Dylan94

liefdesverdriet.. help

Hej beste forumleden,
ik heb een probleem, voor mij is het een serieus probleem maar de meesten gaan er nogal licht over.
Het klinkt ook niet echt zo serieus maar dat is het voor mij wel...
Ik zie er elke dag meer en meer van af en ik kan niet meer.
Ik zal maar beginnen bij het begin.
Over enkele weken ging ik uit met een paar vrienden, een van mijn vrienden had zijn lief meegenomen.
En zijn lief had haar vriendin meegenomen.
Van het moment dat ik haar zag was ik meteen verkocht, maar ik durfde niet meteen avances maken.
Later, toen we naar huis gingen heb ik aan die vriend het gsm nummer van haar gevraagd, en ook gekregen.
Ik heb toen ongeveer 2 weken met haar gsmst, en ze was zo leuk en lief dat ik telkens meer en meer verliefd werd op haar.
Vorige week was het dan eindelijk zover, we hadden afgesproken voor de cinema.
Zij, mijn vriend met zijn lief en ik.
Toen ze toekwam zei ze niet veel en ze leek nogal nerveus.
Ik betaalde voor haar de cinema en ze zei zelfs geen woord van dank, niet dat dat hoefde want ik deed dat met plezier, maar toch vond ik het raar dat ze uit zichzelf niks tegen me zei ofzo.
Toen de film pakweg een halfuur bezig was, had ik toch de moed om mijn arm rond haar te leggen, ze glimlachte eens en kwam telkens dichter en dichter tegen mij aan liggen.
Toen de film erop zat gingen we naar buiten, maar ze was nog steeds niet erg spraakzaam.
Toen haar ma haar kwam ophalen kreeg ik nog een kus op mijn wang, en ze vertrok.
De dag erna stuurde ik haar dat ik het supertof vond in de cinema en hoopte dat ik haar snel zou terugzien.
Haar antwoord was: "Sorry, maar ik kan het gewoon niet"
Ik antwoorde dat ik geduld heb en we niets moeten forceren, maar ze antwoorde kort maar bondig "nee sorry".
Toen ik dat bericht las storte mijn wereld gewoon in, ik was op heel korte tijd smoorverliefd geworden op haar, en dat wist ze, en dan wordt ik ineens afgewimpeld.
De dag erop stuurde ik haar nog dat ik hoop dat we dan gewoon vrienden kunnen blijven en af en toe nog is kunnen smsen.
Ze antwoorde kort "ok is goed".
Het lijkt als een simpele mislukte flirt, zeker omdat ik maar 18 ben en zij 16.
Maar dit betekende veel voor mij..
Ik denk constant aan haar en weet niet wat ik moet doen, is er nog een manier om haar toch voor mij te winnen?
Help alsjeblieft...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: liefdesverdriet.. help

Ik denk niet dat het veel zin heeft om je zelf te pijnigen met valse hoop
en verlangen. Zij geeft haar grens aan, laat het maar gewoon rusten.
Bewaar dit gewoon als een mooie herinnering waar je later nog eens aan kunt terug denken.
Gewoon verder gaan, er komen heus nog wel andere meisjes in je leven
waar je verliefd op kunt worden.
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: liefdesverdriet.. help

Dat is natuurlijk erg voor jou maar ja, als je haar graag ziet - écht graag ziet dan dien je haar te respecteren, zij heeft een vrije wil, haar recht om nee te zeggen.
Zie het als een les, les in loslaten en echt liefhebben.

Veel succes,

Angel
Dylan94

Re: liefdesverdriet.. help

bedankt voor de reacties :)
ik vrees dat ik dat het beste kan doen ja, haar proberen vergeten, hoe moeilijk dat ook is.
Misschien komt het ooit nog wel eens goed..
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: liefdesverdriet.. help

Eigenlijk is dit best positief verlopen. Ze heeft het een kans gegeven, het is er niet van gekomen, ze heeft je netjes een antwoord gegeven. Wees blij dat het zo is gegaan want bij velen loopt het slechter af.

Als er iets is wat je nu NIET moet gaan doen is het wel hoop houden dat het er "ooit" van gaat komen. Die gedachte zal jouw van binnenuit compleet gaan slopen als er niks van komt. Het is nu eenmaal zo, helaas. Je komt vanzelf iemand anders tegen in het leven, ook al denk je nu alleen nog maar aan haar.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
angel12

Re: liefdesverdriet.. help

hopen dat het OOIT nog eens goed komen is blind zijn voor de realiteit...dus zoals ik zei, respecteer haar vrije wil, laat los, laat haar los, ga verder met je leven en geniet ervan...

Veel succes,

Angel
Molecule

Re: liefdesverdriet.. help

Als er nog een kans is om het meisje voor je te winnen is het crusiaal om haar wens te respecteren. Toon dat je je herpakt en niet bij de pakken blijft neerzitten. Doe nu de dingen die JIJ graag doet, van alles is dat het meest aantrekkelijke.

Succes!

Molecule
Dylan94

Re: liefdesverdriet.. help

bedankt voor de tips [027]
ik zal wel zien wat de toekomst brengt, en mij voorlopig niet meer op haar concentreren...
piotr

Re: liefdesverdriet.. help

Dylan94 schreef:Hej beste forumleden,
ik heb een probleem, voor mij is het een serieus probleem maar de meesten gaan er nogal licht over.
Het klinkt ook niet echt zo serieus maar dat is het voor mij wel...
Ik zie er elke dag meer en meer van af en ik kan niet meer.
Ik zal maar beginnen bij het begin.
Over enkele weken ging ik uit met een paar vrienden, een van mijn vrienden had zijn lief meegenomen.
En zijn lief had haar vriendin meegenomen.
Van het moment dat ik haar zag was ik meteen verkocht, maar ik durfde niet meteen avances maken.
Later, toen we naar huis gingen heb ik aan die vriend het gsm nummer van haar gevraagd, en ook gekregen.
Ik heb toen ongeveer 2 weken met haar gsmst, en ze was zo leuk en lief dat ik telkens meer en meer verliefd werd op haar.
Vorige week was het dan eindelijk zover, we hadden afgesproken voor de cinema.
Zij, mijn vriend met zijn lief en ik.
Toen ze toekwam zei ze niet veel en ze leek nogal nerveus.
Ik betaalde voor haar de cinema en ze zei zelfs geen woord van dank, niet dat dat hoefde want ik deed dat met plezier, maar toch vond ik het raar dat ze uit zichzelf niks tegen me zei ofzo.
Toen de film pakweg een halfuur bezig was, had ik toch de moed om mijn arm rond haar te leggen, ze glimlachte eens en kwam telkens dichter en dichter tegen mij aan liggen.
Toen de film erop zat gingen we naar buiten, maar ze was nog steeds niet erg spraakzaam.
Toen haar ma haar kwam ophalen kreeg ik nog een kus op mijn wang, en ze vertrok.
De dag erna stuurde ik haar dat ik het supertof vond in de cinema en hoopte dat ik haar snel zou terugzien.
Haar antwoord was: "Sorry, maar ik kan het gewoon niet"
Ik antwoorde dat ik geduld heb en we niets moeten forceren, maar ze antwoorde kort maar bondig "nee sorry".
Toen ik dat bericht las storte mijn wereld gewoon in, ik was op heel korte tijd smoorverliefd geworden op haar, en dat wist ze, en dan wordt ik ineens afgewimpeld.
De dag erop stuurde ik haar nog dat ik hoop dat we dan gewoon vrienden kunnen blijven en af en toe nog is kunnen smsen.
Ze antwoorde kort "ok is goed".
Het lijkt als een simpele mislukte flirt, zeker omdat ik maar 18 ben en zij 16.
Maar dit betekende veel voor mij..
Ik denk constant aan haar en weet niet wat ik moet doen, is er nog een manier om haar toch voor mij te winnen?
Help alsjeblieft...
Shit man, lijkt wel of ik een deja vu heb. Ben nu zelf 43 en mijn vriendin gaat er vandoor met een vriendin, en we wonen notabene nog steeds in hetzelfde huis, dus ik kan wel even wat frustraties hier kwijt als ik dit allemaal lees op dit forum. Toen ik 18 was kreek ik ook iets met een 16 jarige meid. Achteraf bleek ik zelf meer verliefd te zijn op haar dan andersom. Ik heb volgens mij wel 1 a 2 jaar liefdesverdriet gehad (blijkbaar ben ik een overgevoelig typ) en was helemaal van de wereld. Slapen was meer overdag uitslapen en snachts huilen en muziek draaien en schoolgaan was meer spijbelen en de hele studie kapot maken dan leren. Kortom heb mijn hele toekomst bijna weggegooid en waarvoor....? Die vriendin van mij zag mij gewoon als een tussendoortje , omdat ik voor haar al de zoveelste in de rij was (ze vond me echt wel heel leuk in het begin, maar dat was snel voorbij), maar ik was nog zo groen als gras en was al in mijn hoofd bezig met de toekomst met haar en zovoort. Totaal verschillend beeld en een andere insteek dus. Dit verhaal van jou lijkt er wat op, klopt dat. Het enige positieve dat ik je kan meegeven is dat het wel ooit overgaat, maar dat de pijn wel tijdelijk enorm is. Sterkte en zet hem op. Ga niet in de fout zoals mij en ga gewoon andere meiden opzoeken. Er zijn zoveel leuke vrouwtjes en al lijkt deze de enige die speciaal is, dat is niet juist helaas. Dat heet liefdesverdriet en verliefdheid. Aan de ene kant het mooiste dat er is, maar aan de andere kant kan het de grootste pijn veroorzaken die je maar kent. Vertel je plannen maar eens. ;-)
robby0123
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2013 20:46

Re: liefdesverdriet.. help

Op jonge leeftijd kan de liefde wat met een mens gaan doen. Als we ouder worden, durven we al eens vergeten dat zelfs over een korte periode verliefdheid raken ontzettend moeilijk kan zijn. Maar ze geeft inderdaad duidelijk haar grens, dit moet je wel respecteren. Toch nog veel succes in de toekomst. :)
Met vriendelijke groeten,
Robby De Letter
http://www.relatieforum.net

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”