geweld wat in Nederland in ieder geval onder de noemer "huiselijk geweld" zou vallen. Dat de politie niets doet en dat een straatverbod niet helpt vind ik vreemd. Waar woon jij? Kan je hierover een klacht indienen bij de politie?

Hoe hebben je broers en zussen het voor elkaar gekregen dat zij geen contact meer met haar hebben? Wat kan jij doen?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Re: Moeder Moeilijk

Nou max de enige uitweg zou dan het einde zijn.dat lijkt me niet zo moeielijk.

Serieus de dokter zegt dat het normaal is.zei is niet gek zegt ze.
ik vraag me af of die dokter wel dan haar werk mag uit oefenen..want daar zit denk ik ook
een schroef bij los dan.
Een straat verbod kreeg ze niet.om dat ze dat weer kon manipuleren met haar
ziellige gedrag.dus word zei altijd geloofd.Waar ik woon in een heel zielig achtergelegen dorp
waar de ene alles mag en de ander niets.Hoe mijn broers en zusse dat hebben kunnen doen
geen id ik was nog te klein toen.wat ik zelf kan doen heb ik al hier boven aangegeven..
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Moeder Moeilijk

Is er niet nog een andere 'uitweg' Joeke? Gewoon je moeder de wacht aanzeggen: ik wil je niet meer zien, je vergalt mijn leven, ik laat je niet meer binnen, ik lees je sms-jes niet meer, het is over en uit.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Moeder Moeilijk

Hoe mijn broers en zusse dat hebben kunnen doen
geen id ik was nog te klein toen.
Toch wel interessant om eens uit te vinden dan want zelfmoord plegen is ook zo maar wat.. alleen maar omdat je moeder zo vervelend doet.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Re: Moeder Moeilijk

Nou mijn vader heeft het daarom ook gedaan.dus twee levens vergallen is ook niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Moeder Moeilijk

Je vader heeft zelfmoord gepleegd om het gedrag van je moeder? Ik vind dit een ernstige zaak. Van wat ik ervan begrijp, want ik vind het best lastig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Moeder Moeilijk

JoekeR schreef:Een straat verbod kreeg ze niet, omdat ze dat weer kon manipuleren met haar zielige gedrag, dus word zij altijd geloofd.


Er zijn twee methodes om een straatverbod aan te vragen, via het strafrecht of via de civiele rechter. Bij geen van beide is het mogelijk dat iemand zo’n procedure zou kunnen manipuleren met zielig gedrag. Het feit dat je vader zelfmoord heeft gepleegd en jij zijn voorbeeld niet wilt volgen lijkt me een steekhoudend argument om een civiele procedure te starten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Moeder Moeilijk

Iemand die zelfmoord pleegt kan hiervoor niet de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander als in: "jij doet vervelend tegen mij en daarom pleeg ik zelfmoord". Er zijn namelijk nog legio andere dingen die je kan doen i.p.v. zelfmoord plegen. Het klinkt wat manipulatief om daarmee te gaan dreigen als reactie op iemand anders. Het komt overeen met het manipulatieve gedrag wat je moeder ook laat zien door nogal extreem te gaan doen tegen anderen en heel vervelend en negatief te gaan doen. In het verleden noemde ze dit in de psychologie "hysterie" of hysterisch gedrag. Tegenwoordig heet het neurotisch gedrag.

Zelfmoord of zelfdoding is een eigen keuze. Er is dan doorgaans sprake van een depressie met ernstige wanhoopsgedachten. Er niet meer zelfstandig uit kunnen komen door hele negatieve gedachten en een negatief beeld van de situatie waar je in zit. Het is een denkwereld van wanhoop, angst voor de toekomst en machteloosheid.

Je bent niet je gedachten.. je hebt je gedachten.. en je hebt altijd een andere keuze.. Lukt het je niet alleen? Zoek dan hulp.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Moeder Moeilijk

Iemand die zelfmoord pleegt kan hiervoor niet de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander als in: "jij doet vervelend tegen mij en daarom pleeg ik zelfmoord".
Mag ik hier alsjeblieft even een kanttekening bij plaatsen? Ik vind dit heel wat erger dan wat "vervelend" doen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Re: Moeder Moeilijk

De Cevile rechter heb er papieren van liggen of je het geloofd of niet.Maar ook daar ben ik al geweesd
en naar 3 maanden.was het weer het zelfde.Weer terug bij de rechter weer ziellig gedrag vertoond..Luister
Ik zal het zo stellen.dit staat even los van mij.

Maar zei kan zo goed toneel spelen.dat ze bij de gemeente een eigen parkeerplaats invalide parkeerplaats heeft
en ze loopt gewoon rond.ze heeft een blauwe invaliditijds parkeerkaard en zo loopt gewoon rond.
Ze krijgt van de gemeente een rolstoel scootmobiel en jawel een hoor apparaat om dat ze niet goed zou horen.
en alles staat te rotten in haar schuur want ze gebruikt het nooit.Ze mag met de taxi rond gereden worden
met een valies taxi kaard.om dat ze zo ziellig is.
Dus snappen jullie eindelijk nu hoe erg ziek zei de boel kan manipuleren.

En dan even maar zelf doen...is niet even mensen en ook geen voorbeeld maar het gewoon niet weten meer wat.

Mijn vader heeft dat ook idd gedaan.en na lang terug kijken in brieven etc die gevonden zijn.kan ik daar uit op maken
dat zei hem ook tot de vloer toe heeft gemanipuleerd.hij mog nooit niets en kon nooit iets doen.want ook dat als hij wat leuks wouw organiseren als bijv een dagje efteling.bleef ze prettig in bed liggen om de boel te verstieren want nee dan had ze migraine.
Haar kant van de fam werkt allemaal zo.ze hebben allemaal migraine als ze wat moeten doen.
Mijn neefje bijv noem geen namen.heeft een hoor apparaat.verstaat je altijd heel goed zonder...maar toch om aandacht te krijgen.zo is ook bij hun dat ze altijd in de belang stelling willen staan etc.het is echt heeeel raar allemaal.


Ps sorry voor mn late reacties tussen door.ik krijg geen mailtjes als jullie een reactie achter gelaten hebben 001_rolleyes
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Moeder Moeilijk

Beste Joeker,

Even niet reagerend op de inhoud:

Ik geef even een korte tip, kopieer even je verhaaltje en zet er een spellingscheck overheen. Dit leest even wat gemakkelijker. Er zitten nog een hoop spellings-vaudjez in.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
JoekeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2015 15:47

Re: Moeder Moeilijk

Dat klopt,alleen weet ik niet hoe ik die spelling chek aan krijg.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Moeder Moeilijk

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat er iets mis met je is. Toch beveel ik je aan om met iemand (een therapeut/psycholoog) te gaan praten. Het lijkt me erg belangrijk dat iemand eens goed naar je verhaal luistert en ziet hoe het in elkaar zit. Bovendien kan die persoon helpen als je de autoriteiten wil inschakelen.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Overige problemen en vragen”