Leo

Schrijffouten door medicatie?

28 aug 2010 18:57

Op mijn werk zit ik voornamelijk achter de computer, en als ik hier post natuurlijk ook. Wat ik de laatste maanden in toenemende mate werk (ik bedoel Merk!) is dat ik voortdurend schrijffouten maak zoals die er net al inglipte. In plaats van jij HIJ neerzetten, zinnen soms niet afmaken en ga zo maar door... .
Ik vraag me af of dit nou komt door mijn bipolaire spectrum stoornis of door de medicijnen (vanl) (ik bedoek vEnlaxafine 150 en lithium 900). Of kan het wat anders zijn? Wie o wie heeft daar een verhelderend idee over?

Zoeza

Re: Schrijffouten

28 aug 2010 19:10

Misschien kunnen je vingers je hoofd niet bijhouden Leo. Ik maak ook veel fouten maar dat is voornamelijk door de snelheid. Dat deed ik ook al voor ik Venlafaxine slikte dus daar zie ik geen verband tussen.

Demon Bushido

Re: Schrijffouten door medicatie?

28 aug 2010 20:08

Ik typ ook heel erg vaak fouten, maar dat is meestal omdat mijn mind veel sneller is dan mijn handen, en omdat mijn rechter hand sneller reageert dan mijn linker. Medicatie heb ik (nog!) niet.

als ik dus bijvoorbeeld DIT zou typen, kan het zijn dat ik IDT typ, omdat mijn mind al bezig is met de I voordat de D getypt is, en omdat ik de D met links typ, en de I met rechts. misschien heb jij iets soortgelijks 022

Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17642
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: Schrijffouten door medicatie?

28 aug 2010 20:12

Ik slik niets en ik heb er ook last van. Ik draai vaak letters om of maak spelfouten die ik niet zo bedoeld had. Het komt bij mij door te snel willen zijn en ook door het meelezen op het scherm terwijl ik zit te typen. Doe ik dat niet, dan is het ook gelijk een stuk minder. Ik denk dat het met de vertraging heeft te maken tussen wat je denkt, typt en leest. Dit werkt verwarrend en werkt fouten in de hand. Een kwestie van focus..volgens mij. Zodra ik de focus leg op mijn typen en niet op wat ik zie, gaat het stukken beter.

O ja.. en als ik moe ben, is het helemaal erg...maar dat is logisch want dan is de focus nog minder.
Inzicht als Uitweg..

Leo

Re: Schrijffouten door medicatie?

28 aug 2010 22:43

Ik dacht aan de medicatie omdat het de ongeveer laatste 2 jaar is toegenomen en dat loopt paralel met mijn medicatie. Dan zag ik op mijn werk mails terug die ik naar mensen had geschreven en dacht ik "hoe heb ik dit niet kunnen zien?" de stomste fouten. Mystica ik herken dat van het vermoeid zijn ook, maar op mijn werk ga ik - as ik al niet ga niksen of ga internetten - juist simpele berichten beantwoorden en leg ik het zwaardere werk opzij.
Veel dank voor al jullie berichten en hulp! Ik denk dat jullie gelijk hebben! cheerqd5

Terug naar “Medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten