Het is nu 21 mei 2013 20:06

Text size
Inloggen

Verslaafd aan een spel

Hier plaats je vragen of oplossingen voor dwangmatige of obsessieve gedachten en gedrag (OCD).

Ongelezen berichtdoor PSY-GAMER » 09 mei 2010 21:29

Hey iedereen, het zit zo:
Ik speel op een online spel op de pc (runescape) en ik speel er best wel vaak op, ik weet niet echt of ik verslaafd ben maar soms denk ik dat ik teveel achter de pc zit en ik zou graag wat meer aan sport doen of meer tijd an vrienden besteden.Ik heb al wel eens geprobeerd minder te spelen en in de week tijdens school lukt dat ook wel maar in de weekends zit ik er gewoon te veel uren achter vind ik zelf, als ik er te lang achter zit voel ik mij namelijk verslaafd en als ik bv. eens op de ps3 ga voelt het meer als een hobby en niet als verslaving aan.

Dusjaah ik weet echt niet of ik verslaafd ben maar het voelt wel irritant aan soms, njaah, iemand tips, ervaring,...?

bedankt :nod:
PSY-GAMER

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 09 mei 2010 21:32

Ik heb een tip:

Niet spelen :D

En ja, zo simpel is het. Ga iets anders doen, spreek met vrienden af, ga naar buiten, ga iets leuks doen, bezoek een voorstelling, attractiepark, ga de stad in, ga bowlen, snookeren, poolen, ga bij vrienden op de koffie, ga het bos in, ga zwemmen of ... misschien nog wel een gouden tip: Ga Larp'en ;)
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor PSY-GAMER » 23 mei 2010 22:12

bedankt voor de reactie en aangezien de examens er voor mij bna aankomen heb ik er geen last van want net zoals vorig jaar speel ik dan helemaal niet, zo ben ik in mijn hoofd ook nooit bezig met dat spel
PSY-GAMER

Ongelezen berichtdoor Pokemonk » 23 mei 2010 22:15

Leeuwtjuh schreef:Ik heb een tip:

Niet spelen :D

En ja, zo simpel is het. Ga iets anders doen, spreek met vrienden af, ga naar buiten, ga iets leuks doen, bezoek een voorstelling, attractiepark, ga de stad in, ga bowlen, snookeren, poolen, ga bij vrienden op de koffie, ga het bos in, ga zwemmen of ... misschien nog wel een gouden tip: Ga Larp'en ;)

023
Pokemonk

Ongelezen berichtdoor Maxy » 23 mei 2010 22:19

Ik zit ook hele dagen achter de computer. Sterker nog, ik heb geen vrienden/familie meer, en flirtende vrouwen negeer ik. zit al jarenlang in een kleine sociale isolatie, en het bevalt me wel. Het bevalt me niet altijd, maar over het algemeen wel. Zeker gezien ik vooruitgang boek in mijn persoonlijkheid, op school, stage, werk, krachtsport, en hier de aankomende jaren nog wel genoeg aan heb.
Het is maar waar je gelukkig van word. Als jij denkt gelukkiger te zijn in een kroeg met vrienden om je heen, kom achter je computer weg en knok hiervoor.
Bezint eer gij begint
Maxy

Ongelezen berichtdoor Minerva » 23 mei 2010 22:56

Ik ben het wel met Maxi eens. Als het je belemmert in je functioneren dan kan je er beter mee stoppen en iets anders gaan doen waar je wel wat aan hebt. Als het je helpt dan moet je de juiste balans zien te vinden.
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Ongelezen berichtdoor PSY-GAMER » 26 mei 2010 15:10

bedankt voor de reacties! :)
PSY-GAMER

Ongelezen berichtdoor Lou » 16 aug 2010 14:54

Als andere belangrijke dingen eronder gaan lijden dan minderen .. gewoon minderen doe ik ook speel steeds minder games nu normal zat ik hele dag nog 1 keer per week ofzo. Games kunnen een ernstige verslavings drang onder jongeren veroorzaken. Het vermijden van dingen om gewoon met je hoofd in het spel te zijn en niet bezig met denken over dingen.

