kim19

Wat moet ik doen??

Hoi,

Ik voel me al altijd erg onzeker over mezelf, ben bang om fouten te maken en perfectionistisch. Hier wil ik graag wat aan gaan doen en ik heb dit aangegeven bij mijn studiebegeleider. Zij heeft voorgesteld om met een studentenpsycholoog te gaan praten, maar dit wil ik niet!!
Ik wil me heel graag beter voelen maar ik wil/durf niet naar die studentenpsycoloog, of moet ik me hier overheen zetten en toch met een studentenpsycholoog gaan praten?
Iemand wel eens bij een studentenpsycholoog geweest, hoe was dat?
Hopelijk heeft iemand advies voor me?
doeg
Nika83

Re: Wat moet ik doen??

Hoi Kim,

Goed van je dat je er wel iets aan wilt doen! Want als je zo perfectionistisch blijft, kan dat voor jouzelf vervelende problemen geven!

Waarom zie je zo op tegen een studentenpsycholoog? Want denk jij dat daar gebeurd?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn beste vriendin wel. Zij heeft hier heel veel baat bij gehad! Weet je, sommige problemen kun je gewoon niet zo goed zelf oplossen omdat je iemand nodig hebt die je op je 'blinde vlekken' wijst. Een ander kijkt toch anders naar jouw gedrag en gedachten dan je zelf doet. En dat is juist fijn, daar kun je nou net veel van leren....
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Wat moet ik doen??

Over het algemeen zijn studentenpsychologen mensen die zich goed kunnen verplaatsen in jongeren met moeilijkheden. Ook hebben ze zwijgplicht dus je hoeft niet bang te zijn dat wat je vertelt bij je leraren terecht komt. Als je erg onzeker naar het gesprek toe gaat kun je overwegen wat belangrijke punten op te schrijven en mee te nemen naar het gesprek.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Rob1

Re: Wat moet ik doen??

Er is helemaal niks mis met een psycholoog hoor. Heerst een soort taboe op dit onderwerp.
Ga juist praten en grote kans dat er puzzelstukjes op zijn plaats gaan vallen.
Sterkte.

Terug naar “Jongerenforum”