FAMEOLD

wat kan ik doen..

laatste zomer heb ik een meisje ontmoet. haar naam is lieke en toevallig woonde ze bij mij in de buurt. tijdens deze vakantie vond ze mij erg leuk en de dag voordat ze weg ging hebben we 1 keer gezoent maar wat ik niet wist is dat ze een vriend heeft. de vriend van haar mishandelt haar. ze had hem over de zoen verteld en meteen daarna is hij boos op haar geworden en heeft haar dus geslagen. al gauw mocht ik geen contact meer met haar hebben. zelfs oogcontact werd verboden. sinds toen en nu heb ik haar ook maar 3 keer gezien. 1 keer op haar verjaardag en ze was dus bang dat die gozer kwam en haar mee nam(al een keer eerder gebeurt). de enige manier hoe ik contact met haar heb nu is via haar vrienden die mij via msn doorverbinden met haar als die vriend van haar er niet bij is. zij zelf is depresief en ik kan niet aanhoren wat er met haar gebeurt. ik wil haar helpen maar zou echt geen idee hebben hoe.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

Het is een zaak die je aan het hart gaat, dat begrijp ik volkomen.
Het voordeel is dat jullie beiden in hetzelfde vrienden netwerk zitten. Maak daar gebruik van, zou ik zeggen. Bespreek het met haar vrienden wat je het beste kunt doen. Eventueel lichten jullie gezamenlijk de ouders van het meisje in. Groepsmatige interventie, daar is niks mis mee en een geoorloofd middel, en het voordeel is dat je er niet alleen voor staat in je acties.
Samen sta je sterker.

Maar verder moet je niet uit het oog verliezen dat iemand alleen geholpen kan worden als die persoon dat ook werkelijk wil.
* Liebe Macht Frei *
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

Dat is dus ook een probleem. in het begin was het dus een goede vriend en later is dat duss verandert, de ene keer laat ze zig wel helpen de andere keer niet. en waneer we haar probeeren te helpen het uit te maken is ze in het eerste geval van ik ga het doen. dan ontstaat er dus weer een ruzie tussen hun en niet veel na de ruzie gaat hij haar troosten en dengt zij dus dat het weer goed gaat komen zij zecht ook zelf dat ze het niet zomaar uit wil maken na een ralatie van een jaar :[
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

Wat je ook denkt van de kwaliteit van hun relatie, het is uiteindelijk hun keus om bij elkaar te blijven.
Je hebt proberen aan te geven dat je het er niet mee eens bent, maar haar keuze moet je respecteren.
Je zou het zelfs als iets aanmatigends kunnen beschouwen om over iemands relatie te oordelen.
Het is uiteindelijk niet aan jou om te bepalen wat goed of slecht is voor een ander. Daar moet ze zelf
maar achter komen. En misschien zijn julie dan in de buurt om haar in dat geval te steunen.
Laten gaan en laten rusten, zou ik zeggen.
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: wat kan ik doen..

sla hem in elkaar.
meisje is dus schijnbaar bang voor hem aangezien hij haar al mishandeld heeft.
Laatst gewijzigd door niets op 03 dec 2011 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schuttingtaal verwijderd
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

@niets
Dat gaat dus helemaal niks oplossen dat maakt waarschijnlijk de problemen zelfs erger wegens het feit dat hij mij contenu zwart loopt te maken tegenover haar
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat kan ik doen..

Geweld gaat het probleem niet oplossen. Met oog om oog is de hele wereld blind op den duur. Ik denk dat het beste wat je kan doen is dat je laat weten dat je er voor haar bent. Dat je haar wilt steunen. Zij zal uiteindelijk de beslissing moeten maken om van hem weg te gaan. Evt. kan je (anoniem) haar ouders inlichten ?
Inzicht als Uitweg..
niets

Re: wat kan ik doen..

