Het is nu 20 mei 2013 00:32

Text size
Inloggen

het gebied tussen werk en prive

Hier plaats je vragen of oplossingen voor dwangmatige of obsessieve gedachten en gedrag (OCD).

Ongelezen berichtdoor 333/ILPP4BJP0 » 12 jan 2012 06:13

Ik ontmoete 3maanden terug de vrouw naar mijn hart; dit was tijdens een voetbal-wedstrijd, en hoewel ik mij op de wedstrijd probeerde te richten. Toch had ze mijn aandacht redelijk te pakken(zo ze me ook bekent voorkwam), en owh wat moest ik ook nog vaak aan die 5min terug denken.

023

Tot ik haar ruim 2weken later weer tegen kwam, dit keer op Facebook terwijl ik een bericht van een ander natrok(alvorens ik wou reageren). En toen zag ik dus waarom ze mij bekend voorkwam(neem ik aan), want ze werkt bij de zorg-instelling waar ik destijd nog client was(waardoor ik mij nog meer tot haar aangetrokken voelde), dus heb ik haar gelijk een vrienschaps-verzoek toe gezonden. En al verder checkend klikte ik de link van haar werkgever aan, waar gevraagt werd een bericht achter te laten. En hoewel ik dacht dat zo'n bericht mij nadelig kon uitwerken, heb ik er toch 1 geplaatst, al was het maar, dat zei direct kon weten hoe de vork in de steel zit.

:-o:

Uiteindelijk had ze mijn verzoek aangenomen, maar een paar uur later was ik ook alweer uit haar lijst verwijderd(dus nam ik aan dat ze mijn bericht had gelezen).....wat het begin van mijn PM-"campagne" vormde.....En terwijl zij zweeg vertelden anderen mij dat, SPWers zelfs een vriendschappelijk contact met clienten uitgesloten is. Waarop ik mijn "creativiteit" probeerde te gebruiken, en ben gesprekken met mijn begleiders aangegaan omtrent dit onderwerp(vooral ook omdat ze mij hele dag door het hoofd spookte). Maar zo aftastend bleef ik met de zelfde vragen zitten. En heb toen maar de directe tour gekozen, en haar de optie gegeven mij te stoppen(zonder resultaat). Waarop ik uiteindelijk met naam en toenaam mijn hart heb gelucht.

Het hek van de dam:
Dus toen werd ik van alle kanten geoperd haar te laten gaan, waarop ik zei dat ik het beleid respecteer, en geen berichten meer zou sturen. Tot ik er dus achter kwam, dat ze mij als spam had geraporteerd. Wat voor mij duidelijk maakte, dat ik in een kwaad daglicht was gezet. Waarop ik haar omtrent mij verdenking, op andere sociale-media mijn gedachten heb geuit. En uiteindelijk bij haar de gevoelige snaar raakte(zo ik nu weet), en zij mij vanuit haar werk belde(met vermelding van bedrijfsnaam), dus ik op het matje komende, zat ik daar met haar en mijn toenmalige Psychiater, terwijl zij mij bevool te stoppen met mijn toenaderingspogingen, waarop ik positief andwoorde.... 3some ....Maar haar lach en verlegen wegkijken gaven mij een kompleet ander beeld

;)

Zo had ik mijn politieke conclusie getrokken:
Stoppen bij deze instelling, en mijn behandelings traject eerst maar eens uitstellen. En gezien ze mij belde onder de naam van de instelling, zag ik mij vrij onze afspraak als nietig te verklaren. Dus daar ging ik weer aan het typen, maar zij bleef trouw aan haar werk(waardoor ik haar des te meer bewonder).

022
Dus ik evaluerend dacht; waarom zij mij die ene maal direct de volgende dag belde, dus ben ik op het zelfde onderwerp doorgegaan, waardoor ik nu weet wat haar "gevoelige-snaar" is. En ik weer een reactie kreeg, maar dan in de vorm dat ze haar YT kanaal had verwijderd. Met als gevolg dat ik geen? PM mogelijkheden meer heb, behalve dan tweet&delete(niet echt waterdicht).

