MeneerdeRaaf

Knockout

Hoi Allemaal,

zit goed in mijn vel, en heb nu eens een keer een moment van "dat kon allemaal wel eens heel goed gaan uitpakken". Joepie! Ik sta aan het begin van een relatie met een dame waar ik als een blok voor val en de eerste reacties geven er blijk van dat het wederzijds is. We zijn nu aan het daten.

Mijn probleem dit: één van de vragen die gaat komen, in wat voor verband dan ook, is "waarom ik/val je op me etc.". Het antwoord is doodsimpel: ze is fysiek helemaal mijn type. De mentale overeenkomsten/verschillen zijn we nog aan het verkennen. Als ik dat antwoord geef, eerlijk als ik wil zijn, is mijn inschatting dat dat over het algemeen niet goed valt. Zover als mijn ervaring met dames gaat, en dat is niet ver, willen ze niet graag vergeleken worden. Verstandelijk snap ik dat. Maar ik wil ook eerlijk zijn. Alleen maar zeggen dat ik haar mooi vind? Leidt tot het volgende probleem dat ik dat moet gaan toelichten en dat leidt ook weer tot vergelijken. Goede raad is welkom. En zeggen dat alle vrouwen op hun eigen manier mooi zijn gaat in dit geval niet op want het is een 'knockout'.

Jan.
TheEmperor85

Re: Knockout

MeneerdeRaaf schreef: En zeggen dat alle vrouwen op hun eigen manier mooi zijn gaat in dit geval niet op want het is een 'knockout'.
Zou niet weten waarom dat een 'knockout' zou zijn.
Overigens kun je tegen een vrouw heel prima zeggen dat ze mooi is hoor. Mocht er een vruchtbare relatie uit ontstaan, dan zal je die vraag de komende 30 jaar nog hééél vaak horen. "Maar je vind me toch nog wel mooi?"
En ergens is het ook wel een beetje 'cheap' om daar advies over te vragen. Verzin zelf eens een origineel antwoord, the devil is in the details :D
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Knockout

Ik snap je probleem niet, meneer de Raaf.
Ik heb de Fabeltjeskrant al een poos niet meneer gelezen, maar ik denk dat het er in het Grote Dierenbos
niet veel anders aan toe gaat dan bij de Lieve Kijkbuiskindertjes, hoor! [027]
Gewoon zeggen dat je haar leuk vind en mooi is voldoende, Hatsekidee!
Vervolgens gaan jullie ergens Smikkelen en Smullen met een boel Lekkere Hapjes.
En zo lang je niet Zoef Zoef doet, dan kunnen jullie straks knus naar jullie warme nestjes.
* Liebe Macht Frei *
Roady

Re: Knockout

Ik proef nu al afwijzingsangst bij je.

Je moet er een psychologenforum bijhalen om te kijkenwathetjuisteantwoordisophaarvraagdiemisschiengaatkomenenikmoettochwelhetjuisteantwoordgevenandersvindzemenietleukmeerendaarkanikniettegen.

Wees jezelf man. Zodra je je moet aanpassen aan iemand, begin je ontrouw aan jezelf te worden.
Dat ga je niet lang volhouden....
MeneerdeRaaf

Re: Knockout

@TheEmperor85 : terug naar school jij, engels overdoen. Knockout definitie: [/url].

@Roady : Je hebt gelijk. Thx.

Jan.
TheEmperor85

Re: Knockout

MeneerdeRaaf schreef:@TheEmperor85 : terug naar school jij, engels overdoen. Knockout definitie:[/url].
TheEmperor85 schreef:Zou niet weten waarom dat een 'knockout' zou zijn.
@ MeneerdeRaaf : terug naar school jij, Nederlands overdoen. Het verschil tussen de woordjes 'waarom' en 'wat' leren.

En gelieve niet al te veel links naar andere sites op dit forum te plaatsen.
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Knockout

Hey Jan,
Als ik het goed begrepen heb, ben jij een kleine 50 jaar jong, en ben je nu op iemand verliefd geworden waarbij de "klik" vooral in het uiterlijk zit, en je bent bang om dat te vertellen.
Eerlijk: toen ik een 20-tal jaar jong was, dacht ik ook bij mezelf dat je nooit op het uiterlijk mag afgaan, maar eens heb ik gehoord dat iemands uiterlijk deels wordt gevormd door diens karakter (je hoeft niet eens het verhaal van Ghandi te kennen, als je zijn foto ziet alleen al zie je dat dat een vriendelijke man was). Da's nu eenmaal zo bij mensen van een bepaalde leeftijd: vanaf ongeveer 30 jaar kan je van iemands uiterlijk zijn innerlijk beginnen aflezen.
Ik ga ervan uit dat de vrouw in kwestie ook ongeveer jouw leeftijd heeft, en dat je vanuit haar uiterlijk een goed beeld krijgt van haar innerlijk? Op die manier is het toch niet slecht om iemand te beoordelen op zijn/haar uiterlijk?

Probeer dat maar eens uitgelegd te krijgen, misschien heb je dan minder negatieve ervaringen als je zegt dat je op haar valt voor haar uiterlijk.

Veel geluk

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”