Djarno

Djarno's burentopic

Hallo,

ik ben een jongeman van 30 en woon al een drietal jaren alleen in dit appartementsgebouw ( is een kleintje met amper 4 appartementen)
In het begin zei iedereen vriendelijk goedendag tegen elkaar en daar bleef het bij. Tot ik onlangs de buurvrouw Ellen ( fictieve naam, een dame van 52) van naast mij leerde kennen. We konden uren met elkaar kletsen en gingen uiteindelijk al wel iets eten met elkaar.

De overige buren zijn een ouder koppel en een man van 31, Tom. Die laatste heb ik altijd al een aantrekkelijke man gevonden. Maar meer dan een "hoi, alles ok?" was het nog niet gekomen. Tom is al 6 jaar dikke vrienden met Ellen. Ze doen bijna alles samen, zelfs toen Ellen nog een relatie had ( is enkele maanden terug gedaan geraakt). Tom zijn uitgaansleven bestaat er grotendeels in van met Ellen iets te gaan drinken of eten. Buiten haar heeft hij nog 1 jeugdvriend die hij al kent vanuit de lagere school.

Toevallig stond ik onlangs met Ellen te praten en kwam Tom thuis. Hij kwam erbij staan en het was fijn, heel fijn. We hadden pakken gemeenschappelijke interesses. Het gesprek verliep vlot, aangenaam,....en ik genoot heel erg na. Meteen had ik iets van: Die Tom lijkt me wel het type man waar ik al jaren op wacht. Ben zelf iemand die niet snel verliefd wordt en op typische homo's val ik niet. Maar Tom, die leek wel iets vrouwelijks over zich te hebben, maar toch ook wel iets mannelijks. Goed, ik vreesde dat ik verliefd was en wou Tom zo snel mogelijk opnieuw spreken. Maar er was één probleem: wie is Tom eigenlijk op seksueel vlak? Is hij homo, bi? In de tijd dat ik hier woon, heb ik nog geen enkel meisje voor hem weten komen. Met Ellen, dat hebben ze altijd gezworen is er niets en zo komt het ook over. Er is duidelijk niets tussen die twee.

Er zijn dingen waardoor ik zou denken dat hij homo is: hij is erg verzorgd, op hygiëne gesteld, zal 30 keer zijn handen wassen alvorens hij de deur uitgaat, hij verkiest vrouwentoiletten omdat die properder zijn, het feit dat hij niet actief op zoek lijkt te zijn, persoonlijk hoor ik ook iets in zijn stem, is geen typische janettenstem, maar toch wel hoger en met langere klinkers dan een gemiddelde heteroman.

Anderzijds: hij voetbalt en volgt het voetbal fel, speelt racespelletjes op zijn pc,....dat doet me dan twijfelen.

Goed, ik zat ermee en vorige week heb ik het aan Ellen opgebiecht. Eerst zei ze: hij is zo niet, want hij spreekt wel eens over meisjes en hij zou een jaar of 3 terug heel kort een meisje hebben gehad, maar daarbuiten niet. Maar anderzijds dacht ze ook na over mijn argumenten. Ze zei: je hebt eigenlijk wel serieus een punt.
Ik weet: het was naief en vooral impulsief, maar ik moest het aan iemand kwijt die dicht bij hem stond.
Eerst reageerde ze lacherig, ze dacht dat ik hem een poets wilde bakken, maar al snel had ze door dat ik serieus was.
Ze was wel positief, ze wist het niet eens van mij, ik ben vrij mannelijk en hoopte dat het wat zou worden.
Ze heeft gezworen dat dit tussen ons bleef. Ik heb altijd getwijfeld of ze dat meende, maar ze wist dat dit om een delicate situatie ging.

Goed, ik had hem al eens op facebook gezocht en dacht van: mmm, zou ik hem toevoegen? Ik twijfelde, de dag na mijn bekentenis aan Ellen zocht ik hem opnieuw op en zijn profiel leek verdwenen. Ik vroeg aan enkele collega's of ze die naam eens wilden zoeken via hun profiel en die vonden hem perfect. Met andere woorden: ik was geblokkeerd. Voor mij een bewijs dat ze was gaan klikken.
Ik confronteerde haar met die feiten en ze wist van niets. Ik zei: dit zou toch wel heel toevallig zijn. Ze vroeg me wel aan wie van mijn collega's ik het had getoond. Ze kent er eentje van ( haar vader is collega van haar) en een paar uur later was die ook geblockt.
Opnieuw confrontatie met haar. Ze wist weer van niets en vond het allemaal raar. Je moet weten: Ellen en Tom zitten constant bij elkaar, sms'en, bellen,.....
Toevallig kruiste ik hen die avond in de gang. Zij deed heel gewoon, hij was anders, meed oogcontact, was nerveus, al deed hij zijn best om gewoon te doen, het viel erg op. Zij deed non-verbale tekens naar hem. Beetje in de trend van: doe normaal.

