vragen

Depressieve gevoelens en autisme spectrum stoornis

Mensen met autisme hebben last van depressies. Misschien dat dit ook wel voort komt omdat je minder goed gevoelens kunt uiten. Ik slik om die reden sint janskruid. Ik kan opeens somber worden door een opmerking van iemand.

Hoe hiermee om te gaan? Het lukt me dan moeilijk hierover heen te kunnen zetten. Het werk wat ik doe lukt me dan ook minder omdat ik nergens zoveel zin in heb. Dat kan ook te maken hebben met simpelere dingen zoals het doen van de huishouding. Ik kan me dan nergens toe zetten. Terwijl ik op andere momenten aan een stuk door kan gaan opruimen. Het lijkt er op dat dingen die ik niet leuk vind, erg lang duurt.
An.oniem

Re: Depressieve gevoelens en autisme spectrum stoornis

Dat gevoel heb ik ook, ben net thuis na een opname van 2 weken, ik leef met je mee :knuffel:
crypt0read

Re: Depressieve gevoelens en autisme spectrum stoornis

Herkenbaar. Ik voel me vaak leeg, intens verdrietig, onbelangrijk. Ik verlang naar knuffels en ik denk vaak aan zelfmoord. MAAR...Ik vind troost in boeken over psychologie en filosofie, fijne mensen om mij heen en een thuiscursus waar ik momenteel mee bezig ben. De wereld ervaar ik vaak als iets heel kouds en hards :nod:
vragen

Re: Depressieve gevoelens en autisme spectrum stoornis

Kan me weinig toe zetten om het huishouden te doen. De minder leuke klussen lijken dan wel uren te duren en dan wordt ik vooral DOWN!
woooei

Re: Depressieve gevoelens en autisme spectrum stoornis

Ik weet precies hoe jullie je voelen...ben zelf ook al 6 jaar zwaar depressief (al vòòrdat ik überhaupt mijn autisme-diagnose had). Voel me zwaar somber, vind niets meer leuk, kan me nergens toe zetten...

Heb ook al vanalles aan therapie en medicatie geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Maar goed, we blijven maar hoop houden dat het ooit goed komt...Veel anders zit er niet op he ;)

Heel veel sterkte allemaal!

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”