Mickey~

paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Voortvloeiend uit het topic 'ben ik mijn hersenen' bij wetenswaardigheden:

heb je wel eens iets meegemaakt wat je niet echt kunt verklaren?
Omschrijf je ervaringen hier!
viooltje

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

tijdens de zen-meditatie

alsof ik uit mijn lichaam uit

ja, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, in indergeval heel vreemd

met het willen oversteken, één stap en iemand trok me naar achter, er was niemand, die auto die vanuit een straat kwam, was er niet goed van, die ene stap en ik had eronder gezetten,

als kind, een stem, " er gan iemand sterven", twee dagen later was het zo, , altijd iemand van dichtbij

maar ik geeft er niet veel aandacht aan en laat het voor wat het is

ik ben al gek genoeg :confused:
Sander1986

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik maak wel eens dingen mee die ik niet kan verklaren, maar vermoedelijk is er dan wel een verklaring voor. M.a.w: dat ik het niet kan verklaren, geeft alleen maar aan dat ik niet alle kennis heb die wel aanwezig is.

Maar om toch even direct antwoord te geven: nee.
Audrey

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Nee, geen ervaring mee :) wel veel verhalen gehoord.
Opa Black

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik zie/voel/droom dingen die later vaak gebeuren.
Zoals de vuurwerkramp in Enschede. Ja..... ik weet het, allemaal onzin.
Praat er beter maar niet over anders denken ze dat je een heks bent.
Sander1986

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Opa Black schreef:Praat er beter maar niet over anders denken ze dat je een heks bent.
Tegenwoordig mag dat :nod: .
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik ervaar regelmatig dingen die ik niet helemaal kan verklaren. Sommigen zouden kunnen vallen onder hoogsensitiviteit andere zijn niet te verklaren maar misschien dat het in de toekomst wel verklaard kan worden.

Het zou teveel zijn om het hier op te schrijven. Sommige dingen vind ik daarbij nogal persoonlijk. Ik praat of schrijf er ook niet graag over moet ik eerlijk zeggen. Je wordt zo snel voor gek, idioot of naief verklaard door mensen die dingen niet ervaren. Puur en alleen omdat zij die ervaring niet hebben oordelen ze gelijk als zijnde dat het niet waar kan zijn.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik heb hetzelfde gevoel soms ,kleine dingen vb je denkt aan iemand en 10min later belt die persoon je,ook al had je allang geen contact meer.

Ook dingen die ik niet kon weten waar ik op moment geen aandacht aan besteed, maar achteraf denkt o ja, dat wist ik, zo voelde het.
Soms op mijn werk lachen ze ermee dat ik zeg die of die klant komt vandaag langs wat dan meestal ook uitkomt;

Ik noem het intuitie omdat ik het niet anders kan benoemen.Hoogsensitief is zeker van toepassing.

En heel af en toe, en jullie mogen zeggen dat ik gek ben, ruik ik het parfum van mijn grootmoeder rond me,een geur die niemand nog gebruikt nu. Ze stierf bijna 20 jaar geleden :unsure:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Positive

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

ja de meeste mensen praten er niet makkelijk over merk ik. Maar ja ben toch al voor gek verklaart voor sommige mensen dus niks hoeft me meer tegen te houden. Ja wat is paranormaal en wat is normaal. Ik probeer er niet zo veel over na te denken maar dingen maar voor kennisgeving aan te nemen. Gevoel is nu eenmaal gevoel en waar het vandaan komt, maakt eigenlijk niks uit.
Mickey~

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

wel interessant dat meerdere mensen schijnbaar toch dingen hebben ervaren.
Ik heb eigenlijk alleen van mijn kindertijd herinneringen van dingen die ik niet kan verklaren. als volwassene heb ik dergelijke dingen niet echt zo sterk meegemaakt.