Mystica schreef:Geweld gaat het probleem niet oplossen. Met oog om oog is de hele wereld blind op den duur. Ik denk dat het beste wat je kan doen is dat je laat weten dat je er voor haar bent. Dat je haar wilt steunen. Zij zal uiteindelijk de beslissing moeten maken om van hem weg te gaan. Evt. kan je (anoniem) haar ouders inlichten ?

ik denk dat dat een beetje de gedachte is van mensen die weinig anders kennen.

" All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"

Geweld, is zeker een oplossing al heeft geweld een nare klank gekregen.
bij geweld denkt men aan iemand zonder reden totall los slaan.
dit terwijl proportioneel "gerechtvaardigd" geweld zeker niet slecht is.

ik verbaas me waarom mensen denken dat je met alles en iedereen qua praten er wel uit komt. soms is geweld een oplossing. een van de redenen dat WO2 heeft kunnen plaats vinden of wellicht beter, voorkomen had kunnen worden, is als men ingreep toen hitler tegen de afspraken in zijn leger versterkte en polen binnen viel.

heb meerdere malen "geweld" gebruikt in uitersten en dat was zeker geen slechte oplossing.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:Soms is geweld een oplossing.
'Soms is geweld een oplossing' … tjonge jonge wat een onzin. Nee meneer niets, geweld is zelden een goede of rechtvaardige oplossing. Je verdedigen, verzetten of handelen uit noodweer daarentegen wel, daar zit een heel groot verschil in.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat kan ik doen..

volhoudertje schreef:
niets schreef:Soms is geweld een oplossing.
'Soms is geweld een oplossing' … tjonge jonge wat een onzin. Nee meneer niets, geweld is zelden een goede of rechtvaardige oplossing. Je verdedigen, verzetten of handelen uit noodweer daarentegen wel, daar zit een heel groot verschil in.
Ja precies.. er is nogal een verschil of dat je jezelf verdedigt uit noodweer of dat je zelf de agressor bent en geweld gaat gebruiken omdat je kennelijk niet in staat bent om het met woorden op te lossen.

En het is geen oorlog..
Inzicht als Uitweg..
niets

Re: wat kan ik doen..

volhoudertje schreef:
niets schreef:Soms is geweld een oplossing.
'Soms is geweld een oplossing' … tjonge jonge wat een onzin. Nee meneer niets, geweld is zelden een goede of rechtvaardige oplossing. Je verdedigen, verzetten of handelen uit noodweer daarentegen wel, daar zit een heel groot verschil in.
ach ja, uiteraard dit soort reacties.
verdedigen begint ook bij je waarden en normen, het verdedigen van zwakkeren.
een persoon die een vrouw slaat zal dit niet snel in de openbaarheid doen.
via de politie/rechterlijke weg is dit moeilijk.


beter is het om dan zelf actie te ondernemen.
niets

Re: wat kan ik doen..

Mystica schreef:
volhoudertje schreef:
niets schreef:Soms is geweld een oplossing.
'Soms is geweld een oplossing' … tjonge jonge wat een onzin. Nee meneer niets, geweld is zelden een goede of rechtvaardige oplossing. Je verdedigen, verzetten of handelen uit noodweer daarentegen wel, daar zit een heel groot verschil in.
Ja precies.. er is nogal een verschil of dat je jezelf verdedigt uit noodweer of dat je zelf de agressor bent en geweld gaat gebruiken omdat je kennelijk niet in staat bent om het met woorden op te lossen.

En het is geen oorlog..
das het voordeel van groot en sterk zijn, je hebt dan niet altijd woorden nodig.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat kan ik doen..

niets schreef: das het voordeel van groot en sterk zijn, je hebt dan niet altijd woorden nodig.

Bokito alert :-P
Inzicht als Uitweg..
niets

Re: wat kan ik doen..

Mystica schreef:
niets schreef: das het voordeel van groot en sterk zijn, je hebt dan niet altijd woorden nodig.

