Gebruikersavatar
kenni
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:24

luie vrouw

wat te doen aan een luie vrouw??

mijn vrouw is LUI!
ongelofelijk lui zelfs... :-(

eventjes de situatie schetsen: sinds enkele maanden is zij werkloos en dus de hele dag thuis.
vol goeie plannen ging ze nog even wachten met zoeken naar een nieuwe job, aangezien we net samen een huis hebben gekocht ging ze daar meer tijd insteken. het appartement waar we nu nog wonen opkuisen, strijk bijwerken enz..... kortom goeie voornemens maar....
dag 1 dat ze thuis was, samen met de bomma gekuist.. appartement was opgekuist, ik blij en hopende dat het zo nu altijd ging zijn.
strijk met de bomma mee die na massa's werk hem enkele dagen later klaar had.

de start ging dus goed volgens mij :-)
van dan af........ bergaf :-(

strijken heeft ze de laatste 3 maanden enkel nog gedaan als het niet anders kon.... geeft ze hem vaak klagend van "geen tijd" mee met de mama, bomma en tante
ze is op die 3 maand max 6 keer naar de winkel gegaan, dus zelfs nog niet wekeljks
ik werk (mooie job, bureauwerk) rond 16u15 kom ik thuis, moet ik nog naar de winkel, het appartement is vuiler dan toen ik smorgends vertrok, afwas is nooit gedaan dus die wacht op mij. ik kan na mijn werk naar de winkel dan beginnen koken voor ons vijven, de afwas doen voor we eten en erna nog eens, tafel klaarzetten en afruimen is ook voor mij.....
vaak is het 20u s'avonds als ik eindelijk eens neerzit...
zij klaagt dan wel dat ze moe is, uit vele ruzies heb ik al geleerd van NIET te zeggen dat ze toch niet moe kan zijn van niks te doen!!
zeer slecht idee :-)

als ze eens iets doet is het net alsof ze megaveel gedaan heeft (vb ritje containerpark, inladen vuil + afleveren) 1u30 geduurd +/-70kg afval! krijg ik te horen dat ze heeeel de dag keihard heeft gewerkt??? mijn dag begint om 6u30 en eindigt nu met het nieuwe huis en de verbouwing soms pas om 22u.
ik en de kinderen zouden volgens haar wat meer moeten doen in huis maar zijzelf vind van haarzelf dat 1u30 al keihard een hele dag gewerkt is??

het frustrerendste vind ik dan nog dat ze aan ieder verteld hoe hard ze wel werkt, mensen krijgen dus een fout beeld van hoe lui ze wel is. en hier leiden ze dus uit dat ik niet genoeg doe.
ze werkte 7 dagen geleden voor het laatst in het huis, van 10 tot 12u, tegen iedereen zegt ze dan hoeveel ze daar doet.
ze liegt dan over hoelang ze daar geweest is, dus volgens mij beseft ze maar al te best dat ze lui is.

nu kortom, de laatste 7 dagen heeft ze 2u in (nieuwe) huis gewerkt.
1 keer savonds afgewassen (afdrogen doet ze niet, ze zet alles open en het droogt wel vanzelf)
1 a 2 keer een was in het machien gestopt
2 keer gekookt (nuja gekookt, 1 keer spaghetti met saus uit de pot, 1 keer pizzabageutte afbakken)
kleine werkjes zoals kindjes naar school doen (1tje dus de rest maakt hun eigen boterhammen en gaan zelf naar school met bus)
en dan zijn we rond, meer is er niet :-(

wel dingen, zoals filmpje kijken in de zetel.
slapen tot 10 - 11u en regelmatig een namiddag dutje
bezoek van vriendin ontvangen
dagelijks 2 x naar de mama op bezoek
1 keer een zonnig terrasje doen
1 keer wat op een bankje zitten in het park
ander familie/vriendin bezoek! 4-5 keer/week

