DERTLIDERTLI

Relatie problemen

Ik heb mijn vriend hadden een lastige relatie van 3 jaar lang.
Hij gaf heel veel om mij, maar ik niet om hem.. Was altijd bezig met andere jongens om hem jaloers te maken. Elke keer als hij me betrapte heeft hij me vergeven. Door dat hij ging vergeven ging ik er juist mee door. Nu na 3 jaar is hij het zat en is het uit, ik voel me zo rot en kut. Sinds hij weg is, heb ik het gevoel: Ik kan niet zonder je. Ik heb met hem gepraat en duidelijk gemaakt dat ik spijt heb en hem terug wil. Hij twijfelt enorm, want thuis heeft hij ook problemen. Als ik wakker word denk ik aan hem, ochtend middag avond als ik ga slapen.. Me leven is HIJ geworden.. :(

We praatte nog wel, normaal als vrienden. Ik dacht hij twijfelt, dus komt het wel goed..
Gisteren nacht hoorde ik dat hij met meisjes samen was, ik vond het zo vervelend om te horen.
Ik voelde me zo gebruikt, hij is me na 2 weken gelijk vergeten.. :(
Maar, daarna had hij het de hele tijd over mij. ( tegen zijn vriend. )
Dus ik weet het niet meer, ik word gek zonder hem. Thuis gaat het ook niet goed, me school ook niet. Hij was de enige die naar me luisterde en de gene bij wie ik alles kon vergeten [AAI] .

Ik heb er echt heel erg spijt van, zal het ooit nog goed komen?
Zo ja, wat moet ik doen? Ik doe er echt ALLES aan!
Ik ga vanavond sowieso even aan de telefoon (of naar hem toe) even praten. Kijken wat hij er van denkt en nog is duidelijk maken dat ik spijt heb. Mijn idee was om hem me vertrouwen terug te geven, maar hij wilt zo min mogelijk met mij praten dus gaat het lastig .. :(

Sinds hij weg is, merk ik dat ik zielsveel van hem houd.
Ik wil nog 1 laatste kans, alstublieft help me . :(
B.T.W Ik ben 18 hij is 19.
Ik heb over 2 weken weer een afspraak met de psycholoog, meer door andere problemen maar dit speelt zeker ook een rol.
Maar.. Daar vertel ik het liever niet over dit onderwerp, ik krijg tranen en schaam me voor me zelf. Hoe kon ik hem dit aan doen? Zelfs als ik dit nu type zit ik in de tranen. :(

Liefs, Dertli girl !
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Relatie problemen

Hoi meid, welkom op het forum. :)

Na je verhaal gelezen te hebben, kwam ik iets heel opmerkelijks tegen;
Ik voelde me zo gebruikt, hij is me na 2 weken gelijk vergeten.. :(
Jij zegt dat hij je gebruikt heeft door na twee weken bijna niet meer aan je te denken.
Maar eigenlijk ben jij degene die hem gebruikt heeft, en hem waarschijnlijk het idee hebt gegeven dat je veel liever met een ander bent. Dat een aantal keren achter elkaar. Zelfs nadat hij je een aantal keren heeft vergeven. Dan is het een hele logische reactie dat hij probeert verder te gaan en minder aan je denkt. Aangezien jij, toen je met hem een relatie had, veel meer met andere jongens bezig was dan met hem.

Je hebt geluk met hem gehad. Er zijn genoeg jongens die je na één of twee keer de deur wijzen. Dus ik vind het eigenlijk onterecht dat jij zegt dat jij gebruikt bent door hem. Terwijl jij zoveel met anderen bezig was. Eigenlijk heb jij hem behoorlijk gebruikt en is zijn reactie meer dan logisch.
Jij vind het vervelend om te horen dat hij nadat hij het logischerwijs uitmaakte met jou, dat hij met anderen opstap ging. Hoe denk je dat het voor hem was om het telkens weer te moeten aanzien hoe jij met andere jongens bezig was, terwijl jullie een relatie hadden? Je denkt wel heel erg aan jezelf en niet aan hem.
hij wilt zo min mogelijk met mij praten dus gaat het lastig .. :(
Als hij niet met jou wil praten is dat begrijpelijk en moet jij hem laten. Anders heb je een grote kans dat je het alleen maar erger maakt.

Je zegt dat je spijt hebt van je acties. Dat is op zich natuurlijk heel goed. Maar dat had je waarschijnlijk ook alle andere keren dat het mis ging. Hij gaf je daardoor telkens opnieuw kansen. Telkens bleek dat je de kansen verspeelde. Daardoor heeft hij het gevoel gekregen dat het je toch niet spijt omdat je het telkens opnieuw doet. Zo'n gedachte is dan begrijpelijk.

Wat maakt het dat je er nu weer spijt van hebt, en waarom moet hij je nu wel geloven? ;)

Sterkte.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
DERTLIDERTLI

Hoe krijg ik me ex terug ?