Zo ben ik nu hier met mijn verhaal, in de hoop dat ik haar kan overtuigen.
Want hoewel ik mijn ongeduld de overhand heb gegeven, weet ik dat juridisch, ik totaal in mijn recht sta(zo ook zij).
Maarja wie ben ik om haar te overtuigen, gezien ik ook maar van het ander "jachtig" geslacht ben.
:D

Dus bij deze:
Bedankt dat ik mijn hart heb mogen luchten, gezien het een (voor mijn doen)lange verklaring was.
En mochten er nog vragen zijn, de details sluiten compleet aan met het sub-forum....Maar alhoewel deze intensiteit van gevoelens/gedachten nieuw voor mij is, interpreteer ik het als ultieme liefdes verklaring.

En bovenop de vragen; gezien onze zorg geschiedenis......ervaring?

006
333/ILPP4BJP0

Ongelezen berichtdoor volhoudertje » 12 jan 2012 12:50

Ik vind dat in je verhaal een paar merkwaardige gedachtesprongen maakt en conclusies trekt, 333/ILPP4BJP0. Wat een nickname trouwens, zal ik je voor het gemak verder maar ILP noemen? Dat typt wat makkelijker, als je het niet erg vind.

Wat wil je nu eigenlijk met dit verhaal ILP? Overdracht gevoel van cliënten is een vaak voorkomend verschijnsel in de zorg, maar je weet heel goed dat vriendschappelijke contacten tussen cliënten en mensen die bij een zorginstelling werken zijn uitgesloten. Aan de ene kant respecteer je dat, maar blijf je het object van je passie via sociale media stalken en lastigvallen, zodanig zelfs dat zij uit noodzaak haar YouTube account heeft verwijderd! :eek: Je noemt het een ‘liefdes verklaring’ maar het lijkt meer op een obsessie of fixatie.
Je lijkt er trots op te zijn dat je ‘haar gevoelige’ snaar hebt geraakt, wat er in feite op neer komt dat ze gewoon door jou met rust gelaten wil worden. Respecteer dat en laat haar met rust, zou ik zeggen.

333/ILPP4BJP0 schreef:Zo ben ik nu hier met mijn verhaal, in de hoop dat ik haar kan overtuigen. Want hoewel ik mijn ongeduld de overhand heb gegeven, weet ik dat juridisch, ik totaal in mijn recht sta (zo ook zij).
Maarja wie ben ik om haar te overtuigen, gezien ik ook maar van het ander "jachtig" geslacht ben.

Het staat je uiteraard vrij om gevoelens voor iemand te hebben, maar het lijkt me verstandiger dat je in dit geval wat meer realiteisbesef krijgt en met deze gevoelens op een andere manier leert om gaan.

333/ILPP4BJP0 schreef:Zo had ik mijn politieke conclusie getrokken: Stoppen bij deze instelling, en mijn behandelings traject eerst maar eens uitstellen. En gezien ze mij belde onder de naam van de instelling, zag ik mij vrij onze afspraak als nietig te verklaren. Dus daar ging ik weer aan het typen, maar zij bleef trouw aan haar werk (waardoor ik haar des te meer bewonder).

Ik zou je willen adviseren je behandelingstraject weer op te pakken.
Laatst bijgewerkt door momo op 12 jan 2012 13:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: dubbele alinea verwijderd
* Liebe Macht Frei *
volhoudertje
Moderator

Ongelezen berichtdoor 333/ILPP4BJP0 » 12 jan 2012 18:06

Ehmm nietsnut?

Man: je maak me sarcastisch, al is het maar omdat je mij het gevoel geeft dat, je mij jouw mening probeert op te dringen.
En je vragen zou je zelf kunnen beantwoorden, tenminste als jouw interesse oprecht is(hé een website link).

Maareh ff serieus; hoe zit het met je persoonlijke-ervaring qua "mijn verhaal", en dan wel(nogmaals) omdat ik haar ten eerste in prive sfeer kennen leerde!

Dus mocht je nogmaals willen reageren, probeer dan ook tussen de regels in te lezen. Want een zo kort mogelijk topic is voor een nieuwe lezer wel net zo overzichtelijk he(ondank mijn eigen ellen lange verhaal).