Zo denk ik dat ik als kind diverse malen een geest heb gezien in mijn ouderlijk huis. Soms die van het overleden zusje van mijn vader, soms een vreemde. Echter ik weet soms niet of dat niet gewoon fantasie kan zijn geweest. Of dat ik toen ongemerkt al psychisch niet gezond was ofzo. Hoewel, ik heb geen psychoses en ik heb dergelijke dingen als volwassene ook nooit gezien of meegemaakt, dus die verklaring zou ook weer niet helemaal kloppen. Dan zou ik dat nu nog moeten hebben, toch? ik ben ingewikkeld, ik geloof het soms wel en meestal niet. ik probeer altijd realistische verklaringen te bedenken voor de dingen die ik als kind soms wel eens zag.

Ik herinner me wel een keer dat er een loting was na een feestavond op onze school. ineens had ik een nummer van drie cijfers in mijn hoofd waarvan ik zeker wist dat het een winnend lotnummer was. Ik ging dat nummer kopen maar omdat ze op volgorde verkocht werden, mocht ik het alleen kopen als ik de twee nummers daarvoor ook kocht. ik kocht ze alle drie, en.... op alledrie viel een prijs! echt maf. maar kan ook puur toeval zijn geweest.

Als kind had ik wel meer van die dingen, bv zat in de auto en zag ineens in een flits een ongeluk voor me. ongeveer tien minuten later gebeurde het naast ons precies zoals ik het gezien had. Of we reden langs een weg en ik voelde me ineens heel angstig, wilde uit de auto ontsnappen. ik vroeg aan mijn vader: papa is hier wel eens iets gebeurd? en mijn vader vertelde dat de week daarvoor een meisje daar in de buurt gevonden was, dat ontvoerd was.

Ook droomde ik al wekenlang van een auto ongeluk waarbij ik op mijn fiets door een auto aangereden werd.
Ik wist in mijn droom ook precies waar het was. De droom ging maar niet weg, elke nacht was die er weer. Tot op een nacht ik niet meer in slaap kon vallen of die droom was er. De hele nacht droomde ik die nare droom, opnieuw en opnieuw en opnieuw. Huilend ging ik naar mijn vader omdat ik niet meer durfde te slapen. Mijn vader praatte wat met me en raadde me aan de volgende dag op weg naar school maar goed uit te kijken bij die straat, dan zou het wel goed komen. De volgende dag fietste ik met een vriendinnetje naar school. zij reed net een stukje harder, half voor me. Ineens herinnerde ik me de droom en ik remde keihard, zonder dat er aanleiding voor was. Precies op dat moment kwam een auto heel hard vanaf een parkeerplaats ineens die bocht om gescheurd, veel te hard voor in een woonwijk en zonder te kijken. de auto ging rakelings achter mijn vriendinnetje langs en zou mij geraakt hebben als ik door had gefietst omdat ik net iets achter mijn vriendinnetje fietste... Het was precies bij de plek waar ik nacht na nacht na nacht over gedroomd had. na deze dag was de droom verdwenen.

er zijn meer van die dingen. ze kunnen toeval zijn, en meestal zie ik het ook zo.
soms echter denk ik dat ik als kind gewoon allerlei dingen aanvoelde.

had ik dat nu nog maar, dan zou ik misschien minder bang zijn voor alles wat mis kan gaan. :)
Florien

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Mensen hebben soms het gevoel dat ik door hen heen kijk en begrijpen niet hoe ik bepaalde dingen zie/weet. Maar ik denk dat dat meer een mengeling van inzicht empathisch vermogen en intuitie is dan paranormaal. Al hoewel ik af en toe ook dingen weet die ik zelf niet kan verklaren, maar dat gooi ik dan maar op toeval.
Leeuwtjuh

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik kan/mag niet dood gaan :lol:

Kwam ik vandaag voor de zoveelste keer achter 8)
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Deja Vu momenten, nu minder vaak dan vroeger.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik had het vroeger wel eens als ik bijvoorbeeld door de stad liep en ik iemand meende te kennen of herkennen, maar dat je duidelijk het gevoel had "nee, nu nog niet, later pas" .
Tegenwoordig ga ik er van uit dat het, net als bij déja vu om falsificaties van je geheugen gaat. Ik geloof niet zo in deja rencontré om het zo maar eens te noemen. Dat vind ik zweverige onzin.