Ik ben het beu en merk dat dit serieus op onze relatie weegt, ik kom thuis en zie dat er niets is gebeurt en ben dan boos(innerlijk) (ik zeg niks want op commentaar reageert ze dadelijk heel defensief en begint ze over dingen die ik zogezegd niet doe of vergeten ben) vb zij is 3 keer naar de winkel geweest dat telt! als ik dan zeg dat ik 10 keer geweest bent! vergeet ze dat en telt het niet blijkbaar!!
zij kreeg een aanmanning van de electriciteit 10 maal zeg ik dat ze het nodige moet doen! na 2 weken ligt het papier er nog! zegt zij ineens doe da papier eens!! ik antwoord nee want het is uw papier! erna komt er een dreiging afsluiting elec ! mijn fout want zij had gezegt dat ik dat moest doen en ik heb dat niet gedaan!!!
dat ik gedurende 14 dagen het tegen haar zeg en steeds als antwoord krijg dat ze het morgen "zeker" gaat doen!! nee dat wordt vergeten alles is mijn schuld zelfs als het duidelijk haar schuld is :-(

voilla, lange brief (en toch is het maar in het kort, want ik kan moeilijk een boek hier neerpennen :D )

maar nu ik er even over geschreven heb ben ik weer opgelucht :-)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: luie vrouw

kenni schreef:Wat te doen aan een luie vrouw?? Mijn vrouw is LUI! Ongelofelijk lui zelfs... :-(

bla bla bla…

Maar nu ik er even over geschreven heb ben ik weer opgelucht :-)


Mooi zo, en ga nu maar meteen met je tijdmachine terug naar de vorige eeuw. Want daar hoor je thuis.
Kenni, dat soort praatje, dat kennie meer hè? [027] Een vrouw is geen huisslaaf, foei kenni! Ga u schamen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: luie vrouw

Hoi Kennis,

Welkom op ditforum. Ik vind dat je wel heel erg hard bent tegen over je zogenaamde luie vrouw. Je strooit met woorden als lui en je controleert haar werk. Ik vind dat erg goedkoop en ongeloofwaardig.

Het was duidelijk om even af te schrijven En dat moet kunnen.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
kenni
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:24

Re: luie vrouw

Op volhoudertje

teruggaan naar vorige eeuw? huisslaaf?
ik ben 8 jaar single geweest met 2 kids van 3 en 4 die deeltijds bij mij woonden.7 op 14 dagen bij mij
dus een huishouden runnen met kinderen heeft weinig geheimen voor mij.
strijken, kuisen, afwas en een tuin van 21a gecombineerd met een fulltime job, deed ik allemaal zonder hulp van anderen.... de dagen dat de kids bij hun mama waren.
(buiten opvang door mijn ouders voor en vlak na school, omdat schooluren niet gelijk liepen met mijn werkuren!!)

lees ook eens dat:
ik DAGELIJKS afwas, 3-4 keer ga winkelen/week, het eten maak(bijna dagelijks) en dit samen met de verbouwing van het huis. dus een huisslaaf?? sorry doe eerst de moeite om alles te lezen.
ik voel me de slaaf eerlijk gezegd :-(
lees ook dat ik zelden voor 20u in de zetel neerzit

Ik controleer mijn vrouw niet, maar het is makkelijk te zien als je savonds thuiskomt dat de afwas er nog staat. dat de vloer niet gepoetst is enz.... het wasmachine niet gedraaid heeft en de manden nog evenvol staan als de dag ervoor.
het vb van afval naar containerpark...... 12u17 smste me dat ze dat ging doen (gisteren!!) en om 13u39 smsje "stikop 70 kg in en uitgeladen!!" ik hoef dus niks te controleren het is duidelijk.
over films en series kijken=>
ik hoor elke dag welke film ze heeft gekeken en of het ene was die ik ook eens moet zien of niet.
hoef ik dus niet te controleren


het zijn gewoon feiten en dingen die ze zelf verteld....

en sorry als het ongelofelijk lijkt :-( :-( maar dit is nog niet de helft van wat ik kan vertellen :-(
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: luie vrouw

kenni schreef:en sorry als het ongelofelijk lijkt :-( :-( maar dit is nog niet de helft van wat ik kan vertellen :-(
Ik zou zeggen, praat er eens met je vrouw over. Het lijkt me geen onnodige luxe dat jullie hier eens
een goed gesprek over hebben.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: luie vrouw

Kenni, je vraag:
wat te doen aan een luie vrouw
Hoe kijk je nu zelf tegen zo'n formulering aan? Je spreekt over je vrouw alsof het een object is waar het een en ander niet deugdelijk van functioneert, of iemand weet hoe je dat euvel op kan lossen...
Als ik zo vrij mag zijn is de probleemkwestie een heel andere: jullie verhouding, jullie onderlinge betrekking, en meer in het bijzonder het gemis aan genegenheid en communicatie
Ik ben het beu en merk dat dit serieus op onze relatie weegt, ik kom thuis en zie dat er niets is gebeurt en ben dan boos(innerlijk) (ik zeg niks want op commentaar reageert ze dadelijk heel defensief en begint ze over dingen die ik zogezegd niet doe of vergeten ben)
Houden jullie eigenlijk van mekaar, geven jullie om mekaar?
Gebruikersavatar
vins
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2015 09:55

Re: luie vrouw

Beste Kenny,

Het moet niet gemakkelijk zijn met zo een partner. Het feit dat ze al niet meer achter werk zoekt en vooruit wil zegt al genoeg. Ik begrijp u volkomen ..
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: luie vrouw

Hoi Kenny een huishouden met 3 kinderen is ook hard werken inderdaad. Je moet er ook beiden voor gaan. Zoals je vrouw zich gedraagt herken ik wel, zou ze misschien
depressief zijn of een burn-out hebben? Strijken is niet zo belangrijk vind ik als de was maar de kasten in gaat. Soms moet je prioriteiten stellen. Heb je al gedacht aan hulp van buiten maatschappelijk werk of zo?
Gebruikersavatar
christiandevogt
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2015 13:55

Re: luie vrouw

Persoonlijk denk ik dat uw vrouw gebrek heeft aan structuur in haar leven. Het hebben van een baan geeft structuur, voldoening en waardering, zowel persoonlijk als maatschappelijk. Ik kan me zo voorstellen dat ze zichzelf onderhand 'waardeloos' of 'minder' is gaan voelen. Ze wordt niet 'gezien' en dat is enorm demotiverend.

Juist door die demotivatie heeft het toch geen zin om bijvoorbeeld te strijken of het huis op te ruimen. Dit is een neerwaartse spiraal die doorbroken moet worden. Wellicht kunt u uw vrouw helpen bij het zoeken naar een nieuwe baan door gebruik te maken van uw netwerk?

Ik denk ook niet dat u uw vrouw als een huisslaaf ziet maar dat u redelijkerwijs wel wat terug verwacht. Hier is niets op tegen, maar ik denk dat het probleem een andere grondslag heeft, zoals ik hierboven reeds beschreef.

-- Chris
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: luie vrouw

Hey Kenny,
In tegenstelling tot sommige andere reacties hier op het forum wil ik je wel steunen, maar ik vrees dat Chris ook wel een punt heeft: misschien heeft je vrouw nood aan structuur, een soort sociale controle om ervoor te zorgen dat ze dingen gaat doen.
Zelf heb ik daar ook last van: op het werk ben ik constant bezig maar als ik alleen zit voer ik geen donder uit. Ik heb anderhalf jaar zonder werk gezeten en je raadt het al: ik heb geen donder uitgevreten.
Wat ik bijzonder jammer vind, is dat jullie blijkbaar ook nog kinderen hebben, hoe reageren zij eigenlijk op die situatie?
Hier in België bestaan er vormen van loopbaanbegeleiding, waarbij mensen worden begeleid als ze zonder werk zitten, misschien heeft je vrouw daar iets aan?
Ik kan je verder niet veel tips geven, ik ben zelf vrijgezel, ik wens je wel veel sterkte om hieruit te komen.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”