Gebruikersavatar
Francois
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2015 17:36

viend lokt roddel uit

Ik heb een kameraad die Rik noemt , wanneer die enkel bij mij is zit hij altijd over iedereen te roddelen.
Ten eerste denk ik dan van , dan moet hij waarschijnlijk ook achter mijne rug roddelen.
Deze kameraad van mij heeft eenzelfde kameraad als ik ,namelijk Dirk , maar deze zit er financieel momenteel niet zo goed voor , nochtans bluft hij er wel op los .
Maar nu komt het .
Wanneer ik dus bij Rik kom zit deze steeds te rodelen over Dirk en zijn financieele toestand en dergelijke .
Eigenlijk moet ik toegeven dat hij mij in die roddel probeert mee te trekken en soms lukt hem dat ook , soms reageer ik wel eens op iets wat hij zegt over Dirk en wat ik daar zelf van vind.
Maar nu plots hoor ik niets meer van Dirk en kom ik te weten dat Rik er veel mee afspreekt en hem uitnodigd voor een etentje bij hem thuis en dergelijke .
Ik vind dit zeer raar zoveel roddelen over iemand en dan toch zoveel met elkaar optrekken .
Ik verdenk Rik ervan dat hij tegen Dirk zegt dat ik achter Dirk zijn rug roddel terwijl hij zelf niets anders doet en de aanstoker van roddel is .

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Het is al zover dat ik mij wil wapenen tegen het moment dat Dirk tegen mij gaat zeggen dat ik roddel.
Ik ben namelijk van plan om als Rik nog eens roddelt het gesprek met mijn gsm ( dictafoon ) op te nemen , zodat men mij achteraf niet kan beschuldigen van roddel .
Goed idee of niet ?
Ik zal het ook enkel gebruiken wanneer het noodzakelijk is .
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: viend lokt roddel uit

Francois schreef:Ik ben namelijk van plan om als Rik nog eens roddelt het gesprek met mijn gsm (dictafoon ) op te nemen, zodat men mij achteraf niet kan beschuldigen van roddel. Goed idee of niet?
Geen goed idee. Je kunt beter wat duidelijker tegen je vriend zijn en aangeven dat je geen interesse hebt om zijn roddelverhalen over Dirk aan te horen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: viend lokt roddel uit

Wat VH al zegt: aangeven dat je er geen interesse in hebt en voor de rest gewoon negeren, dat zoeken hun twee zich maar uit als volwassenen.
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”