Goed, je kan op facebook iemand deblokkeren na 48 uur en haast exact 48 uur nadat ik werd geblockt, moet ik zijn gedeblokkeerd. Hij heeft dus de moeite gedaan om mij te blocken en wanneer hij wist dat ik het wist, heeft hij me gedeblokkeerd ( je kan dat ook doen als je nog geen vrienden bent op FB).

Ik heb aan haar opnieuw geconfronteerd en ze bleef bij hoog en bij laag beweren dat zij niets heeft verteld, dat ik haar mag vertrouwen. Wel zei ze: kom niet teveel op zijn profiel, wie weet ziet hij hoe vaak je het bezoekt ( dat is larie en apekool want facebook heeft zo geen applicaties). Maar je merkt aan niets dat ze liegt. Ik vroeg haar: als hij hetero zou zijn, zeg me dat dan waarop zij antwoordt: laat het even los en wie weet komt er wel iets van. Ik zeg: wat is hij dan? waarop zij zegt: ik ken hem op dat vlak niet, ik zie dat niet aan mensen, maar wie weet het?

Mocht hij hetero zijn en zij weet het, zou het toch in zijn en in mijn voordeel zijn dat ze het gewoon zegt?

Ik zit evenveel in de put van die waarschijnlijke leugens dan van de verliefdheid zelf. Ik ben vandaag niet gaan werken. Mijn grootste angst is om hem nu alleen tegen te komen. Ik zou me geen houding weten aan te nemen.

Ik weet wel dat het onderwerp holebiseksualiteit hevige reacties bij hem uitlokt. Onlangs kreeg hij een firmawagen, een iets vrouwelijker model, maar ook niet TE. Hij durft die auto niet in onze straat parkeren want de mensen zouden iets van hem durven denken. Hij sprak ook over obers van een café hier in de zin van: dat is een janet, en zou die daar ook een janet zijn?

Ik weet niet wat ik moet doen. 1) ik krijg die leugen niet doorprikt. Ondanks het facebookverhaal blijft ze voet bij stuk houden. Ze zitten de laatste dagen zelfs nog vaker bij elkaar dan gewoonlijk.
Ik ben niet van plan om te verhuizen en hij ook niet, maar ik vrees dat zij olie op het vuur gooit. Ze zei me ook: doe niet stalkerig op basis van de bekentenis dat ik collega vroeg om hem op te zoeken. Ik bedoel: hij heeft mij ook opgezocht en geblockt, dan weer gedeblokkeerd, die collega,.....

Ellen zegt me: denk er niet aan en wees gewoon vriendelijk als je hem ziet. Maar dat is makkelijk gezegd. Iemand raad?
Leeuwtjuh

Re: verliefd op buurman

Tja, dit is 1 van de velen redenen waarom ik nooit met iemand uit de buurt/straat/blok een relatie zou beginnen. Wellicht kun je laten doorschemeren dat jij 'er klaar mee bent', en een hoop vrienden uitnodigen voor gedurende een lange periode waaruit men eventueel zou kunnen concluderen dat je bent doorgegaan met je leven en je verder geen toenadering meer zoekt? Probeer je leven anders in te richten en niet met beide buren om te gaan en je terug te trekken uit het hele gebeuren. Op die manier laat je het voorval rusten en bewaar je niet alleen voor jezelf maar voor iedereen de gewenste afstand zodat het iets ongemakkelijker wordt. Laat niet merken dat je hem op sociale media opzoekt of überhaupt met hem bezig bent. Sterkte love3
Djarno

Re: verliefd op buurman

Je hebt zeker en vast gelijk, maar toch wil ik ergens van hem weten hoe het nu zit. Heeft hij zelf ook gevoelens en durft hij het niet toe te geven? of is hij er niet klaar voor? Ik dacht via haar antwoorden te krijgen, maar heb het blijkbaar in een serieuze storm gebracht. Waarom doet hij de moeite om me via sociale media te gaan zoeken, opnieuw zoeken,....als het hem koud laat, zou hij toch niet zo'n moeite doen?
Leeuwtjuh

Re: verliefd op buurman

Als je écht oprecht het antwoord op die vragen wilt weten, dan moet je dat aan je buurman zelf vragen en niet via de buurvrouw. Dan weet je zeker dat je een oprecht antwoord krijgt.
Djarno

