suncloud

Ervaringen met Alprazolam

Alprozelam is een ruistgever en ik merk dat ik daar meer behoefte aan heb.
De spanningen slaan op mijn buik en de spaningen hebben zo'n invloed op mijn functioneren (ik voel me verkrampt als het ware). :(

Nu vraag ik me af wanneer dit middel Alprozelam (10 mg) verslavend kan gaan werken. :question:
Ik heb het weleens vaker dagelijks ingenomen bijv. een week lang en soms dan ook 2 x per dag. Als het beter met me ging kon ik prima weer een poosje zonder.
Nu merk ik dat als ik opsta echt behoefte heb aan extra ondersteuning om de dag aan te gaan en vaak s avonds om me te kunnen ontspannen.

Maar hoelang kan ik dit doen ? Zijn er andere tips?
Mocht ik naar een psychiater willen ivm medicijnen overleg kom ik eerst weer op een wachtlijst en moet ik ws weer naar een andere plaats om hier informatie over te krijgen.

Ik gebruik ook antidepressiva namelijk Cymbalta 60 mg per dag en verhoging van de Cymbalta naar 90 mg voel ik me niet goed bij. Heb ik wel een poos gehad.
Werkt ook niet om de depressie beter onder controle te houden.
Ik hoop dat ik me na de verhuizing beter ga voelen en meer kracht kan halen uit het nieuwe huis.

Maar ik heb nu echt hulp nodig...ondersteuning. Forum58
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ervaringen met Alprazolam

Hoi Suncloed,
ik zou zeggen, stap naar een orthomoleculaire arts (www.mbog.nl). Die hebben vaak veel kortere wachtlijsten - en er zijn wel middelen die je naast de cymbalta kunt gebruiken die kalmerend werken (bijv. glutamine).
Ook kun je daar je vroegere burn out noemen en je huidige CVS (die mogelijk verwant zijn) - ook daar zijn sosm goede middelen tegen gewassen...!
Positive

Re: Ervaringen met Alprazolam

Ik heb bijna 2 jaar alprozolam dagelijks (moeten) gebruiken en ben er nu mee afgebouwt. Als je het afbouwt is stoppen goed om te doen, voor de lichamelijke verslaving dan. geestelijke verslaving kan ook, wat je omschrijft dat je het gevoel hebt het te moeten nemen omdat het anders niet goed gaat . Ikzelf heb daar geen last van gehad omdat ik toch al anti medicatie ben. Maar het geestelijke verslaving vergt veel doorzettings vermogen. Maar wat ik mee wil geven ik heb het een lange tijd gebruikt en geen nadelige gevolgen daar van gehad.
Succes ermee
suncloud

Re: Ervaringen met Alprazolam

Fijn jullie reacties.
Mijn eetpatroon en dergelijke wijzigen heeft nu nog geen zin. Dat is voor mij te zwaar voor de fase waarin ik nu zit.
Maar mijn voedingspatroon wordt straks wel anders :nod:
Straks is mijn basis weer een stuk sterker, mocht ik toch afhankelijk zijn geraakt kom ik daar wel weer uit.
Positive

Re: Ervaringen met Alprazolam

Dat is een goede instelling. Als je je weer sterker voelt dan gaat het stoppen en afbouwen ook makkelijker. Succes ermee

Terug naar “Medicatie”