Fayette1981

Oogcontact collega

Hoi!

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag even iets aan jullie voorleggen. Ik werk op een kantoor en bij mij in dezelfde kantoorruimte (is best groot) zit een leuke mannelijke collega van mijn leeftijd (zelf ben ik vrouw, begin 30). Hem ken ik sinds een tijdje, mede doordat ik een cursus heb gedaan waaraan hij ook meedeed. We zitten best ver van elkaar vandaan, maar onze bureaus staan hemelsbreed wel naast elkaar, maar dan zitten er nog wat collega's tussen. De laatste tijd merk ik dat hij vaak naar mij kijkt. Door de vrij grote afstand is het soms wat lastig te zien of hij nu echt naar mij kijkt. Maar de laatste tijd begint het er nu wel op te lijken dat dit wel zo is. Als ik bijv. naar iemand toe loop en daarna weer ga zitten en dan voor me kijk, zie ik dat hij mijn richting op kijkt. Deze week ook weer; ik liep naar voren een beetje zijn richting op om vervolgens naar links te lopen om wat in een kast te leggen. Terwijl ik dus die kant op kwam lopen, volgden zijn ogen mij weer. Gisteren dacht ik toen hij weer mijn kant op keek terwijl we allebei achter ons bureau zaten, een kleine glimlach te bespeuren bij hem. Een paar dagen eerder probeerde ik toen hij keek, terug te kijken. Hij hield zijn blik toen vast en ik keek na een paar seconden weg. Da's verlegenheid bij mij, haha. Qua werk heb ik overigens niets met hem van doen en we spreken we elkaar niet veel.

Wat denken jullie bij het lezen van dit verhaal? Dat hij kijkt, vind ik overigens helemaal niet erg, vind hem namelijk stiekem erg leuk...
Fayette1981

Re: Oogcontact collega

Btw, hij is vrijgezel, hoorde ik.
Leeuwtjuh

Re: Oogcontact collega

Vraag hem een keer om iets te gaan drinken, vrijdagavond bijvoorbeeld... Dan merk je het vanzelf!
Molecule

Re: Oogcontact collega

Leeuwtjuh schreef:Vraag hem een keer om iets te gaan drinken, vrijdagavond bijvoorbeeld... Dan merk je het vanzelf!
Wacht, wacht,

Iemand op date vragen is in mijn ogen het slechtste wat je kan doen. Is te geforceerd... Kan je evengoed zeggen (zoals kinderen van 5 jaar oud doen) Ik zie je zitten, zie jij mij zitten? OF Ik vraag het aan ... Is dat OK voor jou?

Het kan werken natuurlijk maar als het niet het geval is stap je onmiddellijk de friendzone in!
Leeuwtjuh

Re: Oogcontact collega

Molecule schreef: Wacht, wacht,

Iemand op date vragen is in mijn ogen het slechtste wat je kan doen. Is te geforceerd... Kan je evengoed zeggen (zoals kinderen van 5 jaar oud doen) Ik zie je zitten, zie jij mij zitten? OF Ik vraag het aan ... Is dat OK voor jou?

Het kan werken natuurlijk maar als het niet het geval is stap je onmiddellijk de friendzone in!
:lol: !! WTF?

Nou, ik ben het niet met je eens. Als je iemand leuk vind of je wilt weten of dat die persoon jou leuk vind, vraag het dan gewoon en ga er niet om heen zitten draaien. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben persoonlijk meer van de directe aanpak en niet genuanceerd genoeg om het sociale spelletje te gaan zitten spelen en mezelf dagen/weken/maanden tergen met de gedachte over 1 persoon. Ik heb wel meer dingen te doen in mijn leven. Het ergste wat je kunt doen is een blauwtje lopen en dat gebeurt iedereen wel minstens 5x in een leven. Enne, als het geforceerd klinkt, zul je daar een beetje mee moeten oefenen.

"Vindtie mij leuk? Of vindtie mij niet leuk?"

Mijn god, hoe triest. Gewoon erop afstappen, wil je vrijdag mee om wat te gaan drinken? Ja, mooi mooi mooi. Wil je een date of zullen we de overige 5600 werknemers ook meevragen? Hoe denk je daarover? Ah, op die manier. Nee oke, prima :D Wil je nog even laten weten dat ik geen seks op de eerste dates heb, daar moet je me minstens 4x voor mee uit nemen, oh en jij betaald 8) (waar zie jij het geforceerde? Gebruik humor om te reflecteren!)

Als je niets doet, blijf je namelijk in de forever-alone-zone, en dát is complete murder. Dan ben ik liever in de friendzone, die overigens ook niet alleszeggend is.
It can be done; je kunt er ooit uit komen!!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Oogcontact collega

Hey Fayette,
Wat je daar zegt "Wat vinden jullie van dit verhaal?", wel, ik vind het een erg leuk verhaal!
Blijkbaar is er wat discussie over hoe je nu verder kan gaan, maar wat ik ervan vind: jij vindt hem leuk, en hij jou ook. Laat dat gewoon aan mekaar zien. Je kan dat doen door hem uit te vragen, je kan dat ook doen door eens lief terug te lachen en zien hoe hij reageert, ik zou zeggen, doe gewoon wat je zelf leuk vindt en geniet ervan.

