Gebruikersavatar
Liiiiies
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2015 15:54

Problemen met vader

Hallo,

Graag had ik jullie mening over het volgende.

Mijn vader heeft nog niet zo lang geleden heel zijn zaak + woning moeten verkopen. Met verlies uiteraard door heel veel schulden. Ik en mijn broer hebben samen een huis gekocht en mijn ouders wonen nu eigelijk een beetje bij ons in. Zij betalen nog wel vaste kosten. Wij betalen de lening af.

Nu, mijn vader is nooit communicatief sterk geweest. Heeft altijd zijn eigen ding kunnen doen, heeft nooit onze mening over iets gevraagd etc... Wat dus ook negatief is uitgedraaid --> al het geld op. Zo heeft hij ooit mijn moeder laten tekenen voor aan ons spaargeld te kunnen, met een smoesje uiteraard zodat zij dat zou tekenen. En zij was zo goedgelovig... Achteraf zijn wij daar allemaal achtergekomen en hebben we natuurlijk dat geld terug geëist en terug gekregen.
Maar! Wij dachten dat alle problemen dus van de baan waren. Toch niet, vorige week kwam hij vragen of ik van mijn spaargeld geen 8000 euro kon missen voor een openstaand bedrag. En dat was niet alles... We kregen ook nog telefoon van de boekhouder dat zijn belastingen van 2013-2014 nog niet waren doorgegeven en de belastingscontroleur dus had gezegd dat hij alles ging komen aanslagen wat hij maar kon vinden. Dit ben ik te weten gekomen van de boekhouder, omdat hij zijn telefoon negeerde. En ik uiteindelijk het heft in handen genomen heb om niet weer in hetzelfde schuitje te moeten zitten. (Voor ons staat er ons huis op het spel uiteraard) Nu heeft hij uitstel gekregen om alles in orde te maken v/d controleur...

Natuurlijk neemt hij ons dit nu kwalijk dat wij dat ''achter zijn rug'' allemaal te weten gekomen zijn. En nu speelt hij een beetje het slachtoffer 'ik ben toch zo'n slechte vader', 'ik ben toch voor niets goed'. Loopt ook al weken te bokken zeg maar. Dus stom lopen... Ik weet niet hoe je dat in mooi nederlands kan zeggen? Is heel agressief, smijt met de deuren, negeert mijn moeder ook compleet. Zegt dat ze een ander heeft... Terwijl dit echt totaal NIET zo is? Misschien ben ik verkeerd maar, zouden wij niet het slachtoffer van dit alles moeten zijn/voelen?

Wat moet ik hier eigelijk allemaal van denken? Is mijn vader depressief? Psychologische problemen? Wat moet ik hiermee? Dit is echt geen fijne situatie... Ik zou nog denken dat hij ofwel zichzelf ofwel ons iets zou aandoen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Problemen met vader

Liiiiies schreef:Wat moet ik hier eigenlijk allemaal van denken? Is mijn vader depressief? Psychologische problemen? Wat moet ik hiermee? Dit is echt geen fijne situatie... Ik zou nog denken dat hij ofwel zichzelf ofwel ons iets zou aandoen?
Je vader heeft er gewoon een zooitje van gemaakt, hij is onverantwoord met zijn financieren omgesprongen. En als ik dat zo lees beseft hij dat heus wel. Je moet er voor zorgen dat je niet uiteindelijk opdraait voor het financiële wanbeleid van je vader. Je wilt uiteraard hebt beste voor je ouders, anders had je ze niet in huis genomen, maar er is een grens tot waar je loyaliteit en liefde kan gaan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Liiiiies
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2015 15:54

Re: Problemen met vader

Ik weet niet of ie dat beseft... Want hij blijft brokken maken. Hij vroeg ook wat er nog op men rekening stond enz. Sorry maar dat vraag je toch gwn niet?! In mijn ogen heb je dan niks geleerd uit het financiële verleden. Want denk ie 'als ik het niet kan betalen ga ik het toch gwn aan men kinderen het vragen zeker'.

Het zal hem allemaal wel zwaar vallen. Maar dat heeft ie zelf veroorzaakt. En idd ik moet er niet voor blijven opdraaien. Maar toch heb ik het gevoel dat dat wel zo is. Hij heeft ook niets meer te verliezen he. Want hij heeft niks meer. Ik (en men broer) hebben wel heel wat te verliezen. En als ik dat dan zeg tegen hem, krijg ik een antwoord 'dat is niet waar, ze kunnen geen aanslag op jullie maken'... Terwijl boekhouder/ advocaat me dat expliciet duidelijk heeft gemaakt.

In mijn ogen is hij gwn een dikke egoïst, die nu effe heel de zaak naar zijn hand zet en slachtoffer uithangt. Terwijl wij elke keer zijn miserie moeten oplossen en maar hopen dat we er uit komen...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Problemen met vader

Liiiiies schreef:In mijn ogen is hij gwn een dikke egoïst, die nu effe heel de zaak naar zijn hand zet en slachtoffer uithangt. Terwijl wij elke keer zijn miserie moeten oplossen en maar hopen dat we er uit komen...
Het lijkt me niet fijn om tot die conclusie te moeten komen, maar je zult de feiten onder ogen moeten
zien dat dit helaas de harde waarheid is. Ik wens je veel sterkte met deze vervelende situatie.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Problemen met vader

In mijn ogen is hij gwn een dikke egoïst, die nu effe heel de zaak naar zijn hand zet en slachtoffer uithangt. Terwijl wij elke keer zijn miserie moeten oplossen en maar hopen dat we er uit komen...
Waarom zou jij je verantwoordelijk moeten voelen (laat staan moeten opdraaien) voor de financiele debacles van je vader?
Jij bent zijn kind, en hij is een ouder. Wanneer ouders op deze wijze kinderen emotioneel chanteren om ze als melkkoe te gebruiken om door eigen dwaasheden ontstane schulden en tekorten te lenigen...wow. Laat hem het lekker zelf uitzoeken.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”