Gebruikersavatar
Chief Brody
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:03

Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Hallo,

Ik heb tot een half jaartje terug een knipperlichtrelatie gekend van een dik jaar waarbij ik steeds mijn partner afwees.
Nu, ze bleef maar contact houden en terugkomen.
Ze is een vrouw met 2 kids die 4 maand gescheiden was toen ik haar leerde kennen.
Ze heeft eigenlijk niet echt vrienden en deed alles om bij mij in de gratie te vallen. Ze begon dezelfde hobby's te doen als ik, was ineens compleet into mijn muziekgenre, enz... . Dit voelde nogal creepy aan. Ik had het gevoel dat ik als reddingboei fungeerde.
Nu, ik vond haar wel een leuke en lieve vrouw. Wij konden goed met mekaar praten en qua humor zaten we op dezelfde golflengte. Misschien ook daarom dat ik het toch altijd opnieuw probeerde.
In januari heb ik er dan definitief een einde aan gemaakt. Ze heeft me dan tot eind april proberen overtuigen en dan werd het stil. Ze is dan zich intensief gaan bezig houden met contact te zoeken binnen mijn vriendenkring.
Ik ben dan te weten gekomen dat ze sinds mei een relatie heeft met een vriend. Op de koop toe is die vriend al een paar keer komen klagen over haar gedrag. Deze 'vriend' staat ook wel gekend binnen onze vriendenkring als een opportunist en heeft enkel tijd terug de vriendin van een vriend het hof gemaakt (lees: mee naar bed geweest).

Stilaan is de gedachte in mij beginnen sluimeren dat ik misschien toch de foute keuze heb gemaakt en dat ik ook eigenlijk niet volledig kan afsluiten met mijn ex. Deze gedachten zijn stilaan maar zeker versterkt met nu als hoogtepunt dat ik in een zware mentale dip ben terechtgekomen. Zeker geen depressie, maar eerder een zware knoop die ik blijkbaar moeilijk kan losmaken.
Ondertussen heb ik een nieuwe relatie en ben ook heel eerlijk naar mijn huidige vriendin toe wat mijn gevoelens en mijn verleden betreft. Zij weet alles

Enkele punten die me nu bezighouden zijn de volgende:

1. Ik heb schrik dat ik mijn huidige vriendin te vroeg ben tegengekomen. Ik heb haar wel graag maar mijn hart staat blijkbaar nog niet volledig open voor haar.

2. Ik kan maar niet afsluiten met mijn ex omwille van het feit dat zij nu met een vriend is waardoor ze steeds in mijn leven blijft. Gezamenlijke feestjes binnen de vriendenkring, trouwfeesten, bbq's, enz... maken het ook niet makkelijk om af te sluiten.

Iemand met soortgelijke ervaringen of tips?

Groetjes,

Chief Brody
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Ik vind het typisch een gevalletje 'opgestaan is plaats vergaan'. Je moest eerst niet van je ex hebben, hield de boot af, je vond haar zelfs vervelend, maar nu ze een ander heeft heb je ineens spijt.
Ik denk jij je energie beter in je huidige relatie kunt steken dan een schim van het verleden na te jagen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Ik sluit me bij bovenstaande post aan :nod:

Het lijkt er denk ik ergens op dat ze gewoon iemand om zich heen moet hebben (misschien vanwege de kinderen), ongeacht of ze van die persoon houdt of niet. Gewoon laten gaan, verder niet druk over maken.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Chief Brody
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:03

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Klopt, Lost soul. Loslaten is de boodschap. Ik had vorig jaar redenen genoeg om het stop te zetten. Een vrouw die je steeds claimt is niet aantrekkelijk. Ik kan er een boek van schrijven wat ze allemaal deed om steeds weer terug te komen. Het was echt stalking.
Mijn verstand zegt ook: 'niks van aantrekken en loslaten', maar mijn onderbewustzijn wil niet goed mee... . :confused:
Ze maakt me nu natuurlijk ook zwart bij mijn 'vriend' waardoor onze vriendschap van 25 jaar redelijk ver zoek is. Jammer wel... . :(
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Je schrijft over een ex waar je heel bewust afscheid van hebt genomen omdat je haar gedrag erg vervelend vond en er geen relatie meer mee wilde. Nu zij een ander heeft en daardoor in je leven zichtbaar blijft ga je twijfelen of je haar niet terug wilt. Wat maakt nu dat je haar terug zou willen? Waar zit 't 'm in?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Chief Brody
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:03

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Wel ik denk nu enkel nog aan de goeie dingen die we samen hadden. Nu die goeie dingen waren vooral wanneer we geen koppel waren. Ze bleef dan geregeld met me afspreken. We deden dan Veel leuke dingen (cinema, feestje, kwis , restaurant....). Toen was er voor mij geen druk dat we een koppel waren. Nu, van het moment dat we het samen toch probeerde sloeg de stemming bij haar wel om naar onrustigheid en onredelijkheid. Dat zijn voor mij steeds signalen geweest om het stop te zetten. Ik denk dat ik ze nu teveel idealiseer. Ook het feit dat ze nu met een vriend is die steeds over haar klaagt, is voor mij niet leuk. Uiteindelijk heb ik ze wel graag gehad.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ex heeft een nieuwe relatie met een vriend.

Chief Brody schreef:Wel ik denk nu enkel nog aan de goeie dingen die we samen hadden. Nu die goeie dingen waren vooral wanneer we geen koppel waren.
Dat is eens te meer een reden waarom het beter is voor jullie om geen koppel te zijn.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”