Veel geluk en bedankt voor het mooie verhaal
Fayette1981

Re: Oogcontact collega

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Scampsd: leuk dat je het een mooi verhaal vindt :-)
Ik vind het best eng om hem te laten merken dat ik hem leuk vind. Ben namelijk nog niet helemaal zeker van mijn zaak, omdat hij verder weinig laat merken. Het enige dat ik aan hem merk, is het kijken / oogcontact. Maar ik ken hem een beetje en volgens mij is hij een beetje onzeker / verlegen. Eerst maar eens langer terugkijken, haha. Ik vind dat best moeilijk, automatisch kijk ik vrij snel weg. Of ik stuur hem een mailtje of chatbericht als hij weer kijkt: "hey, kijk je naar die mooie muur achter me of kijk je naar mij? ;-) "
Molecule

Re: Oogcontact collega

Leeuwtjuh schreef: :lol: !! WTF?

Nou, ik ben het niet met je eens. Als je iemand leuk vind of je wilt weten of dat die persoon jou leuk vind, vraag het dan gewoon en ga er niet om heen zitten draaien. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben persoonlijk meer van de directe aanpak en niet genuanceerd genoeg om het sociale spelletje te gaan zitten spelen en mezelf dagen/weken/maanden tergen met de gedachte over 1 persoon. Ik heb wel meer dingen te doen in mijn leven. Het ergste wat je kunt doen is een blauwtje lopen en dat gebeurt iedereen wel minstens 5x in een leven. Enne, als het geforceerd klinkt, zul je daar een beetje mee moeten oefenen.

"Vindtie mij leuk? Of vindtie mij niet leuk?"

Mijn god, hoe triest. Gewoon erop afstappen, wil je vrijdag mee om wat te gaan drinken? Ja, mooi mooi mooi. Wil je een date of zullen we de overige 5600 werknemers ook meevragen? Hoe denk je daarover? Ah, op die manier. Nee oke, prima :D Wil je nog even laten weten dat ik geen seks op de eerste dates heb, daar moet je me minstens 4x voor mee uit nemen, oh en jij betaald 8) (waar zie jij het geforceerde? Gebruik humor om te reflecteren!)

Als je niets doet, blijf je namelijk in de forever-alone-zone, en dát is complete murder. Dan ben ik liever in de friendzone, die overigens ook niet alleszeggend is.
It can be done; je kunt er ooit uit komen!!!!
Je kan moeilijk spreken van algemeenheden in emotionele zaken zoals de deze maar het is psychologisch een heel interessant punt. Mijn idee dat op date vragen een slecht idee is geldt waarschijnlijk eerder voor mannen die vrouwen vragen. Vrouwen kunnen zich permitteren om meer straight forward te zijn. Vergelijk het met een vrouw die bij wijze van test aan vreemde mannen vraagt om eens uit eten te gaan. Slagingspercentage zal hoog zijn! Andersom, veel en veel minder!

Als man ligt dat anders denk ik. Natuurlijk kan dat werken maar het is zo vlak, zo straight forward, jammer toch? Volgens mij moet een man zich toch ergens nog bewijzen op emotioneel sociaal vlak naar een vrouw toe. Dat zou je mooi kunnen verklaren op evolutionair vlak mijn gedacht. Waar is de spanning als je het gewoon vraagt? Op date gaan lijkt me eerder spannend als je eigenlijk al weet dat er aantrekkingskracht is langs bijde kanten.

Soit, totaal of topic! Mijn excuses.

OK, ik laat me gedeeltelijk overtuigen. Als vrouw kan je het sneller vragen! Go! ;-)
Fayette1981

Re: Oogcontact collega

Nou mensen, even een update. Ik begin er toch een beetje aan te twijfelen of hij mij wel leuk vindt. Het lijkt er beetje op dat hij de laatste dagen niet meer zo veel kijkt richting mij. Soms kijkt hij wel mijn richting op, maar je zou zeggen gezien de afstand dat hij alleen mijn richting op kijkt (als in voor zich uit staren). Door die afstand is het slecht te zien waar hij nu echt naar kijkt. Wat ik eerder beschreef, zoals me volgen met ogen en kijken als ik naar iemand toeloop, was wel duidelijk, maar de laatste dagen doet hij dat dus niet meer zo.
Maybe interesse verloren? Ik merk dat ik hierdoor best wel baal. Crush op collega is soms leuk, maar ook irritant. Echt, ik baal ook dat het bij mij nooit wil lukken. Degenen die ik leuk vind, zien mij niet staan en degenen die mij leuk vinden, zijn mijn types niet.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”