Er is voor dit soort dingen altijd wel een logische verklaring te vinden. Je woont in dezelfde stad, bezoekt dezelfde supermarkt, bibliotheek, uitgaansgelegenheden etc. Bijna alles valt te beredeneren.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik droom vaak dingen die nog moeten gebeuren!!
En verder voel ik vooral 's avonds de aanwezigheid van een geest! En ik denk dat het de geestvan mijn overleden man is. Het voelt positief! Gelukkig!!

Het is vaak net alsof er iemand mee kijkt over mijn linkerschouder. Ik heb hier totaal geen last van, eigenlijk alleen maar een heftig emotioneel gevoel!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
blokjes

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik schijn toen ik klein was een keer tegen mijn moeder gezegd te hebben: 'Vroeger had ik een andere mama, maar toen ben ik verdronken'

Ik weet er niks meer van. Als er iets van klopt (áls, ááááls) dan verklaart het wellicht mijn (redelijk zware) angst voor kleine ruimtes, met andere woorden: voor gebrek aan frisse lucht. Maar dat kan ik ook hebben omdat m'n moeder het heeft, weet ik veel.
TheEmperor85

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Geloofde niet in spoken en geesten en narigheid. Misschien iets te nuchter voor. Totdat ik 2 jaar geleden op een warme zomeravond m'n hond (plus puppy die niet meer hier is) richting de boerderij hier een eindje verderop liep.

Het begon al wat donker te worden, en naast het erf van de boerderij staan grote eikenbomen dus het erf zelf zag er wat schemerig uit.
Opeens staat mijn hond stokstijf stil. Alle haren overeind, nagels zowat ín het asfalt geklemt.Doodstil stond ze daar, met haar ogen strak op 1 ding gericht. Ik zag het eerst zelf niet maar vond het een heel vreemde reactie (een kat daar vliegt ze achteraan, een andere hond daar blaft ze naar,maar zo ineens roerloos stilstaan dat had ik nog nooit gezien).

Midden op het erf stond een mannelijke gedaante, volledig in zwart, gezicht niet te zien, met een hoge hoed op. Nu ben ik niet erg bang uitgevallen maar deze gedaante was een stuk groter dan 'mensen'.
En hij stond daar maar, net zo roerloos als mijn hond. Het gevoel dat over me heenviel was onbeschrijfelijk.

Ik kan me niet herinneren dat ik óóit zo hard heb gerend, terug naar huis. M'n puppy hondje hobbelde achteraan, kon het nauwelijks bijhouden, begreep er ook niets van.

Thuisgekomen was er een vriendin van me online die nogal 'into zweverigheid' is. Heb daar verder zelf niets mee,maar ik respecteer dat.
Ik was nog aan het shaken toen ik haar vertelde wat ik gezien had, en zei er direct bij dat ik niet wilde weten wie of wat het was wat ik gezien had. "Ok" zei, "ik heb maar 1 vraagje ; had die persoon een hoge zwarte hoed op?"....Ik beaamde dit. "Dan is het maar goed dat je niet bent verder gelopen"..

Sindsdien loop ik met mijn hond elke avond de andere kant op. Ben nooit meer in de buurt geweest van deze boerderij.
Zo nuchter als ik normaal gesproken ben : dit-was-zó-eng...
Mickey~

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

TheEmperor85 schreef:Geloofde niet in spoken en geesten en narigheid. Misschien iets te nuchter voor. Totdat ik 2 jaar geleden op een warme zomeravond m'n hond (plus puppy die niet meer hier is) richting de boerderij hier een eindje verderop liep.