Graag to wederlezen op dezelfde golflengte.... ;) ....respect
333/ILPP4BJP0

Ongelezen berichtdoor Lost Soul » 12 jan 2012 21:06

Als je niet tegen kritiek kan, dan moet je ook niet naar een mening vragen. Zo heel eenvoudig is dat. Op dit forum worden eerlijke antwoorden gegeven, soms ben je het met die persoon eens, soms niet.

Zij zegt overduidelijk NEE!, keer op keer, zie je dan zelf niet in dat je geen enkele kans maakt en het beter is haar met rust te laten? Beter in de zin van: voor zowel haar als ook voor jezelf. Ik zou je ook willen adviseren je behandelingstraject weer voort te zetten, lijkt me wel zo verstandig.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.
Lost Soul

Ongelezen berichtdoor Minerva » 12 jan 2012 22:14

Je gedrag komt bij mij over als stalkgedrag. Je achtervolgt haar digitaal en je probeert haar overal te bereiken via allerlei mogelijke kanalen. Als een kanaal dicht is ga je gewoon over op een andere manier van contact zoeken. Je hebt gelijk als je over een fixatie spreekt en je post het hier ook terecht in het obsessie forum. Ik ben het met Volhoudertje eens dat je vreemde gedachtesprongen maakt om haar gedrag voor jouzelf in een positieve manier te verklaren. Het is bekend dat stalkers dat doen om het slachtoffer van hun stalking, allerlei dingen toe te dichten zodat het stalkingsgedrag gerechtvaardigd is en het is als een geheime liefde wordt opgevat.

De obsessieve stalker of intimiteitszoeker is verliefd op zijn slachtoffer en meent in hem of haar de ideale partner te zien. Volgens hem of haar is het slachtoffer 'de ware', en zullen ze uiteindelijk een stel vormen, als hij maar volhoudt. Vaak gaat dit ook gepaard met een gevoel een zeker 'recht' te hebben jegens het slachtoffer, ook als het slachtoffer de stalker afwijst of zelfs al een relatie met een ander heeft.

De meest voorkomende manieren van stalking zijn:

Het slachtoffer achtervolgen, al dan niet openlijk;
Voortdurend met het slachtoffer in gesprek proberen te komen;
Het slachtoffer voortdurend opbellen, mailen, schrijven of tweeten;

Bron: Wikipedia
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Ongelezen berichtdoor 333/ILPP4BJP0 » 12 jan 2012 23:43

Who th F* is lost soul: en hoe kom je erbij dat ik om jouw mening heb gevraagt.
Nu ook aan jouw "nogmaals"; als je een oprechte vraag hebt [045] , verder vraag IK om ervaringen

Want laat mij duidelijk; ik heb zelf aangekaart dat ik er problemen door ondervond, en kreeg enkel het andwoord(van de MIJN zogenaamde Psychiater) vergeet het.........yo what the F*, ik ben een mens die logica nodig heeft, zo zwijgen mij enkel mogelijkheden geeft............Maarja blijkbaar kwam ik in de buurt van zijn emoties, waardoor meneer mij enkel nog bij haar uit de buurt probeerde te houden.......TERWIJL ik daar om hulp vroeg CAPICE, gracie

En trouwens ik was aan het stoppen met roken, nadat ik mij bij hen(eindelijk na 10jaar) op autisme heb laten testen, en ik hoopte op een psygotypische test, maar dat ging moeilijk, want ja ik had al een indicatie, waarom dan nog een test(ja economische geesteszorg, word wakker)...........en trouwens ik rook 20jaar, en heb maximaal 1dag weten te stoppen, totdat ik deze zorgverlener gedag zei, en ik vanwege mijn psygotische gedachte aan haar 7dagen ben gestopt..........motiverend toch

En mystica:
Ik was degene die aangaf(letterlijk) aan het stalken te zijn, nou je had hem moeten zien kijken..........Maar weet goed dat respect voor mij hoog staat, (ook al ben ik hier>zo ik zelf merkt<al aardig te keer gegaan)Zo zal ik haar mening altijd respecteren.........verdomme ze heeft broers neven & weet me te vinden, Ik ken mijn grenzen aardig goed.....en draag er ook zorg voor om deze te bewaken

