Paris

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droom ONTZETTEND veel, heb het eens bijgehouden: 33 dromen in 10 dagen!!! en dat constant!!!
meestal zijn het van die vage, niet begrijpbare, soms zijn het vaak dezelfde, alleen dan net iets anders en soms zijn ze heel erg duidelijk.. Heb er 9 vd 10 keer een naar gevoel bij..



xxxParis
Zoeza

Re: vertel je droom (of dromen)

Gelukkig is het de laatste weken wat rustiger. Ik heb wekenlang enge dromen gehad over wat mijn ex allemaal wel niet met mij, mijn kinderen en mijn poezels zou doen. Zelfs mijn kinderen hebben over hem gedroomd. Bizar gewoon!
Cygne

Re: vertel je droom (of dromen)

Vannacht alweer gedroomd dat ons huis afbrandde. Het is de 3e keer al in een week tijd, waarom steeds maar weer die droom. :(
Esmee

Re: vertel je droom (of dromen)

Droomde dat ik ruzie had met iedereen,,, iedereen was boos op me maar ik wist niet wat ik had gedaan..

Stapte de lift in en moest op de 81e verdieping zijn, beneden in een kelder.

De lift stortte 35 etages naar beneden en ik overleefde t niet...
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica!!
Ik heb gedroomd over jouw avatar. Het is een avatar die mij enorm fascineert, dat wil ik maar even zeggen!
Mijn droom dus: je had je avatar "aangepast" aan nieuwjaar, het gezicht bleef over, daarnaast "niemandsland" in de lichtblauwe kleur die overheerst in jouw avatar. Onderaan de avatar liepen stralen, ze schitterden, er waren donkerrode streepjes in die stralen, het was prachtig, ik had zo'n spijt dat het maar een droom was............
Arcadia

Re: vertel je droom (of dromen)

ik heb van eeen man gedroomd, dat we kusten love3 ; voelde heel veilig.....
Zoeza

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik heb over een oud schoolvriendje gedroomd. Een hele lieve jongen die IK in mijn herinnering destijds gekwetst heb. Ik heb het vannacht goedgemaakt hoor :-)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

angsthaasje schreef:Mystica!!
Ik heb gedroomd over jouw avatar. Het is een avatar die mij enorm fascineert, dat wil ik maar even zeggen!
Mijn droom dus: je had je avatar "aangepast" aan nieuwjaar, het gezicht bleef over, daarnaast "niemandsland" in de lichtblauwe kleur die overheerst in jouw avatar. Onderaan de avatar liepen stralen, ze schitterden, er waren donkerrode streepjes in die stralen, het was prachtig, ik had zo'n spijt dat het maar een droom was............
Wat grappig om te lezen :D

Ik vind het schilderij (want dat is mijn avatar) ook een geweldig mooi schilderij. Ik gebruik het al jaren als avatar en beeldmerk. En nog steeds vind ik het geweldig. Meestal raak je uitgekeken op iets maar dit niet. De turkoise kleur blauw is mijn lievelingskleur en die komt ruim naar voren.

Ik ben niet voornemens om het aan te passen maar ik weet wel dat er meerdere versies van zijn.


Ik ben ergens wel nieuwsgierig wat het droomverhaal er bij was of weet je dat niet meer ?
Inzicht als Uitweg..
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Meer verhaal was er niet bij die droom Mystica, jouw avatar was het onderwerp van mijn droom. Die stralen die zo naar beneden liepen met die donkerrode streepjes erin, 't was echt fascinerend, ik denk er nog steeds aan!!
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik heb de andere versies van het schilderij net bekeken, de versie van in mijn droom staat er niet bij, 'k heb dus al dromend een eigen versie gecreëerd! Als ik nu wat beter kon tekenen zou ik die versie eens tekenen of schilderen!! ;)
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Afbeelding
Ik ben op zoek gegaan naar stralen, niet zo gemakkelijk te vinden, die uit mijn droom toch niet.
Ze waren zoals op het plaatje Mystica, maar dan onderaan uw avatar, en er liepen donkerrode streepjes door die stralen zodat de overheersende kleur van mijn "droomstralen" donkerrood was!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Nou wel bijzonder hoor. Volgens mij heeft het wel een indruk gemaakt ;)

En zeg maar "je" of "jouw" tegen me. Het klinkt anders wel heel erg formeel. Maar ik vermoed dat het in het Vlaams is wellicht ;)
Inzicht als Uitweg..
angsthaasje

Re: vertel je droom (of dromen)

Is inderdaad gewoon Vlaams hoor Mystica, zo beleefd zijn wij niet.... ;)
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: vertel je droom (of dromen)

ik droomde dat volhoudertje mij belde, aangezien hij mij gister zijn telefoonnummer gaf. Ik hoorde alleen kusgeluidjes toen ik opnam, hmm.

..Mystica?
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Stiekem Verlangen Julian ? :lol:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: vertel je droom (of dromen)

ik heb het altijd al geweten cheerqd5
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Esmee

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droom de laatste nachten steeds van geesten, heel creepy.
Het engste was nog dat ik van de week toen ik in de keuken stond iemand aan mn been voelde zitten, was echt heel duidelijk..... en vanavond zag ik iemand lopen in huis :-s
Wolf

Re: vertel je droom (of dromen)

Twee dagen geleden had ik een zeer korte grappige droom. Er was een soort van forummeeting bij mij thuis. Wen zat rustig en wat stil op de bank. :D Ik geloof dat ze een boek aan het lezen was. Ik was koffie aan het zetten en vulde de filter tot aan de rand toe. :o

Ik weet niet of dat vele koffie nu betekent dat het druk was of dat Robi ook aanwezig was. Je moet weten dat Robi een echte cafeine-junkie is. 011
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: vertel je droom (of dromen)

haha dat is wel grappig Wolf!

Ik droom altijd zoveel. Meestal onthoud ik alleen de grote lijnen, maar die vind ik meestal al erg genoeg.
Het is altijd zo fijn dat mensen zeggen dat je in je droom dingen aan het verwerken bent, maar ik vraag me af wanneer dat eens ophoud. Zeker de dingen die een aantal jaar geleden zijn gebeurd...
Every passing minute is a chance to turn it all around
Audrey

Re: vertel je droom (of dromen)

Wolf schreef:Ik weet niet of dat vele koffie nu betekent dat het druk was of dat Robi ook aanwezig was. Je moet weten dat Robi een echte cafeine-junkie is. 011
Ey zeg :lol:! Dat valt heus wel mee hoor! Nu heb ik wel meteen trek in nog een bakje, maar dat telt niet :tongue:

Ik droomde vannacht dat er weer crisis was bij ons thuis. Ik was héls, want mijn stiefvader had op mijn kamer gekeken en had alles veranderd. Mijn moeder wilde de boel sussen, terwijl ik de boel maar bleef opjutten. Waar haalde hij het lef vandaan? Ik was werkelijk nergens bang voor. Ik dacht bij mezelf: het ergste wat me kan overkomen is dat hij me dood maakt, maar dat zou eerder welkom zijn dan vervelend.

En dus bleef ik hem pushen en pushen, ik dacht: kom maar op lafaard. Tot hij op een gegeven moment dreigde zelfmoord te plegen als ik door zou gaan. Dus ik rolde met mijn ogen en zei: dan doe je dat toch? Mij heb je er niet mee. En mijn moeder helemaal boos worden op mij, but I didn't give a damn. Vervolgens liep hij verslagen het huis uit naar de apotheker (niet eens boos of iets dergelijks) om een overdosis aan medicijnen te halen. Mijn moeder liep natuurlijk halsoverkop achter hem aan om de boel weer recht te brijen.

En dus bracht ik de tweeling met een triomfantelijke grijns naar bed, terwijl ik van binnen nog steeds half kookte van woede en half mijn overwinning vierde. Toen ik klaar was, waren mijn moeder en stiefvader alweer thuis en werd mijn zusje naar bed gestuurd omdat ze met mij alleen wilde praten. Mijn moeder verweet mij mijn gedrag, omdat het 'nergens op sloeg' (uhhuh) en mijn stiefvader probeerde een "goed gesprek" aan te knopen, wat dus zoals altijd een stel beloftes waren die niet uit zouden komen, een aantal verwijten naar mij toe en het toegeven van zijn eigen fout.

Moraal van het verhaal? Het maakt geen fuck uit wat ik doe, want het is toch altijd "kusje erop en verder". Ik voelde me dus best wel wanhopig toen ik wakker werd. Want wat voor effect heb ik nou nog? Mijn moeder ontkent het probleem in alle toonaarden en schuift het op mij af als "denkbeeldig en overdreven", terwijl mijn stiefvader zijn eigen probleem niet inziet en gewoon vrolijk denkt dat alles is opgelost met een paar lieve woordjes.

Zo zwart wit is het in het echt niet, maar het komt er grotendeels wel bij in de buurt, en daar gaat het waarschijnlijk ook op uitdraaien.
Melizzy

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droomde dat ik een drugsdealer was in Utrecht... :doubt: 8)
Positive

Re: vertel je droom (of dromen)

ik heb mijn droom voor straks al bestel. Een bord met kroket en twee bitterballen met mayo in een friettent in dromenland waar ik dan met vh zit. olo hihihihihihi
Zoeza

Re: vertel je droom (of dromen)

Positive schreef:ik heb mijn droom voor straks al bestel. Een bord met kroket en twee bitterballen met mayo in een friettent in dromenland waar ik dan met vh zit. olo hihihihihihi
Ooooh, kan je je dromen gewoon bestellen? Waar doe je dat Posi? 011
Arcadia

Re: vertel je droom (of dromen)

dit is al de tweede keer dat ik over iets roods droom,
de weg was rood -witheel mooi en ik zat in een grote vrachtwagen en kon megagoedrijden
(heb geen rijbewijs, staat nog steeds op mijn to do-list vin'ut eng)
en weer over""the wild thing" gedroomd(waarschijnlijk ook vanwege de film die ik gister zag)...en iets nmet huizen en een zwangere buurvrouw,
zo'n type datje hier vaak in de buurt ziet , begin dertig deeltydbaan en keurig
met volvo station of iets dergelijks..

ik kan deze droom heel goed duiden,
ik denk dat ik mezelf aan de ketting leg en thuis blijf...
Thundersheep*

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik droomde dat de lover van een klasgenoot omkwam bij een ernstig ongeluk.
En wij als klasgenoten kwamen naar de begrafenis.
Het was een grote vijver, met hoge stenen, met water erin en daarin, op de bodem, stond zijn kist.
De kist stond een beetje open en als je goed keek, kon je zijn gezicht zien.
In mijn droom vertelde mijn klasgenoot over haar lover, over de goede momenten samen.
En nadien, wanneer de dienst zich sluit, loopt ze het water in en trekt de kist eruit.
Ze haalt haar lover - compleet levenloos natuurlijk - uit zijn kist en begint hartverscheurend te huilen.
Haar dierbaren proberen haar te stoppen en leggen haar lover weer terug in zijn kist, waarna hij word begraven.
En nadien vraagt mijn beste vriendin; 'Ga je dit weekend mee naar Frankrijk?'

Een hele droom.. Ik heb toen ik wakker werd eerst een uur tekenfilms gekeken, om er niet zo naar mee op te staan..

Terug naar “Spiritualiteit”