Gebruikersavatar
Francois
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2015 17:36

goed boek zelfvertrouwen

Sinds enkele maanden ben ik voor toch een 90 % verlost van mijn depressie .
Maar ik merk dat ik totaal geen zelfvertrouwen meer heb nu als het erop aan komt met een vreemde vrouw in gesprek te gaan .
Vroeger had ik dit ook wel , maar na de depressie is het toch wat erger geworden .
Nochtans als nu een kameraad van mij een nieuwe vriendin zou meebrengen lukt het me wel vaak een gesprek aan te gaan , maar als ik zo op een wildvreemde vrouw zou moeten afstappen omdat ik haar leuk vind is dit zeer moeilijk voor mij en heb ik geen tik zelfvertrouwen .
Ik ben tevens deze week twee dagen in het ziekenhuis geweest en daar kan ik het dan wel goed uitleggen tegen de verpleegsters .
Toch wel raar.
Ik merk ook dat door mijn laag gevoel voor zelfvertrouwen mijn gezichtsuitdrukking weg is , ik heb een sombere gezichtsuitdrukking gekregen omdat ik niet genoeg zelfvertrouwen heb .
Laat nu lichaamstaal net belangrijk zijn .
Eigenlijk ben ik het gewoonweg beu die afwachtende houding omdat ik te weinig zelfvertrouwen heb om een stap te nemen een meisje aan te spreken die ik wel leuk zou vinden .
Heb ik verleden week nog eens mogen ondervinden toen ik een tof meisje zag staan , heb haar dan toch aangesproken maar het viel al binnen de 30 sec stil .
Misschien is het ook omdat ik wat veel in mijn hoofd heb dat ik geen job meer heb .
Maar ik wil er echt aan werken .

Weet iemand een goed boek over zelfvertrouwen en eventueel lichaamstaal en optimisme ?
Er zijn er honderden , maar ik wil een goed boek .

Bedankt !!
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: goed boek zelfvertrouwen

ik hoop dat dat boek niet bestaat
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: goed boek zelfvertrouwen

Francois schreef:Weet iemand een goed boek over zelfvertrouwen en eventueel lichaamstaal en optimisme?
Max schreef:ik hoop dat dat boek niet bestaat
Hoezo? Verklaar je nader, Max. Wat is er volgens jou mis aan zo'n boek? 001_rolleyes
Maar wat nog belangrijker is: als JIJ zo'n boek niets vindt, dan kan het
voor Francois of iemand anders toch wel nut hebben? 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: goed boek zelfvertrouwen

Er zijn er honderden , maar ik wil een goed boek . Weet iemand een goed boek over zelfvertrouwen en eventueel lichaamstaal en optimisme ?
Neen. Ik ben ook op zoek. Ik heb wel eens een boekje gevonden met een hele hoop punten, maar dit was geschreven voor een vrouwelijk publiek en dat ben ik niet. Laatst nog een boekje gevonden maar kreeg daar geen lekker gevoel van.

Ik denk dat de enige echte oplossing is om gewoon eens te beginnen. Ga naar een bibliotheek in de buurt. En zoek daar eens even rond. Begin bij boek 1. Spreekt het aan, leen hem dan en voer uit. Is het niets? Ga naar het volgende boek. Let op details in vergeleken met het vorige boek, wat doen ze hier anders? En wat spreekt meer aan. En vervolgens oefenen en oefenen. Zoiets dus. Lekker analytisch aan de slag.
ik hoop dat dat boek niet bestaat
Want dat zou te gemakkelijk zijn?
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: goed boek zelfvertrouwen

Wat ik wel een goed boek vind is "het heft in eigen hand" van Wayne Dwyer.
Het is het vervolg op een assertiviteitsboek (="hoe zeg je wat je vindt") - hij schreef dit omdat hij merkte, dat door assertiviteit alleen het gesprek vaak nog steeds niet wil vlotten.
Dit boek gaat over "laat je niet op je kop zitten", door manipulerend gedrag van anderen, nare gedachten van jezelf - en vooral ook: wat wel te doen.

Terug naar “Overige problemen en vragen”