Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Als je God één vraag mocht stellen ?

Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?

En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?

Wat zou jij doen als je God was ?
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Hmm, ik zou vragen waarom er geen regenboogkleurige m&m's zijn.

Ik denk dat hij/zij zegt: omdat jij niet hard genoeg je gebedje zegt en te weinig in de kerk komt.

Als ik God was; zou ik een andere baan zoeken.
Volgens mij zuigt zijn baan hard! Al dat gezeur aan je hoofd...
Surreal

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik zou hem vragen wanneer alles voorbij is... Ik weet niet wat hij zou antwoorden...
Pokemonk

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Geloof niet in god .
Maar als ik dan toch een vraag mocht stellen : zijn er meer planeten zoals deze ?
Positive

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mystica schreef:Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?
Geef me wat ik aan kan en ik zal heel hard mijn best doen
Mystica schreef:En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?
Doe ik toch al :D
Mystica schreef:Wat zou jij doen als je God was ?
Als eerste denk ik dat ik geen god kan zijn omdat ik een ander soort wezen ben.
Denk nu aan een vraagkaartje van gisteren. wat zou jij doen als jij hoofd van een regering bent en een nieuwe wet mocht maken. Iedereen minder belasting, meer geld voor zorg en onderwijs enz. De mijne EEN WET DAT JE ANDERE MOET RESPECTEREN EN ACCEPTEREN ZOALS ZE ZIJN. Nou die regeringleider zal dat niet lukken om het iedereen te laten doen. God misschien wel, dus zou ik dat maar eens gaan regelen
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

ik zou vragen of ie misschien dronken was de dag dat Hij mensen maakte of was het misschien humor en zien we het niet?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mystica schreef:Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?

En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?

Wat zou jij doen als je God was ?
Wat zou jij eigenlijk vragen? love3

TS begint!!!!
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

o een antwoord moest ook nog

ik zou denken dat ie zou zeggen:jah momo,ladderzat en high was ik,humor toch?

en ik zou antwoorden: smaken verschillen.
Dag God tot nog eens,later kunnen we er dan samen om lachen ;)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Leeuwtjuh schreef:
Mystica schreef:Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?

En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?

Wat zou jij doen als je God was ?
Wat zou jij eigenlijk vragen? love3

TS begint!!!!
Vertel nou eens: hoe zit het nou echt ?

Dat blijft zolang je "leeft" een mysterie meisje...

Er waarschijnlijk liefdevol om lachen
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

"Hallo God, hoe gaat het met U? Heeft U misschien een vuurtje voor me?"
"Nee jongen, dan moet je bij Lucifer zijn." :lol:
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Wat? :o In de hemel geen vuur? Dan eis ik dat ik naar Olympus gezonden word, dan ga ik mn shaggie wel bij Zeus zijn bliksem aansteken.
Mier

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mystica schreef:Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?

En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?

Wat zou jij doen als je God was ?
Wat heeft U voor ogen met mijn leven?
Ik denk niet dat ik daar een pasklaar antwoord op krijgt, maar dat je dat aangereikt krijgt in situaties en signalen.
Als ik God was zou ik meer liefde in de wereld brengen, dat zou alles al een stuk leuker maken, maar dat is natuurlijk een illusie aangezien de mens zich niet laat sturen daarin.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik zou God geen enkele vraag stellen, want ik hoef geen antwoord, op geen enkele vraag.

Als ik God was zou ik me doodongelukkig en stik eenzaam voelen. Wat niet verwonderlijk is want Hij schiep mij immers naar Zijn evenbeeld. :lol:

Ik heb medelijden met God, Hij heeft nooit een pappie en mammie gehad. dft004
* Liebe Macht Frei *
Positive

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Michel schreef:maar dat je dat aangereikt krijgt in situaties en signalen.
En hoe denk je dat die signalen er bij jou uit zouden zien of hoe je weet dat je die krijgt. :D Gemene vraag ik weet het voormezelf al wel maar ben benieuwd of een ander dat ook weet hoe het bij zichzelf zit

O en mag dan ook meteen een vraag zijn niet alleen voor Michel maar ieder die wil vertellen hoe je een signaal herkent op je eigen wijze
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mijn vraag:

Wanneer heb ik mijn ding gedaan hier en mag ik dood?

Gods antwoord:

Als je zover bent, zal je het zelf wel weten.

Als ik God zou zijn, zou ik waarschijnlijk niets anders doen dan wat hij nu doet. Ik vind dat hij niks verkeerds doet :D
Maxy

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Voor NU zou ik het volgende aan hem vragen:

"God, wat wordt er bereikt met het proces wat wij in het geheel afleveren? Wat is er zo bijzonder aan dat proces? Waarom moeten daar velen voor sterven? De ontwikkeling in het geheel, waarvoor?"

Mystica: Mooi antwoord ;)
Mier

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Positive schreef:En hoe denk je dat die signalen er bij jou uit zouden zien of hoe je weet dat je die krijgt. :D Gemene vraag ik weet het voormezelf al wel maar ben benieuwd of een ander dat ook weet hoe het bij zichzelf zit

O en mag dan ook meteen een vraag zijn niet alleen voor Michel maar ieder die wil vertellen hoe je een signaal herkent op je eigen wijze
Als ik het wist en vooral ook de moed had dan had ik ze nu wel opgevolgd, je kan het terug zien in veel dingen, mensen die je tegen komt in je leven en dat dat zo heeft moeten zijn, je zet de radio aan en er wordt een nummer gedraaid, nouja het is ook net wat je wil zien natuurlijk, maar voor een deel geloof ik hier wel in.
Positive

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Michel schreef:
Positive schreef:En hoe denk je dat die signalen er bij jou uit zouden zien of hoe je weet dat je die krijgt. :D Gemene vraag ik weet het voormezelf al wel maar ben benieuwd of een ander dat ook weet hoe het bij zichzelf zit

O en mag dan ook meteen een vraag zijn niet alleen voor Michel maar ieder die wil vertellen hoe je een signaal herkent op je eigen wijze
Als ik het wist en vooral ook de moed had dan had ik ze nu wel opgevolgd, je kan het terug zien in veel dingen, mensen die je tegen komt in je leven en dat dat zo heeft moeten zijn, je zet de radio aan en er wordt een nummer gedraaid, nouja het is ook net wat je wil zien natuurlijk, maar voor een deel geloof ik hier wel in.
Zo voelt het voor mij ook. Het zijn de kleine dingen die je even een denkmomentje geven die je krijgt als je er open voor staat. Zie ook mijn stukje in mijn topic Posi's wereld (met dank aan VH 3some ) die dingen zijn het die het mij geven. En door er meer op gaan letten zie je hoe kostbaar ze zijn en voelen alle negatieve dingen even wat minder zwaar. Ik hoop dat meerdere het in het vermogen krijgen om ze te ervaren, je hoeft er niet bij te denken dat een god het stuurd maar het alleen maar bij je binnen te laten komen en het even ervaren.
Cygne

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Leeuwtjuh schreef:
Monk schreef:Wel mooi nummer van Joan Osborne eigenlijk . ( gaat off topic )
oh...
one of these nights at about twelve o'clock
this whole earth's gonna reel and rock...
things thay'll tremble and cry for pain
for the Lord's gonna come in his heavenly airplane

cheerqd5
cheerqd5 cheerqd5

*vind dat ook een mooi nummer*
Cygne

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik denk dat ik hem zou vragen: "Waarom stel ik U een vraag? Ik geloof niet dat ik antwoord krijg.." ;)
angsthaasje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik zou vragen: God, geef mij toen ik nog een kind was een vader die lief was voor dieren, die dieren niet mishandelde want ik heb daar zo onder geleden. Geef mij een moeder die niet steeds ruzie maakt en altijd boos is, geef mij een moeder die het niet fijn vindt om mij te vernederen!

God zou misschien wel zeggen, "jij krijgt 10 op 10 voor dierenliefde en dus ga ik uw vader eens een lesje leren!!
"Je moeder is een moeilijk mens" zou God zeggen, "je zult ze moeten verslijten zoals ze is, ze is verbitterd!"

Als ik God was zouden alle wezens het goed hebben, kinderen, dieren, geen daklozen meer, geen haat, geen ruzie meer, als ik God was dan koos ik volop voor VREDE!!
*******************************************************************
Mickey~

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

ik denk dat god niet bestaat, maar mocht ik me vergissen en hem tegen komen na mijn dood, dan zou ik hem vragen waarom er in vredesnaam zoveel leed is in de wereld, naast het leed dan wat mensen elkaar en zichzelf aandoen natuurlijk. want dat is onze eigen 'schuld'.
Mier

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Positive schreef:Zo voelt het voor mij ook. Het zijn de kleine dingen die je even een denkmomentje geven die je krijgt als je er open voor staat. Zie ook mijn stukje in mijn topic Posi's wereld (met dank aan VH 3some ) die dingen zijn het die het mij geven. En door er meer op gaan letten zie je hoe kostbaar ze zijn en voelen alle negatieve dingen even wat minder zwaar. Ik hoop dat meerdere het in het vermogen krijgen om ze te ervaren, je hoeft er niet bij te denken dat een god het stuurd maar het alleen maar bij je binnen te laten komen en het even ervaren.
Ik moet eerst even kwijt dat ik nu net dit topic aanklik en het nummer One of Us' van Joan Osborne voorbij komt op de radio. Nou dit is meteen zo'n momentje waarvan ik zeg, ja dit is precies wat ik probeer te zegge, ik krijg er gewoon kippenvel van. Zo grappig :)

Je hoeft het inderdaad niet vanuit het geloof te denken, maar om er even bij stil te staan wat het wil zeggen is nooit verkeerd, het laat mij intenser genieten van de dingen die ik doe en legt de focus meer naar het positieve.
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Wil je een kopje thee met chocolade?

Gods antwoord: Graag, dankjewel.

Terug naar “Spiritualiteit”