Het begon al wat donker te worden, en naast het erf van de boerderij staan grote eikenbomen dus het erf zelf zag er wat schemerig uit.
Opeens staat mijn hond stokstijf stil. Alle haren overeind, nagels zowat ín het asfalt geklemt.Doodstil stond ze daar, met haar ogen strak op 1 ding gericht. Ik zag het eerst zelf niet maar vond het een heel vreemde reactie (een kat daar vliegt ze achteraan, een andere hond daar blaft ze naar,maar zo ineens roerloos stilstaan dat had ik nog nooit gezien).

Midden op het erf stond een mannelijke gedaante, volledig in zwart, gezicht niet te zien, met een hoge hoed op. Nu ben ik niet erg bang uitgevallen maar deze gedaante was een stuk groter dan 'mensen'.
En hij stond daar maar, net zo roerloos als mijn hond. Het gevoel dat over me heenviel was onbeschrijfelijk.

Ik kan me niet herinneren dat ik óóit zo hard heb gerend, terug naar huis. M'n puppy hondje hobbelde achteraan, kon het nauwelijks bijhouden, begreep er ook niets van.

Thuisgekomen was er een vriendin van me online die nogal 'into zweverigheid' is. Heb daar verder zelf niets mee,maar ik respecteer dat.
Ik was nog aan het shaken toen ik haar vertelde wat ik gezien had, en zei er direct bij dat ik niet wilde weten wie of wat het was wat ik gezien had. "Ok" zei, "ik heb maar 1 vraagje ; had die persoon een hoge zwarte hoed op?"....Ik beaamde dit. "Dan is het maar goed dat je niet bent verder gelopen"..

Sindsdien loop ik met mijn hond elke avond de andere kant op. Ben nooit meer in de buurt geweest van deze boerderij.
Zo nuchter als ik normaal gesproken ben : dit-was-zó-eng...
:o ik heb ook een soortgelijke ervaring. Ik geloofde ook nooit zo in dit soort dingen al had ik als kind wel eens een geest gezien, ik geloofde dat het mijn kinderlijke fantasie was geweest. Tot ook ik op een avond de hond van mijn ouders uitliet. Het sneeuwde buiten en het was donker. Ineens stond de hond stokstijf, haar haren recht overeind en ze gromde zachtjes. Ik zag eerst niets maar bleef staan omdat de hond zo raar deed. Ze maakte me bang, ik durfde ook niet meer verder. Ineens kwam er een man uit de bosjes, met een capuchon op en een heel enge blik in zijn ogen. En hij bleef me strak aankijken terwijl hij van de ene hoek van het veld waar we liepen, naar de andere liep. De hond moest ik inmiddels in bedwang houden, want die wilde me beschermen en de man aanvliegen. Ineens verdween de man in de andere hoek van het veld.... Ik heb het verhaal thuis verteld en mijn vader, die wel in geesten enzo geloofd, zei ook dat hij dacht dat het een geest was geweest. en dat hij die ook wel eens zag op diezelfde plek.
Hawk L.

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Ik denk haast dat het niet anders kan dan dat ik nog zwaar verdovende medicijnen kreeg, maar toch is het vreemd.
Bij een ongeval vorig jaar raakte ik zwaargewond. Ik moest in kunstmatige coma gehouden worden. Ik herinner me perioden van half-bewustzijn. Aan de ene kant wist ik dat ik er lag, aan de andere kant niet. Ik had geen besef van tijd, maar vond hem zo lang, zo eeuwig. Ik voelde alsof ik vast zat en dat was ook letterlijk zo natuurlijk. Toen ik probeerde recht te zitten kreeg ik precies een klop van een hamer. Het was één verwarring en ik zag zo onscherp. Ik wist niet wanneer ik droomde en wanneer niet. Het is onbeschrijfelijk voor iemand die het nog nooit meegemaakt heeft.
Ook dacht ik dat ik op mijn toenmalige vriend lag, dat hij net als ik gewond was; maar hij was er helemaal niet!
Ik geloof dat ik daar zowat naakt moest liggen met enkel een ziekenhuiskleedje en een dekentje waar ik zelf niet goed bij kon doordat ze me vast hadden gemaakt met kabels. "Mijn vriend" bewoog ook niet veel.