Re: verliefd op buurman

zo is dat, maar die drempel ligt momenteel nog heel erg hoog, gezien zijn reacties omtrent het onderwerp holebiseksualiteit. Ofwel is hij zelf een homo die niet out is ( en/of nog in de kast zit), ofwel is hij een grote homohater. In beide gevallen moeten we onder hetzelfde dak blijven wonen en dan neem je een risico. De gevoelens bij mij zijn echter zeer groot.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: verliefd op buurman

lekker schijnheilig buurvrouwtje heb je en maar vol blijven houden.
Tja wat doe je eraan als jhij er niet klaar voor is om met je te praten heb je pech. je kan eens ene keer op hem af stappen en vragen om eens 1 op 1 te praten misschien krijg je dan wel een antwoord maar als hij niet wil wordt het voor jou lastig.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Djarno

Re: verliefd op buurman

Ik heb haar nog nooit gezegd: jij liegt, kan het ook moeilijk bewijzen, alleen: alle aanwijzingen zijn er. Ik vraag me af of sommige mensen denken dat ze je echt alles kunnen wijsmaken. Denk niet dat ik in dit geval moet zeggen: kan het zijn dat het toeval is?
Leeuwtjuh

Re: verliefd op buurman

Waarom concentreer je je niet gewoon op je buurman in plaats van op wat je buurvrouw je wijsmaakt? Wat zei zegt doet eigenlijk helemaal niet ter zake.
Je durft je gevoel niet onder ogen te komen en er iets aan te doen, en je wilt er ook niet zo overheen stappen. Wat voor oplossing zoek je eigenlijk?
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: verliefd op buurman

+1
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Djarno

Re: verliefd op buurman

Bedankt: hoe zouden jullie dat aanpakken? Hij is een zeer introvert en verlegen persoon. Kwam hem zonet tegen en hij knikte eens van ver. Is zo'n confrontatie dan al aan de orde? Of laat ik het beter even berusten? Hij parkeert zelfs zijn wagen straten verder? Wat zegt dit gedrag?
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: verliefd op buurman

Introvert kan betekenen dat hij de 1e stap niet zal zetten maar wel heel graag praat als je het vraagt, of hij moet een autist zijn, ok het ligt iets genuanceerder maar je snapt waar ik heen wil.

Ik zou het gewoon vragen anders ben je over 5 maanden misschien nog niets verder. Probeer alleen het moment een beetje te kiezen.
Succes.


Moet ineens aan die film denken "Buurman wat doet u nu" :lol:
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Djarno

Re: verliefd op buurman

het juiste moment kiezen, is natuurlijk een kunst op zich.
Ik vraag me af wat dat blokkeren en deblokkeren vanuit de psychologie kan betekenen ( kan het hem vragen, maar hij kan ontkennen). In welke mate is zij hierin verantwoordelijk? ze kent niets van fb zegt ze.
Dat FB gedoe is en blijft de grootste drempel.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: verliefd op buurman

Het juiste moment is meer dat jij er klaar voor bent. Zelfvertrouwen hebt en uitstraalt, weet wat je wilt zeggen en antwoorden, dat je je helemaal lekker in je vel voelt, vol overtuigingskracht.

Ga nou maar eerst dat gesprek aan en vergeet de buurvrouw en haar gedrag voorlopig, eerst jij de buurman maar eens op 1 lijn komen. Stel je prioriteiten ;-)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Djarno

vreemd contact met buurvrouw

Ik heb een buurvrouw die net als ik vrijgezel is ( zij is hetero, ik niet en zij weet dat)
De laatste tijd is ons contact nauwer. We vertellen elkaar wel wat privézaken ( ze heeft me al paar geheimen verteld) en kunnen heel lang praten. Zijn al samen gaan joggen, gaan geregeld iets drinken,....
Zij doet dat ook nog met andere buren. Maar nu het vreemde van de zaak: we zijn nog nooit bij elkaar binnen geweest. Ze is al enkele malen aan de deur geweest en wanneer ik zeg: "kom binnen", dan weigert ze beleefd.
We hebben elkaars nummer niet. Toen we gingen joggen, stelde ik eens voor om dat uit te wisselen, maar ze veranderde toen vrij snel van onderwerp dat ik het niet meer durfde te vragen.

Ze loopt veel op straat, daar zien we elkaar dan. Vaak zegt ze: je hoort of je ziet wel wanneer ik buiten ben, kom dan naar beneden, dan spreken we af om eens iets te gaan drinken. Soms loopt ze hardop te hoesten of stapt ze extreem hard met haar schoenen om toch maar de aandacht te trekken tot ik "buiten" kom.