En zo nog ff in het algemeen; ik kan alle kritiek aan, maar weet "what comes around,......." En ik zoek hier mensen die mij begrijpen, aangezien ik hier voor bijstand en begrip ben, en dat de emotie vervangen is door de filosofie. Stel je vraag..........waarom ik dit of dat doe, dan kan ik mijzelf verdedigen, maar als je aangevallen wil worden, kan men dat ook gewoon vragen..........ik ontsleutel graag profielen

Dus ff voor de zekerheid..........ik ben hier voor hulp (of is de mogelijkheid om af te reageren ook een soort van bijstand).....hoedanook Forum58 give me some slack you'll

En een advies he "algemeen" voor wie zich aangesproken voelt, laat zien wie je ben......de meer ik je serieus probeer te nemen :knuffel:

En nog een oké :knuffel:
Energy occasion14
333/ILPP4BJP0

Ongelezen berichtdoor Lost Soul » 12 jan 2012 23:56

333/ILPP4BJP0 schreef:ik kan alle kritiek aan

Euh, juist... :roll: Zullen we het er maar op houden dat jij normaal bent en de rest van de mensheid gek? Hier heb je positieve kritiek: zoek eens gauw psychische hulp, die heb je hard nodig op meerdere vlakken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.
Lost Soul

Ongelezen berichtdoor Memories » 12 jan 2012 23:58

Beste ILP;

Who th F* is lost soul: en hoe kom je erbij dat ik om jouw mening heb gevraagt.
Nu ook aan jouw "nogmaals"; als je een oprechte vraag hebt [045] , verder vraag IK om ervaringen

Je vraagt ons automatisch om een mening als je een topic opent. Als je geen zienswijze aankan en geen mening wilt moet je hier niets schrijven. We schrijven je hoe wij hier tegenaan kijken. Maar het lijkt wel alsof je werkelijk niets kan hebben van de woorden van ons. Je kan niet tegen kritiek of een andere maning dan de jouwe. Alles op dit forum is oprecht.

Want laat mij duidelijk; ik heb zelf aangekaart dat ik er problemen door ondervond, en kreeg enkel het andwoord(van de MIJN zogenaamde Psychiater) vergeet het.........yo what the F*, ik ben een mens die logica nodig heeft, zo zwijgen mij enkel mogelijkheden geeft............Maarja blijkbaar kwam ik in de buurt van zijn emoties, waardoor meneer mij enkel nog bij haar uit de buurt probeerde te houden.......TERWIJL ik daar om hulp vroeg CAPICE, gracie

Je schrijft dat je er problemen door ondervind. Nou; wij komen hier met meningen en eventuele oplossingen, maar blijkbaar wil jij daar niets van weten. Terwijl je wel je probleem aankaart. De berichten die gepost zijn, zijn hoogstwaarschijnlijk al van eventuele ervaringen. Dat je psychiater dat zegt heeft niets te maken met het feit dat jij te dichtbij emoties komt. De vrouw waar jij over schrijft heeft je heel duidelijk al een aantal keren nee verkondigt. NEE betekent dat ze NIET wilt en dat je haar met rust moet laten. Ze heeft geen zin in je. Ze wil geen relatie met je. Jij luistert niet naar haar dikwijls NEE. Jij gaat maar door. Dit is stalking.

Dus ff voor de zekerheid..........ik ben hier voor hulp (of is de mogelijkheid om af te reageren ook een soort van bijstand).....hoedanook Forum58 give me some slack you'll

Wij geven je hier nu al een soort van hulp, maar jij kaatst af en het lijkt wel of je telkens terugkeert naar één punt. De hulp geeft je een waarheid en een zienswijze.

En een advies he "algemeen" voor wie zich aangesproken voelt, laat zien wie je ben......de meer ik je serieus probeer te nemen :knuffel:

Wij laten zien wie we zijn.
Op dit forum ben ik ook wie ik ben.

Ik vraag me af waarom je telkens, steeds maar weer contact zoekt naar zovelen keren een NEE gehad te hebben. Accepteer dat. Accepteer de nee. Waarom blijf je ermee doorgaan terwijl ze dat je dikwijls heeft aangegeven?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wie niet kan luisteren, kan ook niet vertellen.

