Eefje

Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Ik was nogal geschokt door het bericht dat Antonie Kamerling door zelfdoding om het leven is gekomen. Wist wel dat hij depressieve buien had. Maar dit?

Vreselijk voor zijn vrouw Isa en zijn kinderen.
Maar oordelen van 'dit had hij niet mogen doen' omdat hij een gezin had, kan ik niet. Ik kan me voorstellen dat je zo wanhopig bent dat je niet meer rationeel kan denken en alleen nog maar rust wil.

Hoe zien jullie dit?
Eefje

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Ja, ik ook, ik vind het doodzonde dat hij er niet meer is, leuke vent, zag er erg leuk uit, goede acteur, leuke vader...... [crying]
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Geschokt omdat hij bekend was?Geschokt omdat hij alles had om gelukkig te zijn?

Ik denk dan vooral hoe triest en alleen en wanhopig hij moet geweest zijn om tot deze beslissing te komen.Maar iedereen heeft een keuze en die valt te respecteren.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Heb al een aantal docu's gezien over zn leven (die vliegen je nu om de oren).

Ik begrijp zijn gevoel wel :)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Geschokt ben ik niet, het is per slot van rekening niet iemand die ik persoonlijk gekend heb.
Ik had het er een paar weken geleden met een vriendin nog over. "Die jongen wordt niet oud, die maakt er vroeg of laat een eind aan," zei ze. Tja, ze heeft toch gelijk gehad, dat was eigenlijk het eerste wat ik dacht toen ik het nieuws hoorde.

Het doet me een beetje denken aan de acteur Hans van Tongeren, die in 1982 zelfmoord pleegde. Ook zo'n jongen die
alles mee leek te hebben.
* Liebe Macht Frei *
Eefje

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

momo schreef:Ik denk dan vooral hoe triest en alleen en wanhopig hij moet geweest zijn om tot deze beslissing te komen.Maar iedereen heeft een keuze en die valt te respecteren.
Ondanks dat hij een vrouw en kinderen achterlaat?
(Ik vraag dat omdat ''men'' vaak oordeelt dat het gwn niet kan dat je zm pleegt als er kinderen en een vrouw/man achterblijft)
Leeuwtjuh

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Nee Eefje, jij mag dat niet. En ja, Antonie mag dat ook niet, maar we kunnen hem moeilijk op zn donder geven....
Eefje

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

volhoudertje schreef:Het doet me een beetje denken aan de acteur Hans van Tongeren, die in 1982 zelfmoord pleegde. Ook zo'n jongen die
alles mee leek te hebben.
Tja, ook zo'n 'stelling'', waarom pleeg je zm als je ''alles mee ''lijkt'' te hebben?'', tenminste voor de buitenwereld dan, niemand ik ''in'' je kijken.
Eefje

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Leeuwtjuh schreef:Nee Eefje, jij mag dat niet. En ja, Antonie mag dat ook niet, maar we kunnen hem moeilijk op zn donder geven....
:D :D :D
Dat weet ik....ik kwam hier zo op eigenlijk, het 'trof' me op de één of andere manier, en toen kwam vanmiddag een vriendin langs ze zei over de dood van Antonie, goh, ik dacht meteen aan jou, dat had jij ook kunnen zijn...(niet dat ik dan op elke nieuwsuitzending zou komen :) Terwijl ik nooit mijn zm gedachtens met haar heb gedeeld.
Het treft me ook, omdat ik zijn wanhoop kan voorstellen, als je zo diep zit, alhoewel iedere 'wanhoop'' anders is.
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

ik was wel geschokt moet ik eerlijk bekennen. Maar "alles mee hebben in het leven" wil niet zeggen dat iemand zich gelukkig voelt.
En ik ben van mening: als iemand zelfmoord kan plegen, dan kun je in principe alles aan...
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Eefje schreef:Tja, ook zo'n 'stelling'', waarom pleeg je zm als je ''alles mee ''lijkt'' te hebben?'', tenminste voor de buitenwereld dan, niemand ik ''in'' je kijken.
Het andere uiterste is natuurlijk ook waar. Sommige mensen hebben niks mee, het zit ze altijd tegen en als ze er dan uitstappen zegt iedereen braaf ik koor: ''Ik hoop dat hij nu eindelijk rust heeft. ''

Het zijn de bekende dooddoenertjes, zou ik bijna willen zeggen, maar dat klinkt in beide gevallen wel erg cru.
* Liebe Macht Frei *
Eefje

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

citaat van Reinout Oerlemans;

Het is moeilijk om te weten wat er exact in iemands hoofd omgaat, maar kennelijk heeft hij deze weg gekozen omdat hij vond dat het ‘t beste was. Daar kan ik alleen maar in berusten, hoe moeilijk ook.
Positive

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Ja bij mij maakte het ook wel wat los toen ik het hoorde. Elke zelfmoord bekijk ik tegenwoordig toch met een andere blik, omdat ik wel begrijp waarom. Ook als ze een heel gezin meenemen. Mensen reageren er zo op omdat ze het niet kunnen begrijpen (gelukkig maar denk ik dan altijd) pas als je in zo'n situatie gezeten hebt veranderd je beeld erover. Dus een bekend iemand of niet mij raakt het.
Euphemia

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

ja, erg hé! juist wanneer het lijkt alsof iemand zijn leven compleet op orde heeft, maar ie er een eind aan. Dat is moeilijk te begrijpen, sommige mensen hebben gewoon nooit genoeg... voor de buitenwereld lijkt het misschien alsof zijn leven perfect is maar voor hem niet. hij zal wel niet kunnen voldoen aan zijn eigen verwachtingen van zichzelf en dat werd hem te veel. Speelde drugs eigenlijk ook een rol?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Overlijden door zelfmoord Antonie Kamerling

Euphemia schreef:ja, erg hé! juist wanneer het lijkt alsof iemand zijn leven compleet op orde heeft, maar ie er een eind aan. Dat is moeilijk te begrijpen, sommige mensen hebben gewoon nooit genoeg... voor de buitenwereld lijkt het misschien alsof zijn leven perfect is maar voor hem niet. hij zal wel niet kunnen voldoen aan zijn eigen verwachtingen van zichzelf en dat werd hem te veel. Speelde drugs eigenlijk ook een rol?

Wat hij waarschijnlijk miste wat niet te vervangen door materiele middelen og gezelschap en dat is de hoop op beterschap.Iets in zichzelf
Never judge a book by its cover.
En het waarom kan maar een iemand weten en die kunnen we het niet meer vragen.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”