Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Woof schreef:Of het paranormaal is weet ik niet, maar ik heb eens gedroomd dat een huis afgebrand was en 2 weken later was het huis echt afgebrand. Gek zeg...
Verder vallen er hier in huis wel eens tegelijk schilderijen van de muur. De muziek gaat opeens keihard aan of de lamp. Ik heb wel eens iets horen vallen in de hal maar er bleek niets te zijn. Vliegenmepper die gewoon op tafel lag, viel opeens op de grond.
Volgens mijn therapeut moest ik de oorzaak niet bij het paranormale zoeken maar bij het meest logische: het is een oud huis, en elektrische apparaten hebben soms hun storingen.
Ik heb wel altijd een erg drukkend en negatief gevoel in dit huis. Voel mij er gewoon niet prettig.
Achja voor alles is wel een verklaring en ik word bij het woord 'spook' al bang dus ik ga hier maar niet te lang over nadenken :D
Wat mij daarbij wel opvalt Woof is dat je het dan toch deelt in het topic...alsof je een soort van weerstand tegen de uitspraak van de therapeut hebt... wat ik dan altijd erbij zeg is dat je gevoel vaak in dit soort dingen best wel goed zit. Wat voel je bij bepaalde gebeurtenissen, ervaringen, wat neem je waar en voel je bij wat er gaande is. En dan hoef je daar niet lang bij stil staan als het je bang maakt...dat is niet de bedoeling, angst... maar ik zie toch dat je het anders ervaart dan de therapeut en dat mag... is een eigen beleving, jioj weet wat je mee maakt...een ander kan het op iets anders schuiven maar ervaringen erin zijn absoluut wel mogelijk. Het is wat je zelf prettig vind of wat je erbij denkt / voelt. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Woof

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Haha nou ik ben echt heel bang voor spookachtige dingen. Er hoeft maar zoiets te gebeuren en ik durf bijvoorbeeld niet meer van de bank af. Al is het op tv. Dan denk ik dus gauw wat die therapeut zei: ach, het is vast dit of dat... Mijn gevoel zegt absoluut dat hier bepaalde energiën in huis zijn. Of het iets geestigs of spookachtigs of positief of negatief bedoeld is weet ik niet. Ik voel in elk geval zelf veel negativiteit en een gevoel alsof er veel mensen zijn. Ik woon in een oude flat met buren boven/onder/naast en er wordt veel verhuisd. Heel vroeger zaten hier zelfs de hoertjes haha. Kan er allemaal mee te maken hebben. :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Woof schreef:Haha nou ik ben echt heel bang voor spookachtige dingen. Er hoeft maar zoiets te gebeuren en ik durf bijvoorbeeld niet meer van de bank af. Al is het op tv. Dan denk ik dus gauw wat die therapeut zei: ach, het is vast dit of dat... Mijn gevoel zegt absoluut dat hier bepaalde energiën in huis zijn. Of het iets geestigs of spookachtigs of positief of negatief bedoeld is weet ik niet. Ik voel in elk geval zelf veel negativiteit en een gevoel alsof er veel mensen zijn. Ik woon in een oude flat met buren boven/onder/naast en er wordt veel verhuisd. Heel vroeger zaten hier zelfs de hoertjes haha. Kan er allemaal mee te maken hebben. :)
Ja dat kan...ook omdat het natuurlijk een oud huis is waar je woont. Dat is wel vaker zo...

Je zou kunnen kijken of het je lukt om de energiën met behulp van wierook of witte salie een "weg naar buiten" te laten gaan.
Het reinigen van het huis. :nod: (Daarbij kun je ramen en/of eventueel deuren openen.)
En probeer daarbij te ontspannen. Eventueel ogen te sluiten. (Maar als je door het hele huis gaat ermee is dat natuurlijk niet handig. ;) )
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Woof

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Dat met wierrook heb ik vaker van gehoord. Ik denk dat ik maar heel lief ga zijn in dit huis zodat niets zich tegen mij kan keren en hopelijk hebben we over 2 jaar een ander huisje haha. Komt wel goed dacht ik zo!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Woof schreef:Dat met wierrook heb ik vaker van gehoord. Ik denk dat ik maar heel lief ga zijn in dit huis zodat niets zich tegen mij kan keren en hopelijk hebben we over 2 jaar een ander huisje haha. Komt wel goed dacht ik zo!
Je kan het uitproberen...dat is aan jezelf... je moet wel in rust kunnen leven...dat is prettiger...voor jezelf maar ook in het algemeen.
En over het andere huisje in ieder geval dan alvast succes...! :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Woof

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Dankje! Ik kan het inderdaad eens proberen. Zal binnenkort op zoek gaan naar lekkere wierrook :)
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik geloof wel dat er iets bestaat wat mensen "paranormaal" noemen.
Zelf verwoord ik het liever als "intuïtie" of "telepathie" (volgend de omstandigheden) : iets wat ook bij dieren voorkomt en bij de mens door de eeuwen héén verminderd is in kracht.