Bokito alert :-P
mwah, ik ben geen testosteronbom en ik ben zeer rustig.
alleen er zijn wel punten waarop ik van me af bijt of iemand anders aanpak.

het in elkaar beuken van een vrouw is een van die punten.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:Beter is het om dan zelf actie te ondernemen.
Dus je advies aan de topicstarter of mensen die zich in een soortgelijke situatie bevinden is om dan maar eigen rechter te gaan spelen? Nee, dat is het aller slechtste wat je in zo'n geval kunt doen.
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: wat kan ik doen..

volhoudertje schreef:
niets schreef:Beter is het om dan zelf actie te ondernemen.
Dus je advies aan de topicstarter of mensen die zich in een soortgelijke situatie bevinden is om dan maar eigen rechter te gaan spelen? Nee, dat is het aller slechtste wat je in zo'n geval kunt doen.
waarom?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:waarom?
Als je met ‘zelf actie ondernemen’ bedoelt dat je in bepaalde gevallen voor eigen rechter mag spelen en ook een bepaalde vorm van geweld wenst te gebruiken zit je per definitie fout. Het is simpelweg niet toegestaan in deze maatschappij en dat is maar goed ook, anders zou het een zooitje worden. Het geweldsmonopolie ligt bij de staat en niet bij individuele burgers.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: wat kan ik doen..

volhoudertje schreef:
niets schreef:waarom?
Het geweldsmonopolie ligt bij de staat en niet bij individuele burgers.

? Pardon? In welke dictatuur leef jij dan?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

momo schreef:
volhoudertje schreef:
niets schreef:waarom?
Het geweldsmonopolie ligt bij de staat en niet bij individuele burgers.
? Pardon? In welke dictatuur leef jij dan?
De term ‘geweldsmonopolie’ duidt er in dit geval op dat de staat, door middel van politie en leger het alleenrecht heeft om geweld, indien noodzakelijk, te mogen toepassen. En zo hoort het ook.
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: wat kan ik doen..

om de orde te handhaven ja.
echter verdediging van eigen haard, lijf en dierbaren is nog steeds toegestaan wanneer dit proportioneel is.

inzake vrouwenmishandeling/huiselijk geweld kan de politie ook vrij weinig en het snel een civiele zaak.
wanneer de overheid adequaat kan optreden waarom is er nog zoveel huiselijk geweld, waarom blijf van mijn lijf huizen.

jij beweerd immers: " als de politie foei zegt of straf geeft dan stopt het".

ik zou zeggen, ga naar een blijf van mijn lijf huis en verkondig je boodschap oh grote messias :')

ik heb zelf ooit een aanklacht gehad wegens mishandeling.
dit nadat een meisje door haar vriend in elkaar werd geslagen publiekelijk (was niet de eerste keer bleek later).
de eerste optie was idd "praten". dat hielp niets.
toen hij mij ook aanviel heb ik eens ff flink mishandeld, ze hebben me ervan af moeten trekken omdat het anders slecht was afgelopen.

de volgende dag kreeg ik dus een belletje van de politie. door toedoen van de agent heeft de dader zich heel snel bedacht.
mishandelen was uiteraard meteen afgelopen en de hele omgeving wist meteen dat het een ontzettende kneus was.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:jij beweert immers: " als de politie foei zegt of straf geeft dan stopt het".
Het bovenstaande heb ik, in verband met huiselijk geweld, of geweld tegen vrouwen, nooit beweerd.

Je gebruikt in de je situatieschets een naar mijn smaak wat merkwaardige omschrijving: “Toen hij mij ook aanviel heb ik een even flink mishandeld”. Als je dat ook, of in gelijke of aanverwante bewoordingen, tegen de politie hebt gezegd heb je terecht een aanklacht wegens mishandeling aan je broek gekregen, want dan is er sprake van excessief geweld.

Dat niet iedereen zich even goed kan beheersen in een dergelijke situatie spreekt voor zich en is tot op zekere hoogte begrijpelijk. Maar het is ook weer niet gedrag waar iemand zich voor op de borst hoeft te kloppen. “Soms is geweld een oplossing” en “Het is beter om zelf actie te ondernemen” vind ik zeer bedenkelijke uitspraken.
Maar je persoonlijke norm wat zelfrechtvaardiging betreft ligt duidelijk op een ander niveau dan het mijne.
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: wat kan ik doen..

volhoudertje schreef:
niets schreef:jij beweert immers: " als de politie foei zegt of straf geeft dan stopt het".
Het bovenstaande heb ik, in verband met huiselijk geweld, of geweld tegen vrouwen, nooit beweerd.

Je gebruikt in de je situatieschets een naar mijn smaak wat merkwaardige omschrijving: “Toen hij mij ook aanviel heb ik een even flink mishandeld”. Als je dat ook, of in gelijke of aanverwante bewoordingen, tegen de politie hebt gezegd heb je terecht een aanklacht wegens mishandeling aan je broek gekregen, want dan is er sprake van excessief geweld.

Dat niet iedereen zich even goed kan beheersen in een dergelijke situatie spreekt voor zich en is tot op zekere hoogte begrijpelijk. Maar het is ook weer niet gedrag waar iemand zich voor op de borst hoeft te kloppen. “Soms is geweld een oplossing” en “Het is beter om zelf actie te ondernemen” vind ik zeer bedenkelijke uitspraken.
Maar je persoonlijke norm wat zelfrechtvaardiging betreft ligt duidelijk op een ander niveau dan het mijne.
idd, probleem met mensen zoals jou is dat ze alles zo hebben gekregen en overal over willen praten terwijl dat niet altijd kan.
dat faciliteert ook geweld tegen zwakkeren.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat kan ik doen..

niets schreef:idd, probleem met mensen zoals jou is dat ze alles zo hebben gekregen en overal over willen praten terwijl dat niet altijd kan. Dat faciliteert ook geweld tegen zwakkeren.
Werkelijk, je toont je vaak een meester in volkomen kromme redeneringen, ook in dit geval weer.
Maar goed, dat heeft allemaal vrij weinig meer te maken met de vraag die de topicstarter gesteld heeft. Dat je van mening bent dat je er in zo’n geval maar op los moet meppen is nu wel genoegzaam bekend. Overigens, ook de topicstarter was het wat dat betreft ook absoluut niet met je eens.
FAMEOLD schreef:@niets
Dat gaat dus helemaal niks oplossen dat maakt waarschijnlijk de problemen zelfs erger wegens het feit dat hij mij contenu zwart loopt te maken tegenover haar
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: wat kan ik doen..

och je doet maar wat je niet wilt.
meisje krijgt dus klappen, ts doet niks en op den duur gaat die meid er wel vandoor met een vent die wel voor haar durft op te komen.
FAMEOLD

Re: wat kan ik doen..

gozer jij geeft wel WO2 als een voorbeeld van dat geweld nodig is maar er is ook nog een verschil tussen geweld gebruiken en gedwongen worden tot geweld. WO2 is typisch zoon geval en dat is elke oorlog. je laat jezelf neit zomaar afschieten en je land over nemen. maar de discussie of geweld nou wel of niet nodig is boet mij niet. ik ga gewoon geen geweld gebruiken bij zoon situatie. gister heeft een vriendin van mij haar gebelt. ik heb haar gesproken en gezecht dat wat er ook gebeurt dat ik er zal zijn. ze heeft gehuilt en al haar gevoelens uitgestort. ze heeft dus gezecht dat ze nooit zpijt heeft gehad van de zoen en ook erg van mij houd omdat ik er voor haar ben. de situatie voelt iets beter maar ze is dus nogsteeds opgescheept met die vriend. de ouders kan ik niets vertellen want ik weet niet hoe ik contact met hun kan krijgen. iniedergeval ziet de situatie naar mijn idee er een stuk beter uit.

(sorry voor de boze reactie ik vind het gewoon eritant als een of andere *****geweld als optie staat te bedwingen)
Laatst gewijzigd door momo op 05 dec 2011 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: scheldwoord verwijderd

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”