Ik heb begin vorige week een brief in haar bus gestopt met daarin mijn emailadres, gewoon gezegd van: het is misschien makkelijker om zo af te spreken wanneer we nog iets gaan drinken. Ik heb haar intussen al enkele malen horen wandelen, maar leg de bal in haar kamp. Ik ga niet meer buiten komen gelopen om wat te praten.

Het gekke is: met de andere buren ( sommigen kent ze minder lang en minder goed) heeft ze wel telefonisch contact, die komen bij haar over de vloer. Soms zie ik haar van buiten op het terras zitten met andere buren en ze zal nooit vragen: kom eens binnen. Met de andere buren doet ze dat wel.

Mocht ze me liever kwijt zijn dan rijk, zou ik dat een normale reactie vinden, maar ze zegt voortdurend: ik zal rond 20 u thuiskomen, kom dan maar eens even buiten of: ge hoort me wel wandelen.

Ik kan moeilijk vragen: waarom mag ik bij u niet binnen? Het is haar eigendom, niet het mijne. Idem dito voor telefoonnummer. Ze weet dat ze van mijn kant geen seksuele spanning moet verwachten.
Dit contact maakt me erg onzeker. Ik heb hier totaal geen reputatie, respecteer ieders privacy, maak geen lawaai,...en toch word ik door een persoon die contact met mij wil op een gekke wijze behandelt.
Caio

Re: vreemd contact met buurvrouw

Djarno, wie weet wil ze toch iets met jou en is ze daarom bang om naar binnen te komen. Ik geloof niet dat ze iets tegen jou heeft want dan zou ze je gezelschap mijden. Maar, waarom vraag je het niet een keer aan haar?
elgebak

Re: vreemd contact met buurvrouw

Ik vind dit inderdaad wel een beetje een vreemde reactie van haar.. Blijkbaar ben je niet volkomen onbelangrijk voor haar, want ze zoekt toch op een bepaalde manier contact. Het contact voelt verder wel goed op de momenten dat jullie elkaar spreken?

Ik denk dat je er op dit moment wel op een goede manier mee omgaat. Je hebt haar wel gevraagd om eens binnen te komen en telefoonnummers uit te wisselen, maar jezelf verder niet opdringen om bij haar binnen te komen. Ik zou nu verder ook niet nog eens proberen om telefoonnummers uit te wisselen, want zij heeft haar grenzen aangegeven. Of we het nu begrijpen en raar vinden of niet, we hebben dat te respecteren. Maar ik hoop voor jou dat het contact zal worden op een manier die jullie beide het prettigst vinden.
Djarno

Re: vreemd contact met buurvrouw

bedankt voor de lieve reacties.
Ze weet nog niet zo lang dat ik niet hetero ben, ik heb haar opgebiecht dat ik verliefd ben op een man uit het gebouw ( die zij ook goed kent). Ze dacht eerst dat het om een grap ging, maar denk dat het nu bij haar doordringt.
Voor ze het wist, kwam zij bijvoorbeeld naar buiten wanneer ik aankwam met de wagen om een babbeltje te slaan.
Ze blijft even vriendelijk en geeft me zelfs hoop wat die buurman betreft, maar ze zegt: we gaan het langzaam aanpakken.

Wat ook gek is, sinds ze het weet van mij, begint ze te daten met jongere mannen van mijn leeftijd ( we verschillen ongeveer 20 jaar). Wil ze daarmee iets compenseren?
Een vriendin van me dacht ook dat ze gevoelens had voor mij en dan ben je minder rationeel ( en heb je minder durf ook) om nummers ed uit te wisselen. Ze zegt wel dat ze nooit iets voor mij zou kunnen voelen, maar ja, tussen zeggen en menen, is een verschil.

Ze zei me wel onlangs dat ze niet zo snel iemand bij haar "binnen laat". Op zo'n uitspraak ga ik niet antwoorden van: en ik? mag ik niet binnen?
Djarno

Re: vreemd contact met buurvrouw

dit weekend zat ik zonder wagen en stelde ze zelf voor me ergens heen te brengen. Ze vroeg om hoe laat ik er moest zijn en dan zei ze: ik sta in de telefoonboek, bel me maar even. Is dit de stap in de goede richting bij iemand die alles stap voor stap doet?
Leeuwtjuh

Re: vreemd contact met buurvrouw

Wat is er mis met gewoon je nummer geven?
Djarno

als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

In een eerder vermeld bericht schreef ik verliefd te zijn op mijn bovenbuurman ( een prille dertiger) en een heel gedoe er rond. De strubbelingen met mijn buurvrouw ( en zijn beste vriendin in het gebouw) zijn redelijk uitgeklaard.
Ik praat vrij veel met haar over mijn gevoelens. Zij kent hem al jaren goed, ze springen dagelijks bij elkaar binnen, maar ze weet niet zeker of hij homo/bi is of niet.
Wanneer hij meisjes ziet, zegt hij wel eens: amai wat een popje of "ja amai wat gooien ze hier binnen", maar hij zal nooit of te nimmer een stap zetten om contact te leggen. In de voorbije tien jaar heeft hij een jaar of drie, vier terug één keer kortstondig een meisje gehad. Qua karakter is hij een verlegen, lieve jongen die houdt van shoppen, bijna al zijn vrije tijd door te brengen met een oudere vrouw ( die niet zijn vriendin is, hij gaat ermee uit), geen ideale situatie als je een vrouw wilt leren kennen, hij gaat op zijn werk nd vrouwentoiletten en is heel erg stipt en staat op netheid, orde,...kookt vaak. Anderzijds speelt hij wel voetbal en houdt hij van actiecomputerspelletjes.

De laatste dagen bel ik vaak met zijn beste vriendin over mijn gevoelens. Zij twijfelt ook. Vandaag heeft ze hem op de man af gevraagd of hij homo is en hij heeft dat ontkend. Hij was zelfs beledigd. Hij zei er meteen bij dat hij een vriendinnetje heeft, maar na vijf minuten vissen, bleek dat laatste een leugentje te zijn. Tja, zij zegt dat ik mij erbij neer moet leggen dat hij geen homo is. Maar ik voel dat er ergens iets niet klopt aan hem als "hetero".

Een confrontatie over het onderwerp vind ik moeilijk, want we moeten elkaar dagelijks tegen het lijf lopen mocht het negatief zijn en ik ben al zo'n overgevoelig iemand die het er moeilijk mee heeft. Iemand raad?
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

Tja, als er hem op de man af gevraagd wordt of hij homo is en hij antwoordt : "nee" dan is hij het ofwel niet ofwel niet klaar om ervoor uit te komen.
Over mijn gedacht wat zijn hobby's & gedrag betreft heb ik vorige keer al mijn mening gegeven denk ik ;)
Zowel homo's/lesbiennes/hetero's kunnen interesses hebben die niet onmiddelijk onder de "verwachtte" mannelijk- of vrouwelijkheid te vallen brengen.
Uiteindelijk heeft iedere persoon mannelijke en vrouwelijke trekjes.
Ik ken zelfs lesbiennes die vroeger met poppen speelden maar niet met auto's :p
Dat zijn allemaal labeltjes die vroeger op mensen geplakt werden wat hoort bij mannelijk/vrouwelijk gedrag :nod:
Echter dat hij op het werk naar de vrouwentoiletten gaat is op zich wel vreemd, maar vind ik niet typerend voor homoseksueel gedrag.
Ik ken wel nog iemand die sneller naar een vrouwentoilet zou gaan voor een "grote boodschap" daar die het iets hygiënischer vindt 011

Als jij gevoelens hebt voor die jongen/man is het dan niet beter om gewoon contact te zoeken en zien of er iets uit groeit?
Indien hij toch niet homo is zal je je daar moeten bij neerleggen.
Maar stel dat hij het is en nog niet klaar is om uit de kast te komen, dan lijkt me het op de man af vragen wel nogal direct.
Superwoman

Re: als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

Leuk dat je je zulke zorgen maakt over de geaardheid van je bovenbuurman maar houd het wel een beetje respectvol.

Confronterern???? Sinds wanneer mag je niet gewoon zijn wie bent zonder verantwoording af te leggen aan je onderbuurman?

Mijn advies is om de roddeluurtjes aan de telefoon met de buurvrouw te annuleren en de bovenbuurman het leven te laten leiden wat hij wil. Toont hijmdaarbij interesse in jou, dan is dat leuk en zo niet dan heb je te respecteren dat hij geen gevoelens voor jou heeft.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

Of hij is transsexueel, dat zou wel eea verklaren.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

@ SP : Ik had daar ook even aan gedacht, maar normaal gezien als je jezelf laat "omvormen" (van man tot vrouw) dan gaat de hormonenkuur vooraf aan de operatie (geslachtsverandering).
Dus, dan zou die persoon er al moeten uitzien als vrouw en borsten hebben ;)
Djarno

Re: als iemand zegt geen homo te zijn maar.....

met confronteren bedoel ik geen verantwoording afleggen, gewoon zeggen: dit zijn mijn gevoelens. Als hij dan zegt, geen commentaar of ik antwoord hier niet op, is dat zijn goed recht.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”