Plots zag ik een derde persoon en voelde me gegeneerd en verlegen omdat ik daar zo naakt lag. De JONGEN zelf natuurlijk niet. 001_rolleyes Mijn kleedje lag wat teveel naar boven. Hij leek me een jaar of drie ouder. Maar hij leek me zo griezelig. Hij keek grijzend en geil naar mijn... middel. Het was een type jongen welke je een paar jaar geleden veel zag en mij niet bepaald aanstond. Zwart haar met een schuine pony die teveel voor zijn oog hing... Waarvan ze altijd zeggen dat die zichzelf snijden en zo. Wat had ik een ontzettend verwarrend gevoel van schrik. "Ga weg, ga weg verdomme" dacht ik. Plots was hij weg. Later lag "mijn vriend" ook niet meer onder mij en besefte ik dat hij daar ook niet kon liggen.

Toch is die derde persoon me altijd bijgebleven en zeker nu ik deze -brr- berichten las. Ik heb hem nooit meer terug gezien... Ik had geen jongen als vriend die op hem leek, dus een hallucinatie van hem kon het niet zijn. Nu hoor je ook veel dat zo'n jongens zelfmoord plegen, op mijn school deed er ééntje dat. Ik weet dat de kans zeker 90% is dat het een hallucinatie was en zeker in mijn toestand, maar behalve hem zag ik geen "onbekende" personen. Vandaar mijn twijfel.

Tja, ik zal het nooit weten...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Nou dat klinkt wel creepy inderdaad. Als een soort nachtmerrie tussen slapen en waken in.
Inzicht als Uitweg..
Thundersheep*

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Omtrent het overlijden van mijn grootvader zijn grove en ernstige fouten gemaakt.
Het hakte er goed in, toen hij zeer plotseling overleed en lange tijd zou ik zweren dat hij s' avonds over me waakte.
Het ging pas weg toen alle fouten omtrent zijn overlijden waren hersteld.

De grootste daarvan was het opnieuw plaatsen van zijn grafsteen, ze hadden de verkeerde erop gelegd..
Elke avond voelde ik ogen op me gericht, ik was ervan overtuigd dat hij, als geest, in mijn kamer stond.
Hawk L.

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Thundersheep* schreef:Elke avond voelde ik ogen op me gericht, ik was ervan overtuigd dat hij, als geest, in mijn kamer stond.
Ben je zeker dat dat gevoel geen inbeelding kon zijn, omdat hij familie was en nog niet lang gestroven was? Zag je hem dan ook? Wat gebeurde er precies?
Thundersheep*

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Hawk L. schreef:
Thundersheep* schreef:Elke avond voelde ik ogen op me gericht, ik was ervan overtuigd dat hij, als geest, in mijn kamer stond.
Ben je zeker dat dat gevoel geen inbeelding kon zijn, omdat hij familie was en nog niet lang gestroven was? Zag je hem dan ook? Wat gebeurde er precies?
Misschien was het inbeelding, maar voor mij voelde dat niet zo..
Woof

Re: paranormale gebeurtenissen/ervaringen?

Of het paranormaal is weet ik niet, maar ik heb eens gedroomd dat een huis afgebrand was en 2 weken later was het huis echt afgebrand. Gek zeg...
Verder vallen er hier in huis wel eens tegelijk schilderijen van de muur. De muziek gaat opeens keihard aan of de lamp. Ik heb wel eens iets horen vallen in de hal maar er bleek niets te zijn. Vliegenmepper die gewoon op tafel lag, viel opeens op de grond.
Volgens mijn therapeut moest ik de oorzaak niet bij het paranormale zoeken maar bij het meest logische: het is een oud huis, en elektrische apparaten hebben soms hun storingen.
Ik heb wel altijd een erg drukkend en negatief gevoel in dit huis. Voel mij er gewoon niet prettig.
Achja voor alles is wel een verklaring en ik word bij het woord 'spook' al bang dus ik ga hier maar niet te lang over nadenken :D

Terug naar “Spiritualiteit”