Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hey Stamper,

Wat jammer, maar ik kan me voorstellen dat als je je medicatie vergeet en daar toch min of meer van afhankelijk bent, dat het dan al snel moeilijk wordt! Ik heb ook mijn moeilijke momenten, maar probeer dan aan iets anders te denken of even iets te gaan doen waardoor ik afgeleid word!!

Ik heb dik 4 jaar gerookt, waarvan ik, begin vorig jaar ook al eens 4 maanden gestopt bent. Door het hele verhaal met mijn broer, ben ik van de stress weer gaan roken. Nu probeer ik het dus nog maar een keertje!! Hopen dat er nu niets meer op mijn pad komt waardoor het weer de verkeerde kant op gaat!

Ik hoop in ieder geval dat het jou de volgende keer ook gaat lukken en schrijf het hier wel ff neer he, daar heb ik ook steun aan!! love3
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Clau

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Pff. Ik heb ook al drie keer geprobeerd te stoppen. Maar het lijkt dan wel alsof ik de goden vervloek. Dan gebeurt er weer iets vervelend waardoor ik me zó bagger, rot en gefrustreerd voel, dat ik direct naar de winkel ren. :( En dan is mijn motivatie ook helemaal weg. Vind het echt zonde. Ik wil pas weer stoppen als het hier thuis allemaal weer op z'n pootjes terecht is gekomen en ik het wat rustiger heb met mijn studie. :S

Dus. Helaas. Ik wil je graag tips geven. Maar helaas kan ik dat niet. :(
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hoi Claudia,

Eigenlijk moet je ook pas beginnen als er rust heerst in je leven, anders is het moeilijk om het goed vol te blijven houden!! (dat adviseerde mijn huisarts mij) ;)
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Clau

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Haha, ja dat klopt. :P Dat heb ik ook gedaan. De vorige keer bijvoorbeeld, hield ik het ruim twee maanden vol. En toen ging er van alles mis. En nu zit ik er weer aan. :P
Ach, ik zie wel. Ik hoop dat m'n vriend een keer stopt, kunnen we het samen doen. Lijkt me veel fijner.
TheEmperor85

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

patsas schreef:
Eigenlijk moet je ook pas beginnen als er rust heerst in je leven, anders is het moeilijk om het goed vol te blijven houden!! (dat adviseerde mijn huisarts mij) ;)
...I'm doomed..
Overigens, de huisarts adviseerde te beginnen?? Ik wil ook die huisarts :P
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Er is altijd een excuus waarom je niet zou stoppen met roken... er is altijd wel iets van stress of er gebeurt iets in je leven wat stress oproept. Roken lost het niet op. Het voegt ook niets toe. Het zorgt er alleen voor dat je er nog een probleem (verslaving) bij hebt. Dus beginnen met roken bij stressvolle situaties is niet zo slim.
Inzicht als Uitweg..
RaXz

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Wat ook een interessant weetje kan zijn, die mogelijk kan helpen met stoppen, dat is het
feit dat er regelmatig polonium (radioactieve deeltjes) wordt gevonden in veel sigaretten.
Althans volgens een aantal onderzoeken, je zou zeggen dat daar extra veel aandacht aan zou
moeten worden besteed gezien de antirook mentaliteit van vandaag de dag. Sommige beweren
zelfs dat tabak zelf niet echt kankerverwekkend is, maar het meer door de polonium komt uit
de kunstmest die wordt gebruikt bij het kweken van de tabak.

Sinds ik daarover las ben ik gestopt met tabak, dat is inmiddels al bijna 7 weken geleden.
Niet dat ik gestopt ben met roken, ik ben een trouwe cannabis gebruiker. :D

http://sync.nl/blaadjes-in-tsjernobyl-m ... dan-tabak/
http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/po.htm
http://www.epa.gov/rpdweb00/sources/tobacco.html

Tast toe :tongue:
saaartje

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Jaaah , Hooor een oude oma Truckje [ spuit er parfum op ] is zo een vieze smaak in je mond , bah .. je zal er nooit meer 1 aanraken xX [applaus]
Laatst gewijzigd door saaartje op 09 jan 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Denk om schuttingtaal
Hawk L.

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Misschien kunnen de rokers alvast eens beginnen nadenken als ze deze afbeelding zien...
Een bruikbare tip toch wel; of niet?


Afbeelding
Hawk L.

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Info:

• Arsenicum: dit is een dodelijk gif. Het zit ook in mierenlokdoosjes.
• Ammoniak: dit zit ook in schoonmaakmiddelen.
• Lood: dit zit ook in batterijen en benzine. Loodvergiftiging leidt tot groeiachterstand, overgeven en hersenbeschadiging.
• Fosfor: dit zit ook in rattengif.
• Methopreen: dit zit ook in vlooienspray.
• Cadmium: dit is een zeer giftig metaal. Het wordt ook in accu's verwerkt.
• Formaldehyde: dit wordt ook wel gebruikt door begrafenisondernemers. De stof wordt in de wangen van overledenen gespoten. Zo kunnen ze wel een week lang bewaard blijven.

Bron: http://www.proud2bme.nl/index.php?actio ... itel=roken
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hawk L. schreef:Misschien kunnen de rokers alvast eens beginnen nadenken als ze deze afbeelding zien...
Een bruikbare tip toch wel; of niet?
Tuurlijk niet. 011
Waarschijnlijk moet je een niet-roker zijn om de illusie te hebben dat deze info de vestokte roker er van weerhoudt
een sigaret op te steken. Net zo min als de waarschuwingen op de pakjes sigaretten.
Ook afbeeldingen van tumoren zullen niet afschrikwekkend werken.
* Liebe Macht Frei *
TheEmperor85

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

volhoudertje schreef: Tuurlijk niet. 011
Waarschijnlijk moet je een niet-roker zijn om de illusie te hebben dat deze info de vestokte roker er van weerhoudt
een sigaret op te steken. Net zo min als de waarschuwingen op de pakjes sigaretten.
Ook afbeeldingen van tumoren zullen niet afschrikwekkend werken.
Inderdaad, en de meeste hierboven genoemde stoffen zijn pas schadelijk boven de 3 of 5 gram. Sterker nog : 2 van die stoffen hebben we zelfs van nature al in ons lichaam.
Iedere roker weet dat het ongezond is, en toch stook ik er 28 per dag doorheen. Dat heet nou verslaving 001_tongue
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

HAHAHAHAHAHA ik moet voor mijn studie honderden crime scenes bekijken, denk je nou serieus dat ik wakker lig van wat giftige stoffen of lelijke plaatjes van longen ofzo? Die longen zie ik wel op het slagveld en zien er vaak nog een stuk erger uit.
Hawk L.

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Oké, ik had alweer beter niets kunnen posten... :roll:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

De beste tip om te stoppen met roken blijft Cold Turkey. Stoppen en nooit meer een sigaret opsteken. Dat is de enige en beste manier, de rest is allemaal bla bla en BS.
Het beste kun je wachten tot je een flinke verkoudheid of griep te pakken hebt en je te veel hoest en je te belabberd voelt om een sigaret te kunnen opsteken. Als je lichaam de 24 uurs grens overschreden heeft ben je fysiek niet meer verslaafd.

Beste advies voor de ex-roker: wordt geen hypocriete zeurpiet die gaat zitten jammeren dat ze de geur van tabak of tabaksrook ineens niet meer verdragen kunnen. Eis gerust een rookvrije omgeving, maar sommige ex-rokers zijn verschrikkelijke aanstellers en party poopers.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hawk L. schreef:Oké, ik had alweer beter niets kunnen posten... :roll:
Niemand is zo hardnekkig koppig ongezond als een verslaafde ;)
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Mystica schreef:Niemand is zo hardnekkig koppig ongezond als een verslaafde ;)
Dan hebben ze overduidelijk jou nog niet ontmoet :badgrin:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Ik ben niet ongezond bezig, das het verschil.
Inzicht als Uitweg..
Madelief1983

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Asbak onder je neus houden en flink aan snuiven das echt vies heeft mij perfect geholpen!
TheEmperor85

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Madelief1983 schreef:Asbak onder je neus houden en flink aan snuiven das echt vies heeft mij perfect geholpen!
Heb je alleen een zere neus. En steek je er eentje op voor de schrik 001_tongue
Pokemonk

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Geen sigaretten kopen , zou dat helpen ? 023
Lambert

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Lees het boek of kijk de video van stoppen met roken van Allen Carr en je bent bevrijd van je rookverslaving, ik ken iig veel mensen die door zijn boek/video zijn bevrijd.

Ik weet iig 100% zeker dat ik nooit meer 1 peuk zal op steken en ik was zwaar verslaafd aan die peuken.

Ik weet niet of ik links naar torrents mag plaatsen maar ik heb iig een link naar de video van Allen Carr met nederlandse ondertitels dus geef maar een pm als je hem wilt.

Terug naar “Map 'Psychologie'”