Gebruikersavatar
boy1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2015 22:48

Hoe en waar meisjes ontmoeten

Hallo! Ik ben 23 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad. Online dating vind ik saai en blijkt zeer ineffeciënt voor mij. In mijn vriendenkring kom ik zelden tot nooit leuke meisjes tegen die niet single zijn. Ook bij het uitgaan hebben meisjes geen interesse in mij en ik heb er ook nog nooit één aangesproken. In de dag, gewoon op straat ofzo zie ik vaak heel leuke en mooie meisjes, maar ik vind het zo vreemd om die dan aan te spreken. Is het okee om een meisje dat je niet kent op straat or ergens anders in het openbaar aan te spreken, en hoe moet je dit doen? Mag je haar een compliment geven? Alvast bedankt! Groeten
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

boy1992 schreef:Is het okee om een meisje dat je niet kent op straat or ergens anders in het openbaar aan te spreken, en hoe moet je dit doen? Mag je haar een compliment geven? Alvast bedankt! Groeten
Nee, zomaar meisjes op straat aanspreken vind ik geen goed idee. Dat is eigenlijk al een vorm van mensen lastig vallen en is gedrag dat je beter achterwege kunt laten. Je zou zelf toch ook vreemd opkijken als je op straat zomaar door iemand werd aangesproken of niet?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

Is het okee om een meisje dat je niet kent op straat of ergens anders in het openbaar aan te spreken, en hoe moet je dit doen? Mag je haar een compliment geven?
Natuurlijk! altijd doen wanneer dat met zo'n positieve intentie gebeurt en je haar een compliment wilt geven! Volkomen natuurlijk gedrag tussen mensen hoor...
Het kan altijd gebeuren dat een reactie uitblijft of tegenvalt (je intentie niet begrepen wordt)
Maar potjandorie Boy, gewoon doen hoor, jezelf zijn, en ermee voor de proppen komen wanneer iemand in je omgeving je heel erg aanstaat
Dat is echt geen verkrachting, seksueel misbruik, seksisme...integendeel, dat is het meest menselijke dat mensen maar kennen

Laat je alsjeblieft in dezen niet van de wijs brengen
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

boy1992 schreef:Ook bij het uitgaan hebben meisjes geen interesse in mij en ik heb er ook nog nooit één aangesproken. In de dag, gewoon op straat of zo zie ik vaak heel leuke en mooie meisjes, maar ik vind het zo vreemd om die dan aan te spreken.


Je vindt online dating maar niets, in je vriendenkring zitten geen leuke meisjes, bij het uitgaan durf je niets en dus overweeg je maar meisjes op straat aan te spreken?

Ik kan me best voorstellen dat als je 23 bent en nog nooit een vriendinnetje hebt gehad je héél erg graag wilt, maar zo maar meisjes op straat aanspreken klinkt wel heel erg desperaat. Waarom heb je bij uitgaan trouwens nooit geprobeerd om iemand aan te spreken? Durfde je dat niet? Uitgaan is voor veel jongeren tenminste een contactgerichte activiteit, maar meisjes die gewoon overdag over straat lopen zijn met héél andere dingen bezig. Die moet je met rust laten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

Het klinkt een beetje alsof je sociaal en communicatief wat onhandig bent met het contact maken met de andere sekse. Je wilt wel maar je weet niet hoe of je durft niet. Het zou voor jou wel handig zijn om daar eens mee te oefenen. Een complimentje geven is een prima eerste stap om contact te maken met een jongedame.

Wat ook helpend is dat je kijkt naar waar je interesses liggen en bij een hobby, sportvereniging of andere gelijkgestemden bijeenkomst dames tegen komt met dezelfde interesses als jou. Dat kan zijn dat je graag schildert, tennist of zelfs tegenwoordig op game sites zitten dames.

Mijn dochter leerde haar vriendje b.v. via een gamesite op internet kennen alwaar ze al chattend tijdens het gamen elkaar steeds leuker begonnen te vinden. Een meeting bracht hen bij elkaar met een hele groep game fans van dat spel en inmiddels zijn ze voorzichtig een relatie begonnen.

Kijk eens in je vriendenkring of omgeving rond hoe mensen elkaar daar hebben leren kennen. Bij welke gelegenheid was dat? Hoe hebben ze dat aangepakt? Wat wekte hun interesse in elkaar? Probeer daar eens achter te komen. Daar kan je veel van leren.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
boy1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2015 22:48

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

volhoudertje schreef: Je vindt online dating maar niets, in je vriendenkring zitten geen leuke meisjes, bij het uitgaan durf je niets en dus overweeg je maar meisjes op straat aan te spreken?

Ik kan me best voorstellen dat als je 23 bent en nog nooit een vriendinnetje hebt gehad je héél erg graag wilt, maar zo maar meisjes op straat aanspreken klinkt wel heel erg desperaat. Waarom heb je bij uitgaan trouwens nooit geprobeerd om iemand aan te spreken? Durfde je dat niet? Uitgaan is voor veel jongeren tenminste een contactgerichte activiteit, maar meisjes die gewoon overdag over straat lopen zijn met héél andere dingen bezig. Die moet je met rust laten.
Ben zelf gewoon niet zo een uitgaanstype. Voelt voor mij minder natuurlijk aan om mensen te leren kennen in een omgeving vol luide muziek waar je zelfs niet eens een fatsoenlijk gesprek kunt voeren en waar de meeste meisjes goed dronken zijn. Ik heb ook het gevoel dat bij het uitgaan heel erg naar het uiterlijk en het cool zijn of stoerdoen wordt gekeken. Veel mensen zijn er gewoon fake in mijn ogen. Ik vind het best jammer dat het anno 2015 zo'n probleem is geworden om een gesprek te beginnen met iemand of iemand te ontmoeten in een gewone situatie als op straat. Ik wil geen meisjes aanspreken in openbare plaatsen omdat ik wanhopig ben, maar gewoon omdat ik daar de meeste leuke meisjes tegenkom en ze er gewoon zijn zoals ze zijn.
Gebruikersavatar
boy1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2015 22:48

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

Max schreef:
Is het okee om een meisje dat je niet kent op straat of ergens anders in het openbaar aan te spreken, en hoe moet je dit doen? Mag je haar een compliment geven?
Natuurlijk! altijd doen wanneer dat met zo'n positieve intentie gebeurt en je haar een compliment wilt geven! Volkomen natuurlijk gedrag tussen mensen hoor...
Het kan altijd gebeuren dat een reactie uitblijft of tegenvalt (je intentie niet begrepen wordt)
Maar potjandorie Boy, gewoon doen hoor, jezelf zijn, en ermee voor de proppen komen wanneer iemand in je omgeving je heel erg aanstaat
Dat is echt geen verkrachting, seksueel misbruik, seksisme...integendeel, dat is het meest menselijke dat mensen maar kennen

Laat je alsjeblieft in dezen niet van de wijs brengen
De meningen omtrent dit zijn enorm verdeeld heb ik de indruk. Op zich lijkt het mij ook natuurlijk om dit te doen, maar veel mensen lijken er echt tegen te zijn. Heel doorzichtige complimenten als je bent mooi of je hebt mooie ogen zou ik wel vermijden, eerder iets over hun stijl of smaak, wat ze aan hebben, ...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

boy1992 schreef:Ik vind het best jammer dat het anno 2015 zo'n probleem is geworden om een gesprek te beginnen met iemand of iemand te ontmoeten in een gewone situatie als op straat.
Welkom in de 21ste eeuw! [027] Tuurlijk zijn er genoeg aanleidingen te vinden om spontaan met iemand een gesprek te beginnen. Maar er is een verschil tussen spontaniteit en verlegen zijn om een praatje. In de regel vind ik het best vervelend als onbekende mensen je op straat aanspreken om een praatje met je te maken. Dan denk ik toch al snel "Wat moet die kneus van mij? Heb je thuis niet genoeg aanspraak?"
Er is in de meeste gevallen geen reden om onbeleefd te reageren, maar het blijkt vaak noodzakelijk om het eind van dit soort 'spontane' conversaties te bespoedigen met een doelgericht "maar ik moet nu verder, hoor."
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

boy1992 schreef:
Max schreef:
Is het okee om een meisje dat je niet kent op straat of ergens anders in het openbaar aan te spreken, en hoe moet je dit doen? Mag je haar een compliment geven?
Natuurlijk! altijd doen wanneer dat met zo'n positieve intentie gebeurt en je haar een compliment wilt geven! Volkomen natuurlijk gedrag tussen mensen hoor...
Het kan altijd gebeuren dat een reactie uitblijft of tegenvalt (je intentie niet begrepen wordt)
Maar potjandorie Boy, gewoon doen hoor, jezelf zijn, en ermee voor de proppen komen wanneer iemand in je omgeving je heel erg aanstaat
Dat is echt geen verkrachting, seksueel misbruik, seksisme...integendeel, dat is het meest menselijke dat mensen maar kennen

Laat je alsjeblieft in dezen niet van de wijs brengen
De meningen omtrent dit zijn enorm verdeeld heb ik de indruk. Op zich lijkt het mij ook natuurlijk om dit te doen, maar veel mensen lijken er echt tegen te zijn. Heel doorzichtige complimenten als je bent mooi of je hebt mooie ogen zou ik wel vermijden, eerder iets over hun stijl of smaak, wat ze aan hebben, ...
Boy, ik gebruikte het woord 'intentie', en wel in verband met jouw vraag: 'is het oke wanneer je een meisje dat je niet kent een compliment wilt geven?'
DAAR ben ik op ingegaan
Je hebt het nu over "heel doorzichtige complimenten" die je "zou vermijden", je zou liever kiezen voor een iets minder doorzichtig compliment "over hun stijl of smaak"

Boy als ik je hierin al zou KUNNEN raden, ik wens er zelfs niet over na te denken

Het enige waartoe ik je een hart onder de riem wilde steken is:
Voel je vrij om wanneer en waar dan ook jij je geprikkeld voelt iemand een compliment te geven dat zonder enig aarzelen ook te doen
Wanneer je op zo'n moment die vrijheid ook PAKT, even die conditionering die we natuurlijk allemaal kennen (je bemoeit je niet zomaar met een onbekende, je maakt daar niet zomaar contact mee) weet te doorbreken vanuit dat zuivere gevoel doordat iemand jou in een bepaald opzicht boeit of erg aanstaat, dan is dat Leven, leven met een hoofdletter L
Probeer het maar eens uit.

Maar misschien wil je het liever hebben over en tactiek, een strategie om zo handig mogleijk een mooie meid 'aan de haak te slaan' (ik weet het niet hoor, ik stel alleen de vraag)
DAAR heb ik geen antwoord op, daar wil ik niet eens over na proberen te denken
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Hoe en waar meisjes ontmoeten

boy1992 schreef: Ben zelf gewoon niet zo een uitgaanstype. Voelt voor mij minder natuurlijk aan om mensen te leren kennen in een omgeving vol luide muziek waar je zelfs niet eens een fatsoenlijk gesprek kunt voeren en waar de meeste meisjes goed dronken zijn. Ik heb ook het gevoel dat bij het uitgaan heel erg naar het uiterlijk en het cool zijn of stoerdoen wordt gekeken. Veel mensen zijn er gewoon fake in mijn ogen. Ik vind het best jammer dat het anno 2015 zo'n probleem is geworden om een gesprek te beginnen met iemand of iemand te ontmoeten in een gewone situatie als op straat. Ik wil geen meisjes aanspreken in openbare plaatsen omdat ik wanhopig ben, maar gewoon omdat ik daar de meeste leuke meisjes tegenkom en ze er gewoon zijn zoals ze zijn.
Mag ik even iets zeggen, Boy?
Je zegt zelf dat je geen uitgaanstype bent, en uitgaan staat bij jou gelijk aan luide muziek, zatlapperij en macho-toestanden.
Ik denk dat dáár het echte probleem zit: jij zit blijkbaar "opgesloten" in een groep mensen die graag met die dingen bezig zijn, terwijl jij liever iets anders zou doen (gezellig cafétje, sport-, dans- of watdanookclub, ...). Volgens mij ben je simpelweg niet in staat om iemand te leren kennen in de omgeving waarin jij uitgaat, gewoon omdat die manier van uitgaan je in de grond niet aanstaat. Wel, dan heb ik maar één tip voor je: doe eens wat je graag doet, en als je niet weet wat je graag doet, wel probeer dan maar iets: veel sportclubs geven de eerste twee lessen gratis, probeer eens iets uit en zie of het je bevalt. Zijn er landen of steden die je wil bezoeken? Ga eens op reis met een organisatie die dergelijke reizen aanbiedt, ...
Iets zegt me dat veel meisjes, die je op straat wil aanspreken, daar ergens rondlopen ;) .

Veel geluk ermee

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”