Flip69

Slaapangst

Ik heb een vriendin die last heeft van slaapangst, zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtangst

Een behandeling bestaat er niet echt voor, nu vroeg ik me af of er mensen zijn die hiervan ook last hebben en of ze ergens een therapie gevolgd hebben of iets anders gedaan hebben, die hen geholpen heeft.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Slaapangst

Wow, hebben ze hier nu ook al een naam voor ;) ?

Ik heb periodes met veel nachtmerries waarbij ik ook vaak roep/schop/sla en me 's morgens uitgeputter voel dan voor ik ging slapen.
De dromen herinner ik me vaak, de "uitlatingen" enkel wanneer ik zelf wakker word van mijn eigen gegil.
Ik geloof niet echt dat het een probleem is op zichzelf maar een gevolg van stress + in welke mate het deel in je hersenen die de spieren tijdens de slaap zou moeten stilhouden goed werkt.
Het zou me verwonderen indien er hiervoor een behandeling bestaat ; beter een manier zoeken om stress te ontladen en indien het te hevig wordt een tijdje apart slapen zodat er geen gewonden vallen :nod:
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Slaapangst

Hoi,

Ik heb ook slaapangst, maar dat komt doordat ik last heb van nachtmerries die met mijn verleden te maken hebben! Heb hier therapie voor!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Slaapangst

En, merk je dat het helpt?
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”