Het is al een paar dagen uit met mijn vriend.
Het komt door mij, (lees vorige bericht die ik had gepost.)

Eerst wilde hij niet praten, en probeerde hij me te ontwijken.
Volgende dag: Hey, alles goed enz.
Nu hele gesprekken zoals vroeger, de zelfde soort gesprekken.
Hij doet ook erg normaal tegen me, maar dat ligt meer aan zijn humeur.

Nadeel: Vroeger ging hij nooit met meisjes om, gisteren en vandaag was hij met meisjes in de nacht.
Ik probeerde niet jaloers te doen maar het lukt niet.

Conclusie: Hoe moet ik me ''gedragen'' tegenover hem?

- zoals vroeger, maar misschien wilt hij dan geen relatie meer. ( ik wil wel!)
- Heel gemeen, maar het is mijn schuld dat het uit is dus waarom zou ik gemeen doen?
- normaal, maar dan lijkt het weer alsof we vrienden zijn en gaat hij zijn gang.

Ik wil hem niet dwingen etc, maar ook niet zijn gang laten gaan.
Ik ga steeds stapje voor stapje meer dingen willen. ( lieve woordjes.)
Ik kan ze gewoon noemen, vind hij verder niet erg, maar hij zegt het (voorspelbaar) niet.
Ook wilde ik testen of hij sexueel contact wilde. Eerst wilde ik het nooit, maar me vriendinnen zeide dan vergeeft hij je wel. ( ook geen succes. )
Wat kan ik het beste doen? ik heb er ERG spijt van en wil hem terug..
Ik heb veel slechte dingen gedaan, maar besef nu dat ik van hem houd en er erg spijt van heb. Daarom wil ik me schuld eerlijk toegeven (heb ik gedaan), maar alsnog vertrouwd hij me niet (logisch).

Ik ben heel erg onzeker geworden en zit echt in een knoop, daarom wil ik graag tips en meningen horen..
Ik praat regelmatig met hem over de ''problemen'' tussen ons, nou dan is die pas echt kwaad..
dus ik dacht ik begin er maar beter niet over! :unsure:


Dus me vragen zijn als volgt:

Hoe moet ik tegen hem praten?
Moet ik hem smsen bellen of echt alleen op msn ?
Wat moet ik doen om zijn vertrouwen te krijgen?
Hoe moet ik me schuld tonen?

Belangrijkste:

Wat moet ik doen om hem terug te krijgen?

Liefs, onzeker meisje!!
Thundersheep*

Re: Hoe krijg ik me ex terug ?

Oei, je moet je realiseren dat jij degene bent die iets verkeerds hebt gedaan.
Jij kunt je gebruikt voelen, maar jij hebt hem gebruikt.

Ik weet uit ervaring dat het het beste werkt om naar hem toe te gaan.
Desnoods huil je, dat maakt niet uit, maar vertel hem, recht in zijn gezicht, wat je voelt.
Dat het je spijt, dat je nog heel veel om hem geeft.
Gewoon alles, wat je zojuist hier hebt geschreven.

Zijn reactie zal genoeg vertellen, believe me.
Florpower

Re: Hoe krijg ik me ex terug ?

Eerlijk gezegd vind ik dat je hem moet laten gaan. Dat hij gelukkiger wordt met iemand anders. Je hebt hem zo vaak belogen enzo.. Denk je niet zodra je hem terug hebt je het terug gaat doen? Hij verdient iemand die trouw blijft. Mensen veranderen niet..
Eboss96

Re: Hoe krijg ik me ex terug ?

Florpower schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat je hem moet laten gaan. Dat hij gelukkiger wordt met iemand anders. Je hebt hem zo vaak belogen enzo.. Denk je niet zodra je hem terug hebt je het terug gaat doen? Hij verdient iemand die trouw blijft. Mensen veranderen niet..
Dat mensen niet veranderen, daar ben ik het niet mee eens. Mensen (en dat weet ik uit eigen ervaring) veranderen altijd. En dat ligt aan de invloed die gebeurtenissen en mensen op jou hebben, hoe je verandert. Ik zelf, maar ook veel mensen om mij heen zijn in korte tijd veel veranderd. Zij ziet in dat ze fout zat, iets wat ze eerder niet helder heeft gezien, als je kijkt naar dat ze vaak dezelfde fout heeft gemaakt.

Wat ik je zou aanraden is hem inderdaad niet terug proberen te winnen, want je hebt het jezelf aangedaan. Hij zal je ook moeilijk weer kunnen vertrouwen. Maar je zou wel je spijt wel kunnen betuigen aan hem door het tegen hem te zeggen en ook te vertellen hoe je je voelt over hem. Als hij nog iets voor je voelt zal hij dat ook tegen jou zeggen (denk ik). Maar als dat niet zo is ga gewoon door met je eigen leven. Als je echt van hem houd wil je dat hij gelukkig is. Met of zonder jou maakt dan niet uit.

Terug naar “Jongerenforum”