trancis

Problemen...

Hallo allemaal,

Ik ben net 18 jaar oud, volg een studie op hbo niveau.

Nu wil het zo zijn dat ik mezelf best kut voel. Heb dit al erg lang een soort conversatieprobleem. Met mensen die ik al een tijdje ken heb ik geen problemen maar met mensen die ik nog niet zolang ken of bijvoorbeeld meisjes waar ik verliefd op ben heb ik het heel erg. Tijdens het praten bijvoorbeeld heb ik er gewoon moeite mee om iemand in de ogen te kijken en ik voel me niet comfortabel. Ik kan mezelf moeilijk een houding aannemen. Zo had ik bijvoorbeeld eergisteren een date met een meisje wat ik enorm leuk vind. Het ging wel redelijk maar ik vind het moeilijk om te blijven praten en ik val vaak stil.

Is mijn leven dan niet interessant genoeg? Ik ben van mezelf een beetje stil maar mensen ervaren dat zo snel als saai. zeker tijdens het uitgaan enzo, meisjes vinden dat niets (denk ik). Ik ga elke dag naar school en train bijvoorbeeld heel vaak, maar waarom weet ik dan gewoon niks te zijn?

Verder vind ik het erg moeilijk om bijvoorbeeld in publieke plaatsen normaal te lopen. Heb het gevoel dat iedereen naar me kijkt. In me klas bijvoorbeeld hebk het gevoel dat ik anders ben als iedereen en daarom maak ik daar moeilijk vrienden.

Moet er wel bij zeggen dat het soms minder is als anders. Na die date die voor mijn gevoel niet goed ging voel ik me ZO kut, nu nog steeds :confused:

Vroeger was ik best dik en ben toen wel gepest enzo. Weet niet of het daar aan ligt maar ik ben nu helemaal niet dik meer, gewoon normaal. Maar ik voel me ook soms kut over mijn uiterlijk terwijl mensen zeggen dat ik knap ben. heel stom allemaal :angry:

Wie kan mij hierbij helpen? Ik wil er vanaf nu meteen!

mvg
Dafje

Re: Problemen...

Heb je misschien een onprettige jeugd gehad? Je bent natuurlijk gepest, maar misschien is er meer gebeurd. Dan zou een psycholoog baat hebben.

Je moet zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt, maar ik weet niet hoe je dat het beste zou kunnen doen. Misschien moet je gewoon leren om dingen los te laten. Je zegt zelf dat je geen conversatieproblemen hebt als je met bekenden praat. Waarom niet? Een waarom wel als je met onbekenden praat?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Problemen...

Er zijn communicatie trainingen en sociale vaardigheidstrainingen waar je kan oefenen om contact te leggen en te onderhouden. Dat zal niet meteen NU zijn.. zoiets moet je oefenen en oefenen en oefenen.. dat gaat met vallen en opstaan, net als alles wat je moet leren in je leven.

Bedenk dat als je niet had gestruikeld, dan had je ook nooit leren lopen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Problemen...

Het zou kunnen, dat je teveel stil staat bij de dingen die je niet zo goed kunt. Als je je wat losser zou gedragen, wat zelfverzekerder en wat minder denkt dat je iets niet kunt, dan gaat het allemaal misschien wel iets makkelijker, iets natuurlijker.
Wie weet hoe het dan gaat? Misschien zou je dit eens kunnen proberen?

Heel veel sterkte in ieder geval!!

love3

Liefs,
patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “Jongerenforum”