Eigen ervaringen :
-De eerste nacht nadat mijn vader overleden was had ik een zeer doordringende droom.
Hij kwam de kamer binnen, waar ik voor de eerste keer samen met mama en mijn toen kleine broer het bed deelden- kwam zeggen dat hij afscheid nam. Maar mama wou hij niet wakker maken omdat zij het niet zou aankunnen.
27 jaar later droomt zij nog regelmatig dat hij op geheime missie moest en daardoor zijn overlijden gefaked werd :(
- Maanden nadien was ik eens alleen thuis en voelde ik een hand op mijn schouder.
Zo echt dat ik me omdraaide overtuigd dat er iemand stond. Ondanks ik snel bang was 's avonds thuis was ik dat toen niet. Alsof ik wist van wie die hand was...
- Toen we op ski-vakantie samen met mijn moeder een kamer deelden stak ze plots het licht aan en maakte ons wakker. Ze vroeg of wij mijn vader ook gezien hadden, zij had hem zien staan naast haar bed en was ervan overtuigd dat ze dit niet gedroomd had.
Aangezien ik mijn moeder genoeg ken om te weten dat ze zoiets nooit zou doen indien ze getwijfeld had of het een droom was, heb ik daar nooit aan getwijfeld.
- Soms denk ik plots "uit het niets" of droom ik van mensen die ik al jaren niet meer gezien of gehoord heb, en dan krijg ik plots telefoon/sms of kom ik die "toevallig" tegen.
- Ook heb ik soms dromen gehad over situaties die achteraf uitkwamen, ook al was er geen aanleiding om daaraan te denken.
- Mensen met wie ik een goede band heb, schrijven/zeggen regelmatig zaken waar ik het net ook over zou hebben ook al was er geen aanleiding om over dat onderwerp te praten.

Toen we hier kwamen wonen wisten we veel over de mensen die hier voordien gewoond hadden, doordat de verkoper (hun zoon) veel over hen vertelde.
Ook stonden er nog veel meubels van hen, ook de kasten en kelder was nog gevuld met allerhande producten en gereedschap.
Sommige meubels hebben we zelf gerenoveerd en gebruiken we nog.
Ik moet toegeven dat ik het in het begin ervoer als een inbreuk op de privacy van die mensen, net alsof ik hun "thuis" gestolen had.
Maar het beeld dat ik mee kreeg over die mensen was positief, in gedachten kan ik me het vrouwtje (die hier het langst woonde) voorstellen als een zachte persoon en het was ook een dierenvriend love3
Zo hebben we ook alles met liefde behandeld, en bij elke verandering aan het huis denk ik : "We verbouwen dit of dat wel, schuren je kastje af en geven het een andere look, enz...maar het is omdat we verder willen zorg dragen van het huisje".
En we hebben ons hier op één of andere manier welkom gevoeld in ons nieuw nestje.
Toen ik dat eens vertelde aan mijn vriendin bleek dat zij dat ook deed ;)

Voor ik post zie ik dat Woof het daar niet zo gemakkelijk mee heeft :(
Ik kan er enkel aan toevoegen dat oudere huizen, en al zeker met het geluid van de buren veel lawaai kunnen maken.
Als je toch blijft twijfelen of het "iets meer" zou zijn : die rituelen kunnen alvast geen kwaad, ik zou het ook proberen.
Hopelijk wordt het ook een aangename plaats voor jou :knuffel:
Leeuwtjuh

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Een kennis/vriendin van mij is enkele weken geleden Hogepriesteres geworden,en ik kwam haar vanochtend op weg naar mijn werk tegen en we hebben lekker gekletst. Ze wist mij het geslacht van het kindje te vertellen, de gezondheid daarvan, enkele zaken waar ik over na zat te denken maar nog niet hardop uitgesproken had en deed ook nog eens even mijn toekomstvoorspelling voor een bepaalde gebeurtenis, de komende twee jaar :lol:

Heerlijk :D

Als het niet klopt, ga ik klagen 8)
Leeuwtjuh

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

De definitieve uitslag is maandag pas... Nog even een paar daagjes geduld :lol:
Karolijne

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik heb een paar ervaringen waar ik van overtuigd ben dat ik het niet 'verzin'.

