Gebruikersavatar
Kay2112
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2015 11:35

Kay voelt zich een zombie

Ik kan mij erg vinden in deze thread:
http://www.psycholoog.net/forum/viewtop ... =3&t=20971

Helaas ben ik al wat verder heen, met het gevoel dat ik als een schim door het leven ga. Niet alleen voel ik me onzichtbaar, maar vooral gewoon leeg. Een effectieve manier om al je contacten te verliezen. Ook ben ik natuurlijk bang om nieuwe aan te gaan. Ik heb het hierover gehad met mijn psychiater en hij gaat me doorverwijzen naar een psycholoog.

Waar kijk ik tegenaan? Ik weet dat er geen magische oplossing is. Maar ik ben hier al zo lang klaar mee dat de "eindoplossing" meer een acceptabele eventualiteit lijkt dan waanzin. Zou een psycholoog een korte-termijnoplossing kunnen bieden?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15119
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kay voelt zich een zombie

Kay2112 schreef:Zou een psycholoog een korte termijn oplossing kunnen bieden?
Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk, Kay.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Kay voelt zich een zombie

Kay2112 schreef:Helaas ben ik al wat verder heen, met het gevoel dat ik als een schim door het leven ga. Niet alleen voel ik me onzichtbaar, maar vooral gewoon leeg. Een effectieve manier om al je contacten te verliezen. Ook ben ik natuurlijk bang om nieuwe aan te gaan. Ik heb het hierover gehad met mijn psychiater en hij gaat me doorverwijzen naar een psycholoog.
Ik hoop, dat je een goede psycholoog treft! Het is heel naar, om je leeg te voelen, en bang te zijn om nieuwe mensen te leren kennen! En ja, helaas verliezen nogal wat mensen met een depressie hun contacten - heel naar! (Reuze effectief, maar ik neem maar aan, dat je het niet expres deed. Depressie is een ziekte en die overkomt je.) Voor alle duidelijkheid: de ziekte depressie kan wel aanleidingen hebben, het kan goed zijn, als je wat verder bent met je psycholoog om daar eens naar te kijken. Maar eerst maar eens een goede band opbouwen, steun krijgen, je geaccepteerd voelen - dat soort dingen. En als die invloed begint te werken, dan eens kijken of er sprake is geweest van uitputting, ingrijpende veranderingen, te lang te veel stress, etc. - en daar mogelijk dingen in proberen te veranderen.
Zou een psycholoog een korte-termijnoplossing kunnen bieden?
;) hangt van je perspectief af. Depressie is goed te genezen. - Maar niet "door efkes te leren, hoe je wel en niet moet denken" - dat zijn trucjes die je gauw genoeg leert, maar het helpt maar zeer beperkt.
Je een zombie voelen doet mij denken aan uitputting, en dat is goed te behandelen, maar niet met de standaard AD. In termen van de psycholoog is het belangrijk dat je je geaccepteerd voelt, mag zijn wie je bent, erkenning krijgt voor je ellende en echt tot rust kunt komen tijdens de consulten.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”