Ansie

Nieuw (Ansie)

Hoi allemaal,

Ik ben Ansie (31), ik woon samen met mijn vriend en twee konijnen. Sinds 2004 zit ik in de WAO vanwege psychische problemen, waarvoor ik jarenlang in therapie ben geweest. Nu heb ik sinds enkele maanden geen ondersteuning van de ggz meer. Ik kan nog wel bellen als het niet goed gaat, maar dit is gedurende een periode van drie maanden die inmiddels bijna voorbij is. Ik was volgens mijn behandelaar "uitbehandeld", wat inhoudt dat ik het maximale bereikt heb en nu moet leren leven met de restjes.
Wat overblijft na ruim 7 jaar therapie is de volgende DSM-IV diagnose:
* As I: dysthyme stoornis, psychotische stoornis NAO (ik heb twee korte psychoses gehad, de laatste in 2007)
* As II: Ontwijkende Persoonlijkheidsstoornis met afhankelijke en borderline trekken

Ik slik 200 mg Seroquel, wat me ontzettend goed helpt.

Hier moet ik dus mee leven en dat gaat momenteel redelijk. Sinds kort heb ik een vrijwillig baantje bij de egelopvang (verzorging en behandeling van zieke egels), wat me goed bevalt. Verder ga ik in september verhuizen, mijn vriend en ik hebben ons eerste (nieuwbouw) huis gekocht. Ik zie behoorlijk op tegen het klussen en de verhuizing... Maar we gaan er wel flink op vooruit, dus daar ben ik erg blij mee.

Ik hoop gauw mijn draai te vinden hier!

Groetjes,
Ansie
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Nieuw (Ansie)

welkom op dit forum!
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Nieuw (Ansie)

Welkom Ansie. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Nieuw (Ansie)

Welkom Ansie :)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Nieuw (Ansie)

hoi ansie


aaah egeltjes helpen, ze zijn zo schattig 001_rolleyes
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
sfpbeliever

Re: Nieuw (Ansie)

Hallo Ansie, welkom hier!

En gefeliciteerd met je huis hé! Tof hoor, ja het is wel veel klussen maar dat moet juist leuk zijn toch in jullie eigen paleisje! :) Geweldig dat je werk hebt gevonden wat je leuk vind, probeer niet te veel negatief te denken, en zoveel mogelijk (voor zover je dat kunt) proberen te genieten van't leven, 't is zo kort! Maak veel mooie momentjes met je vriend love3 . Succes!
Eefje

Re: Nieuw (Ansie)

Hoi Ansie, Welkom!

Wat me opviel is dat je een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis hebt en borderline trekken, ik heb dat ook, kun jij dat rijmen met elkaar? ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en borderline trekkken liggen zover uitelkaar. Ik heb dat nooit écht kunnen snappen die combinatie. Snap jij dat wel bij jezelf?
scaniaman

Re: Nieuw (Ansie)

Hallo ansie,
Welkom¨op de site,wat mij opviel is dat je het moet doen met je restklachtjes.
Ik zelf heb ook restklachtjes van een zware depressie en dwangneurose.
ik loop nu ook al zo,n zeven jaar bij de ggz en ze willen de gesprekken gaan afbouwen.
Ik zelf vind het ook moeilijk om de term(restklachtjes) te kunnen plaatsen.
leuk dat je voor de egelopvang werkt wat voldoening geeft en ja verhuizen en klussen is mijn hobby ook niet.
maar snap het er tegen opzien.

Ik wens je veel sterkte en succes,

Groetjes,scaniaman
Melis

Re: Nieuw (Ansie)

Hoihoi, welkom hier!
Ansie

Re: Nieuw (Ansie)

Goh, wat veel reacties, bedankt allemaal!

Een aantal vragen die gesteld zijn...
Eefje schreef: Wat me opviel is dat je een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis hebt en borderline trekken, ik heb dat ook, kun jij dat rijmen met elkaar? ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en borderline trekkken liggen zover uitelkaar. Ik heb dat nooit écht kunnen snappen die combinatie. Snap jij dat wel bij jezelf?
Ik kan het best met elkaar rijmen, al zijn er inderdaad wel tegenstrijdigheden. Met een OPS ben je meestal introvert, de meeste bps'ers daarentegen zijn extravert, maar zéker niet allemaal. De BPS kenmerken die ik heb, vind ik niet haaks staan op mijn OPS. Ik zou een zogenaamde "stille borderliner" zijn (geweest; ik heb aan de volledige diagnose voldaan maar doe dat nu niet meer). Ik leg niet makkelijk contact, wat voor de meeste bps'ers wel geldt. En ik heb geen "wisselend" zelfbeeld, dat van mij is stabiel negatief... maar verder past het volgens mij prima naast elkaar.

@ Scaniaman: Tja, die restklachten... ik ben er zelf niet van overtuigd dat bepaalde dingen niet meer veranderbaar zijn en ben ook niet echt tevreden met het resultaat. Dus wie weet ga ik wel weer hulp zoeken, ooit, als ik het weer zat wordt...
Eefje

Re: Nieuw (Ansie)

Ansie schreef:Ik zou een zogenaamde "stille borderliner" zijn (geweest; ik heb aan de volledige diagnose voldaan maar doe dat nu niet meer).
wat is dat eigenlijk 'n ''stille borderliner'', die term is bij mij ook gevallen.
Ansie schreef:@ Scaniaman: Tja, die restklachten... ik ben er zelf niet van overtuigd dat bepaalde dingen niet meer veranderbaar zijn en ben ook niet echt tevreden met het resultaat. Dus wie weet ga ik wel weer hulp zoeken, ooit, als ik het bij jezelf?
@ Scaniaman: Tja, die restklachten... ik ben er zelf niet van overtuigd dat bepaalde dingen niet meer veranderbaar zijn en ben ook niet echt tevreden met het resultaat. Dus wie weet ga ik wel weer hulp zoeken, ooit, als ik het weer zat wordt...[/quote]
Lijkt me niet fijn nee, die restklachten...
bij mij is gezegd dat ik met bepaalde klachten moet leren ''leven'', zoals iemand die 'n ''been'' mist...
Ansie

Re: Nieuw (Ansie)

Hier kun je lezen over "de stille borderliner": http://www.borderlinecase.nl/index.php? ... temid=2395

bij jezelf?
Ja, dan bedoel ik inderdaad de klachten die ik nu nog heb. Ik zou moeten accepteren dat die niet veranderbaar zijn maar vind dat nog erg moeilijk. (bijv. mijn negatieve zelfbeeld en angst voor afwijzing)

bij mij is gezegd dat ik met bepaalde klachten moet leren ''leven'', zoals iemand die 'n ''been'' mist...
Ja, dat geldt dus ook voor mij.
scaniaman

Re: Nieuw (Ansie)

hey ansie,
gelijk heb je en wie weet vind je ooit wel de juiste hulp.
Tja ook ik ben er niet tevrede mee met die restklachtjes dus wordt aan gewerkt.
Tegen mij zeiden ze dat miss over een jaar mindfullnes iets zou kunnen zijn,ik-
zo van ja maar dat is dan pas en wrom niet meteen?
Hun antwoord je ben nu bezig met werk opbouwen en het is nog te vroeg om dat te kunnen doen.

We zien wel hoe of wat,als die gesprekken voorbij zijn kan ik altijd bellen mocht dat nodig zijn.
ik ens je sterkte en moed toe.

Groetjes,scaniaman
Ansie

Re: Nieuw (Ansie)

scaniaman schreef:hey ansie,
gelijk heb je en wie weet vind je ooit wel de juiste hulp.
Tja ook ik ben er niet tevrede mee met die restklachtjes dus wordt aan gewerkt.
Tegen mij zeiden ze dat miss over een jaar mindfullnes iets zou kunnen zijn,ik-
zo van ja maar dat is dan pas en wrom niet meteen?
Hun antwoord je ben nu bezig met werk opbouwen en het is nog te vroeg om dat te kunnen doen.

We zien wel hoe of wat,als die gesprekken voorbij zijn kan ik altijd bellen mocht dat nodig zijn.
ik ens je sterkte en moed toe.

Groetjes,scaniaman
Da's ook moed hebben, dan toch doorgaan met eraan te werken. En ook zonder therapie, misschien juist wel dan, kun je heel veel leren over jezelf. Ik wens jou ook het allerbeste en ook sterkte met de afronding van de therapie.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Nieuw (Ansie)

Welkom Ansie :)

Wat lief.. een egelopvang love3
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”