Bij mij is het een gevoel. Een heel doordringend gevoel die mij laat stoppen met mijn bezigheid. Ik moet en zal luisteren naar dat gevoel. Als ik luister dan weet ik dat er iets ingrijpends staat te gebeuren binnen enkele maanden...

De 1ste keer was toen ik 7 jaar was, ik was alleen met mijn vader in huis. Hij ging naar boven iets doen en kreeg plotseling een hersenbloeding en viel stuipend op de grond . Ik zat beneden op de bank en hoorde een plof van boven komen. Er schoot een heel heftig gevoel door me heen wat ik later pas besefte wat dat inhield.

De 2de keer... Op mijn 15de verjaardag. Geen idee wat er stond te gebeuren maar net een week voor kerst ... Brand in huis terwijl ik alleen was.

De 3de keer was vorig jaar en heb geprobeerd hierop te handelen. Mijn moeder was niet echt gezond en maakte me al langer zorgen maar nu nu kreeg k weer dat verlammende gevoel dat er iets ergs staat te gebeuren met haar.
2 maanden later bleek dat ze kanker had.

Tja en verder gewoon voelen als iemand over me praat of denkt. Ik sta dan even stil met een helderheidje in me hoofd van mmmm iemand denkt over mij.
Merk dat op bij sollicitatie gesprekken dan wordt ik de dag of dagen erna gebeld voor 2de gesprek.
Ochja ik weet niet of dit para is maar valt me wel op dat het niet 'normaal' is. Tenminste of is dit toch normaler dan men algemeen denkt?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Karolijne schreef:Ik heb een paar ervaringen waar ik van overtuigd ben dat ik het niet 'verzin'.

Bij mij is het een gevoel. Een heel doordringend gevoel die mij laat stoppen met mijn bezigheid. Ik moet en zal luisteren naar dat gevoel. Als ik luister dan weet ik dat er iets ingrijpends staat te gebeuren binnen enkele maanden...

De 1ste keer was toen ik 7 jaar was, ik was alleen met mijn vader in huis. Hij ging naar boven iets doen en kreeg plotseling een hersenbloeding en viel stuipend op de grond . Ik zat beneden op de bank en hoorde een plof van boven komen. Er schoot een heel heftig gevoel door me heen wat ik later pas besefte wat dat inhield.

De 2de keer... Op mijn 15de verjaardag. Geen idee wat er stond te gebeuren maar net een week voor kerst ... Brand in huis terwijl ik alleen was.

De 3de keer was vorig jaar en heb geprobeerd hierop te handelen. Mijn moeder was niet echt gezond en maakte me al langer zorgen maar nu nu kreeg k weer dat verlammende gevoel dat er iets ergs staat te gebeuren met haar.
2 maanden later bleek dat ze kanker had.

Tja en verder gewoon voelen als iemand over me praat of denkt. Ik sta dan even stil met een helderheidje in me hoofd van mmmm iemand denkt over mij.
Merk dat op bij sollicitatie gesprekken dan wordt ik de dag of dagen erna gebeld voor 2de gesprek.
Ochja ik weet niet of dit para is maar valt me wel op dat het niet 'normaal' is. Tenminste of is dit toch normaler dan men algemeen denkt?
Nou, het gaat erom, wat vind je normaal? Wat is normaal eigenlijk? Bestaat er normaal? Ik zou het maar saai en eentonig vinden als het allemaal maar hetzelfde was. Dat iedereen maar precies is zoals iedereen. Dit zijn overigens wel "aparte" vooral heftige dingen. Ook best wel herkenbaar ergens. Het gaat erom hoe jij deze ervaringen ziet. Hoe jij ermee omgaat en hoe jij het zelf plaatst.
Het is denk ik niet zo belangrijk hoe het word gezien. Het gaat erom of jij ermee om kan gaan of dat jij het inmiddels misschien al wel "gewend" bent. Het is iets wat blijkbaar bij je hoort. Net zoals het bij anderen kan horen.
Blijkbaar ben je (en ook dat herken ik) (heel) gevoelig voor bepaalde dingen. Voel je dingen heel erg aan of met regelmaat.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Karolijne

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Memories schreef:Nou, het gaat erom, wat vind je normaal? Wat is normaal eigenlijk? Bestaat er normaal? Ik zou het maar saai en eentonig vinden als het allemaal maar hetzelfde was. Dat iedereen maar precies is zoals iedereen. Dit zijn overigens wel "aparte" vooral heftige dingen. Ook best wel herkenbaar ergens. Het gaat erom hoe jij deze ervaringen ziet. Hoe jij ermee omgaat en hoe jij het zelf plaatst.
Het is denk ik niet zo belangrijk hoe het word gezien. Het gaat erom of jij ermee om kan gaan of dat jij het inmiddels misschien al wel "gewend" bent. Het is iets wat blijkbaar bij je hoort. Net zoals het bij anderen kan horen.
Blijkbaar ben je (en ook dat herken ik) (heel) gevoelig voor bepaalde dingen. Voel je dingen heel erg aan of met regelmaat.
Heftig? Tja dit is normaal voor mij. Ik laat het zijn gang gaan en zoek het ook niet op, waarom zou ik?
Het zijn ervaringen en beschouw dit gevoel als een voorbereiding op wat komen gaat... ben ik daar blij mee? Nee omdat ik het hoogstwaarschijnlijk niet kan tegenhouden. Frusterend op zijn minst. Het omgaan hiermee kost tijd en energie en is meestal niet leuk. Als ik het niet doe... dan verlies ik mezelf in angst. Met de vragen ' wat als' 'is dit nu ook zoiets' ' voel ik echt niet iets nu?'' waarom heb ik het niet tegen kunnen houden' ' waarom heb ik het niet gezien ' 'waarom waarom waarom'.

Mensen moeten echt niet allemaal hetzelfde zijn, dan sterven we snel uit 023.
Vraag me sterk af of niet iedereen van die momenten heeft in zijn leven dat je iets voelt/ziet/ruikt/hoort/droomt etc... ? Volgens mij heeft iedereen wel van die momenten alleen het wordt toegekend aan verschillende 'bronnen'. Paranormaal, god(en), gidsen, overledenen etc...


Dit is 'ergens wel herkenbaar voor jou" vertel?
Ben altijd al benieuwd geweest hoe anderen zulke dingen ervaren.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Heftig? Tja dit is normaal voor mij. Ik laat het zijn gang gaan en zoek het ook niet op, waarom zou ik?
Ik bedoel ermee dat het heftig kan zijn om iemand dan zo te vinden. Je moet het inderdaad ook niet opzoeken.

Eigenlijk zoals je zelf al zegt sterk bepaalde dingen aanvoelen, of aan zien komen bijvoorbeeld. Dat is iets wat ik dan sowieso wel herken. Ik ga niet zo diep in op bepaalde dingen omdat het toch ook iets is van mezelf en er niet vaak veel over los laat maar om het dan even zo in het algemeen te noemen is onder andere dat wel iets wat ik dan wel zo herken.
Onder andere dat is voor mij in ieder geval al iets normaals.

Wat dat betreft stel ik mezelf dan ook niet vaak meer zulke vragen. "Wat als dit of dat gebeurt" "Waarom heb ik het niet kunnen tegenhouden". Die vragen heb ik wel gesteld maar dat heb ik niet meer zo. Dingen gebeuren, soms positief, soms negatief. Dat kunnen ervaren zonder een bepaalde angst of druk heeft inderdaad best wat tijd nodig. Tijd die voor ieder anders is. Maar als je iets aanvoelt of opmerkt en je hebt het idee dat je iets zou kunnen doen of betekenen en je hebt de kans om op wat voor manier dan ook toch te handelen, je voelt dat je moet handelen, dan kan je er altijd voor kiezen om dan te handelen. Maar tja, helaas kan je niet alles voorkomen...en soms moet je dingen laten zoals ze zijn.

Ik vind het ook zeker nog wel eens vervelend, maar ik zie het ook regelmatig best wel als iets positiefs. (Dat ligt er meestal aan wat er dan gebeurt en hoe je er mee omgaat rondom de gebeurtenis.) En soms ook hoe je jezelf instelt op zoiets als je iets voelt. (En als je iets aanvoelt, hoeft dat ook niet altijd negatief te zijn, tenminste, bij mij niet altijd.)
Ik kan mij best voorstellen dat je het niet zo prettig vind. Het is soms ook lastig.
:knuffel: [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Karolijne

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ah zo heftig... dat was het wel om hem zo te vinden.