Ik zou niet helemaal stoppen want persoonlijk vind ik gamen altijd nog een uitstekende afleiding.
Lou

Ongelezen berichtdoor PSY-GAMER » 28 aug 2010 23:20

Bedankt voor je reactie lou. :)
Ik geef toe dat ik gamen heel erg leuk vind. Het is een hobby voor me. En bij de ps3 voelt het ook echt aan als een hobby, net zoals ik bv. naar de badmintonclub (jaah ik heb een club gevonden! :) ) ga of iets anders ga doen dat ik leuk vind.Maar bij dat ene spel voelt het precies als een 2de leven en dat wil ik niet. Ook als ik er lang op speel voelt het alsof ik geen leven heb..T'is echt raar maar als het bv. heel hard regent en als ik dan eens 3uurtjes op de ps3 zit of een film kijk fzo vind ik dat niet erg maar alsk dan weer op da spel gaat voelt het egt vreemd en ook vaak irritant aan.. 023 Ik zit daar ook in zo'n clan en heb daar echt hele goede vrienden gemaakt en er zitten ook een paar vrienden bij van int echt. Daarom is het precies of ik in 2 werelden leef...Hier leef ik in een appartement met mijn gezin en ga ik naar school etc. en als ik daar ben zit ik bij hele goede vrienden waar ik mee kan lachen enzo....Maar ik wil dat het 1 wereld wordt. net zoals bij de ps3 want daar voelt er niets vreemds aan. Ik zou kunnen stoppen met het spel want kben het nu ook ff beu enzo. Maar ik denk dat het stoppen niet zo goed lukt door al de goede vrienden die er zitten...Ik kan mensen die ik heel graag zie niet snel loslaten...Daarom heb ik ook besloten om niet meer te betalen (voorlopig, want kben het ff beu.) en als ik zin heb dan kom ik on en chat ik gwn met me vrienden. :) Kheb er geen probleem mee om eens lkkr een urrtje op fora te zitten met wat muziek en terwijl wat chatten enzo maar dat spel..tjaah, ik kan het niet zo goed uitleggen hoe het aanvoelt maar ik wil er mee stoppen want het is meer negatief dan positief vindk zelf. Maar stoppen met gamen dat kan ik niet. Het is en blijft een hobby dat ik erg graag doe. Maar nu ga ik stoppen met dat spel en ook de ps3 komt nu op de laatste plaats. Eerst schoolwerk en leuke dingen doen met me vrienden want hoe weinig ik ook soms met ze afspreek, als ik ze verlies ben ik er kapot van want uiteindelijk ben ik er 1tje kwijt. Maar dat is omdat hij in de vakantie altijd weg is en als ik hem bel voor af te spreken kan die meestal niet dusjaah...Maargoed nu voelt het al beter. vroeger was het egt zo van:" aah alsk strax thuis ben van school lkkr weer op m'n spel spelen..." Terwijl nu benk wel blij datk nieuwe mensen ga ontmoeten in me school en ik krijg er ook een vak bij datk interessant vind enzo. Als het slecht weer is of als ik eens zin heb of alsk me verveel dan ga ik nog wel ps3en maar eerst school enzo. Nu denk ik er niet meer zoveel aan en het voelt wel goed aan, moeilijk te beschrijven maar t'is goed.
Kben nu ook aant beginnen met vermageren nudat ik een sportclub heb en bij onze nieuwe woning hebben we een parkje waar ik tog wel eens graag vrij voetbal om me energie kwijt te kunnen...achjaah kheb eigenlijk best wel zin int nieuwe schooljaar. Nieuwe school, nieuwe mensen, nieuwe club, ik kom meer buiten en voel me beter, meer van het leven genieten wil ik doen. :)
PSY-GAMER

Ongelezen berichtdoor Lou » 16 sep 2010 00:14

Jah precies, in een clan zitten is ook leuk. Maar het stressed je wel, gamen en willen winnen is namelijk geen rust in je hersenen. Je bent actief
bezig en wil het beste eruit halen. En ik herken het helemaal met left for dead ken je dat spel? Zit er uren achter, ik heb zelfs een paar leuke nl meisjes leren kennen van mijn leeftijd die het spel ook spelen altijd grappen en grollen over de mic dus helemaal geweldig :lol:

Ik merk wel, dat het soms van me vergt dat ik mijn best wil doen om niet te verliezen, en dan word ik huiverig met spelen, dan weet ik , nu stoppen! :lol:
Lou

Ongelezen berichtdoor Changedmen » 16 okt 2010 11:50

Je moet starcraft 2 gaan spelen, daar kan je nog op den duur pro in worden :P
Sterk en Scherp Blijven!
Changedmen

Keer terug naar Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag