Gebruikersavatar
Francois
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2015 17:36

prijs consult psychiater

Wat betalen jullie eigenlijk voor een consult bij uw psychiater ?
Bij mijn vorige betaalde ik 55 euro waarvan ik een heel deel terug trok van de ziekteverzekering ?
Omdat de psychiater verhuisd is , ver weg , heb ik spijtig genoeg een andere moeten zoeken , maar deze vraagt 78 euro .
Indien ik een verslag wil laten opmaken door deze psychiater voor de controle arts vraagt deze 40 euro extra .

Ik heb 2 jaar gelden een depressie gehad en eruit geraakt na enkele maanden met medicatie genomen te hebben voorgeschreven door mijn vorige psychiater.
Sinds een dikke week heb ik terug lichte tot matige symptomen.
Maar ik stel me wel de vraag of het geen symptomen van een griepaanval was of iets anders dat mis is met men lichaam.
Tekorten van één of andere ofzo.
Voor alle zekerheid toch contact opgenomen met een psychologe waar ik vrij snel terecht kon .
Een gesprek gehad , nog niet echt tot de diepte gegaan van het probleem ,maar om elkaar wat te leren kennen enz
Toch word ik al onmiddellijk doorgeschakeld naar psychiater en word een opstart van de medicatie van het verleden naar boven gehaald .
Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij dat ik zo al direct terug word aangespoord om terug medicatie te nemen .
Volgende week moet ik naar die psychiater , misschien dat hij het dan toch niet eens is met een herbeginnen van deze medicatie , maar dat psychotherapie beter kan zijn .
Wat bij mij denk ik het probleem is dat als ik me een dag of twee eens niet goed voel ik direct terug begin te piekeren dat ik terug in een depressie ga komen en angstig word , wat misschien niet zo het geval is .
Misschien zijn het dus gewoon wat griepsymtomen , maar sommige van deze lijken toch wel wat op een depressie zoals vermoeidheid enz.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”