Helaas is het bij mij meestal negatieve gebeurtenissen die ik aanvoel komen. Ik kan geen positieve dingen noemen die me zijn bijgebleven. Ik ben niet opzoek naar het negatieve maar het negatieve wel naar mij.
Ik wilde mijn ervaringen graag een keer delen. Doe dit vrijwel nooit alleen met mensen die heel dicht bij me staan omdat het inderdaad iets heel persoonlijk is. Stukje nieuwsgierigheid denk ik hoe anderen dit ervaren of hebben ervaren.

Welja ik blijf positief en ik zal vast nog wel positieve dingen in de toekomst ervaren.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Karolijne schreef:Ah zo heftig... dat was het wel om hem zo te vinden.

Helaas is het bij mij meestal negatieve gebeurtenissen die ik aanvoel komen. Ik kan geen positieve dingen noemen die me zijn bijgebleven. Ik ben niet opzoek naar het negatieve maar het negatieve wel naar mij.
Ik wilde mijn ervaringen graag een keer delen. Doe dit vrijwel nooit alleen met mensen die heel dicht bij me staan omdat het inderdaad iets heel persoonlijk is. Stukje nieuwsgierigheid denk ik hoe anderen dit ervaren of hebben ervaren.

Welja ik blijf positief en ik zal vast nog wel positieve dingen in de toekomst ervaren.
Delen mag altijd. Daar is het forum voor. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Black Rose schreef:Ik geloof wel dat er iets bestaat wat mensen "paranormaal" noemen.
Zelf verwoord ik het liever als "intuïtie" of "telepathie" (volgend de omstandigheden) : iets wat ook bij dieren voorkomt en bij de mens door de eeuwen héén verminderd is in kracht.
Dat het vermindert in kracht geloof ik niet zo. Datgene dat ons beschermt tegen dreigend gevaar is juist een evolutionair voordeel. Men zou dus verwachten dat deze kracht toeneemt. Wel is het zo dat er periodes zijn geweest waarin mensen al dan niet terecht werden bezien als heks, dat men deze veroordeelde en om het leven bracht.

Bovendien zijn we geconditioneerd.

Afbeelding

Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering, over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien. Velen van ons zijn als deze leeuw--het beeld dat we van onszelf hebben is niet ontleend aan onze eigen directe ervaring maar aan de mening van anderen. De individualiteit die van binnenuit had kunnen groeien is vervangen door een van buitenaf opgelegde 'persoonlijkheid'. We worden zomaar een schaap in de kudde, niet in staat ons vrij te bewegen en onbewust van onze eigen ware identiteit.

De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
sam
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 sep 2015 14:20
Locatie: Antwerpen

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Karolijne schreef:Ah zo heftig... dat was het wel om hem zo te vinden.

Helaas is het bij mij meestal negatieve gebeurtenissen die ik aanvoel komen. Ik kan geen positieve dingen noemen die me zijn bijgebleven. Ik ben niet opzoek naar het negatieve maar het negatieve wel naar mij.
Ik wilde mijn ervaringen graag een keer delen. Doe dit vrijwel nooit alleen met mensen die heel dicht bij me staan omdat het inderdaad iets heel persoonlijk is. Stukje nieuwsgierigheid denk ik hoe anderen dit ervaren of hebben ervaren.

Welja ik blijf positief en ik zal vast nog wel positieve dingen in de toekomst ervaren.
Dat is bij niet anders, wel is het zo dat mijn kennis van de positieve boodschappen mijn kennis van de negatieve ruimschoots overtreft. In die mate dat mijn fysieke leven op aarde veelal beperkingen oplegt. Juist vanwege negatieve ervaringen heb ik mij zoals velen een tijdlang afgesloten. Nu wens ik mezelf verder open te stellen. Ik weet niet of ik het subtiele ooit zal beheersen in die mate dat ik twijfel zal kunnen wegnemen. Dat zou wel een heel groot geschenk zijn dat ver uitstijgt boven het simpelweg doorkrijgen van kennis en inzicht.
Mozilla is one of the most trusted companies when it comes to user privacy. Their partnership with Tor aimed at providing more privacy to Firefox browser, and increased Tor network support.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Sam schreef:
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Door die zin maar te blijven herhalen en in je hoofd te houden ben jij de énige die jezelf vastzet. Niet iemand anders. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
SpiriAwaken
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 03:21

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Nou best wel veel moet ik zeggen. Nadat mijn Kundalini is gaan stromen heb ik een zeer negatieve tijd mee gemaakt waar ik veel negatieve en zware energieën bij mij had. Na deze geheeld te hebben kreeg ik regelmatig visioenen. Dan bedoel ik niet dromen of zo maar net als je wakker wordt dan is er een poort open en dat kun de dingen zien. Deze ervaringen hebben mij veel geleed waaronder ik zeker ben dat er leven is na de dood en dat onze ziel eeuwig voort leeft. Ik kan mij voorstellen dat je hierin niet gelooft maar dan zou ik graag met jou een willen praten want deze lessen krijg je niet geleerd op school deze moet je ervaren.

Liefs Me.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

SpiriAwaken schreef: 23 mei 2018 03:48 Nadat mijn Kundalini is gaan stromen heb ik een zeer negatieve tijd mee gemaakt waar ik veel negatieve en zware energieën bij mij had.
Misschien is het handig om uit te leggen wat Kundalini precies is. Je kunt het woord in de Google zoekmachine invoeren, maar misschien kun je er in je eigen woorden iets over vertellen.

Niet om flauw te doen, maar je hebt je berichtje ondertekend met 'liefs Me'. Je interesseert je voor Oosterse filosofie maar je verwijst in je groet naar je ego? Hoe zit dat precies? [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

volhoudertje schreef: 23 mei 2018 12:00
SpiriAwaken schreef: 23 mei 2018 03:48 Nadat mijn Kundalini is gaan stromen heb ik een zeer negatieve tijd mee gemaakt waar ik veel negatieve en zware energieën bij mij had.
Misschien is het handig om uit te leggen wat Kundalini precies is. Je kunt het woord in de Google zoekmachine invoeren, maar misschien kun je er in je eigen woorden iets over vertellen.

Niet om flauw te doen, maar je hebt je berichtje ondertekend met 'liefs Me'. Je interesseert je voor Oosterse filosofie maar je verwijst in je groet naar je ego? Hoe zit dat precies? [027]
Soms doe ik dat ook hoor, dat ik onderaan een groet zet met liefs van mij en dan bedoel ik gewoon mijn naam. Dat is voor mij heel verschillend, en staat voor mij los van de Oosterse filosofie of welke stromingen dan ook. Maar inderdaad, een goed idee om zelf even wat uitleg te geven over bepaalde termen en hoe jij hier zelf in staat. Dat kan alleen maar helpend zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Memories schreef: 01 okt 2015 13:18 Sam schreef:
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Door die zin maar te blijven herhalen en in je hoofd te houden ben jij de énige die jezelf vastzet. Niet iemand anders. ;)

Eerlijk gezegd zie ik het precies hetzelfde en ben ik het volkomen eens met Sam.
Het verhaal van de leeuw is een mooie uitleg.
Laatst hoorde ik een vertegenwoordiger van een onderwijsinstelling op radio1 zeggen" we leren de kinderen verlangen naar waar de maatschappij ze voor nodig heeft", en dat kortom hun eigen dromen en wensen, gestimuleerd soms door ouders, hen alleen maar in opleidingen zou laten belanden die niet renderen, kunst of filosofie of literatuur.
Kortom wij zijn de slaven. Gioed gezegd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

wolfgirl schreef: 15 jan 2019 11:34 Sam schreef:
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Door die zin maar te blijven herhalen en in je hoofd te houden ben jij de énige die jezelf vastzet. Niet iemand anders. ;)
Eerlijk gezegd zie ik het precies hetzelfde en ben ik het volkomen eens met Sam.
Het verhaal van de leeuw is een mooie uitleg.
Laatst hoorde ik een vertegenwoordiger van een onderwijsinstelling op radio1 zeggen" we leren de kinderen verlangen naar waar de maatschappij ze voor nodig heeft", en dat kortom hun eigen dromen en wensen, gestimuleerd soms door ouders, hen alleen maar in opleidingen zou laten belanden die niet renderen, kunst of filosofie of literatuur.
Kortom wij zijn de slaven. Gioed gezegd.
Weet je zeker dat je het eens bent met Sam? Dan vraag ik mij af of je wel weet wat slaven zijn. Zelfs vormen van moderne slavernij van nu, is heel anders.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Spiritualiteit”