De kracht van geluk is innerlijke vrede.

Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
-Uit het Jodendom.-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Memories

Ongelezen berichtdoor volhoudertje » 13 jan 2012 00:06

333/ILPP4BJP0 schreef: Man: je maak me sarcastisch, al is het maar omdat je mij het gevoel geeft dat, je mij jouw mening probeert op te dringen.

Graag to wederlezen op dezelfde golflengte.... ;) ....respect

Je verhaal en je vraag om hulp wordt hier heus serieus genomen, wees daar in de eerste plaats van overtuigd, maar neem datgene wat je als reactie krijgt ook ter harte. Je zou er goed aan doen je niet meteen aangevallen te voelen en in de verdediging te schieten met vragen als “Who th F* is lost soul”, dat schept bepaald geen prettige sfeer van communiceren.
Er is geen sprake van dat we je niet zouden respecteren, maar je zou wat mij betreft je toon iets kunnen wijzigen, waardoor we een beetje op ‘dezelfde golflengte’ met elkaar van gedachten kunnen wisselen.
* Liebe Macht Frei *
volhoudertje
Moderator

Ongelezen berichtdoor 333/ILPP4BJP0 » 13 jan 2012 00:41

Nou; sarcasme verschuilt zich achter het gordijn der beleeftheid, zo ik liever respectvoll en rechtvoor zijn raap ben...

hallo wie word hier nu gestalkt, en dan wel door meerdere tegelijk............Spiegeltje aan de want

En nogmaals voor de duidelijk: op school zijden ze altijd al, woorden doen geen pijn..........naja behalve wanneer ze waar/hard zijn he

Maareh Mystica is tot op heden als enige serieus te nemen: Ten eerste wist het heel subtiel te brengen, ten tweede zocht ze mij een aantal voorbeelden van stalken........Maar het aller belangerijkste; het was alles behalve een mening......zij trok een conclusie maar met vraagteken, en heeft het aan mij voorgelegt.

Dus Casorten; ondaks dat zij het voordeel van Mod-zijn heeft, heeft zij zo ook meer geduld/meer tact/meer inzicht........nu genoeg bij haar geslijmt....lees het maar eens naar, en ontdek de verschillen

Ohja had ik mij al aan jullie 3 voorgesteld trouwens, achja dat kan de omgang nogal versoepelen he laterZz 039
Laatst bijgewerkt door Leeuwtjuh op 13 jan 2012 00:47, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Verwensingen verwijderd; beleefd blijven mag hoor!
333/ILPP4BJP0

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 13 jan 2012 00:46

Beste 333/ILPP4BJP0,

Bij deze wil ik je vragen om te stoppen met forumleden te beledigen, anders ben ik geneigd het topic op slot te gooien :)

Groet,
Leeuwtjuh
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor 333/ILPP4BJP0 » 13 jan 2012 01:21

Nou leeuwtjuh; hoe tactvol jij bent, (en hoewel de baas) jij beledigt mij anders eerst door publiek een schandpaal met mijn naam op te stellen.....en als het ware zeg je mij nu dat ik degenen die mijn deur/topic (in jouw huis) binnen komen gestormt met kont kussen moet belonen......

hallo; als ik een probleem heb kom ik wel bij jouw, maar wanneer ik deze (positieve)energy-vreters zelf wel aankan(dan oké met een beetje geluid), maar wat denk je nu .............alleen een bedreiging is in mijn ogen sanctie gerechtig

Dus graag dan maar een publieke discussie, terwijl ik hoop dat je onthouden hebt, dat jij mij eerst beledigde Leeuwtjuh...........wat was er ook alweer met mijn "nick" ..........jij dacht dat het Spam was, nouNOU klinkt toch aardig beledigend

Kom op doe mij een lol en verwijder dit bericht en ook gaarne die van jouw, en geef je ongezoute mening zonder te dreigen...........wat zegt jouw onafhankelijk inzicht

Graag cheerqd5
333/ILPP4BJP0

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 13 jan 2012 01:23

Topic gesloten in verband met niet-topic-gericht-blijven.

Wat jij wilt :) Als het niet normaal en fatsoenlijk kan, heb ik liever dat je je heil elders zoekt.
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Keer terug naar Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag