Positive

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Gisterochtend nog zo duf dat ik nog tot kwart over 12 geslapen heb. Maar de middag ging wel fijner, meer rust in mijn hoofd. Een gevoel of er een warme deken over mijn schouders en achterhoofd ligt. Vanochtend werd ik wakker, rustig net als gisteren middag en neit meer zo'n ontiegelijke moeheid. Vooruit gang dus wel.
Respiro

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik heb nu ook sinds enkele weken Seroquel!!
Ik ben begonnen met 50mg.. en begon april ben ik overgegaan op 100mg,. We zijn nu in de opbouw fase. Wat ik er tot nu toe van merk is dat ik er beter door slaap (neem het voor het slapen gaan). Ik slaap niet meer helemaal verkrampt!!!! Ik word redelijk ontspannen wakker!
Mijn psychiater heeft wel gezegd dat het normaal is dat de beelden en de stem nog niet weg zijn.. Dat we met de dosering wel wat hoger moeten gaan zitten, wil het een anti-psychotisch effect hebben.. (ja, helaas ik ben psychotsch. :( maja). Maar we moeten het langzaam aan opbouwen omdat ik anders te veel kans op bijwerkingen heb!!!!..
Ik heb nu trouwens helemaal geen bijwerkingen!!!

Ik heb daarnaast ook Citalopram, maar die is nagenoeg onzin is er me gezegd, omdat ik absoluut niet depressief ben..
Positive

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik ben sinds gisteren overgaan op 50 mg. Ook ik moet de juiste dosering nog gaan vinden. Als de goed is dan mag ik gaan afbouwen met de citalopram omdat het ook bij mij geen depressie is. Merk nu lichtjes iets van de seroquel iets meer rust in mijn hoofd. Alles gaat niet meer zo heel snel van het een naar het andere.
Respiro

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

waarvoor had jij die citalopram en nu de seroquel, Positive??
Positive

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik heb 2 jaar geleden citalopram en alprozolam gekregen tegen de angststoornis. Na jaren vechten tegen het gevoel ging het toen helemaal mis en kwamen er ook medicatie bij. De alprozolam heb ik zelf afgebouwd omdat ik zo slaperig ervan werd en de werking was nihiel (gewenning). Deze kreeg ik nog steeds van de huisarts, nu dus een psychiater. Deze heeft voorgesteld om te beginnen met seroquel en als het werkt dan langzaam de citalopram afbouwen. Ik moet aan mijn persoonlijkheidsstoornis werken maar door de forse angstklachten gaat dat heel moeilijk. Ze willen dus eerst dat de klachten wat zakken zodat ik dan ook beter aan het persoonlijkheidsstuk kan werken. Gisteravond voor het eerst 50 mg genomen. Ben wel meer rustig in mijn hoofd en gelukkig niet heel suf door de verhoging. Deze dosering dus weer 2 weken proberen. Ik hou helemaal niet van medicatie maar wat rust in mijn lijf en hoofd is toch wel goed, die angstgevoelens vreten zo veel energie.
Desdemona

Geheugen gaten en medicatie (sufheid, concentratieverlies)

Af en toe voel mij een beginnend dementerende. Ik slik seroquel, lorazepam (indien nodig) en seroquel) dosering moet je moet vragen dat weet ik niet.
Als ik spreek weet ik af en toe niet meer wat ik verteld heb en aan wie, ook ben ik vaak de kloe kwijt, het onderwerp waar ik mee zit.

Ik werk en mag hierbij niet veel fouten maken dus moet alles tot in treurens toe controleren. Ik maak fouten en vergeet heel veel, ook soms weet ik niet meer waar een boek of film over gaat.
Ben 38 jaar, iemand die dit herkent?
MissLukkeling

Re: geheugen gaten en medicatie

Ja, dit herken ik!
Ik heb ooit ook seroquel geslikt en ik denk dat die gaten in je geheugen komen door de sufheid.
Omdat je zo suf bent dat je soms in een halve slaaptoestand verkeerd sla je bepaalde dingen niet goed op, je hersenen werken maar half dan zegmaar.

Toen ik ermee stopte had ik er geen last meer van. :)
Desdemona

Re: geheugen gaten en medicatie

Meen je dat echt zou het door de suffigheid komen?? Zou mij niets verbazen, ik heb het ook in ernstige mate met lorazepam dan kan ik hele dagdelen kwijt zijn.
Namen kan ik tegenwoordig al standaard niet meer onthouden en dat is heel erg lastig als je in het arbeidsproces zit!
MissLukkeling

Re: geheugen gaten en medicatie

Zo erg had ik het niet, maar ik denk dat lorazepam + seroquel gewoon een moordcombi is, omdat het allebei enorm sufmakend is.
Ik weet niet hoeveel mg je slikt, maar het mag een wonder heten dat je niet 20 uur per dag slaapt. :P
Fred Haché

Re: geheugen gaten en medicatie

Gegroet,

Ik gebruik ook van alles (Lithium, Orap, Citalopram. Oxazepam) en daarmee is mijn ervaring dat het suf maakt. Tip is om eens naar de apotheker te gaan (heb ik ook gedaan) en te vragen of de medicijnen elkaar versterken, en welk medicijn het meest suf maakt.

Vrgr. Fred
MissLukkeling

Re: geheugen gaten en medicatie

Fred Haché schreef:Gegroet,

Ik gebruik ook van alles (Lithium, Orap, Citalopram. Oxazepam) en daarmee is mijn ervaring dat het suf maakt. Tip is om eens naar de apotheker te gaan (heb ik ook gedaan) en te vragen of de medicijnen elkaar versterken, en welk medicijn het meest suf maakt.

Vrgr. Fred
Daar hoef je niet voor naar de apotheker hoor, dat kan ik je ook al vertellen. 011
JBemel

Re: geheugen gaten en medicatie

MissLukkeling schreef:Daar hoef je niet voor naar de apotheker hoor, dat kan ik je ook al vertellen.
maar ik denk eigenlijk dat mensen liever een kloppend advies krijgen, en om zeker te zijn dat je een kloppend advies krijgt is het verstandig om het aan iemand te vragen waarvan je zeker weet dat diegene er veel verstand van heeft.

dus apotheker en huisarts lijken mij de beste plaatsen om vragen over medicatie te stellen, en als een bepaalde combinatie van medicijnen niet erg goed zal gaan krijg je waarschijnlijk ook een advies over wat je beter kan gebruiken tegen je klachten
Desdemona

Re: geheugen gaten en medicatie

Topic is niet voor niets, ik was zelfs vergeten dat ik hier lid was geworden!!! :shock:

Bedankt voor jullie reacties ik heb over een week een afspraak met de psychiater,
wat ik slik weet ik niet (Zou ik op de doosjes moeten kijken voor de milligrammen)
ik weet wel dat ik heel veel moet slapen Ik werk dus dat is geen goede combinatie.

Van de week werd het mij teveel, had last van hartkloppingen en moe, doodmoe dat ik op eigen houtje naar mijn oude dosering ben gegaan van de seroquel.
Ik ben een paar jaar geleden meer gaan slikken omdat ik in een moeilijke periode zat die si nu voorbij.
Dit is nu 2 dagen gelezen, en íetsje wakkerder maar voel mij nog steeds beroerd, vanmorgen zat ik op het werk en barste bijna in huilen uit ik heb niets gezegd.
Wolf

Re: geheugen gaten en medicatie

Je zou in overleg met je arts het kunnen combineren met een stimulant.
Mickey~

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

ik heb nu ook seroquel ipv paroxetine.
ik vind het fijner dan paroxetine, omdat ik daar op een gegeven moment helemaal niet meer tegen kon en juist agressieve gevoelens kreeg enzo... afbouwen was een hel van paroxetine ook. grieperig, suicide gedachten, agressief, alles.

als het goed is is dat met seroquel minder als je weer af gaat bouwen.
ook kan ik van seroquel heel goed slapen, terwijl ik van paroxetine juist slapeloos werd.

Wel vind ik het vervelend dat ik me de hele dag een beetje duizelig voel en soms ook wel wat hartkloppingen krijgt.
maar ik ben nog maar net klaar met opbouwen dus misschien moet het wennen.
heb dus een beetje gemengde gevoelens over dit medicijn.

denk er ook over met alles te stoppen en heb dat aangekaart, maar moet nu even wachten tot mijn psych van vakantie terug is.
als ik merk hoe stoppen met parox me rustiger en helderder heeft gemaakt dan begin ik het idee te krijgen dat al deze medicijnen meer kwaad doen dan goed als het over depressieve en angstige gevoelens gaat.

voor mensen met psychoses zal het ongetwijfeld wel goed werken, maar die krijgen dan veel hogere doseringen. En dan is het natuurlijk ook wel echt nodig om die psychoses te onderdrukken. maar bij de kwestie wat bij mij speelt, vraag ik me eerlijk gezegd wel af wat dit medicijn bijdraagt behalve een goede nachtrust.
Desdemona

Re: Geheugen gaten en medicatie (sufheid, concentratieverlie

Ik heb nu inmiddels sinds een maand de XR versie, dus met vertraagde afgifte,
Heb een maand vakantie gehad dus kan nog niet beoordelen of ik mij beter voel.

Ik ben wel enorm geschrokken van de nieuwsberichten over seroquell, dat het een levensgevaarlijk medicijn is en het leven tot 30 jaar kan verkorten.
Positive

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik heb moeten experimenteren met de hoogte om te merken wat bij mij past. Ik heb 50 mg, 100 mg en niks geprobeerd. Bij 50mg heb ik iets minder last van prikkels van de buitenwereld. Bij 100 ben ik rustiger maar heb ik af en toe een dag dat alles niet echt werkelijk oogt. Dat vind ik toch wel eng. Ik heb ook 3 dagen niks geprobeerd maar toen merkte ik dat het wel wat doet. Echt een hel met veel prikkels en niet kunnen slapen. Nu dus afgesproken dat ik het bij 50mg hou. Toch controlle over de werkelijkheid maar niet heel hoge prikkels. En de citalopram nu aan het afbouwen. Dat moet langzaam aan met 10mg minder en dan 6 weken lang, dus dat duurt even voordat die 40mg eraf is maar ja. Ook bij mij werkt die citalopram niet zoals het moet want ben niet depressief maar kreeg het voor de angsten en daar doet het bij mij niet zo heel veel op. Ook bij de seroquel heb ik nog wel angst pieken die komen er wel door maar "gewone" prikkels zijn er minder
Mickey~

Re: Geheugen gaten en medicatie (sufheid, concentratieverlie

Ik heb in het begin ook gehad dat ik me heel slecht kon herinneren wat ik gezegd en gedaan had.
maar dat kwam omdat ik in het begin ook heel suf was ook al had ik maar een lage dosering en maar sliep en sliep en sliep. daarna is het overgegaan.

seroquel is denk ik niet zo gevaarlijk hoor, alleen maar als je een van de mensen bent die er suikterziekte etc van krijgt. het is wel gevaarlijk als je er te veel van slikt (spreekt uit ervaring) maar dat is dan meestal ook je eigen schuld..... :confused:
remco1978

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik krijg, mede door slechte nacht en dagritme wellicht Seroquel voorgeschreven. Ik ga eerst over op Efexor+Lorazepam. Mocht ik Seroquel gaan gebruiken ,dan zal dit vooralsnog in lage dosering zijn.
Mickey~

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

ik vind seroquel nog steeds niet fijn, heb regelmatig het idee dat ik een beetje in een waas leef, alles niet voor de volle honderd procent meekrijg. en dat vind ik niet fijn. ik heb het vandaag aangegeven en waarschijnlijk mag ik, als mijn eigen psychiater terug is van vakantie, proberen deze ook helemaal te stoppen en kijken hoe het zonder medicatie gaat. omdat ik van stoppen met paroxetine zo opgeknapt ben namelijk... zou het best kunnen dat het meer kwaad doet dan goed. Dan gaan we kijken of ik helemaal zonder iets ook zo rustig blijf als nu. Als ik echt naar van die wazigheid wordt, dat duizelige afwezige gevoel, dan gaan we kijken of we volgende week al kunnen gaan stoppen, met de vervanger. Want het moet ook weer niet echt vervelend worden hiermee rond te lopen.
Mickey~

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

krijg er ook een slechter geheugen van, kan dingen van gisteren en een paar dagen geleden veel minder goed herinneren dan normaal.
dat is ook een reden dat ik graag wil proberen te stoppen, en de psy die nu als vervanger is vindt dat op zich ook geen slecht idee, maar wacht t liefst tot voorschrijvende collega terug is, als het even kan.

ik zei nog voor de grap: ach, ik ga er niet dood van (als het iets langer duurt voordat ik mag proberen te stoppen). Ik ga er echt letterlijk niet dood van, want dat heb ik al geprobeerd.

(ja je kunt er toch maar beter grapjes van gaan maken dan er om blijven huilen hé!:P)
Lou

Re: Geheugen gaten en medicatie (sufheid, concentratieverlie

Medicijnen hebben bijwerkingen, het help[t aan de ene kant maar het taste de neuronen ook aan die wel goed werken.

Klinkt vanzelfsprekend.
Mickey~

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

ik ben aan het afbouwen en voel me na een paar dagen gelijk alweer beter.
als je niet zo moe en lusteloos bent, voel je je ook niet depressief, merk ik.
dus mijn advies is eigenlijk, als je er veel last van hebt, van de medicijnen dan kan afbouwen met alles een keer proberen misschien geen kwaad. ik mocht dit proberen sinds afbouwen met paroxetine in die mate verbetering gaf, dat een periode zonder iets proberen nu aan de orde is, kijken of dat niet juist beter gaat dan mét een medicijn.
gaat t niet, nieuwe uitproberen... maar hoop dus dat dat niet aan de orde gaat komen, had de laatste maanden steeds meer last van de medicijnen dan profijt...
remco1978

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

Ik gebruik nu sinds een paar dagen 150mg Seroquel, en dit wordt waarschijnlijk nog opgehoogd. Overdag slik ik Efexor. Ik slikte hiervoor mitrazapine maar dit sloeg niet aan. Ik gebruik Seroquel voor het slapen gaan. Ik merk dat ik er duf van wordt. Ik ga wazig zien. Als bijwerking heb ik vooral een hele droge mond. Ik lijk wat meer te moeten plassen. Ook reageer ik slomer op dingen. De echte werking moet ik nog ondervinden. Ik loop met een zware depressie rond, en heb een angststoornis.
remmy

seroquel en hartritmestoornissen

Hallo allemaal

Wie gebruikt er seroquel en heeft hierdoor een te hoge hartslag en/of hartritmestoornissen.
Ongeveer 20 minuten nadat ik de seroquel heb ingenomen begint mijn hart onregelmatig te slaan. Af en toe slaat het een slag over en dan weer te snel. Tot het op een punt komt en veel te snel gaat slaan. Dit houd dan een tijd aan, tot nu toe is het ook iedere keer weer vanzelf tot rust gekomen maar het is zeer beangstigend. Vooral als de hartslag zo hoog is dat je het zelf niet meer kan tellen.

Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft en zoja wat nu te doen?

groeten remmy

Terug naar “Medicatie”